Skocz do zawartości

316 czy 318 ?


dario_spider

Rekomendowane odpowiedzi

Tak wszyscy tu piszą,że lepiej 1,8.Spalanie jest prawie! takie samo-i tak zależy od stylu jazdy.Ubezpieczenie OC przy max. zniżkach niewiele wyższe.Lepiej spójrz na rozmiar kół,bo np.ceny opon(nowych) 15",to około 250zl za sztukę,a 17",to zdżiebko więcej.Oczywiście rozmiar kół nie ma zadnego związku z poj.silnika-ale jak już będziesz wybierał,to i na to zwroc uwagę.Pozdro! :8) [/i][/u][/code]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy 318 92 rok , abs , poduszka , el szyby , el lusterka , szyber (reczny) , bardzo zadbana , czarny metalik , silnik w bdb stanie za 10 tyś to dobra cena ?

 

Gdyby miał klimę i dwa komplety kół,to tak.Zależy od stanu i przebiegu. :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

........Najpier znajdz dwa auta z takimi silnikami ktore ci podejdza stanem technicznym -a potem sie zastanawiaj............

( raczej sie szuka , i sprawdza jakie stany prezentuja samochody a gdy znajdziesz taki stan tech. jak ci sie podoba i wten czas wybieraj)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy 318 92 rok , abs , poduszka , el szyby , el lusterka , szyber (reczny) , bardzo zadbana , czarny metalik , silnik w bdb stanie za 10 tyś to dobra cena ?

 

Co do ceny - w zeszłym roku koleś kupił za takie pieniądze '91 325i, więc nie wiem czy jest taka okazyjna. Poza tym jeśli szukasz 1,6-1,8 to raczej '93 i wyżej, bo wtedy były silniki m43 z łańcuchem rozrządu. Dużo mniej awaryjne i tańsze w eksploatacji (odpada wymiana paska rozrządu).

Pozdrawiam,

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak juz szukac to 1,8 ale is-a albo ti (dotyczy Compactow)...te silniczki maja po 140 koni tak wiec wieksza zabawa niz w przypadku silnika 1.6 i 1.8...na poczatku tez myslalem ze 1.6 wystarczy a tutaj lipa...zaczyna brakowac mocy...nawet zwykle 1.8 to zadna rewelka, od 1.6 ma tylko 12 bodajze koni wiecej, tak wiec rakieta to to nie jest :mrgreen:

Pozdro Krzysiek

B M W..............Bardzo Małe Wydatki


www.bmw-3city.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak juz szukac to 1,8 ale is-a albo ti (dotyczy Compactow)...te silniczki maja po 140 koni tak wiec wieksza zabawa niz w przypadku silnika 1.6 i 1.8...na poczatku tez myslalem ze 1.6 wystarczy a tutaj lipa...zaczyna brakowac mocy...nawet zwykle 1.8 to zadna rewelka, od 1.6 ma tylko 12 bodajze koni wiecej, tak wiec rakieta to to nie jest :mrgreen:

 

Rakieta to to nie jest, ale lepiej mieć te 12 koni więcej przy tym samym zużyciu paliwa :P 316 zostaje w tyle :D

Co do IS, to jest najlepszą opcją na sensowne economy-bmw, jednak problem z trafieniem tego motoru w sedanie.

Pozdrawiam,

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta czarna nie ma klimy , co do stanu to jest ładna :) , po drugie nie potrzebuje auta do swirowania :) przebieg 219 tyś

 

Przebieg coś za maly,no ale może prawdziwy.Bez emocji,wez ze sobą na oglądanie kogoś znajacego się na rzeczy.No i przegląd-koniecznie.Zresztą jak przy kupnie każdego samochodu.Ostrożnie-to TY kupujesz,a on sprzedaje.Powodzenia!!! :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Ja ci kolego radze kup 320 jak dobrze sie rozejzysz to kupisz w tej cenie, a spalanie jest mniejsze niz 316 lub 318 bo ma szec cylindrow i dobrze motor ciagnie z dolu i nie musisz wysoko krecic ze malo ci z pod maski nie wyleci . pozdro

 

Oj bajki kolego piszesz :)

320 pali sporo więcej od 1,6 i 1,8, a ciąg z dołu to akurat spory minus tego silnika, żeby miał parę trzeba raczej kręcić. Kolega pisał, że silnik w upatrzonym autku to IS, więc osiągi będzie miał takie jak 320i, zużycie paliwa mniejsze, jedynie odgłos silnika gorszy, bo to jednak tylko 4 garki.

Pozdrawiam,

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osoboście miałem 316 M40 i na mój gust ten silnik jest po prosu za słaby do takiej karoserii. Tyle jest opinii że M40 to taki wadliwy silnik itp itd jednak pod względem awaryjności ja na niego nie narzekałem-widocznie był odpowiednio traktowany. Teraz (jeszcze krótko) ale mam 318 IS-a i tak jak czytałem ten silnik chyba jest najbardziej odpowiedni. Np spalanie jest mniejsze niż w 316(oczywiście przy normalnej jeździe bez szaleństw), OC-ciut większe.Mam sportowe zawieszenie wiec na nasze drogi komfort jazdy sie pogorszyl ale da sie jeździć.

Ja jak najbardziej polecam 318

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej oczywiście kupić słabszą, ale w lepszym stanie. Silnik 1.8 jest oczywiście lepszy od 1.6 pod każdym względem poza ubezpieczeniem (ale zależy gdzie się ubezpiecza) - jednak tu lepiej stawiać na M43 - i chyba lepiej 1.6 M43 niż 1.8M40.

 

1.8iS to oczywiście najlepsze wyjście - w 1.8 jak się w więcej osób jedzie to trochę mocy brakuje. Spalanie rewelacyjne nie jest, ale na pewno mniejsze niż 2.0 - skąd ten pomysł, że jak 6 garów to mniej pali - to może V12 jest wzorem oszczędności? Nie słyszałem, żeby 2.0 schodziły poniżej 11 po mieście, a dla 1.8 to jest raczej max. A jak ktoś głównie na trasy jeździ, to faktycznie spalanie podobne.

 

Aha - to, że ściąga samochód jeszcze go nie dyskwalifikuje - poza skrzywieniem nadwozia może być zużyte zawieszenie, nierówno zużyte opony, nie zrobiona geometria zawieszenia. Podobnie z bujaniem w koleinach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Ja ci kolego radze kup 320 jak dobrze sie rozejzysz to kupisz w tej cenie, a spalanie jest mniejsze niz 316 lub 318 bo ma szec cylindrow i dobrze motor ciagnie z dolu i nie musisz wysoko krecic ze malo ci z pod maski nie wyleci . pozdro

 

Jak zwykle... Im wiekszy silnik tym mniej pali. Ja Ci radze kolego kupuj M3, bo ma 3.2L wiec zapewne spali najmniej. Jak mi 1.6 pali na trasie 6,2 l to ile Ci pali 2.0? 4,5 litra?

 

A tak na serio to nie sugeruj sie pojemnoscia tylko stanem auta. Lepiej kupic 1.6 zadbany niz 1.8 padaczke. Chociaz fakt, że 318 jest troszke mocniejszy, pozatym sa prawie takie same :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli cos to chyba tylko silnik M43 ,chyba ze M40 byl dobrze traktowany :P

 

Najekonomiczniejszym bedzie chyba 1.6 ale to nie jest zawiele.

 

Szukaj IS-a jezeli chcesz max 1.8. Ja mam 1.8 w sedanie ,nie narzekam ale juz brakuje kopa. Na poczatku bylo fajnie ale... :D a jak chcesz 320 to lepiej 325 - mniej pali :!:

B M W
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...a jak chcesz 320 to lepiej 325 - mniej pali :!:

 

Hehe tak z tym spalaniem to tez jest róznie. Katalogowo 328 pali mniej jak 320. Ale wiadomo, że jak deptasz to 328 jednak spali sporo wiecej.

 

A wracajac do tematu. w 320 Jak bedziesz "lizał" gaz na trasie to moze i mniej spali. I tez ktos napisze ze 316 albo 318 pali tyle co 320. Wg mnie bajka. Moja 316 moge deptac ile chce (fakt ze nie ma bardzo czym :roll2: ) I 9litrow gazu mi nie przekroczy raczej w srednim spalaniu. A juz 320 jak jezdzisz oszczednie to moze nie ma duzej roznicy. Ale jak ubierzesz ciezsze buty to poczujesz jednak róznice w spalaniu... :twisted2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję 318iS o mocy 103kW czyli 140PS Najczęściej występuje w coupe lub compact. Chyba była tez limitowana seria w sedanie w roczniku 97. W moim 318iS spalanie w mieście z klimą nie przekracza 10 litrów. Ten silnik w zupełności wystarcza do sprawnego poruszania sie po naszych kiepskich przecież drogach. Chociaż sam myślę o zmianie na rzędową szóstkę i 2 litry. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.