Skocz do zawartości

316 czy 318 ?


dario_spider

Rekomendowane odpowiedzi

Według mnie nie ma co się zastanawiać, czy kupić 1.6, czy 1,8 !!

 

- do mocnych wrażeń, deptania itp żaden się nie nadaje

- moc w 1.8 trochę większa (przy zwykłej jeździe niewielkie różnice) za to 1.6 trochę mniej spali (nie piszcie ludzie że 1.8 pali mniej !!! co wy !)

 

Kolego patrz tylko i wyłącznie na stan samochodu, przebieg ASO itp, trzeba się trochę naszukać żeby coś fajnego znaleźć (oczywiście za rozsądną cenę, bo nie problem kupić ładny egzemplarz za 17 tys)

 

Pozdrawiam, życzę udanego zakupu :wink:

http://images20.fotosik.pl/92/baf96c1de6443063.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie nie ma co się zastanawiać, czy kupić 1.6, czy 1,8 !!

 

- do mocnych wrażeń, deptania itp żaden się nie nadaje

 

Tu się zgadzam, wystarczy do sprawnego przemieszczania się, ale jak trochę człowiek pojeździ to pary brakuje.

 

- moc w 1.8 trochę większa (przy zwykłej jeździe niewielkie różnice) za to 1.6 trochę mniej spali (nie piszcie ludzie że 1.8 pali mniej !!! co wy !)

 

Widzę że obrońcy 1,6 są prawie tak silni jak moherowe berety :)

Różnice są, 318 oprócz większej mocy ma też więcej momentu, co przy tych samych przełożeniach daje jej trochę więcej pary. Patrząc po osiągach różnica w osiągach 316-318 jest taka jak 318-320.

Co do zużycia paliwa, to 316 i 318 palą podobnie. Polecam popatrzeć w klubowy arkusz z danymi tech. Spalanie podane przez producenta 318 ma o 0,2 l większe, za to testowe jest o 0,2 litra większe w 316.

Osobiście rozmawiałem z dwoma kolegami z forum latającymi 316 i przy podobnej jeździe mają podobne zużycie paliwa jak moja 318. Taka jest prawda.

Pozdrawiam,

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc po osiągach różnica w osiągach 316-318 jest taka jak 318-320.

Co do zużycia paliwa, to 316 i 318 palą podobnie.

 

:cool2: No to masz w swojej 318 chyba 126KM o ile dobrze zrozumiałem? Jakaś edycja limitowana? :modlitwa:

 

 

Co do zużycia paliwa, to 316 i 318 palą podobnie.

 

Co do spalania miedzy 316 i 318 fakt ze sa podobne, ale na to wielki wplyw ma stan samochodu i jego przebiegu. Salonowa 316 na 100% pali mniej niz 318. Nie twierdze wcale ze zadbana 318 nie spali mniej niz zjechana 316.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc po osiągach różnica w osiągach 316-318 jest taka jak 318-320.

Co do zużycia paliwa, to 316 i 318 palą podobnie.

 

:cool2: No to masz w swojej 318 chyba 126KM o ile dobrze zrozumiałem? Jakaś edycja limitowana? :modlitwa:

 

Polecam czytanie ze zrozumieniem... pisałem o osiągach a nie mocy.

Porównaj przyspieszenia, tu 318 plasuje się dokładnie w środku pomiędzy 316 i 320.

 

 

Co do spalania miedzy 316 i 318 fakt ze sa podobne, ale na to wielki wplyw ma stan samochodu i jego przebiegu. Salonowa 316 na 100% pali mniej niz 318. Nie twierdze wcale ze zadbana 318 nie spali mniej niz zjechana 316.

Tak, nawet według danych fabrycznych 316 spali mniej... o 0,2 l na 100km. Faktycznie duża oszczędność w zamian za mulasty silnik...

Pozdrawiam,

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a napisze mi ktoś jak to jest z tym LPG :P

 

Gaz II generacji możesz założyć do wszystkiego (jeżeli o to pytasz) - jednak rezultat możesz mieć taki, że będziesz ciągle miał z tym problemy i do serwisu tyle dopłacisz, że byś dwie sekwencyjne kupił. To nie jest nowy samochód, a za 10 tys nie masz co liczyć na mały przebieg, więc i silnik tak chętnie gazu nie zniesie.

 

Aha - już mniej, ale znowu jest stara śpiewka o silnikach z której wniosek jeden - 1.6i pali tyle samo co 2.8i - jak kupowałem swojego to było to samo :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli co zrobić jak kupie 1.8 bez gazu ? bo wątpie abym wytrybił na tankowanie beny :(

 

Oglądałeś Flinstone'ów :mrgreen:

 

Może kup diesla 1.8tds?

 

Tak na serio, to może lepiej nie kupuj samochodu do którego nie będzie cię stać na benzynę - gaz poleci w górę i co zrobisz?

 

Z drugiej strony wiele osób ma gaz II generacji i jakoś jeździ, więc może nie było by tak źle - choć ja bym się bał - no i szkoda tak karać samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc po osiągach różnica w osiągach 316-318 jest taka jak 318-320.

Co do zużycia paliwa, to 316 i 318 palą podobnie.

 

:cool2: No to masz w swojej 318 chyba 126KM o ile dobrze zrozumiałem? Jakaś edycja limitowana? :modlitwa:

 

Polecam czytanie ze zrozumieniem... pisałem o osiągach a nie mocy.

Porównaj przyspieszenia, tu 318 plasuje się dokładnie w środku pomiędzy 316 i 320.

 

 

Co do spalania miedzy 316 i 318 fakt ze sa podobne, ale na to wielki wplyw ma stan samochodu i jego przebiegu. Salonowa 316 na 100% pali mniej niz 318. Nie twierdze wcale ze zadbana 318 nie spali mniej niz zjechana 316.

Tak, nawet według danych fabrycznych 316 spali mniej... o 0,2 l na 100km. Faktycznie duża oszczędność w zamian za mulasty silnik...

Wiadomo, kazdy swoje chwali...normalka :) , ale Bartek nie przesadzaj...1.6 nie jest az taki mul...wszystko zalezy w jakiej kondycji jest silnik...a moge sie zalozyc ze 1.8 az tak wielka rakieta tez nie jest...wiadomo, ze pojdzie lepiej niz 1.6 ale nie do przesady :wink:

Pozdro Krzysiek

B M W..............Bardzo Małe Wydatki


www.bmw-3city.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo, kazdy swoje chwali...normalka :) , ale Bartek nie przesadzaj...1.6 nie jest az taki mul...wszystko zalezy w jakiej kondycji jest silnik...a moge sie zalozyc ze 1.8 az tak wielka rakieta tez nie jest...wiadomo, ze pojdzie lepiej niz 1.6 ale nie do przesady :wink:

 

Nie no jak jestem daleki od chwalenia swego. Mam już 318 ponad 2 latka i mocy mi brakuje, szczególnie jak auto bardziej obciążone, więc w 316 rewelacyjnie być nie może. Dodam, że silnik mam w idealnym stanie, 170kkm i nie bierze grama oleju.

Chcę tylko ostrzec kupujących, że jak mają wybór, to niech biorą 318, bo lepiej mieć troszkę więcej mocy, niż nie mieć :) Oczwiście jeśli auta w takim samym stanie, bo lepsze zdrowe 316 niz zajechane 328 :)

Pozdrawiam,

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam pojecia co zrobić :) ..... sierka 2.9 V6 12V latała na PB 95 i dawałem jakos rade ale to było rok temu :) nie wiem jak teraz wyzywie bmw

 

Na to już musisz sobie sam odpowiedzieć. 316-318 musisz liczyć 9-10 po mieście, trasa 7-8. W stosunku do R6 jest to mniej, jednak jak ktoś robi dużo killometrów to i tak jakieś tam koszty są. Wcześniej pisałeś, że osiągi nie grają dla ciebie roli, więc może szukaj 318tds. Wrażeń żadnych z tym silnikiem nie będzie, ale przynajmniej mało pali tańszej teraz ropy.

 

Aha, co do gazu II gen. - ważniejsze od instalacji jest to kto ją montował. Dobry magik tak ci założy instalkę, że autko nie będzie sprawiać żadnych problemów, tylko skąd wiedzieć że kolo jest dobry??

Ja latam na benzynie i nie planuję lpg.

Pozdrawiam,

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo, kazdy swoje chwali...normalka :) , ale Bartek nie przesadzaj...1.6 nie jest az taki mul...wszystko zalezy w jakiej kondycji jest silnik...a moge sie zalozyc ze 1.8 az tak wielka rakieta tez nie jest...wiadomo, ze pojdzie lepiej niz 1.6 ale nie do przesady :wink:

 

Nie no jak jestem daleki od chwalenia swego. Mam już 318 ponad 2 latka i mocy mi brakuje, szczególnie jak auto bardziej obciążone, więc w 316 rewelacyjnie być nie może. Dodam, że silnik mam w idealnym stanie, 170kkm i nie bierze grama oleju.

Chcę tylko ostrzec kupujących, że jak mają wybór, to niech biorą 318, bo lepiej mieć troszkę więcej mocy, niż nie mieć :) Oczwiście jeśli auta w takim samym stanie, bo lepsze zdrowe 316 niz zajechane 328 :)

Hehhe, no ja Cie bardzo dobrze rozumiem, to prawda z obciazeniem ciezko mi sie jedzie, szczegolnie na obwodnicy...Co do rania oleju, u mnie tez nic a nic nie bieze...jest ok. Pewnie, ze jak maja wybor niech biora 1.8 z tym tez sie oczywiscie zgadzam :cool2: ...tak wiec widze, ze ogolnie sie zgadzamy hyhyhy :P

Pozdro Krzysiek

B M W..............Bardzo Małe Wydatki


www.bmw-3city.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego dario_spider bierz BMW 316 albo 318, jak juz wczesniej pisalem nie patrz na silnik tylko na faktyczny stan. Bo mniej bedzie palil ten... który jest w lepszym stanie rzecz jasna żeby sie juz nie spierać :) Założ sekwencje i jezdzisz jak za darmo :mrgreen: Zapłacisz może z 1000 zł wiecej, ale naprawde oszczędzisz, na nerwach czasie i mechanikach i po cześci na spalaniu. II generacje omijaj szerokim łukiem. Tak dla porównania, z tego co sie orientuje to na II gen pala po 11-12 l, mi spala jazda mieszana niecale 9l gazu! Na II gen BMW kichać lubią. Na sekwencji masz osiągi porównywalne do osiągów na benzynie. Gaz obecnie kosztuje (nie jakies siano, ceny w podkarpackim) jakieś 1,80 zł, a benzyna jakies 4,30 zł Wiec nawet jak Ci gaz podróżeje o 50 gr. to róznica i tak bedzie duża. Gaz nigdy nie bedzie kosztował tyle co benzyna. Z reszta wraca sie dosc szybko. W moim przypadku wróciło sie po poł roku i bylo to ok 15 000 km, i pomimo że nie jestem zwolennikiem gazu, ale jezdze na nim i nie narzekam (jak narazie). Koszt sekwencji ok 2500 zł. Sredni koszt przejazdu 100km to około 16 zł obecnie (zalezy gdzie jade i jak jade :twisted2: ) Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po podpisie widze ze jeździsz bokiem ;) ..... tez lubie .... najgorsze bedzie to jak kupie taczke ;/ RWD to potęga a sierki gniją a ja musze miec cos w co wsiadam i jade , a wtedy moge zrobić sierke na full :) bo nie odpuszcze !! nikt nie lubi sierry - dlaczego ? bo to ford ? potrafi to ktoś wytłumaczyć ?? Ci co nie lubią sierry nigdy nie jechali cosworthem 2.0 T :) to takie OT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezdzilem 4x4 ale stoi wyzej wzgledem RWD :D , co do wyposazenia to na tamte czasy ford robił ostry wypas ... skóra , el szyberdach , 4 x el szyby , grzana szyba przednia , el lustra , klima - to był juz wypas na tamte lata i za wcale nie duzą kase wzgledem innych aut
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.