Skocz do zawartości

[E30] 2.0i - Problem glosniki, czujnik klockow, przekladnia


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!!!

Mam kilka problemow ze swoja E30 320i:

 

1. Graja mi tylko przednie glosniki, tylne tylko pykna przy wlaczaniu radia

(Bavaria C II). Podlaczone sa - sprawdzalem. Co moze byc nie tak.

 

2. Pali mi sie kontrolka od klockow hamulcowych (koleczko z 3 kwadracikami po prawej i lewej stronie). Bylem u mechanika - klocki sa super, czujniki raczej tez. Co moze byc jeszcze nie tak??

 

3. Luz na lewym przednim kole (przenosi sie (bije) jak wolno przejezdzam przez jakies nierownosci). Sprawdzalem to i wychodzi ze mam luz na przekladni - mozna to zlikwidowac, reguluje sie to jakos?? Ogladajac przekladnie nie znalzlem tam żadnych srubek do "regulacji". Czy mozliwe aby byl luz tylko na jednym kole??

 

4. Jak odkrecic tapicerke z tylnich drzwi. Na raczce (podlokietniku) sa dwa wkretu po odkreceniu ktorych podlokietnik trzyma sie jeszcze na czyms (jeszcze jeden punkt mocowania, moze to zatrzask??), nie wiem jak to zdjac a nie probowalem na sile aby nie uszkodzic.

 

Na niektore moje pytania probowalem znalezc odpowiedzi na tym forum, ale nie do konca jestem usatysfakcjonowany. BMW mam od 3 miesięcy, wiec sorry za takie pytania.

Opublikowano

Ad1 - sprawdz cze nie masz regulacji przód-tył przekręconej w któreś skrajne położenie, jeśli nie to wyciągnij radio z "dziury" i go przytrzymaj w rękach (ma grać kilka minut) sprawdzając czy jest gorące- jak tak to końcówka mocy.

ad2 - rozepnij wtyczke od czujnika i sprawdz czy niema zaśniedziałych styków

ad3 - maglownice wożna regulować na sróbie po przeciwnaj stronie wałka z kolumny kierowniczej ale najpierw sobie ją wyjmnij.Jeśli to kasowanie luzu nic nie pomoże to musisz dać ją do szlifowania (regeneracji,chyba że cieknie to ją wyrzuć)

ad4 - jak masz korbkę to ją zdejmnij, a jak nie to nie ściągaj :D ,w koło tapicerki są ztrzaski i lekko ciągnąć powinny puścić, wtedy wyciągnij boczek do góry bo znowy tam są klipsy metalowe i wszystko.

 

Miłych prac.

Opublikowano

Ad.1. regulacje przód-tyl od razu szukalem czy takiego czegos nie ma, wiec to nie to.

Ad.3. ma ktos moze jakies rysunki pogladowe???

Opublikowano
Ad1. Rozłącz kostki od radia i podłącz tylne głośniki pod przód. Pozwoli to ustalić miejsce awarii (glośnikach lub w radio).
Opublikowano

a nad pokrętłem od ogrzewania ciepło/zimno nie masz takiej rolki (coś jak w myszcze komp) z głośniczkami po bokach :?: :?:

U mnie coś takiego jest (87r.) - to jest balans przód/tył, i może masz przekręcone tylko na przód :?: :?:

e61 530dA >> spacer.png

 

Opublikowano

Ad. 1 Radio sie grzeje wiec chyba koncowka mocy, regulacji nie ma (rolki)

Ad. 2 Zlaczki (styki) sprawdzalem, czyscilem nie sa zasniedziale - dalej swieci

Opublikowano
Ad. 1 Radio sie grzeje wiec chyba koncowka mocy, regulacji nie ma (rolki)

 

Radio zawsze jak pracuje to się grzeje. Gdy padnie końcówka mocy to nie słyszałbyś nawet pykania przy załączaniu. Jak już masz pewność, że to radio to zostaje pobiec z nim do jakiegoś magika. Upewnij się tylko za ile możesz kupic drugie, by cena naprawy nie była wyższa.

Opublikowano
Oczewiście - zawsze jak pracuje to się grzeje ale... kiedy jest końcówka mocy spalona (jeśli na dwóch scalakach ) to jedna para głośników będzie grała a druga nie, a spalony układ będzie się bardzo grzał.
Opublikowano

Ja pozwolę sobie napisać kilka słów o radiu

Co prawda nie znam tego radia ( Bavaria C II ), ale mam radio Bavaria Electronic CD II i miałem podobny problem.

Ciekawi mnie czy sam wkładałeś to radio, czy może kupiłes samochód z tym radiem i wszystko było ok do pewnego czasu i nagle przestały grać głośniki.

 

Ja wczesniej miałem radio Bavaria C Professional i wszystko było z nim OK - grało super i było podpięte normalnie do wtyczki od radia.

 

Kiedy podpiąlęm w to samo miejsce Bavarię CD okazało się ze zaczęła sie potwornie grzać - wręcz parzyć i ledwo co było słychać. Spróbowałem podpiąc tylko jeden głośnik i to jakoś wytrzymała - ale już przy dwóch znowu zaczęły sie potwornie grzać 'kości' wzmacniacza.

 

Okazało się że to radio potrzebowalo specjalny adapter ( tak podaje instrukcja a dokładnie ETK ) - taki kabelek na którym będą pojemności ( kondensatory ) na kazdy kanał - czyli 4.

wymaga tego budowa wzmacniaczy w tym radiu. kabelek wpiąłem i radio odzyskało życie.

 

Możei uCiebie jest coś podobnego ?

Horsepower sells cars, but torque wins races
Opublikowano
Autko sprowadzilem kilka miesiecy temu i nic w nim nie zmienialem, wiec ciezko mi cos powiedziec, ale chyba radio jest w nim od nowosci.
Opublikowano
Witam!!!

Mam kilka problemow ze swoja E30 320i:

2. Pali mi sie kontrolka od klockow hamulcowych (koleczko z 3 kwadracikami po prawej i lewej stronie). Bylem u mechanika - klocki sa super, czujniki raczej tez. Co moze byc jeszcze nie tak??

 

A płyn hamucowy sprawdzaleś?

 

Pozdrawiam

Zapraszam na forum uzytkownikow Diesla


http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano

Ja do tych hamulców.

 

Sprawdź lepiej sam te czujniki przy kołach (są tylko dwa więc nie ma problemu). Nie szkodzi, że na oko wyglądają dobrze-muszą mieć przejście. Najlepiej wyjmij czujnik, oczyść (delikatnie) i sprawdź czy nie jest przerwany. Mechanicy często mówią że dobry (bo się nie połamał, nie skruszył i zakładają ten sam)

 

pzdr

Człowiek nabiera doświadczenia z wiekiem. Szkoda, że jest to wieko od trumny.
Opublikowano

co do glosnikow, tez mialem problem tylko ze w e-36,wszystko gralo pieknie az tu jednego pieknego dnia przestalo, tez bylo tylko slychac stukanie przy wlanczaniu. rany ile ja radi nie podlaczylem i jak instalki nie miszalem okazalo sie ze kable co ida do glosnika byly przetarte, wystarczylo je zaizolowac i po sprawie.

dodam z podobny problem mialem w MB sprinter gral sam przod przod a tyl byl cicho, i to samo kabel byl zlamany,po wyprostowaniu i zaizolowaniu gra do dzis.

poszukaj :) moze to to

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.