Skocz do zawartości

318is vs 320i


Kylo WR

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem użytkownikiem 318is. Prosze o opinie co przemawia za kupnem auta z silnikiem dwulitrowym.

 

Przyśpieszenie bardzo podobne z małym plusem dla 320.

Czy to prawda że 320 dużo więcej pali?

Czy to prawda że do silników m50,m52 trzeba lać tylko fullsyntetyk?

Punkt dla 320 za głos silnika :cool2:

 

Co jeszcze???

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim kultura pracy silnika. 6 cylindrow chodzi rowniutko cichutko. Jesli chodzi o spalanie to nie wiem... moja 320i na trasie pali dokladnie 6,8l. W miescie 10, przy wciskaniu w miescie 12. Oczywiscie dzwieku silnika nie mozna porownywac :) Poza tym chyba tylko tyle ze jesli ktos chce sedana a nie coupe to 318is nie dostanie.

A no i silniki 320i sie o wiele wolniej zuzywaja bo w 6-cylindrowcach wszystko obraca sie z mniejszymi oporami niz w 4-cylindrowcach.

Aha olej... tak to prawda. Pelny syntetyk jest najbardziej wskazany do tych silnikow. Chociaz na polsyntetyku tez pojezdzi (przy wiekszym przebiegu rzedu ponad 200tys). Jednak wielu ludzi narzeka na glosna prace silnika po zalaniu polsyntetykow. Te silniki lubia dobre oleje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

R6 ma lepszy dźwięk - to fakt. Przy jeździe głównie na trasach, albo delikatnie i bez korków po mieście to 328i pali tyle samo 316i - zresztą nawet w instrukcji jest litr różnicy pomiędzy 316i a 328i na trasie.

 

Wady większych silników wychodzą po mieście jak się jeździ krótko i w korkach, albo depta na trasie - wtedy iS będzie brał 10-11, a R6 wciągnie minimum 2 litry więcej. Żeby tak na 100% powiedzieć musiałby się wypowiedzieć ktoś, kto jeździł obydwoma przez dłuższy czas.

 

Pełny syntetyk - w zasadzie to taki olej i do R4 powinno się lać - tylko jak samochód ma już swój przebieg, a jeszcze poprzedni właściciel lał półsyntetyk, to już niestety nie bardzo można.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy maja racje piszac ze r6 ma lepsza kulture pracy ale biorac pod uwage identyczne osiagi i napewno wieksze spalanie bo nie ma sie co czarowac ze 2.0 spali na pewno z litr,dwa wiecej to nie wiem czy jest sens wymieniac isa na dwulitrowke.Jak cos to najlepiej na 325,wtedy napewno odczujesz roznice a spalanie bedzie minimalnie wyzsze niz w 2.0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie zgadzam sie z mojim przedmowca ...

moze nie o to pytales ale jezeli chcesz zmienic 318is to zmien na 325i

320 pali tyle co 325 a roznica w mocy jest duza

Pozdrawiam :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

320 pali tyle co 325 a roznica w mocy jest duza

Pozdrawiam :twisted:

 

Oczywiście.......a najlepiej kupić M3 bo pali tyle co 325 a tak naprawdę to 750 bo pali tyle co 730 - matko, ludziska przestańcie :mad2: :mad2: .

http://images22.fotosik.pl/34/375df5381f18b28am.jpg

Moja śliczna była..........teraz w Gliwicach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem użytkownikiem 318is. Prosze o opinie co przemawia za kupnem auta z silnikiem dwulitrowym.

 

Przyśpieszenie bardzo podobne z małym plusem dla 320.

Czy to prawda że 320 dużo więcej pali?

Czy to prawda że do silników m50,m52 trzeba lać tylko fullsyntetyk?

Punkt dla 320 za głos silnika :cool2:

 

Co jeszcze???

 

mam kolego do ciebie pytanie: czy tak trudno poszukac?????

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=30959&highlight=318is+++320i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=28376&highlight=318is+++320i

??????

POSZUKAJ ZANIM ZAPYTASZ, NIBY NIC A TAK WIELE!!!!!!!!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawosci zrobilem u siebie test oszczednej jazdy.

 

Zatankowalem na fulla,

potem 40km MEGA OSZCZEDNIE czyli trasa 80-90 km/h, zadnego hamowania, normalnie o kropelce,

potem 10km swirujac przed kolezanka (taki przerywnik :mrgreen: ),

potem 170km w trasie - caly czas 110km/h

 

W trakcie proby zadnego wyprzedania.

 

Spalanie 7,04l. Calkiem niezle :)

Ciekawostka - spalanie na kompie 7,6l.

BMW 316ti N46B18A '04 - sprzedane

BMW 318ti M44B19 '98 - sprzedane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

320 pali tyle co 325 a roznica w mocy jest duza

Pozdrawiam :twisted:

 

Oczywiście.......a najlepiej kupić M3 bo pali tyle co 325 a tak naprawdę to 750 bo pali tyle co 730 - matko, ludziska przestańcie :mad2: :mad2: .

 

Tu popieram kolegę zamen133...Co krok tu na forum piszecie koledzy takie rzeczy...Ale prawda jest taka, że te ilości paliw spalanego są niewiele większe,stosunek wagi do silnika samochodu też jest ważna, ale nie oszukujmy się że 2.5 l to samo co 2.0 l...

Freude am fahren...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

posiadam 325 coupe i ani razu nie udało mi się w mieście zbliżyć do 11 litrówzawsze 12 -12.5 owszem nie jeżdżę jak emeryt i lubię sobie przycisnąc ale nie wydaje mi się abym mógł osiągnąc 10 litrów to nie na moje nerwy w trasie przy sredniej prędkości powiedzmy70 / 80 np wawa łódz 10 litrów mam jak w banku i nie szukam tuaj jakiejś przyczyny takiego spalania dynamiczna jazda kosztuje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapomnij o 320 = od razu celuj w 325 lub 328 - pali tyle samo co kazde inne R6 M50 a jazda jest zdecydowanie lepsza - podobnie jest przy starszej E30 - 6ciogarowce pala wszystkie tyle samo - oprocz ety - a jazdy 325i sie nie zapomina :)

 

A ze wielogarowe silniki siorbia w miescie - no niestety te dwa dodatkowe wtryskiwacze (lub wiecej) musza cos lac bo na sucho by sie zatarly. :lol:

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Miałem 1.8 is, 2.0 , 2.5 teraz mam 1.6m40.Jak masz isa to za nic w swiecie nie zmieniaj na 2.0.Od razu kupuj 2.5 a najlepiej 2.8.Ja jeżdze bardzo szybko,powiedziałbym że zapier...2.0 paliło mi nawet ciut więcej od 2.5.Silniki R6 mają słaby dół(ciągną od 3,5 tyś,natomiast Is ciągnie od dołu)Tak samo 1.6 to porażka.Jeśli miałbym ponownie kupować to wybrałbym:

ekonomia osiągi:1.8IS

Osiągi:2.3 , 2.5 , 2.8

Jedyny plus to kultura pracy 6 cylindrów no i dźwięk(bezcenne :lol: )

W 1.8is(mniej pali,mniej cylindrów tj-mniej oleju,mniej świec,przewodów itd.Różnie można na to patrzeć,dźwięk to nie wszystko a różnica w spalaniu odczuwalna.Co by nie było za nic w świecie nie kupuj 1.6 oraz 2.0 a już na pewno nie przesiadaj sie z 1.8isa na 2.0.Nie jeden is wciąga 2.0.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja kupilem 320 i jestem zaebiscie zadowolony model e-46 ,6 cylindrow,cichutko,rowniutko,fajny pakiecik,kolorek super i obecnie nie zamieniłbym jej na zadne 2.5 czy 2.8 :wink: [/img]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas zakupu wahałem sie pomiędzy 1.8 is i 2.0. Teraz wiem, ze przeklinałbym dzień, w którym kopiłbym isa. Wybrałem 2.0 i jestem zadowolony. A co do oleju. . . jeździłem na 5W40, ale teraz przy wymianie wybrałem castrola 10W40 z 2 wzgledów: po pierwsze, bo tak zaleca ASO, a po drugie, bo e 36 autami nowymi juz nie sa i nie widze sensu pakowania pieniedzy w drogi 5W40 tym bardziej, ze 10W40 jest naprawde super olejem.

http://img237.imageshack.us/img237/9199/avako1.png

Przedni napęd jest dla dziewczynek. . . :twisted2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie :D

Ja przy kupnie rozważałem 1.8IS albo 2.0. Wybrałem IS. I tutaj trzeba sie zastanowić gdzie bedzie się jeździć, no i jak. Ja szukałem auta by dojezdzać do pracy, bez szaleństw, głównie obszar zabudowany, miasto... Wiem że R6 ma niepowtarzalny dźwięk itd jednak ekonomia wzięła górę. Te jeden. dwa czy trzy litry różnicy po kilku tys km miesięcznie to wychodzi niezła sumka :( A podczas jazdy i tak słucham muzyki więc po co przepłacać za coś czego właściwie sie nie słyszy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwięk to jedno ale ważniejsze jest to, że R6 nie jest tak łatwo zmęczć jak 4 garówkę.

Zobacz np na allegro ile jest oferowanych modeli z 1,8 czy 1,6 a ile 2,0 i 2,5 oraz różnicę ceny w tych dwóch wersjach silnika.

Szóstki są bardziej cenione ze względu na swoją niezawodność i kultórę pracy.

Jeśli ktoś chce kupić tanio i nie patrzy w przyszłość to pewnie weźmie 1,8 ale przezorny łyknie R6.

http://images22.fotosik.pl/34/375df5381f18b28am.jpg

Moja śliczna była..........teraz w Gliwicach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak czytam i czytam i sam wreszie cos napisze. jezdze isem i moze mam kijovy dzwiek silnika, kulture pracy itd. ale nie zmienilbym tego na m50b20 bo uwazam ze wiele bym nie zyskal. m42 to udana i niezawodna konstrukcja wiec pisanie ze mozna ja zameczyc mnie nie przekonuje bo kazdy inny silnik tez mozna. nie bede pisal o kosztach utrzymania bo dwie swiece wiecej i litr czy poltora oleju to jeszcze nic wielkigo, no ale zuzycie paliwa.....

osiagi 2.0 tez mnie nie zachwycaja.

W mojej wiec ocenie 2.0 nie daje mi nic czego nie ma is. jakbym mial dylemat m42 vs m50b20 wybralbym isa.

ale zgodze sie z innymi i juz b25 mnie przekonuje.....

powodzenia w dokonaniu trafnego wyboru.

ps. moze sie przejedz takim i siakim, bo tutaj kazda myszka swoj ogonek...

i wiesz ten dzwiek r6 to jest najleprzy argument :mrgreen:

POSZUKAJ ZANIM ZAPYTASZ, NIBY NIC A TAK WIELE!!!!!!!!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja napisze, tak jak to ktoś poprzednio napisał, że jeżeli ma być to zamiana na lepszy rocznik bardziej zadbany to taka zamiana ma sens. Ale jeżeli masz zamiar zmienić na taki sam stan to olej to i jeździj ISem. Pozdrawiam
http://img692.imageshack.us/img692/9379/podpiswb.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osiągi:2.3 , 2.5 , 2.8

2,3 a co to za silnik w e36? Nie bylo takich.

 

WR75010Jeżeli chcesz zmienić na nowszy model to 2,0 wcale nie jest tak bardzo beznadziejnym pomysłem. Najważniejsze znależć samochód w dobrym stanie. Chyba że poszukasz 323. Miały lepiej wykonane silniki od 325, również mniej paliły niż 325.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam iske i wiem ze 2.0 to najgorszy wybor w bmw pala gary i tyle wszystkie 4 cylindrowki pala podobnie a najlepszy jest is natomias z 6 garow to tylko 2.8. takie moje zdanie... a co do cen to iski sa w cenie caly czas drozsze niz 2.0 napewno
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że IS można porównać do 2.0 to niestety "śmiech na sali". I z przyspieszeniem i z zużyciem paliwa. Ja mam 2.5.

Miałem 2.0. 2,5 ciągnie o wiele lepiej, ale przyspieszenie do Is-a mimo 10 KM jest lepsze. Mój brat ma ISa i kolega też. Czy to z postoju, czy to z jakiejś prędkości nie mają szans. Natomiast spalanie podobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.