Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

Trochę poszperałem po forum, ale nikt nie pisze o takim problemie jak mój.

Może to nawet nie problem, a trochę męczy ucho ;)

Kiedy wciskam sprzęgło to na zewnątrz słychać takie piszczenie jak w starych nie nasmarowanych drzwiach, przy uruchomionym silniku jest to troszkę mniej słyszalne.

Wydaje mi się, że pedał sprzęgła chodzi trochę ciężko, ale biegi wchodzą dobrze i nie ma ogólnie innych problemów ze sprzęgłem (no może małe stuki w skrzyni gdy jest zimno, które cichną po wciśnięciu sprzęgła lub po rozgrzaniu silnika - podejrzewam koło dwumasowe?)

Czy to skrzypienie to wina wysprzęglika hydraulicznego (wymieniałem płyn hamulcowy przez przepompowanie, ale o sprzęgle nie pomyślalem) może to on piszczy, a może to palec siłownika się wytarł i piszczy o docisk, a może to wina łożyska (zatarło się na wałku?).

Czy ktoś spotkał się z takimi objawami, a jeśli tak to jak to leczyć?

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Proponuję zdjąć obudowę plastikowa nad nóżkami kierowcy, w ręke chwycić smar silikonowy w sprayu lub ewentualnie WD40 i spryskać sworznie na których zamocowany jest pedał sprzęgła tak mocno aby specyfik dostał sie pomiedzy sworzeń a elementy pedału. Powinno ustąpić, tak zrobiłem sam.
Opublikowano
Jeszcze tego nie robiłem, ale myślę że to nie to bo pisk ewidentnie wydobywa się z okolic skrzyni biegów, czyli piszczy albo wysprzęglik hydrauliczny albo co gorsza docisk w skrzyni.
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
u mnie też skrzypi i jest to wyraźnie z okolic skrzyni. Ale poza tym sprzęgło nie wykazuje żadnych śladów zużycia. W środku jest praktycznie niesłyszalne, ale na zewnatrz :duh: Jak naprawicie to dajcie znać.
Tomek
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
u mnie też skrzypi i jest to wyraźnie z okolic skrzyni. Ale poza tym sprzęgło nie wykazuje żadnych śladów zużycia. W środku jest praktycznie niesłyszalne, ale na zewnatrz :duh: Jak naprawicie to dajcie znać.

 

mi tez dochodzilo z komory silnika - jak dynamicznie zmienialem biegi i sie nagrzalo wszystko

 

w skrzyni manual masz do wymiany czesc numer 15 - to ona skrzypi

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DE51&mospid=47548&btnr=21_0150&hg=21&fg=10

540i '98 6-speed manual individual
Opublikowano
Jeśli to rzeczywiście siłownik, to ja bym się nie spieszył z wymianą... Miałem to samo w Hondzie Civic, tyle, że nie w siłowniku, a w pompie (element współpracujący z pedałem - zasada działania jest taka sama jak dwie strzykawki połączone rurką i wypełnione wodą. Jak się pcha tłok w jednej, to tłok w drugiej jest wypychany). U mnie skończył się oring, objawy to skrzypienie i wyciek czynnika z okolic pedału na dywanik. Koszt wymiany to ok. 750 PLN. Wymontowałem sam i zawiozłem do gości, którzy regenerują elementy układów hamulcowych. Tam przepolerowali cylinder siłownika i dobrali nowy oring. Zmontowałem, pompa hulała jak nowa... i za 50 PLN... Warunek to to aby nie był cylinder lub tłok zatarty, ale i na to mieli sposób za 100 PLN...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.