Skocz do zawartości

Pomoc w zakupie e38, jaki silnik,porady, opinie, porównania


michalastercity

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

E38 M62 w gazie sekwencja firmy BRC - troche zajęło mi ustawienie gazu (najlepiej samemu sie nauczyć - niezbyt skomplikowane) ale wrazenia z jazdy niesamowite (7sek do setki dwutonowym autem), na gazie chodzi jak na benzynie - nie czuć różnicy, podobno STAGi są lepsze ale na BRC w zasadzie nie narzekam.

Spalanie to ok. 15l gazu w trasie (mozna zejsc i do 9-10), w miescie to 20-30 - zalezy jakie korki, jaka noga itp.

 

auto dość awaryjne, koszty napraw wysokie, ale i tak się je kocha :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Każdy wybiera silnik pod siebie, swoje możliwości finansowe i oczywiście doświadczenie. Natomiast jeśli chodzi o dyskusję na temat ekonomii E38 to chyba szczyt szaleństwa. To przykre że ludzie kupują auta na których utrzymanie ich nie stać, mało tego nie rzadko katują je i gdy koszt napraw i serwisu ich przerasta to sprzedają trupa dalej jako "igła". Osobiście uważam że tak potężne auto musi mieć odpowiedni moment i moc. Dlatego wybrałem 4.4 V8 z XII 98'. Jestem przekonany że jeśli komuś zależy na przyzwoitych osiągach to jest to najlepszy wybór. V12 ma identyczne możliwości (oba te auta do setki mają 6.6sek według specyfikacji bmw, a i po przekroczeniu tej prędkości różnice są praktycznie nie wyczuwalne). Natomiast 5.4 jest przestarzałym silnikiem, bardzo kłopotliwym i drogim w ewentualnych naprawach, mało tego niestety nie łatwo znaleźć przyzwoity egzemplarz. Podczas moich poszukiwać E38 zwracałem uwagę jedynie na 4.4 i 5.4 z końca okresu produkcji. Miałem okazję przejechać się nie jedną 5.4 i niestety nie trafiłem takiej której by coś nie bolało, a podkreślę... osiągi te same. Jedyny atutem za 750 jest nie wątpliwie jego niższa cena, która oczywiście przekłada się też na zwykle zaniedbany stan i późniejsze kłopoty w dalszej sprzedaży. Przypomnę też że nowsze 4.4 mimo tej samej mocy, mają ponad to lepszy moment, a i są nieznacznie lżejsze od V12. Co do spalania... no cóż niemal identyczne jak V12, może ze 2,5 litra różnicy na korzyść 740i. Jeśli chodzi za to o mniejsze pojemności, albo co gorsza diesle to do spokojnej jeździe w mieście wystarczy. Z tym że dynamika 3.0L, czy nawet 3,5L pozostawia niestety wiele do życzenia. W swoim założyłem z miejsca porządną instalację (nie ma tu mowy o pojedynczym wtrysku!) i spalanie w mieście waha się między 16-19L. Oczywiście auto klasy BMW E38 nie jest samochodem rajdowym, ale daje naprawdę niesamowitą frajdę. Zgodzę się że nie wiele jest aut które są w stanie dorównać jego możliwością. Miałem niedawno okazję poszaleć trochę w nocy na Gdańskiej z STI 06' szwagra... zabawa była przednia, a i różnica możliwości naprawdę niewielka, za to komfort jazdy... :roll:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

750iA i 740i mają takie same przyspieszenia ( 6.6s ) ale 740iA ma już 7.1 s :)

 

może i faktycznie 4.4 jest lepszy od 5.4, ale ja zawsze marzyłem żeby mieć 12 cylindrów i dlatego wybrałem takie auto. Może następnym modelem będzie E38 po lifcie z silnikiem 4.4..zobaczymy, ale nie należy przekreślać silnika 5.4. Przecież taki sam ma Bentley czy Mclaren F1 więc chyba aż taki zły nie jest ??

...dla Was to tylko samochody...a dla mnie to sens życia...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mówię że V12 jest zły, a bardzo kłopotliwy w eksploatacji i naprawach. Mało tego mocno przestarzały i awaryjny... Więcej pali i kupienie 5.4 w przyzwoitym staniem graniczy z cudem. Pod maską masz istny sajgon którego przeciętny mechanik nie ogarnie. Świeczki, przewody, wszytko potrójnie, co wszystko razem daje jedynie zbędny wydatek. Jedyny plus... pierwsze roczniki 5.4 kupisz już za jakieś śmieszne grosze, a nawet porównując końcówkę serii produkcji 5.4 i 4.4 ten drugi jest zawsze droższy. Dlatego właśnie przy kupnie zastanawiałem się nad 5.4, jednak zdrowy rozsądek na szczęście wziął górę nad atrakcyjną ceną.

Nic mi nie wiadomo na temat tego aby 740iA miał 7sek. Z oryginalnej instrukcji jaką dostałem kupując swoją 740iA wynika że jest 6,6. Choć wszystko jest możliwe, być może błąd w druku popełniło BMW. Nie jest przypadkiem tak, że poprzednia wersja 4.4 którą wkładali do wersji przed 97 miała 7sek? Tak czy inaczej, zakładając że masz rację jaką robi Ci różnicę 0.4sek, przy całej masie innych zalet jakie daje 4.4? Tu przecież nie chodzi o niesamowite osiągi, których za cholerę nie odczujesz, a jak już masz ochotę na chwilę szaleństwa, to 7sek do setki daje Ci władzę na drodze której mało które auto jest w stanie dorównać. Jak by tego było mało, ilu masz zwyczajnych kierowców 740 którzy w manualnej skrzyni wycisną równe 6.6? Jeżdżąc nie rzadko STI chyba nigdy nie udało mi się dojść do książkowego 5.4 sek... z tym że fakt, ciężko jest opanować takie auto jak STI w manualnej skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak kolego zgadzam się z Tobą że w eksploatacji jest dużo droższe bo tak jak napisałeś wszystko jest razy 2. A do przyspieszenia to chodzi mi o to że w manualu mają 6.6 a w automacie mają 7.1 (mam kilka katalogów więc się w tym orientuje ). Wiadomo że te pół sekundy się nie odczuje :) Tylko chcę tu uwzględnić żeby nie przekreślać tego silnika bo jakby był taki zły to chyba by go przestali produkować. Ja np nie jeździłem 4.4 ani 4.0 i nie mam pojęcia jak to jeździ i czy faktycznie nie ma różnicy więc nie chce się wypowiadać na ten temat. Trzeba wziąć pod uwagę moment obrotowy który w 750 jest wyższy niż w 740 (4.0 , 4.4).

 

Nie uważam że 4.4 jest zły bo dla mnie silniki BMW to w ogóle bardzo dobre dzieła ( oprócz 4 cylindrowych ). Racja że 5.4 jest tańsze bo ma większą pojemność i więcej pali a na takie auto potrzeba amatora, który się odważy kupić paliwożernego potwora, chociaż w przeliczeniu na pojemność i moc to i tak dużo nie pali. Niestety tak jak mówisz trudno dostać coś ładnego bo są ściuchrane przez użytkowników przez brak pieniędzy albo serwisowanie w warsztatach których nie mają pojęcia o tym motorze i idą metodą prób i błędów.

 

Fajne są te auta ale niestety luksus kosztuje czy w przypadku 2.8 czy 5.4 bo np wahacze, tarcze etc są takie same :)

 

Pozdrawiam

...dla Was to tylko samochody...a dla mnie to sens życia...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co za głupoty piszecie .... silnik 5.4 był w tamtych latach majstersztykiem wśród silników , pokazem możliwości marki Bmw dlatego flagowym modelem było 750 a nie 740 :wink:

a co do ceny to po pierwsze jest spowodowana tym że do V12 gazu już tak łatwo nie założysz ( nie ma jeszcze takiej instalacji co by zgrywała dwie osobne bo do V12 są potrzebne dwie instalacje ) czyli zakup w naszym kraju dla wielu jest nie opłacalny ... po drugie faktycznie większość egzemplarzy w kraju jest zaniedbana ponieważ ludzie kupowali bo tanie a później na serwis szkoda...

ale fakt jest faktem że flagowym modelem będzie 750 i tyle...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt przecież nie polemizuje z faktem że 750 w latach 90 była pokazem możliwości marki BMW, czy że była flagowym okrętem serii 7. Oczywiście że tak... z tym ze chyba odbiegasz od tematu. "Pytanie brzmiało jaki silnik polecacie przy kupnie E38", a nie który miał najwięcej mocy, najlepszy moment itd. Ja nie polecił bym V12 z przyczyn o których już pisałem. Swojej siódemki szukałem kilka ładnych miesięcy i wiem co mówię, pisząc że znalezienie sprawnej 750 graniczy z cudem. Ich cena nie jest tylko dlatego dużo tańsza od 4.4V8 bo są drogie w utrzymaniu, czy trzeba zakładać podwójną instalację LPG (która i tak pewnie ni jak by się sprawowała). Ich cena jest dlatego niska, że ciężko było by Ci to sprzedać i dlatego że nie znajdziesz na sprzedaż takiej która jest zadbana. W większości są skatowane, bite i z przekręconym 3 razy licznikiem. Mało tego jest to silnik bardzo awaryjny, kłopotliwy w naprawach (nawet dla warsztatów specjalizujących się w BMW) i drogi w utrzymaniu (bynajmniej nie mam tu namyśli spalania). Wystarczy spojrzeć ile jest tematów związanych z awariami silników 750 i sprawa wydaje się prosta.

 

Jak powiedziałem, jeśli komuś zależy na dynamice i nie awaryjnym silniku, to najlepszym rozwiązaniem jest M62 4.4 przy czym polecam te od 98 rok i z pewnego źródła. Komis w mojej ocenie całkowicie odpada, a zatem tylko prywatnie i nie od dzieciaka który wziął kredyt i kupił dla szpanu, rozbił, złożył u kowala i oszczędzał każdą złotówkę na naprawach, a jak się całkiem zaczął sypać sprzedaje. 740 4.4V8 to najbardziej dopracowana jednostka, najmniej kłopotliwa i przy tym bardzo dynamiczna. Parametry silnika są niemal idealne, wystarczy spojrzeć na wykresy... Każdy kto miał przyjemność prowadzić 4.4 i 5.4 przyzna że różnica w osiągach jest dla przeciętnego zjadacza chleba nieodczuwalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do tej awaryjności to bym się kłócił. Sam kolego piszesz że są drogie w utrzymaniu ja też to twierdzę dlatego też ludzie którzy posiadali ( czy posiadają ) ten motor i nie mieli kasy na ich utrzymanie kładli buble do środka albo jakieś inne wynalazki i dlatego silnik uznaje się za awaryjny. Ja kupiłem z książką serwisową prowadzoną do końca eksploatacji i od 5 lat jeżdżę autkiem i w silniku oprócz wymian oleju miałem jedną awarie a mianowicie pękł pasek wielorowkowy. Moim zdaniem 4.4 będzie mniej awaryjny bo jest go łatwiej utrzymać w stanie idealnym i o to w tym wszystkim chodzi !!
...dla Was to tylko samochody...a dla mnie to sens życia...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

I zaczyna się fantastyczna dyskusja na temat jaki to silnik jest najcudowniejszy.

Prosta sprawa że silnik M62 napewno nie jest lepszy od m73, nie jest też gorszy.

 

W ogóle kto kupując 750 myśli o gazie? To jest jakieś chore..

Poza tym owszem ciężko znaleźć zadbaną 750 jeśli się szuka z limitem np. 15k zł.

 

Podobnie jak jest z 4.0d i 2.5tds.. Oczywiscie jak ktoś ma 3.0d to dla niego te dwa wcześniej wymienione diesle są beznadziejne bo ona 3.0d i ten 3.0d jest najcudowniejszy. Ja mam M51 i nie mam z tym silnikiem problemów. Tak samo jak kolega ma 4.0d i też nie ma z nim problemów.

 

Jeśli macie jakieś sensowne argumenty to piszcie a nie tak jak wyżej kolega że M73 jest gorze bo trzeba do niego dwie instalacje ładowac :mad2: :mad2: :mad2:

Pozdrawiam,


Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

A więc.

Co do awaryjności M73 to się nie zgodzę. Mało osób posiada 750 i tak samo jak o e65 760 powstają mity tego typu że jest awaryjne. Z tego co ja wiem to silnik dostał nagrodę engine of the year kiedyś. Kupując 750 od 1 właściciela nie można mówić o złym stanie bo jak ktoś daje takie pieniądze (auto w podstawowej wersji było prawie 2x droższe od 735) za to auto w chwili zakupu to potem też o nie dba. Zaniedbane to są wraki powypadkowe wyklepane w PL.

Przy zakupie 750 trzeba się liczyć z tym że naprawy nie są tanie i praktycznie nie ma zamienników.

 

740 z M62 to chyba najpopularniejsza jednostka na naszym rynku. Dobrze znosi gaz mocy ma pod dostatkiem. Tylko chwalić.

 

728 będzie niewątpliwie tańsza w naprawie niż pozostałe silniki. I na pewno łatwiej sie ją naprawia. Jest teoretycznie razem z 725tds najtańsza w eksploatacji (o ile są w dobrym stanie ;) ) Niestety coś za coś. W większości przypadków te auta to golasy. Nawet skóry nie ma.

 

I tu znowu na + dla mojej ukochanej 750 która ma zazwyczaj najbogatsze wyposażenie. Seryjnie auto ma kontrolę trakcji, wszystko obszyte skórą, dodatkowy pakiet drewna itd. itp.

 

Diesle są bardzo drogie w utrzymaniu i wrażliwe na paliwo kiepskiej jakości. 725tds który jest bardzo fajnym autem jest niestety niedoceniany. I znalezienie zadbanego egzemplarza graniczy z cudem. Wiec szukanie w imię zaoszczędzonych paru zł na paliwie wg mnie mija się z celem.

 

Reasumując kupując 7er nie można sugerować się spalaniem! Przede wszystkim stan techniczny bo 1 naprawa pochłonie nam cenę paliwa za które byśmy do Rzymu i z powrotem pojechali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich fanów mam zamiar kupić taką ślicznotkę lecz nie wiem czy wybór jest właściwy będzie to drugie autko w rodzinie i tylko na dalsze wyjazdy na co dzień mam coś małego na dojazdy do pracy i po mieście oto link do jednej z ofert

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10988072 i czy do tego silnika konieczna jest sekwencja czy zwykły z komputerem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do roakodowania nr vin jest specjalne miejsce na to tam ci pomoga co do gazu to uwazam ze tylko sekwencja a co do samego auta to jak na bmw serii&7 to prawdziwy golas jego przebieg pozostawia wiele do zyczenia
Octavia 1,9TDI 110KM 2002r kombi max opcja L&K sprzedam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do roakodowania nr vin jest specjalne miejsce na to tam ci pomoga co do gazu to uwazam ze tylko sekwencja a co do samego auta to jak na bmw serii&7 to prawdziwy golas jego przebieg pozostawia wiele do zyczenia
Octavia 1,9TDI 110KM 2002r kombi max opcja L&K sprzedam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Z czystym sumieniem mogę polecić silnik R6 2.8 :D Przez ostatni rok,byłem szczęśliwym posiadaczem e 38 z takim silnikiem.Przed zakupem e38,nie zastanawiałem się się zbytnio nad tym jaki silnik wybrać.Po prostu to był spontan i zupełnie przypadkowo trafiłem na R6 2.8 + LPG :D Powiem szczerze,że przez okres prawie roku kompletnie nic nie dołożyłem do silnika.Silnik mimo ponad 360 tys.km,sprawował się bez zarzutu!Pracował równiutko na obrotach,a kopał momentalnie nie ważne czy był zimny czy ciepły.Kolejną sprawą jest również umiarkowane zużycie paliwa,jeżeli bierzemy pod uwagę pojemność jak również gabaryty "7",to R6 wypada bardzo poprawnie.Jeżeli chodzi o LPG,to również nie można mieć zastrzeżeń :wink:

I na koniec krótkie podsumowanie:

BMW e38 z silnikiem R6 2,8 jest bardzo dobrym wyborem.Jeżeli chcesz cieszyć się bezawaryjną jazdą,to warto szukać bawarki w dobrym stanie.Nie jest to na pewno 4,4 ale jeżeli myślisz o ekonomice,bezproblemowej eksploatacji oraz sprawnym przemieszczaniu się z punktu A do punktu B,to zdecydowanie warto pomyśleć i rozważyć zakup e38 z tym silnikiem :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o silnik R6 2.8 to jak najbardziej Ci go polecam.Sam użytkowałem taki przez ostatni czas i byłem bardzo zadowolony :cool2: Jeżeli instalacja gazowa to tylko bierz pod uwagę sekwencje,zaoszczędzi Ci to nerwów,czasu a i pewnie pieniędzy.Lepiej dołożyć trochę do instalacji i spać spokojnie.

Przebieg 200 000 tys.km,wydaje mi się mało prawdopodobny jeżeli chodzi o 7.Zobacz jak kierownica się świeci,dorzuć jeszcze jakieś 100-150 tys.km i powinno być dobrze :D No ale cuda przecież się zdarzają...

Pamiętaj przy kupnie samochodu tej klasy,kieruj się stanem technicznym samochodu a nie okazją!Takie się już dawno skończyły.Lepiej dołożyć tysiąc więcej i mieć pewność że dobrze kupiłeś,w przeciwnym razie takie e38 może puścić z torbami :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przód jakis dziwny jak xenon orginalny to powinien miec spryskiwacz i brak jego regulacji jak w zwykłych reflektorach zresztą przód auta jakis kombinowany fotel kierowcy jak po co najmniej 400kkm skrzynia nowa steptronik co do pisania max wypas to d...uzo mu jeszcze brakuje
Octavia 1,9TDI 110KM 2002r kombi max opcja L&K sprzedam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.