Skocz do zawartości

Jaki silnik ?


Miodas

Rekomendowane odpowiedzi

Prosze koledzy jeśli piszecie o spalaniu to nie zapomnijcie wyraznie zaznaczyc czy to gazik czy benzynka, bo niektorzy zapominają a to przeciez znaczna roznica. Nigdy nawet nie tankowalem u siebie do pelna benzynki wiec dokladnie wypowiedzieć sie nie mogę ale po ekonomizerze i troszke na oko widać, że na benzynce w trasie ze średnia ok 120 km/h to ja silniczkiem 1.8i spale gdzies 7 - 8 literków. Trudno jest mi uwierzyć w powyższe posty spalania 2.0 i 2.5 ale jesli rzeczywiscie pala one ok 1 -1,5 litra wiecej gazu na setce to nie ma się co zastanawiać tylko brać 2.5 bo tam ma co pociągnąć i na trasce napewno poczujesz komfort z tego względu :dance:

 

Po pierwsze poczytaj moje wszystkie posty i pisałem że jeżdze tylko na benzynie.Nie patrzy sie na ekonomizer bo on nie jest wiarygodny,ja mam pełny komputer i tam mi pokazuje spalanie na bierząco co sie sprawdza przy tankowaniu.Źle ze nie tankujesz do pelna przynajmniej w zimie bo woda ci sie skrapla w zbiorniku do benzyny.Dzisiaj bylem w trasie zrobilem 500km,-350km po trasie i 150 po miescie,oczywiscie srednia na trasie 150km/h jak ktos ma 2.5l wie ze wtedy na 5biegu leci na dotknieciu gazu i malo pali i srednia mi wyszla 9 l / 100km.Naprawde po miescie pali mi 12l,max jak jezdze na krotkich trasach na zimnym silniku czesto lub specyficznie sie wscikam spala 12.5l/100km.To tyle pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

RafiRud czytam Twoje posty, ale moja uwaga tyczyła się ogółu a nie konkretnie Ciebie, jeśli Cie tym uraziłem to sorrki :modlitwa:
Płyń pod prąd, z prądem płyną same śmieci...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj na miescie trafilem na clio 1.4 90 km,bardzo ciekawa przygoda.Chlopak opowiadal mi na skrzyzowaniu ze is-y objerzdzal bez problemu,ze mna na 1 i 2 biegu jechal prawie leb w leb, na trojce juz znacznie ustepowal.Wybor silnika proponuje uzaleznic od charakteru jazdy,2.0 pozwala na dosyc dynamiczna jazde,ale juz wiem, ze nastepne moje coupe bedzie z silnikiem 2.5 lub 2.8

http://img237.imageshack.us/img237/9199/avako1.png

Przedni napęd jest dla dziewczynek. . . :twisted2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.8i pali w mieście 11 literków, na trasie 7-8l benzynki 95 oktanów i przyspieszenie 11 s do 100km/h, jak wlejesz werwę 98 oktanów to mniej pali i ma większego kopa... :-), części jest pełno (patrz allegro) w cenie średniej - za taką frajdę z jazdy te pare złoty więcej to pikuś!

Miałem kiedyś 1.8 m 40 i nigdy nie zeszlem poniżej 10 l,ale i żadko jeżdziłem poniżej 140 km/h,nie wspomne juz o manewrach z dodawaniem gazu,nie oszczędzalem, teraz 2.8 i średnia 15l ale wandalizm pozostał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

osobiscie szukalem 2.0 w coupe ale kupilem zadbanego 1.8 sedana...Z osoaigow jestem zadowlolony ,tym bardziej ze to moje pierwsze cudenko:) Nastepne bedzie cos kolo 2.5 a moze tylko SWAP... :twisted: Pozdrawiam :8)

 

A najkorzystniejsza bedzie chyba 1.8 is do codziennej jazdy.Takie moje zdanie. :P

B M W
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.8 m40<113 koni> hmmm tanie czesci i wogole jezdzi przyjemnie jak na taki koszt utrzymania,jesli mialbym wybrac to albo 1.8is<140 km> bo najtansze w utrzymaniu,a jak chcesz wiecej mocy to 2.5 tylko to 193 konne,a nie 172km,bo 2.0 ma mniej mocy a spalanie itp sa minimalnie mniejsze...jestem zbyt walniety na wiecej jak 1.8 :] chyba bym sie zabil..jezdzilem i wole nie :d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od priorytetów ;)

 

Jeżeli ważna jest kultura pracy silnika i to, żeby jego dźwięk był jak najbardziej rasowy, to można wybrać 2.0.

Jeżeli dodatkowo auto ma być szybkie, to przynajmniej 2.5.

 

Mam 2.0 i potwierdzam, że jazda miejska (średnio spokojna, ale bez ciągłych szaleństw) oznacza 12 l/100km. Większy silnik to więcej frajdy, a spalanie nie będzie dużo wyższe.

 

Jeżeli ważne są koszty eksploatacji, to 1,8 IS/ti. Spalanie chyba 1-1,5l mniejsze od 2.0, osiągi prawie takie same.

 

Co do mniejszych się nie wypowiadam, chociaż przyznaję, że nawet 1,6 w dolnym zakresie obrotów jakoś ciągnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

podobnie jak kolega który rozpoczął ten wątek nie jestem super znawcą samochodów. Od pewnego czasu noszę się z zamiarem kupienia BMW E-36(12 - 14tys zł). Znajomy sprowadził 316. Stan techniczny auta rewelacyjny, jeździ płynnie, dobrze trzyma sie drogi ale troszkę za mało dynamiczny.

Chcę kupić coś podobnego ale z większym silnikiem. Z Waszych postów wnioskuję że najlepsze byłoby 318is(140KM) ewentualnie 320 (150KM) lub większy ale chyba poza zasięgiem. Powiedzcie mi jak to jest z instalacjami gazowymi do tych silników? Jak rodzaj się montuje? Jakie są koszty takiego montażu? Padło gdzieś stwierdzenie o silnikach Vanosa do 320. Czym one się różnią?

--

Pozdrawiam i czekam na odpowiedz

Emil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, wiadomo 6 cylindrow lepsza frajda, ale pomysl tez o innych kosztach jak ubezpieczenie, ile oleju musisz lac do silnika itp. Sam chcialbym miec 328 ale niestety przy obecnych zarobkach mnie na niego nie stac :mad2: mam 316i m43 i zaleje Pb98 moge wcisnac gaz do spodu i przynajmniej nie mam strachu ze pojade do sklepu i spowrotem i mi wiadro paliwa wciagnie, a i zbiera sie nienagannie wbrew panujacej opinii (zaraz zostane zjechany przez uzytkownikow 6 cylindrowych, wiec pisze ze nie porownuje go do 6 cylindrowek :mrgreen: ) spalanie moge Ci zmierzyc, ale zajmie to kilka dni :), ewentualnie nakrecic filmik z przyspieszenia od 0-100 km, pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

W mojej trójce pracuje 318is i jestem bardzo z niego zadowolony. Osiągi jak dla mnie wystarczające, 140KM - wystarczy. Spalanie w mieście 10 - 11 trzeba liczyć. Ale na trasie potrafi wziać 7 z groszem co mnie bardzo cieszy. Moim zdaniem to kompromis pomiędzy małymi a dużymi silnikami, na które nie każdego stać i niewiadomo jaki wybrać:) Osobiście polecam ISa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak chcesz wiecej mocy to 2.5 tylko to 193 konne,a nie 172km

Można wiedzieć dlaczego lepiej to stare 2.5 ? Moim zdaniem jest zupełnie na odwrót. M50b25 192KM, czyli to polecane przez Ciebie, jest silnikiem starszym od M52b25 170KM. Jest niby różnica w koniach, ale moment mają taki sam, a M52 jest sporo lżejszy, ma już aluminiowy blok i pali mniej. Osiągi mają takie same. Nie widzę sensu polecania M50. Ja bym polecał właśnie M52b25 lub M52b28.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak chcesz wiecej mocy to 2.5 tylko to 193 konne,a nie 172km

Można wiedzieć dlaczego lepiej to stare 2.5 ? Moim zdaniem jest zupełnie na odwrót. M50b25 192KM, czyli to polecane przez Ciebie, jest silnikiem starszym od M52b25 170KM. Jest niby różnica w koniach, ale moment mają taki sam, a M52 jest sporo lżejszy, ma już aluminiowy blok i pali mniej. Osiągi mają takie same. Nie widzę sensu polecania M50. Ja bym polecał właśnie M52b25 lub M52b28.

 

Bardzo mądre stwierdzenie.Powtarzam!!!!!!!! Moje 323i NIGDY NIE WIDZIAŁO GAZU I W MIEŚCIE PRZY CIĘZKIEJ NODZE PALI 12l. Silniki od 2 litrów w góre do 2,8 różnie sie o pare setek w spalaniu,a jeśli kogoś martwi to ze moje 323i ma tylko 170KM (to jest ograniczenie producenta,tak jak 328 tez ma silnik M52 i ma tylko 2 KM więcej od 325),po to zeby miesciło sie w jakiś tam normach.Można odzyskać te utracone konie zmieniając kolektor dolotowy.Opłaty mam w Towarzystwie Ubezpieczeń Wzajemnych i płace 520zł za cały rok przy 50% zniżki.Jeśli ktoś chce jeżdzic BMW a liczy ile oleju ma wlać 4 czy 6 litrów to niech odrazu kupi sobie Fiata Pande i bedzie mu palił 5 litrów benzyny i 2,5l oleju do silnika wleje a opłaty też niskie.Powtarzam BMW ma nie tylko wyglądać ale też musi ciągnąć.Jeśli upieracie się przy 1.8l to IS dobry wybór,ale nie mniejszy.!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Dzięki za wszystkie uwagi i spostrzeżenia ale nikt nie napisał nic o kosztach instalacji gzaowych do BMek. Jakie są ich kwoty? No i jeszcze może coś o tym silnuki Vanosa :)

--

Pozdrawiam

Emil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E tam, kazdy pisze ze nie zaklada gazu bo Ci silnik padnie bo to bo tamto, jak załozysz tandetnego gazopierda II generacji to wiadomo, kichnie Ci (BMW lubi kichac) i po robocie, Ja mam w 316i sekwencje (III gen), dałem za nią 2500 zł, i jak narazie poza przeglądami nie robiłem z nią nic. Osiągi prawie jak na benzynie, spalanie tez podobnie, spokojną jazdą mieszaną 8,2l/100km, nawet na wolnych obrotach chodzi rowniej niz na benzynie. Nie czaje ludzi co pisza "nie zakladaj gazu bo to przypal" itp. jak ktos ma auto do sklepu po piwo albo na dupy to niech nie zaklada i jezdzi prawie za 2x drozej. pozdro :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam to co kolega Bieniu napisal. Sam posiadam 320 na gazie oczywiscie sekwencja. pomykam tak juz 2 lata i w silniku nic sie nie dzioeje chodzi rewelacyjnie róeniutko i pali niewiele wiecej niz bezynki. tj. w cyklu mieszanym 70%trasa30%miasto okolo10 10.5 gazu :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
Cze. Ja mialem ju BMW 1.6, 1.8, teraz aktualnie jezdze dwolitrowom(6 cylindrow) 24V i duzo jezdzilem tez 2.5 i tylko na taki silnik bym teraz wymienil.

Ja osobiscie polecam 2.5 a przynajmniej 2.0 zeby miala 6cylindrow a 1.6 i 1.8 to sa silniki 4cylindrowe i nie mam dobrego zdania o tych silnikach(moim zdaniem SZROTY) ale wybor jest twoj!!!

 

 

Niech będą szroty,ale do tych szrotów są tańsze części,dużo zamienników i wiele części na rynku!!! 24 V 2.5 litra to są wynalazki których chyba jeździ tyle co Jaguarów :!: Jak chcesz ładować kasę w benzynę (bo jak ktoś zakłada gaz do takiego silnika to już profanacja!!!) w drogie części to śmiało kupuj!Zresztą zawsze mnie irytowała zuchwałość takich słów.Po co Ci taki silnik w Polsce???Jak chcesz zabijać ludzi i siebie to ok,ale nie rób z ulicy poligonu wojennego!Stan naszych dróg nie jest przystosowany do takich silników :naughty: Dzięki takim właśnie kierowcom (gaz do końca i jedziemy) giną ludzie na ulicach :worried: Sorry,że tak to drastycznie napisałem,ale tak jest...Jakbym miał kupić BMW z takim silnikiem to z rocznika przynajmniej 2000 a za 12 tysięcy takiego nie kupimy!Więc pozostaje tylko opcja silnika 316,318 lub 320 a nie 2.5 litra!!!Moje BMW 318 i pali w mieście około 10 litrów. Ja bym właśnie taki silnik polecił albo 320 bo tam już jest łańcuch rozrządu. 316 pali ciut mniej ale jest trochę słabszy ale tak jak ktoś napisał kupuj samochód patrząc na stan a nie na silnik!Lepiej kup mniejszy silnik ale żeby dłużej posłużył.Nie każdy bowiem kupuje BMW dla silnika,ja kupiłem BMW bo ma fajną sylwetkę :mrgreen: A silnik jest ok,nie zwracam na to takiej uwagi bo nie chcę być dawcą organów... :naughty:

Freude am fahren...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E tam, kazdy pisze ze nie zaklada gazu bo Ci silnik padnie bo to bo tamto, jak załozysz tandetnego gazopierda II generacji to wiadomo, kichnie Ci (BMW lubi kichac) i po robocie, Ja mam w 316i sekwencje (III gen), dałem za nią 2500 zł, i jak narazie poza przeglądami nie robiłem z nią nic. Osiągi prawie jak na benzynie, spalanie tez podobnie, spokojną jazdą mieszaną 8,2l/100km, nawet na wolnych obrotach chodzi rowniej niz na benzynie. Nie czaje ludzi co pisza "nie zakladaj gazu bo to przypal" itp. jak ktos ma auto do sklepu po piwo albo na dupy to niech nie zaklada i jezdzi prawie za 2x drozej. pozdro :cool2:

 

No ok,ale zakładać gaz do 316 ??? Dla mnie to już skąpstwo... :mad2: To tak jak czasem widzę Seicento z gazem... :mrgreen:

Freude am fahren...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak was czytam i widze,ze nie nadajecie sie na kierowców BMW.Jeśli ktoś mówi że 2,5 litra to wynalazek i by nie kupował go znaczy ze zazdrości tym co go mają lub go nie stac na taki.Wiem że cięko kupić taki nie zajechany ale nie znaczy to ze to kiepski silnik,bo wlasnie jest rewelacja a jeszcze taki jak mój M52-ale wiekszośc nawet nie wie co to M52(oczywiście z tych co chwalą 1,6).Części sa w normalnych cenach,porównywalnie z audi b3.Jest tego bardzo dużo.Więc prosze zastanówcie sie zanim coś napiszecie,a jak sie zadrości lub sie nigdy nie jeżdziło z większym silnikiem to nie wypowiadajcie sie.Wystarczy poczytać na forum i ci co mają 2.0 lub więcej BMW mniejszego nigdy nie kupią tylko wiekszy.Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.