Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Silniki m52 maja aluminiowy blok i gładzie pokryte nikasilem. i tu moje pytanie jak wiadomo benzyna z wysoka zawartoscia siarki niszczy ta powloke, a co z olejem silnikowym zawierajacym siarke ?? czy mozna lac spokolnie olej liqui moly MoS2-LEICHTLAUF 10W-40 ?? ma ktos jakies doswiadczenai z tym silnikiem i tym olejem ??

Opublikowano
Z olejem mam bo zalalem go juz trzeci raz i jestem naprawde zadowolony. Dodam ze mam gaz 2 gen i duzo jezdze. A co do kolizji tego dodatku z Twoim silnikem to sie nie wypowiem. Pozdro600
Dla was to kilka liter, dla nas cale życie - B M W
Opublikowano
Nie mam doświadczenia, ani z tym olejem, ani z silnikiem, ale ja osobiście bym go nie nalał do M52. Przecież nie ma różnicy czy siarka pochodzi z paliwa, czy z oleju. A skoro wiadomo, że ta z paliwa niszczy powłoke, to ta z oleju zapewne też.
Opublikowano
ten dodatek do oleju to dokladnie SIARCZAN MOLIBDENU i raczej nie powinien miec negatywnego wplywu, przynajmniej tak mi sie wydaje po glebszym zastanowieniu.
Dla was to kilka liter, dla nas cale życie - B M W
Opublikowano
siarka w tym oleju nie występuje w stanie wolnym tylko w związku chemicznym. Producent oleju na pewno przeprowadzał testy silnikowe sprawdzające trwałość tego dodatku. Jeżeli został on dopuszczony do produkcji/sprzedaży to znaczy, że w silniku nie zachodzą zjawiska mogące doprowadzić ten związek do rozpadu czyli uwolnienia siarki do stanu wolnego. Ale to tylko moje zdanie
Opublikowano
Jeśli nie występuje w stanie wolnym to w porządku, bo w związku ma inne właściwości, ale czy producent zapewnia to że związki siarki sie nie rozkładają to nie wiadomo. Tym bardziej, że czysta siarka silnikowi nie pokrytemu nikasilem raczej nie szkodzi.
Opublikowano

Witam

 

Ja mam silnik m52b20 i byl do niego od nowosci lany pelny synetyk CASTROL 0w30 a ja teraz zalalem go tez pelnym syntetykiem MOBIL 1 0w40 i nie widze zandej roznicy miedzy tymi olejami. Silnik nie pracuje glosniej (popychacze) przy odpalaniu i co najwazniejsze nie bierze ani grama oleju a mam juz ponad 225 tys. przejechane.

Opublikowano
Wydaje mi sie ze jesli silnik byl dobrze eksploatowny i niewysilony nadmiernie to nie sprawi zadnych problemow. Ja szczerze mowiac nie spotkalem sie jeszcze z opinia ze silniki m52 sa gorsze od m50 i mnie rowniez sie wydaje ze jest roznica w pracy i osiagach silnikow m50 i m52 z plusem dla m52. A olej to wpier..... moze nawet nowe auto (przykladem moga byc silniki TDI, ktore moga nawet jak sa nowe "pić" 0,5 l na 1000km i znam niestety takich co kupili nowke TDI a teraz klną na te silniki). Moim zdaniem (z reszta juz to kilka razy mowilem) lepiej kupic starsze auto i z mniejszym silnikiem niz pare lato mlodsze zajechane bmw. Bo jesli ktos katowal auto to nie ma roznicy czy bylo to m50 czy m52.
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
ten olej w wersji mineralnej miałem w poprzednim wózku. prawdę powiedziawszy to ten olej wysiszył pracę silnika. co prawda w buni mam półsyntetyka shell ale na pewno powróce do marki liqui-moly. pozdro
Opublikowano
no wlasnie panowie - na 100% nikt nie jest pewny, wiec moze zadam takie pytanie: na jakich olejach jezdzicie ?? (glownie interesuje mnie info od posiadaczy silnikow m52), jak długo juz zalewacie silnik swoimi olejami, czy biora olej od wymiany do wymiany ?

 

Silnik M52B28TU, przejechal do tej pory 140tys km, zalewany praktycznie od zawsze olejem Mobil 1 0W-40 - brak widocznych golym okiem na bagnecie ubytkow oleju. Olej i filter wymieniam regularnie co 8200km.

Dodam ze samochod uzytkuje praktycznie od nowosci, mial przejechana minimalna ilosc kilometrow.

Opublikowano
dlaczego akurat co 8200km?? czy e46 nie maja przegladow co 20tys

 

8200km to w przyblizeniu 5000mil :wink:

Mniej wiecej co taka ilosc mil zaleca sie wymiane syntetycznego oleju.

Inna zaleta wymiany co 5000mil jest to ze aby wymienic olej wystarczy zerknac na przebieg. Zawsze wymienia sie przy okraglej liczbie 50,55,60,65,70,75 tys mil. :8) Po prostu latwo zapamietac.

Opublikowano
A ja zmieniam wedlug wskazan komputera czyli co +-15 tys. km i tez sie nic nie dzieje z silnikiem. Przeciez olej syntetyczny jest na tyle "trwaly" ze tak dluga eksploatacja nie powinna spowodowac jakis poznieszych konsekwencji. Chociaz napewno zmiana co 8000 tys. km ma swoje wielkie plusy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.