Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam kilka drobnych usterek w moim E34 (M50B20). Zauważyłem, że od paru dni sączy mi się płyn chłodniczy (przesącza się między zbiornikiem wyrównawczym a chłodnicą, skapuje pod zderzak od strony kierowcy. Po całonocnym postoju robi się dość znaczna plama na chodniku, choć płynu za wiele nie ubywa (dolewam raz na 3-4 dni). Myślę, że jest pęknięty zbiornik wyrównawczy. Poradzę sobie sam z jego wymianą? Mam małe doświadczenie jeżeli chodzi o grzebanie w silniku.

 

Druga sprawa to ta nieszczęsna skrzynia biegów. Pisałem już o tym wcześniej - na 3 i 4 biegu słychać chrobot (już na tyle głośny, że słychać go wewnątrz bardziej niż silnik, co jest uciążliwe, szczególnie na trasie). No i nie wiem co robić? Opłaci mi się naprawiać tą skrzynię, czy pojechać na szrot i kupić inną na podmiankę (koszt jakieś 250-300zł). Na co zwracać uwagę przy zakupie skrzyni? I ile może mnie kosztować sama robocizna jeżeli chodzi o jej wymianę?

 

Aha i jeszcze jedno pytanko: mechanik u którego wymieniałem olej, za dużo go nalał i jest na tyczce jakieś 5mm ponad poziom max. Mam trochę upuścić oleju czy można tak jeździć i nic się nie stanie?

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Opublikowano
Z tym olejem, to radzę trochę upuścić... Bo mozesz mieć za duże ciśnienie i wtedy często padają uszczelniacze...

Było:

E36 318i '91

E34 525i '93

E36 318TDS '97 :)

Teraz:

????

Różnie to było ale z BMW do końca :D

Opublikowano

1- moz byc nieszczelnosc miedzy zbiorniczkiem wyrownawczym a chlodnica - tam jest oring - wymien go - przy okzaji sprawdz czy zbiornik jest caly

 

2- kup sprawna uzywana skrzynie

 

3- 5mm ponad max :shock: co to za mechanik - zmien mechanika i odeslij przez bagnet do stanu ( najlepiej wezyk i duza strzykawka )

Opublikowano
fajnie że jesteś optymistą i liczysz że pęknięty zbiorniczek....... jak cieknie to pęknięta ta czana plastykowa wanienka co do niej jest wciśnięty zbiorniczek . kiedyś rozerwało mi chłodnica w tym miejscu no i nie posłuchałem kolegów z forum i kupiłem używaną i też kapało w tym miejscu to ją rozebrałem dałem pospawać i k u p i ł e m nową bo nikt ze szpeców od chłodnic nie chciał się podjąć założenia tej wanienki zpowrotem na rdzeń (a o skutkach ubocznych zakupu używki nie wspomne) a skrzynia jak kupisz sucho i z auta rozbitego to powinna działać
Opublikowano
a co do oleju to sam najlepiej wiesz ile Ci silnik go biere , po co spuszczać jeśli np. za 2 dni byś musiał dolać a miarka pokazuje optymalny stan oleju (i MIN i MAX) ale zawsze jest jakaś tolerancja
Opublikowano

Raczej zaklada sie pomiar poziomu oleju przy zimnym silniku i na plaskiej powierzchi, wiec zaglebianie sie inne opcje jest bez sensu ze wzgledu na blad pomiaru :roll:

 

Tolerancja w ilosci oleju jest jak najbardziej przewidziana przez producenta - miesci sie dokladnie miedzy MIN i MAX. Wszelkie odchyly sa juz grozne.

Opublikowano
Oleju nie bierze i nie przybywa. Więc za namową spuszczę trochę, żeby było poniżej max.
http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Opublikowano
a mnie coś to z tym olejem żle pachnie--sprawdz dobrze olej, korek oleju czy jest czysty , czy auto nie dostaje ciśnienia płynu chłodniczego i gdzieś "wyciska" z układu---ile by musiał wiać mechanik oleju do silnika azeby 5mm ponad MAX-a, ile kupiłes oleju 5 L ,czy więcej , mech. po odpaleniu napewno sprawdził --coś mi tu nie gra---podejżewam głowicę!!!!! :arrow: :arrow: :arrow:
"" jedż z butem ,ale nie na kapciu"", mów co myślisz , rób co mówisz
Opublikowano

Poszło ponad 6l oleju do silnika. Mówiłem mechanikowi, że za dużo (z vinu wyszło, że max 5.75l trzeba lać). Nie wiem jak to jest, wlał 5l, odpaliłem silnik, było za mało, dolał kolejny litr i trochę, odpaliłem było ok, następnego dnia było już o te 5mm za dużo. Jakby było coś nie tak z głowicą, to by mi ciągle przybywało i miałbym inne problemy. Ponad miesiąc temu zmieniałem olej i ciągle jest te 5mm za dużo (poza tym żadnych problemów z silnikiem).

 

A i olej jest czyściutki. Płyn w chłodnicy też. Ciśnienia raczej też nie dostaje. Sprawdzałem przy pracującym silniku - obie rury od chłodnicy są miękkie. Silnik nie zagrzewa się, cały czas ma równą temperaturę w okolicy środka na wskaźniku temp.

http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Opublikowano
Jesli poziom oleju sprawdzany byl bezposrednio po odpaleniu to nic dziwnego, ze zalane zostalo za duzo. Przeciez olej rozlewa sie po silniku i wtedy pomiar na bagnecie bedzie zanizony.
Opublikowano
chłopie to odmów zdrowaśkę i sie ciesz!, upuść oleju i tyle! pozdro [ nie wiem ja kupuję do mojej 5L , i jeszcze mi zostaje na dolewkę , czekam az wszystko skapie, na gorącym silniku i po paru min. zalewam i wchodzi 4,7 L potem sprawdzam po przyjechaniu do domu i jest ok.-tyle powiem na ten temat] :arrow: :arrow: :arrow:BM lubi poziom oleju w połowie między MIN a MAX
"" jedż z butem ,ale nie na kapciu"", mów co myślisz , rób co mówisz
Opublikowano

Dzięki wszystkim za odpowiedź. 1 - oleje na razie ten temat, nie cieknie aż tak mocno żeby się przejąć, 2 - faktycznie jadę kupić inną skrzynię i będę wymieniał sam z pomocą qmpla, 3 - odessałem nadmiar oleju i może to tylko jakaś autosugestia, ale jakby silnik kopa dostał (choć wcześniej mu nie brakowało).

 

Pozdrawiam

http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Opublikowano
3 - odessałem nadmiar oleju i może to tylko jakaś autosugestia, ale jakby silnik kopa dostał (choć wcześniej mu nie brakowało).

 

Pozdrawiam

 

Chyba rzeczywiście się zasugerowałeś :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.