Skocz do zawartości

który z was ma problem z notorycznym biciem przednich kół ?


Mehow

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 99
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Coś może w tym tez być.

Z tego co mnie nauczono to najlepiej odpowietzrać w nasępujący sposób:

na zapalonym silniku dodać gazu tak ok.2-3 tyś obr. i kręcić kilkakrotnie na max. w lewo i w prawo.

Do czasu jak niezrobiłem tego u siebie miałem jeszcze jakieś dziwne dźwięki przy skręcaniu w czasie np. parkowania.

xilver jezeli masz mokre, wilgotne przewody to znaczy, że coś nietrzyma, może w 0,5% ale nietrzyma. Załóż nowe opaski i uszczelki naśruby jak niepomoże to wcześniej.

 

Z tym układem to jak z silnikiem. niby niema kompresji, jakiegośc ciśnienia czy podciśnienia ale jak odkręcisz kurek do wlewu oleju to zabużasz układ i silnik fiksuje - nawiasem mówiąc czym bardziej to robi tym bardziej jest podjarany.

obecnie Alfa 156 GTA SW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec tak - wczoraj sciagnalem 4 tarcze hamulcowe - jedna z zprzednich tarcz ( albo obie ) sa krzywe - jak jechalem szybko na obwodnicy i mialem awaryjne hamowanie przed tirem to byla masakra - trzepalo calym samochodem ... tarcze wymienialem na nowe jakies 5 tys km temu :|

 

sprawdzalem ten korek - wedlug mnie zmiana tej uszczelki nic nie da - bo korel ma normalna dziure na zewnatrz - tymbardziej ze u mnie uszczelka jest sprawna

 

 

jak sie uporam z tarczami to wywaze dokladni kola - zobaczymy co to bedzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jeśli Ci bije cały czas na hamowaniu to stawiam na tarcze. Mój problem polegał na tym że biło mi tylko na lekkim hamowaniu a gdy mocniej przyduszałem to przestawało.

Jak to możliwe że po 5 tyś pokrzywiło Ci tarcze? jakiej firmy kupiłeś?

Nie przenosi tego na pedał hamulca tylko na kierownicę? (bicia)

 

A i jeszcze jedno ostatnio dowiedziałem się, że przy wymianie tarcz mechanicy z aso BMW wymieniają także któryś z wahaczy, może to to? Nie wiem na czym miała by polegać ta zależność ale tak słyszałem w jednym ze sklepów motoryzacyjnych. W sumie to może założe nowy temat dla potwierdzenia tej teorii.

obecnie Alfa 156 GTA SW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to mozliwe - no mozliwe - tarcze bily minimalnie juz wczesniej - ale ostatnio pojezdzilem po autostradzie i dostaly wycisk i sie wykonczyly ... firma KAGER :duh: - nie bylo ate a musialem na szybko cos kupic - w hurtowni to polecili wiec wyjscia nie bylo ...

 

 

mozliwe ze wymieniaja wahacz gorny - jezeli oczywiscie jest zuzyty ... u mnie cale zawieszenie jest zrobione - nie ma zadnych luzow ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem ten problem do momentu wymiany tarcz na orginały z serwisu koszt 280zł inne tarcze krzywiły się po 1-2 miesięcy . poważnie podejć do tematu wymiany gum w zawieszeniu , u mnie to pomogło i mam spokuj . Nieszukaj oszczędności na tarczach ja ten błąd zrobiłem i tak musiałem kupić orginalne u Smorawińskiego . różnica tylko taka że są trochę droższe orginały niz niby dobrych firm , Zaóważyłem że wiele części jest w serwisie w normalnych cenach i napewno nie opłaca skupować ich po całej polsce z różnych źródeł , niestety nie wszystkie są w normalnych cenach ,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra KRZYCHO, ale jak wytlumaczyc fakt (tak jest u mnie),

ze bicie czasem jest, czasem go nie ma. czasem jest silniejsze,

innym razem slabsze. czasem przy 70 km/h, a innym razem przy 90.

moim sktomnym zdaniem takie cos to nie wynik krzywych tarcz,

zwlaszcza, ze bicie mialem juz tuz po ich wymianie...

http://forum.7er.pl/images/signatures/212758479446f629c8be0f9.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panie boczek a czy pokusił się pan o sprawdzenie mojego patentu ? bo właśnie ma pan, panie boczek coś podobnego jak ja.... ale z tego co czytam to tylko mówicie że to nie to, nie zadziała :D . Czy tak trudno jest wyciąć z kawałka plastikowej butelki tą uszczelkę bo mi zajęło to 5 min. :mrgreen:
obecnie Alfa 156 GTA SW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam!

Nie bede zakladal nowego tematu, tylko podlacze sie pod ten. U mnie wystepuje bicie tez od jakis 80 wzwyz. Zawieszenie ma zrobione. opony nowki, felgi proste, tarcze i klocki tez nowe. Dosyc mocno mi sie poca te dwa weze od zbiorniczka wspomagania, ale ten problem zalatwie w nast tygodniu. Mianowiciechodzi mi o to ze bylem dzisia w CNF(dla ludzo z poza 3miasta - zajmuja sie zawieszeniem, kolami itp) i wrzucili moje przednie kola na wywazarke i okazalo sie ze opony sa troche kiepsko zalozone na felgi i minimalnie chodza w pionie. w zwiazku z tym zaproponowali mi tzw optymalizacje(odpowiednie ulozenie opony na feldze za 66 zeta od kola no i potem wywazanie i dowazanie kol na samochodzie za jakies 150-170 za komplet.

 

I tutaj moje pytanie: robil to ktos juz u nich albo gdziekolwiek?? Ceny maja tam okropne, ale jesli to ma pomoc to chetnie wyda te pieniadze.

Zapraszam na forum uzytkownikow Diesla


http://www.bmw-diesel.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panie boczek a czy pokusił się pan o sprawdzenie mojego patentu ? bo właśnie ma pan, panie boczek coś podobnego jak ja.... ale z tego co czytam to tylko mówicie że to nie to, nie zadziała :D . Czy tak trudno jest wyciąć z kawałka plastikowej butelki tą uszczelkę bo mi zajęło to 5 min. :mrgreen:

sek w tym, ze ostatnio nie mam czasu, ze nawet otworzyc maske.

ale OK - przekonales mnie. jak zaczne urlop, to przyjrze sie tematowi.

mam kumpla z warsztatem i poprosze go, zeby mi pomogl uszczelnic uklad.

a zanim to zrobie pojade na optymalizacie i wywazanie kol.

http://forum.7er.pl/images/signatures/212758479446f629c8be0f9.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie a co powiecie na taki przypadek Auto sprowadzone z niemiec nic nie drgalo nie telepalo bylo pieknie ale oczywiscie po pojezdzeniu po naszych drogach padlo co moglo amorki wachacze itp elementy zawieszenie zaznaczam ze nawet na wytluczonym nic nie drgalo

Wiec kupno nowe amorki sachsa nowe laczniki wachacze odboje drazki kierownicze srodkowy i krotkie odboje drazka reakcyjnego tuleja wspornika wszystko nowe No i po przejechaniu 200km Tak zaczelo telepac kierownica wlasnie miedzy tymi predkosciami 80-100km a przy chamowaniu fakt lekkim jeszcze bardziej no chyba ze lekko pare razy wcisne chamulec wtedy nie jest az takie duze tak pulsacyjnie ale czuje te drgania fakt ze lekko podczas zwyklej jazdy zaznaczam ze wspomaganie mam z metalowym zbiorniczkiem czarnym i tam po spodem ani u gory nie ma uszczelek znaczy jest jedna pod pokrywka zeby uzupelnic olej auto chodzi na CHf i ma nivo ale tylko na tyl i nic nie cieknie a i zbiorniczek jest suchy

Wiec co zostaja mi tarcze hamulcowe tylko chyba ale nie wiem jakto sie ma do tarcz bo przed wymiana nie telepalo a tarcze mam te same wywazalem kola juz z 5razy na trzepaki tzw tez jezdzilem i nic nie wykazuje a kierownica jak nie telepalo Tak teraz telepie I CO WY NA TO

http://img835.imageshack.us/img835/6681/snc00073m.th.jpg






DWIE ZYCIOWE MILOSCI MOJA ZONA I MOJA SIODEMKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz tych powodów które już wymieniliście w tym wątku drgania na kierownicy występujące głównie przy około 90 km/h i słabnące przy większych oraz mniejszych prędkościach bardzo często spowodowane są niecentrycznym osadzeniem koła na piaście. Jeżeli kółka były wyważane, oponki sa ok, felgi proste itd... to w pierwszej kolejności dobrze jest sprawdzić/wymienić pierścienie centrujące do felg (ja robie to przy każdej wymianie kapci). Na allegro można zakupić w dobrej cenie robione na wymiar.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe opony powinny być wyważone powtórnie po ok 500-1000km.Tylko trzeba wyważać na nowoczesnych i dikładnych maszynach.Miałem to samo po przełożeniu opon z zimowych na letnie/ nowe/ .Po wyważeniu w jednym zakładzie wystąpiły drgania. Pojechałem do innego i cóż się okazało.Różnica była ogromna.Po ponownym wyważeniu jest spokój.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie tak jak pisalem objaw pojawil sie po wymianie elementow zawieszenia i nigdy czegos takiego wczesniej nie bylo a fakt ze objaw sie nasila przy lekkim naprawde lekkim chamowniu wiec niewiem jak by to sie mialo miec do przekladni i systemu wspomagania Co pozatym nie wiem jaka uszczelka poniewaz usczelka o ktorej jest w temacie mowa wystepuje w modelach z plastikowym zbiorniczkiem jasnym bezowym z brazowym korkiem a u mnie jest czarny metalowy i nie ma takich uszczelnien poza uszczelka pokrywki ale nie ma to nic wspolnego ze szczelnoscia i podcisnieniem poniewaz w moim autku mozesz odkrecic calkowicie pokrywke i nie ma takiego duzego cisnienia wiec na upartego mozna by bylo jezdzic bez ale na wybojach i podczas przechylow porostu by sie wylewal wiec to raczej w moim wypadku nie bedzie to pozatym niema nawet zapocen wszystko suche trochedrobnego zapocenia na samej przekladni ale to normalne a widzialem cieknace przekladnie w E32 i kierownica nie trzepalo.Wiec zostaly mi tylko takie moje wnioski sprawdzac elementy zawieszenia ktore zostaly zastosowane byc moze ktorys z nich jest watpliwej jakosci i padl chociaz jak jezdzilem na tzrepaki czyli diagnostyke zawieszenia nic nie wykazalo a kola wywazane juz z piec razy w roznych zakladach i nic to nie daje pozatym pierscienie centrujace stosuje sie w felgach o wiekszej srednicy piasty FELGI a skoro ja mam felgi typowe dla E32 jak na fotkach to nawet nie mam gdzie tego pierscienia zalozyc poniewaz felga wchodzi na wcisk na piaste wiec ta sprawa tez odpada ktos modry cos pisal kiedys o luzach napzrekladni i takie tam pozatym o srubie laczacej przekladnie ze sztyca kierownicy raczej sklanial bym sie w tym kierunku choc moge sie mylic CO WY NA TO JAKIES RADY ZA WSZYSTKIE BEDE WDZIECZNY :cool2:

http://img835.imageshack.us/img835/6681/snc00073m.th.jpg






DWIE ZYCIOWE MILOSCI MOJA ZONA I MOJA SIODEMKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MAM OGROMNĄ PROŹBĘ

Niech kazdy kto ma problem z tym drganiem kierownicy, przed napisaniem swojego posta weźmie jakiś palstikowy pojemnik i zrobi z niego uszczelkę takżeby spasować ją z tym zbiorniczkiem płynu do wspomagania. Nawet jak macie całkowicie suche kułady, nic nie przeciekające :!: :!: Następnie po mocnym zakręceniu ( z tą dorobioną uszczelką :!: ) Dobrze odpowietrzy układ wspomagania i jak to niepomoże to napisze posta żebym się walił :norty:

Ta uszczelka w tym miejscu zadziałała po raz drugi u mojego kolegi...

Jak macie drgania przy lekkim hamowaniu, które ustępują przy mocnym wdepnięciu hamulca sprawdźcie to, naprawdę potrafią się dziać cuda!!!!

Nie piszę tego jao teoretyk a jako praktyk.

masz drgania - zastosuj ten patent oczywiście niepomoże jak maszw innym miejscu nieszczelny kuład.

Jak pisali kumaci koledzy wcześniej w tyvh beemkach nie było stabilizatorów w układzie czy czegoś podobnego dlatego jest on strasznie wrażliwy na różnego typu niedogodności.

Kończe bo buntyje mi się chyba net :?

obecnie Alfa 156 GTA SW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WITAM

Panowie popieram przedmówcę w sprawie uszczelki pod deklem zbiornika.

Miałem lekkie bicie przy hamowaniu,sprawdziłem uszczelke była lekko brudna więc wyczyściłem ,ponieważ jest cała bez pęknięć założyłem ponownie.I tu wielkie zdumienie bicie zniło,chociaż przewody są lekko mokre.

pozdrawiam .

andrzej

40tys na gazie i bez problemu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WITAM

Panowie popieram przedmówcę w sprawie uszczelki pod deklem zbiornika.

Miałem lekkie bicie przy hamowaniu,sprawdziłem uszczelke była lekko brudna więc wyczyściłem ,ponieważ jest cała bez pęknięć założyłem ponownie.I tu wielkie zdumienie bicie zniło,chociaż przewody są lekko mokre.

pozdrawiam .

andrzej

 

Hej, ja też mam lekkie drgawki przy 80 - 90 km/h potem ustają... ale gdy ostro przyśpieszam to przy tej prędkości tego nie ma... ja zwalałem to na krzywe felgi... a ten zbiorniczek cały mokry. Tylko że u mnie nie trzęsie kierownicą a całym samochodem. Czy to ten zborniczek w którym sprawdza się poziom wspomagania?

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, ja też mam lekkie drgawki przy 80 - 90 km/h potem ustają... ale gdy ostro przyśpieszam to przy tej prędkości tego nie ma... ja zwalałem to na krzywe felgi... a ten zbiorniczek cały mokry. Tylko że u mnie nie trzęsie kierownicą a całym samochodem. Czy to ten zborniczek w którym sprawdza się poziom wspomagania?

 

 

Pozdrawiam

 

jeżeli ci trzęsie całym samochodem i nic nie czujesz na kierownicy to ja bym się zainteresował wałem i kołem dwumasowym , ewentualnie tylne koła ale to jest do sprawdzenia w chwile i zakładam że to juz zrobiłeś :)

 

edit

 

sorka widze masz automata więc koło dwumasowe odpada .

marnujesz życie jeżeli nie jesteś dobry w tym co robisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, ja też mam lekkie drgawki przy 80 - 90 km/h potem ustają... ale gdy ostro przyśpieszam to przy tej prędkości tego nie ma... ja zwalałem to na krzywe felgi... a ten zbiorniczek cały mokry. Tylko że u mnie nie trzęsie kierownicą a całym samochodem. Czy to ten zborniczek w którym sprawdza się poziom wspomagania?

 

 

Pozdrawiam

 

jeżeli ci trzęsie całym samochodem i nic nie czujesz na kierownicy to ja bym się zainteresował wałem i kołem dwumasowym , ewentualnie tylne koła ale to jest do sprawdzenia w chwile i zakładam że to juz zrobiłeś :)

 

edit

 

sorka widze masz automata więc koło dwumasowe odpada .

 

A jak można sprawdzić wał? Mam także niestety coś takiego że po hamowaniu silnikiem przy zmienia biegów mi troche szarpie, skrzynia bardzo ładnie zmienia biegi jak jadę dłużej pod góre :( Mam wrażenie ze łącznik wału ma mały luz i czasem się obraca o pewien kąt... czy to możliwe? Jak sprawdzić że na 100% tak jest nie rozbierając wału?

Czy rozebranie wału i wymiana łącznika to coś trudnego?

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.