Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam! w przednim zawieszeniu slychac u mnie jakeis stuki, prawdopodobnie ssa to wahacze, bo juzprzedtem mechanik mowil mi ze trezba je wymienic. Teraz mam pare pytan:

1) e36 m atlkyo jeden wahacz z przodu (bez opdzialu na gorny i dolny)

2)czy powinienem tez wymienic tuleje wahacza? bo z niektorych waszych postow wyczytalem ze to jest tez czesta przeczyna

3)jakie wahacze mam kupic (e36 compact 95 rok) do wyboru z interesujacych mnie na allegro ma dwa z oznaczeniem 200737 lub 200738

obaj sprzedajacy pisza ze pasuja, ale one sie jednak roznia miedzy soba... co wybrac? http://allegro.pl/item166140328_bmw_3_e36_wahacz_dolny_nowy_top_.html

 

http://allegro.pl/item167722094_bmw_3_e_36_90_98_wahacz_przedni_kompletny_nowy.html

Opublikowano
A musisz kupowac nowe wachacze??Nie wystarczy wymiana sworzni i tuleji??Jesli chcesz zeby wszystko gralo to ja bym wymienil caly komplet, sworzen krotki, dlugi i tuleje wachacza...ja niestety zmienilem tylko sworznie krotkie i teraz chce zmienic tuleje, sworznie dlugie i laczniki stabilizatora...i niestety drugi raz trzeba wszystko sciagac :/...najlepiej robic to wszystko za jednym zamachem...zaplacisz tylko raz i takze 1 raz jedziesz na ustawienie zbierznosci...

Pozdro Krzysiek

B M W..............Bardzo Małe Wydatki


www.bmw-3city.pl

Opublikowano
nie jak juz wymieniam to cale wahacze, pare zlotych to bedzie wiecej. czyli rozumiem, ze tuleje tez a co do reszty pytan?
Opublikowano

Ja za ok 50 - 60 zł kupiłem jeden sworzeń Lemforder a tu cały wachacz za 130 zł - lipa jakaś ...kto jest producentem ?

 

Najtańszy wachacz przedni do E36 firmy 4MAX w InterCars to koszt 231,84 zł (Detal) FEBI-BILSTEIN 331,86 zł (Detal) LEMFORDER 471,05 zł

...ja na twoim miejscu przed zakupem postarał bym się dowiedzieć coś więcej o tym wachaczu, bo może się okazać że to nie będzie dobry interes :twisted2:

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Opublikowano

Ja podlacze sie pod temat bo jesytem ciekaw Waszych opini co polecacie:

 

A) Kupić caly wahacz z osadzonymi fabrycznie swożniami i tuleją.

- wymaina na nieorgianaly wahacz - roznie moze być z jakoscią

+ orginalnie wprasowane tuleje - unikamy ryzyka ze mechanik coś spier..

 

B) Wymienić 2 swoznie + tuleja

+ wiksza robocizna i zabawa z wymianą

- zostaje orginalny wahacz

 

Koszt jest podobny bo mechanik za wpraowywanie tuleji i swozni wezmie mniej wiecej różnice w cenie wahacza.

Never Say Never Again!
Opublikowano

Głównie chodzi o to że sworzeń powinno się wymienić tylko raz, za drugim razem cały wachacz ze względu na możliwość zgubienia sworznia - to oczywiście przesadne środki ostrożności.

 

Co do jakości polecam FEBI i LEMFORDER - ten ostatni miałem zamontowany fabrycznie :cool2:

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Opublikowano (edytowane)

Słyszalem ze przy wynianie sworzni mechanicy czesto pier... sprawe

i zawieszenie juz nie jest to samo:-( Stad moje pytnie czy nie wyminic calosci

lepiej. Sama fachowa wymiana zuzywa wahacz ? w to raczej nie wierze:-)

Edytowane przez Gerald
Never Say Never Again!
Opublikowano
Najczęstszym błędem popełnianym podczas wymiany jest nieprawidłowe wprasowanie "długiego" sworznia tj mocowania wachacza do nadwozia, niektórzy nie wiedzą że on nie ma pełnego zakresu pracy przegubu :mrgreen:

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Opublikowano

Tez mi to na jakis kogutex wyglada, za tani panie i pewnie tandetne. Jak chcesz kupowac wahacz, to tak jak napisal SN3 - Febi, Lemforder ew. Teknorot.

 

Koszta zakupu tuleji oraz sworzni, jakie ponioslem przy naprawie swojego zawieszenia:

Tuleja: 29 zl/sztuka

Sworzen krotki: 54 zl/sztuka

Sworzen dlugi: 68 zl/sztuka

 

Wszystko z Febi/Bilstein.

Opublikowano
czyli nie polecacie ogolnie kupna tych wahaczy? bo ja juz bylem zdecydowany i troche teraz jestem zbity z tropu, ale z drugiej strony co z takim wahaczem moze sie niby dziac?
Opublikowano
czyli nie polecacie ogolnie kupna tych wahaczy? bo ja juz bylem zdecydowany i troche teraz jestem zbity z tropu, ale z drugiej strony co z takim wahaczem moze sie niby dziac?

Nie znam sie za bardzo , ale jak kupisz tani zamiennik moze sie pokrzywic lub peknac na dziurach. orginalny moze kwalifikowac sie do wymiany tez po jakims ostrym wjechaniu w dziure jak sie pozgina w pol ;].

http://www.bmwpasja.pl

Nowe foty w galerii


BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )

http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto

Opublikowano
Odpuść sobie kupno tych wachaczy.Zastosowane w nich elementy pewnie są marnej jakości.Zainwestuj lepiej w porządne sworznie i tuleje.Polecam LMI , ewentualnie Meyle czy Febi.Postaraj się także o montaż w dobrym warsztacie żeby wszystko trafiło na swoje miejsce.Napewno bedziesz zadowolony
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

bylem przed chwila u mechanika bo cos mi stuka w przodzie z prawej strony.mechanik powiedzial mi ze to winasworznia i jest do wymiany i ze z drugiej strony tez bedzie do wymiany bo cos byl kombinowany bo gdzies tam na nim sadokladane dwie podkladki

 

teraz moje pytanie czy po wymianie tych sworzni trzeba ustawiac zbierznosc? i ile kosztowalo Was wymiana takiego sworznia ?

Opublikowano
ze jedna strone, czyli 2 sworznie chcieli w jednym miejscu odemnie 100 zl, to nie jest malo, slyszalem ze inni, ale nie w moim miescie robili za 50 strona. Ostatecznie wymieniam wiec cale wahacze, bo w te sworznie nie oplaca sie bawic

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.