Skocz do zawartości

Jaki olej E46 E83 E60..2.00d ?właśc. 2.0d-proszę tu pisać!!]


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W Polsce można nie trudno kupić olej podrabiany, nawet wkłady do maszynek Gillette mach 3 łatwo kupić ...tak samo jak znaleźć osła który to kupi.Takie rzeczy tylko w Polsce... Dzięki za cynka z Niemiec
Bezpieczeństwo Moc Wygoda
  • Odpowiedzi 410
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

kobieta i do tego niepaląca, weekendowo jeżdżąca :D

ceny dostosowane są do rynku zbytu i portfeli kupujących.

koszt wytworzenia litra jest znikomy więc dlatego takie różnice a nie że od razu olej do frytek w bańce.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano

25 zł za litr ? To ile koleś zarabia na litrze musi mieć te 30 %.

To cena zakupu.

I wierzycie ze to oryginał z niemiec...a do tego koszty transportu?? Zresztą kolo handluje olejem i perfumami ...to naprawdę łatwo kupić podrobione.

Ja kupiłem casrtola w intercarsie 6 litrów za 240 zł dokładnie.

40 zł za litr.

I mam pewność że nie mam świństwa w silniku...a wy jak dbacie o swoje BMW...wlalibyście coś takiego dla ok 100 zł oszczędności?!

Bezpieczeństwo Moc Wygoda
Opublikowano
No tak, mamy w Polsce niskie ceny, tylko czemu Niemiec skoro chytry w Polsce nie kupi ? Jakość .. A może i olej nie jest podrabiany tylko po prostu niskiej jakości ! Taki tańszy, na nasz rynek ... Nikogo za rękę nie złapaliśmy a tylko możemy snuć domysły . Toyota z Turcji jakaś inna niż z Japonii, a na Orlenie jak nie wlejesz VERVY super qualited ekstra power to też różnie z tym bywa, jeden jedzie a inny pcha . :PP
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niby ori olej jaki na allegro mają za 25 zł w polskich ASO kosztuje 87 zł za 1 litr (sprawdzone). Tylko głupcy kupują coś takiego i myślą że w środku jest wysokiej klasy syntetyk :duh: , od dawna wiadomo że jest bardzo dużo podrobionych olejów na rynku a jednak ludzie dalej się nabierają.
Opublikowano
Fajnie było by, Gdyby ktoś ładnie opisał jak właściwy olej w silniku wymienić ( BMW E 46 ). Jakich kluczy użyć do odkręcania śruby spustowej oleju, czym odkręcić filtr oleju, odmy itd Na co zwracać szczególną uwagę .. Myślę że wiele osób chciało by zaoszczędzić kilka złotych i zrobić to samemu . Nie jest to żadna Magia , sam jestem przed wymianą oleju to czegoś się dowiem . Dla zainteresowanych posiadam książkę w formacie pdf ( Sam naprawiam BMW e46 ) w języku Polskim , mogę gdzieś zamieścić o ile ktoś szuka :)
Opublikowano

może sie podziele jak ja to zrobiłem - pierwszy raz z BMW :wink:

-zagrzany silnik do 89' (test nr7)

-wyłączmy silnik

-aplikacja płukanki silnika (ja użyłem produktu LM) przez otwór na bagnet, najlepiej lejkiem (nie chciałem żeby mi to świństwo po gorącym silniku leciało)

-wkładamy bagnet i odpalamy silnik na 5-10 min zgodnie z poleceniem na płukance (oczywiscie mozna pominąć płukanke jak ktoś nie lubi :wink: )

-gasimy silnik

-wychodzimy pod auto odkręcamy klapke do spustu oleju

-klucz 17 - spuszczamy olej (do pojemnika oczywiście)

-odkręcamy wlew oleju i filtr oleju (nie wiem jaki klucz) było troche ciężko ale puściło)

-lewarek na strone kierowcy i podnosimy, więcej zleci

-wyciągamy filtr, oraz wysysamy strzykawka reszte oleju z zbiornika na filtr

-olej sobie ścieka , a my odkręcamy pierdoły aby dostać sie do filtra powietrza (tj. filtr kabinowy, korytko pod filtrem, osłone górna silnika, tą nad chłodnicą też można wraz z dolotem powietrza, no i nieszczęsna pokrywe filtra)

-odkurzaczem wyssałem troche piachu z puszki na filtr powietrza

-zakładamy nowy filtr powietrza (nie da sie źle go załozyć) oraz jego pokrywe (tu miałem kłopoty, jakoś ciężko mi było ją spasować)

-zakładamy reszte pierdół, po czym zakładamy nowy filtr oleju (troche siły żeby zsunąć stary i nałożyć nowy), wymieniamy oring

-po kilku godzinach kapania zkrecamy kluczem 17 korek spływu wraz z nową podkładką miedzianą, oraz klapkę

-ściagamy lewarek no i zalewamy nowy olej, mi weszło ponad 5l, oczywiście lepiej najpierw zalać z jakieś 4-4,5l, odpalic auto na troche, no i po 15 min ponownie spr. i uzupełnić (ja leje do połowy podziałki)

 

I tyle, może ktoś coś dopowie, będę mądrzejszy następnym razem...

Opublikowano
może sie podziele jak ja to zrobiłem - pierwszy raz z BMW :wink:

-zagrzany silnik do 89' (test nr7)

Gwoli ścisłości, test nr 7 to temperatura plynu w chlodnicy. Po tym jak ona osiągnie normalną wartość, to jeszcze troche potrwa zanim olej i sam silnik sie rozgrzeja, no ale do wymiany oleju to akurat nie jest krytyczne.

Opublikowano
Fajnie było by, Gdyby ktoś ładnie opisał jak właściwy olej w silniku wymienić ( BMW E 46 ).

1. Wyciągamy bagnet

2. Wkładamy rurkę

3. Wysysamy olej ekstraktorem

4. Wkładamy bagnet z powrotem.

5. Nalewamy nowego oleju.

6. Strzelamy piwko.

 

Jesli chesz wymienic tez filtr, to:

 

3a. kluczem 36mm odkrecamy plastikowa pokrywe filtra oleju.

3b. zdejmujemy stary filtr z trzonu pokrywy filtra.

3c. zakladamy nowe uszczelki (mozna je lekko nasmarowac olejem przed zalozeniem)

3d. zakladamy nowy filtr na trzon pokrywy filtra.

3e. dokrecamy pokrywe filtra oleju z siłą 25 Nm.

Opublikowano
może sie podziele jak ja to zrobiłem - pierwszy raz z BMW :wink:

-zagrzany silnik do 89' (test nr7)

Gwoli ścisłości, test nr 7 to temperatura plynu w chlodnicy. Po tym jak ona osiągnie normalną wartość, to jeszcze troche potrwa zanim olej i sam silnik sie rozgrzeja, no ale do wymiany oleju to akurat nie jest krytyczne.

 

a mi sie wydawało że płyn zagrzewa się od silnika, a nie silnik od płynu :wink:

niemniej trzeba dobrze rozgrzać silnik

Opublikowano
a mi sie wydawało że płyn zagrzewa się od silnika, a nie silnik od płynu :wink:

Z uwagi na to ze plyn jest dużo rzadszy od oleju, to plyn nagrzewa sie szybciej. Jak podepniesz auto do programu diagnostycznego i zarejestrujesz logi obu temperatur, to okaze sie, ze olej potrzebuje z 10 dodatkowych minut zanim osiagnie optymalna temperature. Latem troche krócej, zimą trochę dłużej...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niby ori olej jaki na allegro mają za 25 zł w polskich ASO kosztuje 87 zł za 1 litr (sprawdzone). Tylko głupcy kupują coś takiego i myślą że w środku jest wysokiej klasy syntetyk :duh: , od dawna wiadomo że jest bardzo dużo podrobionych olejów na rynku a jednak ludzie dalej się nabierają.

Ja kupuje ten olej od sprawdzonego sprzedawcy i nigdy sie niezawiodlem,nie porownoj sklepiku do salonu bmw .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niby ori olej jaki na allegro mają za 25 zł w polskich ASO kosztuje 87 zł za 1 litr (sprawdzone). Tylko głupcy kupują coś takiego i myślą że w środku jest wysokiej klasy syntetyk :duh: , od dawna wiadomo że jest bardzo dużo podrobionych olejów na rynku a jednak ludzie dalej się nabierają.

Ja kupuje ten olej od sprawdzonego sprzedawcy i nigdy sie niezawiodlem,nie porownoj sklepiku do salonu bmw .

 

I jesteś pewny że w środku masz wysokiej klasy pełny syntetyk za tą cenę ? W środku może być wlany sporo tańszy pół syntetyk i gołym okiem nie rozpoznasz tego, ale widzę że naiwnie wierzysz w takie cuda dlatego przez takich jak ty czarny rynek w Polsce świetnie się utrzymuje.

 

Ps. Zgodzę się że cena w ASO jest wyżasz niż w sklepach ale nie aż o tyle, olej który jest w oryginalnych butelkach z etykietą BMW to nic innego tylko Castrol SLX (oczywiście te z ASO), dlatego sprawdz sobie ile kosztuje litr SLX-a u dystrybutora tego oleju to przekonasz się że różnica nadal jest bardzo duża.

Opublikowano
może sie podziele jak ja to zrobiłem - pierwszy raz z BMW :wink:

-zagrzany silnik do 89' (test nr7)

-wyłączmy silnik

-aplikacja płukanki silnika (ja użyłem produktu LM) przez otwór na bagnet, najlepiej lejkiem (nie chciałem żeby mi to świństwo po gorącym silniku leciało)

-wkładamy bagnet i odpalamy silnik na 5-10 min zgodnie z poleceniem na płukance (oczywiscie mozna pominąć płukanke jak ktoś nie lubi :wink: )

-gasimy silnik

-wychodzimy pod auto odkręcamy klapke do spustu oleju

-klucz 17 - spuszczamy olej (do pojemnika oczywiście)

-odkręcamy wlew oleju i filtr oleju (nie wiem jaki klucz) było troche ciężko ale puściło)

-lewarek na strone kierowcy i podnosimy, więcej zleci

-wyciągamy filtr, oraz wysysamy strzykawka reszte oleju z zbiornika na filtr

-olej sobie ścieka , a my odkręcamy pierdoły aby dostać sie do filtra powietrza (tj. filtr kabinowy, korytko pod filtrem, osłone górna silnika, tą nad chłodnicą też można wraz z dolotem powietrza, no i nieszczęsna pokrywe filtra)

-odkurzaczem wyssałem troche piachu z puszki na filtr powietrza

-zakładamy nowy filtr powietrza (nie da sie źle go załozyć) oraz jego pokrywe (tu miałem kłopoty, jakoś ciężko mi było ją spasować)

-zakładamy reszte pierdół, po czym zakładamy nowy filtr oleju (troche siły żeby zsunąć stary i nałożyć nowy), wymieniamy oring

-po kilku godzinach kapania zkrecamy kluczem 17 korek spływu wraz z nową podkładką miedzianą, oraz klapkę

-ściagamy lewarek no i zalewamy nowy olej, mi weszło ponad 5l, oczywiście lepiej najpierw zalać z jakieś 4-4,5l, odpalic auto na troche, no i po 15 min ponownie spr. i uzupełnić (ja leje do połowy podziałki)

 

I tyle, może ktoś coś dopowie, będę mądrzejszy następnym razem...

Na koniec

1. Włożyć kluczyk do stacyjki (nie przekręcać)

2. Przycisnąć lewy przycisk i trzymając go przekręcić kluczyk w pozycję 1.

3. Po przekręceniu trzymać kolejne 5 sekund, do czasu aż pojawi sie komunikat OIL SERVICE lub INSPECTION razem z RE lub RESET

4. Puścić przycisk i błyskawicznie nacisnąć go jeszcze raz trzymając przez kolejne 5 sek do czasu aż RESET lub RE mrugną.

5. W trakcie kiedy RESET lub RE zacznie mrugać można puścić przycisk i nacisnąć go jeszcze raz na sekundę.

6. Komunikat END SIA oznacza poprawne wykonanie czynności.

Bezpieczeństwo Moc Wygoda
Opublikowano
Dziękuje wam wszystkim ! Z takimi opisami można nawet olej na ślepo wymienić ... Dla reszty co nie rozumieją ASO he he.. Jeszcze raz dziękuje i jak wleję Motul-a do swojego ( weekend ) to opisze jak się silnik zachowuje.
Opublikowano
troszke z innej beczki ale sie podlącze mam e60 530d z 2004r, do lipca 2009 lany byl syntetyk 5w30 pozniej 2 wymiany co 10tys km na polsyntetyk 10w40 zrobione nie przeze mnie, ale z tego co czytalem i sie dowiadywalem powinno sie lac do bmw po 2004r tylko long life syntetyki, i tu pytanie: w tym tyg czeka mnie wymiana, czy cos sie stanie jak zaleje spowrotem syntetyka, mowie tu o castrol edge 5w30, wersja bmw z dpf ale juz usuniety. aktualny przebieg kolo 230tys km.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nawet się nie zastanawiaj i wracaj do pełnego syntetyku, nic złego się nie stanie a nawet wręcz przeciwnie twoj silnik i turbina będą lepiej smarowane. Jak ktoś mógł wlać pół syntetyk :duh:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.