Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Moim BMW jezdzilo 5 typow przez 10 lat i wychodzi ze kazdy z nich robil rocznie ok 28 - 35 tkm. I co mozna jezdzic mniej takim autem?
Opublikowano

panowie, nie można tak wszystkiego generalizować. Ja robie swoja 318 M40

3,5 tys km ROCZNIE :D :D :D :D

dla porównania w pracy robie 130 tys rocznie a moja SCANIA ma 1,7 miliona km przebiegu :dance: ale to co innego. naprawde są samochody także w dieslu z małym przebiegiem. moja 318 z 91r. miała 198 tys przebiegu

Opublikowano
i ja przyłączę się do dyskusji. moją e36 kupiłem w tamtym roku w październiku. Przyprowadziłem ją sam, w kupnie pomagał mi dobry kolega który handluje samochodami ładne kilka lat i ma sprawdzonych i znanych mu właścicieli komisów w niemczech lub kupuje od osób prywatnych (gdy trafi się okazja).Muszę powiedzieć że jeżdzi on co tydzień lub co dwa i przywozi samochody pod konkretne zamówienie. Ja pojechałem z nim po audi A4 ale kupiłem BMW. Gdy zajechaliśmy do jednego z komisów (którego właściciela znał dobre kilka lat i często od niego brał samochody). Właściciel nie był rodowitym niemcem ale bułgarem z niemieckim obywatelstwem. Kolega powiedział że kupił już od niego kilkanaście samochodów i w żadnym przypadku nie było potem problemów z żadnym z nich. Jak mówiłem miałem kupić audi (jedno stało w komisie) ale że cena była za wysoka (a mnie koniecznie chodziło o diesla) właściciel komisu zaproponował że jego żona przymierzała się do sprzedania BMW którym jeździła tylko musi ją zapytać czy teraz jest gotowa go sprzedać. Gdy jego żona przyjechała okazało się że faktycznie samochód nie stoi w komisie a jest w ciągłym użyciu i jest do sprzedania. Oczywiście nie znaczy to że nie był to tylko wybieg sprzedającego ale uznajmy że nie. Po obejżeniu samochodu (BMW 318 TDS rok 1997 kombi) nie budził on większych podejżeń co do stanu. Na liczniku widniał przebieg 180 000 km. (czy jest prawdziwy nie wiem do tej pory), wiem jedno. Ja od października od chwili obecnej zrobiłem na nim 11 000 km. i jak na razie poza drobnymi poprawkami (zatarty silnik wiatraka klimy, napełnienie klimy, wymiana oleju i filtrów oraz wymiana pękniętego szkła reflektora) nie robiłem nic. Stan na dzień dzisiejszy ok. Po powrocie do polski sprawdziłem na ścieżce diagnostycznej amortyzatory, układ kierowniczy i zawieszenie i wszystko wyszło ok. Podłączyłem go pod komputer i również nie wykazało żadnych błędów. Jedyne mankamenty które sa to: mały wyciek oleju z wału na wyjściu ze skrzyni biegów i pojawiło się też kilka kropel oleju z zaworu EGR. Jak silnik jest zimny to pali na dotyk, przy ciepłym kręci około 2 sec., oleju na 10000 km wziął 0,4l (ale jazda w zimie i 70% po mieście, 30% trasa). Spalanie w zimie po samym mieście 0d 8 do 9,5l, na trasie od 5,5 do 6,5l. Nie wiem czy licznik był cofany ale po stanie ogólnym samochodu nie widać aby był mocno zużyty.
Opublikowano
Do założyciela tego wątku,jeśli jeżdziłeś A6 2,5 to nie kupuj bmki 1,8tds bo nigdy sie nie przyzwyczaisz do tego muła,polecam 2,5 td lub tds,pala ciut więcej ale sa bez porównania lepsze.Kiedyś chciałem kupic 1,8tds i po przejazdzce kilkoma dałem sobie spokoj.Ryczy to jak traktor,dusisz w gaz wydaje ci sie ze jedziesz patrzysz na licznik a tam .....60km/h.pozdro
Opublikowano
Do założyciela tego wątku,jeśli jeżdziłeś A6 2,5 to nie kupuj bmki 1,8tds bo nigdy sie nie przyzwyczaisz do tego muła,polecam 2,5 td lub tds,pala ciut więcej ale sa bez porównania lepsze.Kiedyś chciałem kupic 1,8tds i po przejazdzce kilkoma dałem sobie spokoj.Ryczy to jak traktor,dusisz w gaz wydaje ci sie ze jedziesz patrzysz na licznik a tam .....60km/h.pozdro

 

 

chyba jakimiś totalnymi padakami jeździłeś. ktokolwiwek jedzie ze mna moja 318 tds to jest w szoku ze to diesel i że ma taki mały silnik. co prawda mam chipa teraz, ale przed chipem tez ładnie sie zbierała

Opublikowano
Do założyciela tego wątku,jeśli jeżdziłeś A6 2,5 to nie kupuj bmki 1,8tds bo nigdy sie nie przyzwyczaisz do tego muła,polecam 2,5 td lub tds,pala ciut więcej ale sa bez porównania lepsze.Kiedyś chciałem kupic 1,8tds i po przejazdzce kilkoma dałem sobie spokoj.Ryczy to jak traktor,dusisz w gaz wydaje ci sie ze jedziesz patrzysz na licznik a tam .....60km/h.pozdro

 

 

chyba jakimiś totalnymi padakami jeździłeś. ktokolwiwek jedzie ze mna moja 318 tds to jest w szoku ze to diesel i że ma taki mały silnik. co prawda mam chipa teraz, ale przed chipem tez ładnie sie zbierała

 

Tu się dołączę bo czasem mnie drażni co tu czytam...Każdy chwali swoje i ok...Problem w tym jednak,że sebos ma rację, bo jak się przesiadasz z 2.5 l do 1.8 to różnica może być ogromna. Z drugiej jednak strony jak ktoś się przesiada z 1.4 l do 1.8 nawet td to tak jakby przesiadł się do Ferrari...Taka prawda...Co do ryczenia to diesle są specyficzne z tym terkotaniem i tylko te nowe są cichsze...Tylko ja teraz chciałbym móc sobie pośmigać takim 1.8 tds bo jeździłem kiedyś Roverem 1.8 TD i wiem co to za radość - Golfy ani inne rady nie dawały...Do tego ten moment obrotowy-bajka!

Freude am fahren...
Opublikowano
Panowie wsiądżcie w 2,5 tds to przestaniecie chwalic to dziwne 1.8tds(bo to nawet nie jest 1.8 tylko właściwie 1.6).Nie porównujcie nawet tych aut bo 6 cylinderkow w dieslu chodzi tak że aż miło posłuchac a 4 cyl.to bez urazy ale niestety traktor(w dieslu oczywiście)
Opublikowano
1,7 tds palił mi średnio 6,7 litra, 2,5 td 7,2 litra - jak widać różnica niewielka a wrażenia z jazdy zupełnie inne, oczywiście na korzyść 2,5 td :mrgreen:

Były:

E30 324d '87

E36 325td '91

E36 318tds '96

Passat B5 1,9 TDI '97

E46 320d '00

Audi A4 1,9 TDI Multitronic '03

Mazda 6 1,8 '05

E46 320d '03

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
rocznik 98, seria 3 , 2,5 TDS , stan licznika 240tys, spalanie trasa: 100-120 km/h jakies 8L, 160-200km/h 8,5-9L (sprawdzane na autostradach) miasto 10,5-11 (jazda raczej ostra), także 2,5tds nie spali ci poniżej 7L a nawet nie poniżej 8, no chyba że silnik bedzie prawie nowy a ty bedziesz jeżdził sam bez bagażu i ważysz 40kg....
Opublikowano

Witam, moja malenka pali na trasie:

Lublin-Solina, zapakowany 4 osoby, pelny bagaznik, predkosci 120-160 zazwyczaj oraz klimka spalanie wyszlo 8,2.

Zas normalnie jak jezdze u siebie, tzn CYKAM po 10 km i postoj i tak non stop (zakladam sieci internetowe) to na pelnym baku robie okolo 700 Km i koniec. Jezdze tylko na shell v power lub BP ultimate.

Opublikowano
325tds (manual)- spalil mi na trasie 6,6l - w miescie mam ok 8 do 8,5,; 525tds z automatem (jeszcze go nie sprzedalem) w miescie ponizej 10 nie schodzil - ale w trasie 7 mozna bylo przy spokojnej jeździe osiągnąc.
Opublikowano

Czytając ten temat odniosłem wrażenie że nie bardzo wiesz czego szukasz,chcesz diesla który mało pali :?: przy spokojnej jeździe napewno 1.8TDS spali Mniej od 2.5,z prostych przyczyn poprostu ma 2 gary mniej,ale zaraz piszesz o chipie w 1.8TDS,to albo osiągi albo ekonomia.

Jak dla Mnie jeżeli szukasz samochodu ekonomicznego,niespecjalnie szybkiego,ale bez przesady to 1.8TDS jest świetnym wyborem,jeżeli jednak szukasz czegoś więcej,ale okupionego jednak większym spalaniem(i bez jaj nikt Mi nie wmówi że 6 cylindrowy 2.5L silnik spali tyle samo co 1.8l w 4 cylindrach-mówimy o spokojnej jeździe,bo wiadomo że jak ktoś będzie próbował cisnąć 1.8TDS aby w jakikolwiek sposób dorównał większemu bratu to spalanie wzrosnie drastycznie) to śmiało 2.5TD/TDS.

Inna sprawą jest znaleźć taki zadbany nie zajechany egzemplarz.... :roll:

http://www.iv.pl/images/16876943185426216561.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.