Skocz do zawartości

który z was ma problem z notorycznym biciem przednich kół ?


Mehow

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 99
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam,

 

Chcialem sie podzielic z Wami moim przypadkiem z tym biciem ukladu kierowniczego w E32. Otoz, po zakupie jezdzielm autkiem bez dotykania go jakies 8 miesiecy do momentu gdy przyszedl czas na zamiane opon. Po tej zmianie (nowe opony) zaczelo sie bicie przy predkosciach okolo 90 i potem 130km/h. Postanowilem jeszce raz sprawdzic wywywazenie kolek (dosc szerokie lacze mialem, opona sie czasami musi ulozyc itp i trzeba potem jeszcze raz je przewazyc), zrobilem to KILKA RAZY i nic. Jezdizlem tak przez kolejne pol roku i przypadkowo zjechalem do innego autoryzowanego warsztatu, gdzie majster po zdjeciu kolek (mialem felgi z bardzo szerokim rantem) powiedzial mi, ze tego typu felgi wywaza sie inna metoda-w inny sposob klei sie ciezarki na nich, jaka to metoda nie pamietam, ale po jego interwencji objawy ustapily.

Pozdro

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Działa:)
ale do czego to bylo?

 

Do całego tematu. Skręciłem obejmki przy zbiorniczku bo mi troszkę leciało i bicie przy hamowaniu ustało...

http://a.imageshack.us/img541/7055/repsolp186x50.jpg


Pełna oferta olejów REPSOL dla motoryzacji

tel.: 888 233 740

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale mam jeszcze pytanie...wystarczy ze sie tylko delikatnie poci z tej uszczelki i juz bedzie bicie??bo u mnie tez jest delikatne bicie podczas jazdy...zmienilem cale zawieszenie z przodu tarcze klocki itp...w tej chwili nie mam jak zobaczyc czy mam wyciek ale z tego co pamietam jest od gory delikatnie "sopcony"

 

Tak u mnie też było to bardzo mało widoczne, trzeba było dokładnie przetrzec ręką aby to poczuć :D

obecnie Alfa 156 GTA SW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje aby Mehow podał adres do korespondencji na który kazdy, kto wyleczył swoją bunię dzięki temu postowi przesłał piwo w podzięce. Tylko Mehow powiedz czy chcesz alkoholowe czy bezalkoholowe.

:D :cool2:

obecnie Alfa 156 GTA SW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gorzej jak nieszczelnosc jest w jakims trudno dostepnym miejscu.

warto przesledzic cala instalacje, wszystkie laczenia przewodow itp.

wycieki moga byc tez na pompie wspomagania, a to juz nie jest takie latwe do usuniecia...

http://forum.7er.pl/images/signatures/212758479446f629c8be0f9.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie tak Panie boczek. ja u siebie niedawno wymieniałem płyn i razem z tym wszystkie złączki ponieważ cały układ wsp. był zawalony płynem a nie zwróciłem uwagi na kurek :oops: po przeczytaniu tego posta jeszcze raz wszystko przejrzałem i zauważyłem , że kurek przecieka :? . Tak jak wcześniej pisałem pomogła uszczelka zrobiona z plastikowej butelki.

 

Ludzie kupiłem nowe tarcze, klocki, gumy na wahacze, łączniki stabilizatora, wyważałem koła a pomógł kawałek plastiku chamsko wycięty nożyczkami :duh: :duh: :duh: .

 

Proponuję tez po tym zabiegu dokonać regulacji luzu na kierownicy. Nie wiem jak to się nazywa maglownica? to do czego dochodzą węże od pompy wsp.. Jest tam taka skontrowana śrubka. - dokładna instrukcja znajduje się na tym forum w dziale zrób to sam.

obecnie Alfa 156 GTA SW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Widzę że temat został dokładnie przetestowany przez kolegów. Przyznam że nigdy bym nie przypuszczał że "bicie" może mieć coś wspólnego ze zbiornikiem wspomagania....cóż człowek uczy się całe życie a dobrych rad nigdy za wiele. Może podpowiem tylko tym, którym "bicie" nie przeszło po uszczelnieniu wspomgania. Parę lat temu miałem podobne zjawisko w jednej ze swoich beemek i wymieniłem prawie całe zawieszenie łącznie z amortyzatorami. :( W ostateczności powód okazał się wręcz lapidarny :D - po wymianie łączników stabilizatorów i co ważniejsze tarcz hamulcowych wszystko minęło. Powodem tego bicia były skrzywione tarcze (przegrzane przy ostrym hamowaniu). Gołym okiem nie widoczne a w czasie jazdy chciało ręce z zawiasów powyrywać :D . Tarcze z klockami zmieniłem ale jeżeli ktoś ma odpowiednią grubość może spróbować lekko przetoczyć i zmienić klocki. Ale UWAGA bez przesadnego oszczędzania bezpieczeństwo własne najważniejsze. Jeżeli grubość tarcz bardziej kwalifikuje je do porannego golenia się :lol: wymieniać i nie kombinować. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie sprawa jest bardziej zagadkowa. bicie raz wystepuje, raz nie.

raz jest silniejsze, raz lzejsze. raz miedzy 70 a 80 a raz miedzy 90 a 100 km/h. dlatego wydawalo mi sie, ze pochodzi raczej od opon i jest funkcja ciezaru auta, temperatury powietrza i temperatury kol w momencie parkowania np. przed noca (bo bicie najbardziej bylo wyczuwalne po nocnym postoju i tym silniejsze im intensywniej jezdzilem przed zaparkowaniem).

ten pomysl z ukl. wspomagania jest ciekawy - moze to wlasnie jest rozwiazanie mojego problemu.

czekam na kilka wolnych chwil, zeby sie temu przyjrzec.

http://forum.7er.pl/images/signatures/212758479446f629c8be0f9.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie wszystko jest lux tylko rzeczywiscie mam to bicie.

dokladnie przy 100km/h ani wolniej ani szybciej. przy setce lekko drga kierownica, a jak hamuje np od 140 do 80 to caly czas ok tylko jak przechodzi przez 100km/h to są mocne drgania.

 

mam identyczne objawy - cale zawieszenie zrobione , nowe 4 tarcze + klocki , przednie kola wywazone idealnie , tylne raczej tez proste ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie wszystko jest lux tylko rzeczywiscie mam to bicie.

dokladnie przy 100km/h ani wolniej ani szybciej. przy setce lekko drga kierownica, a jak hamuje np od 140 do 80 to caly czas ok tylko jak przechodzi przez 100km/h to są mocne drgania.

 

mam identyczne objawy - cale zawieszenie zrobione , nowe 4 tarcze + klocki , przednie kola wywazone idealnie , tylne raczej tez proste ...

 

czyli zostaje do sprawdzenia ukl. wspomagania :wink:

http://forum.7er.pl/images/signatures/212758479446f629c8be0f9.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uklad sprawdzony - niedawno wymialem pompe wspomagania bo stara sie konczyla - uklad jest +/- szczelny - zbiornika nie da sie uszczelnic bo jest on otwarta czescia ukladu - nie ma pod zakretka zadnej uszczelki , jest nawet odpowietrznik - wiec nie da sie zrobic tak jak w metalowych zbiornikach
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Jesli układ wspomagania jest szczelny, to polecam stosować odpowiednią oponę do szerokości felgi i wyważać w sprawdzonych serwisach oponiarskich. Osobiście za 4 razem trafiłem do odpowiedniego gumiarza, za nim ustąpiły drgania.

Za każdym razem koła były źle wyważone i za każdym razem drgania były w innym przedziale prędkości.

Jeszcze jedna mała uwaga. Źle pracujący motor, oraz zuzyte poduszki łap silnika, też mogą przyczynić się do drgań tego typu.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uklad sprawdzony - niedawno wymialem pompe wspomagania bo stara sie konczyla - uklad jest +/- szczelny - zbiornika nie da sie uszczelnic bo jest on otwarta czescia ukladu - nie ma pod zakretka zadnej uszczelki , jest nawet odpowietrznik - wiec nie da sie zrobic tak jak w metalowych zbiornikach

 

Słuchaj wytnij z gumy, miękiego plastiku ta uszczelkę - zrób tj. ja (szczeże mówiąc u mnie też nie było ale wstyd mi było się przyznać , że ją gdzieś posiałem przy okazji sprawdzania poziomu płynu :oops: )

Zrób to chociaż by na krótko, tylko na próbę zobaczysz że pomoże :norty: :norty:

Załuż gume na instrument - to działa :wink:

obecnie Alfa 156 GTA SW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ok.

a czy masz czysty zbiorniczek? - tzn czy nie sączy Ci się ten płyn z pod kurka ? sprawdź dokładnie cały układ wspomagania - węże, jak masz je zabrudzone to weś to dokładnie wyczyść żeby zobaczyć czy z któregoś miejsca nie "szroni się" ten płyn.

A tak w ogóle to możesz zrobić zdjęcie tego zbiorniczka? myślałem, że mamy takie same, u mnie też jest odpowietrznik - dziurka z boku kurka, ale teraz już niewiem...

obecnie Alfa 156 GTA SW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spod korka sie nie sonczy - moge nawet go calkiem odkrecic podczas pracy silnika i nic sie nie bedzie dzialo - nie ma w nim cisniania , a ruch plynu jest bardzo spokojny...

 

weze mam szczelne - minimalnie poci sie uklad kierowniczy i iminmalnie wyjscie z pompy - ale to sa tak sladowe ilosci ze watpie zeby to mialo jakikolwiek wplyw na bicie kol oraz bicie przy hamowaniu ...

 

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=GD21&mospid=47340&btnr=32_0681&hg=32&fg=20 - zbiornik nr 1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to masz taki jak i u mnie,

a ten nr. 4 to uszczelka :D "gasket ring"

xsilver - zrobiłeś tak jak Ci mówiłem??? - to zrób i później będziemy dyskutować :norty:

Zmień wszystkie nieszczelne opaski na wężach, tak żeby nic nie było wilgotne. proszę Cię weź sie do roboty i nie lamentuj, pomoże. Dokładnie uszczelnij układ tak powycieraj węże ze starych szlamów, żeby się świeciły czystością.

To najprostsza rzecz i działa. Skoryguj później luzy na "maglownicy" - opis znajdziesz na forum w dziale "zrób to sam". A później napisz kolejnego posta. :wink:

obecnie Alfa 156 GTA SW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale gdzie jest sens brandzlowac sie z uszczelka korka, ktory i tam ma dziure

do wypuszczania powietrza ze zbiorniczka wyrownawczego.

to otwarty uklad, wiec nic to nie da.

 

ale uwazam, ze np. zapowietrzenie ukl. wspomagania mogloby powodowac takie wibracje (powietrze ma inne wlasciwosci scisliwe niz ciecz).

czy ktos spotkal sie z czyms takim? czy ukl. wspomagania moze sie w ogole zapowietrzyc?

jesli tak to jak go odpowietrzyc?

http://forum.7er.pl/images/signatures/212758479446f629c8be0f9.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale gdzie jest sens brandzlowac sie z uszczelka korka, ktory i tam ma dziure

do wypuszczania powietrza ze zbiorniczka wyrownawczego.

to otwarty uklad, wiec nic to nie da.

 

ale uwazam, ze np. zapowietrzenie ukl. wspomagania mogloby powodowac takie wibracje (powietrze ma inne wlasciwosci scisliwe niz ciecz).

czy ktos spotkal sie z czyms takim? czy ukl. wspomagania moze sie w ogole zapowietrzyc?

jesli tak to jak go odpowietrzyc?

 

No pacz a u mnie dało.

 

Prawdopodobnie w kurku, przed dziurką odpowietrzającą jest coś w rodzaju zaworka jednokierunkowego. Jak wszystcy widzieliście, jest tam tez oryginalnie gumowa uszczelka -TAK :?: :?: - gasket ring POCOś ONA CHYBA JEST. normalnie rozumując - w ciągu tych kilkunastu lat miała prawo sparcieć TAK?

 

Skoro u mnie dało efekty to dlaczego xsilver biadolisz zamiast spróbować ?? - a ty mu wtórujesz, panie boczek.

najłatwiejsze rozwiązania czesami są tak łatwe że w nie nie wierzymy A WIARA CZYNI CóDA

:norty: :?:

obecnie Alfa 156 GTA SW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzalem - jest uszczelka - a jest ona po to zeby zbirniczek nie byl uzygany caly olejem - u mnie uszczelka jest sprawna - bo korek caly od srodka jest mokry , gwint jest mokry a uszczelka sucha - wiec jest szczelna .

 

sprawdzalem tez odpowietrznik - nie ma zadnego zaworka - to zwykly kanal na zewnatrz - jest tylko tak zrobiony zeby nie wyrzucal oleju

 

 

nie mam konceptu - zrobie tak - zatkam odpowetrznik i sprawdze jak wyglada sprawa ( wtedy zbiorniczek bedzie szczelny )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.