Skocz do zawartości

Wycieczka za granice po auto/kryteria wyboru/sens


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zastanawiam się nad wycieczką po samochód do Niemiec. Ogladając na ebayu wyglada na to ze przyzwoite E39 około rocznika 2000 mozna kupic za 10kEur. Czy tak rzeczywiście jest?

 

Tutaj w Pl szukałem troche innego samochodu - hondy Accord około 1996r. Obejrzałem około 8 samochodów ale nie trafiłem na taki który mógłbym kupic bez zastrzezeń. Zastanawia mnie czy podobnie jest z tymi piątkami za granicą.

 

Interesuje mnie coś typu 523, 525, moze 528, jesli byloby 535 to moze tez bym się skusił... W kazdym razie nie diesel i nie 520.

 

To co bym chciał to aby była na przyzwoitych, fabrycznych alu - 16 lub 17, fajnie by było gdyby były tez xenony. Nie kombi, nie biały, najlepiej po liftingu (tzn mam na mysli soczewkowe reflektory) i w bardzo dobrym stanie. Co do przebiegu to chyba trzeba sie nastawic na okolo 200kkm z rocznika 2000?

 

Plan mam taki by znalezc kilka ogłoszeń sprzedaży auta na jakims ebay.de i pojechać we 2 osoby na miejsce i ewentualnie wrocic dwoma samochodami. Powiedzmy ze jezyk znam natomiast nie mam zupelnie doswiadczenia z autohandlami, paserami, handlarzami turasami itp.

 

Jak myślicie, warto jechać i czy za 10kEur kupię coś fajnego?

Opublikowano
Poszukaj na forum Radka 540V8 on organizuje wyjazdy.Jak nie masz doświadczenia to lepiej samemu nie jedz bo gruza kupisz.A za 10 koła ojro to pewnie wrócisz już przyzwoitym autem.
Opublikowano

Z tymi ogłoszeniami to jest tak, że fajniejsze wózki w przyzwoitych pieniądzach będą nieaktualne.

Poza tym jedno ogłoszenie od drugiego blisko raczej nie będzie, ja dwa dni tak jeździłem i wróciłem do komisów (mniej jeżdżenia, więcej oglądania).

Najwięcej fajnych bmw widziałem w monachium, ale tanio to raczej tam nie było

Opublikowano

ja na ebay i mobile to prawie zęby zjadłem jak szukalem mojej BECI.

 

Lifting e39 był z tego co wiem od 12.2000 . ale po 2001 to na 100% .

 

Za 10 tys OJRO ;) mysle ze nie bedzie latwo kupisz ladnego po lifcie .

 

To ze czasem sie pojawiają to ja wiem ale jak szybko są ? jakbys dorzucił z 2 tysiaki to masz juz wybor duzy .

 

Słuchaj nastaw sie w 1 kolejnosci na stan techniczny samochodu , ma byc igielka . Lepiej 520 igłe niz 528 padło .

 

Ja tez chcialem tylko 530d a kupilem 520d bo stan prawie jak salonowy i ten wypas ( byla pokazowa w salonie przez 2 miechy )

 

A tak apropos to 520 po lifcie ma pojemnosc 2.2 tylko oznaczenie jest 520.

 

Jak pojedziesz to wez jakiegos wscipskiego experta i kogos co umie biegle

po niemiecku ( chyba ze sam szprechasz gut )

 

A co do przebiegów 200tys to sie nie zgodze ze kazda bedzie miala tyle ! skoro niechcesz Diesla to masz duze szanse znajsc przebieg 120 tys

Everyday I’m hustlin'

http://i53.tinypic.com/28tfl1c.jpg

Opublikowano

Lifting e39 był z tego co wiem od 12.2000 . ale po 2001 to na 100% .

od 09.2000

 

no moze masz racje nie bede sie kłocił

 

09.2000 http://mobile.de/SIDlrq14lWm7G55LLxkaFposA-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11LsearchPublicJ1172401232A1LsearchPublicD1100CCarY-t-vctpLtt~BmPA1A1B20C467%81t-t-vCaMiMkQuRDSeUnVb_X_Y_x_yrdsO~BSRA6A1%6016%7C17%7C18%7C19%7C20%7C21%7C22%7C23%7C24%7C25%7C26D3500BGND2000CPKWA0HinPublicA2A0A0A0D2000A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=20&id=11111111243269412&

 

10.2000

http://mobile.de/SIDxqdH7RWvp9Lx.xzPyhnmAg-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11LsearchPublicJ1172401232A1LsearchPublicD1100CCarZ-t-vctpLtt~BmPA1B21B20C467%81t-t-vCaMiMkQuRDSeUnVb_X_Y_x_yrdsO~BSRA6A1%6016%7C17%7C18%7C19%7C20%7C21%7C22%7C23%7C24%7C25%7C26D3500BGND2000CPKWA0HinPublicA2A0A0A0D2000A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=37&id=11111111240840184&

 

11.2000

http://mobile.de/SIDxqdH7RWvp9Lx.xzPyhnmAg-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11LsearchPublicJ1172401232A1LsearchPublicD1100CCarZ-t-vctpLtt~BmPA1B21B20C467%81t-t-vCaMiMkQuRDSeUnVb_X_Y_x_yrdsO~BSRA6A1%6016%7C17%7C18%7C19%7C20%7C21%7C22%7C23%7C24%7C25%7C26D3500BGND2000CPKWA0HinPublicA2A0A0A0D2000A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=32&id=11111111243444477&

 

 

12.2000

http://mobile.de/SIDXGFEFyWRrLVICndwgaoPsQ-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11LsearchPublicJ1172401232A1LsearchPublicD1100CCarZ-t-vctpLtt~BmPA1B61B20C467%81t-t-vCaMiMkQuRDSeUnVb_X_Y_x_yrdsO~BSRA6A1%6016%7C17%7C18%7C19%7C20%7C21%7C22%7C23%7C24%7C25%7C26D3500BGND2000CPKWA0HinPublicA2A0A0A0D2000A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=74&id=11111111244853893&

 

 

wszyskie te sa przed liftem zaczynajac od 9 /10 / 11 a nawet 12 miesiaca 2000 roku. Wiec juz zgłupiałem .

Everyday I’m hustlin'

http://i53.tinypic.com/28tfl1c.jpg

Opublikowano
Bodzio jak zjadłeś zęby na ebayu to powinieneś wiedzieć, że data 1-ej rejestracji nie równa się dacie produkcji
Opublikowano
Bodzio jak zjadłeś zęby na ebayu to powinieneś wiedzieć, że data 1-ej rejestracji nie równa się dacie produkcji

 

wiem wiem ze nie równa . Zęby zjadłem ale mam juz nowe sztuczne ;d

Everyday I’m hustlin'

http://i53.tinypic.com/28tfl1c.jpg

Opublikowano

czyli to http://arbiter.pl/zdjecie/769 jest model przed liftem?

 

Nie upieram sie w sumie na ten lift w tym ukladzie - ta piatka tez była fajna i jest ok. To było 535 i przyjemnie się jezdziło, miała xenony i leder i alu, klime dwustrefową. Co do kierownicy to nie pamietam jaki wzór był...

 

Odnosnie Monachium to kiedys czesto tam bywałem i chodzac po komisach widzialem ze ceny samochodow - takich wlasnie nie starych wcale nie sa niskie. Tzn wydawało mi sie to drogo. NIe bede sie upierał na roznicę w cenie 1kEUR - raczej bardziej mi zalezy na dobrym samochodzie niz na tym zeby bylo najtaniej jak się da. Monachium mi odpowiada czy też Passau, bo mam tam nocleg i w miarę znam miasto.

 

Czy wiec proponujecie taki model zakupu jak jezdzenie po komisach BMW i innych w miare dobrych autohausach? Jest tego sporo w Monachium.

 

Czy upierać się na xeny i alufelgi, czy tez duzo łatwiej i taniej znalezc auto na zwykłych reflektorach i czarnych felgach a potem zakupic felgi?

 

Z podesłanego kalkulatora widzę ze wartość na fakturze ma ogromny wpływ na akcyzę. Czy to nadal aktualne?

Opublikowano

Lifting e39 był z tego co wiem od 12.2000 . ale po 2001 to na 100% .

od 09.2000

 

no moze masz racje nie bede sie kłocił

 

09.2000 http://mobile.de/SIDlrq14lWm7G55LLxkaFposA-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11LsearchPublicJ1172401232A1LsearchPublicD1100CCarY-t-vctpLtt~BmPA1A1B20C467%81t-t-vCaMiMkQuRDSeUnVb_X_Y_x_yrdsO~BSRA6A1%6016%7C17%7C18%7C19%7C20%7C21%7C22%7C23%7C24%7C25%7C26D3500BGND2000CPKWA0HinPublicA2A0A0A0D2000A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=20&id=11111111243269412&

 

10.2000

http://mobile.de/SIDxqdH7RWvp9Lx.xzPyhnmAg-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11LsearchPublicJ1172401232A1LsearchPublicD1100CCarZ-t-vctpLtt~BmPA1B21B20C467%81t-t-vCaMiMkQuRDSeUnVb_X_Y_x_yrdsO~BSRA6A1%6016%7C17%7C18%7C19%7C20%7C21%7C22%7C23%7C24%7C25%7C26D3500BGND2000CPKWA0HinPublicA2A0A0A0D2000A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=37&id=11111111240840184&

 

11.2000

http://mobile.de/SIDxqdH7RWvp9Lx.xzPyhnmAg-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11LsearchPublicJ1172401232A1LsearchPublicD1100CCarZ-t-vctpLtt~BmPA1B21B20C467%81t-t-vCaMiMkQuRDSeUnVb_X_Y_x_yrdsO~BSRA6A1%6016%7C17%7C18%7C19%7C20%7C21%7C22%7C23%7C24%7C25%7C26D3500BGND2000CPKWA0HinPublicA2A0A0A0D2000A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=32&id=11111111243444477&

 

 

12.2000

http://mobile.de/SIDXGFEFyWRrLVICndwgaoPsQ-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11LsearchPublicJ1172401232A1LsearchPublicD1100CCarZ-t-vctpLtt~BmPA1B61B20C467%81t-t-vCaMiMkQuRDSeUnVb_X_Y_x_yrdsO~BSRA6A1%6016%7C17%7C18%7C19%7C20%7C21%7C22%7C23%7C24%7C25%7C26D3500BGND2000CPKWA0HinPublicA2A0A0A0D2000A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=74&id=11111111244853893&

 

 

wszyskie te sa przed liftem zaczynajac od 9 /10 / 11 a nawet 12 miesiaca 2000 roku. Wiec juz zgłupiałem .

 

Wszystko się zgadza tylko ze "Erstzulassung" to data pierwszej rejestracji, a nie produkcji :)

Opublikowano
sorry że się wtrącam. Dlaczego diesel odpada? Jeździłeś kiedyś 525 lub 530d?? jeśli nie, to przejedź się koniecznie. Moc 184 lub 193KM przy dieslu daje naprawdę frajdę z jazdy a do tego, nie wiem jakim cudem, BMW w tych motorach jest naprawdę oszczędne. W grudniu ubiegłego roku, po kilkutygodniowym śledzeniu mobile.de znalazłem 530d sprzed liftu (1999/2000). Kupiłem go w Oranienburgu (pod Berlinem) od handlarza ruska, który go znalazł gdzieś na południu. Samochód jest bezwypadkowy, ma 150TKM z książką i jest od jednego niemca. Kosztował 9000,-EUR. Śledząc ogłoszenia doszedłem do wniosku, że niewiele łatwiej i taniej jest kupić benzynę zwłaszcza większą niż 520i. Uważam, że za 10000 spokojnie kupisz coś przyzwoitego z książką, być może pod pierwszego właściciela. Musisz tylko konsekwentnie i cierpliwie śledzić mobile i być gotowy na akcję: dziś telefon, rezerwacja, jutro wyjazd.
Opublikowano
sorry że się wtrącam. Dlaczego diesel odpada? Jeździłeś kiedyś 525 lub 530d?? jeśli nie, to przejedź się koniecznie. Moc 184 lub

 

Nie jezdzilem bmw dieslem. Ale jezdzilem beznynowym i to mi się podoba. Gdyby się trafiła super piątka diesel to moze moze, ale ogolnie jest to czego bede szukał. Na razie nei lubię klekotów

 

Musisz tylko konsekwentnie i cierpliwie śledzić mobile i być gotowy na akcję: dziś telefon, rezerwacja, jutro wyjazd.

 

Czy ktoś potwierdza tą metodykę zakupu? czy jakiś turas czy rusłan z autohausu bedzie trzymał auto po rezerwacji telefonicznej przez nieznajomego?

Opublikowano
Zapomnij o tym,jak przyjdzie ktoś z kasą to na pewno go sprzeda,nikt nie będzie czekał na kogoś kto przyjedzie lub nie.Musisz być na miejscu żeby coś kupić,oczywiście mowa o przyzwoitym aucie a nie odpicowanym gruzie.
Opublikowano
Zapomnij o tym,jak przyjdzie ktoś z kasą to na pewno go sprzeda

 

No więc własnie,tez mi sie wydaje że handlarze nie maja czasu na sentymenty...

 

Czy jest wiec sens umawiac sie na konkretne ogłoszenia, czy raczej jechac w wybrany region np Muenchen, Norymberga, Passau i tam zaplanowac pobyt na 2 dni i szukac jezdzac po komisach / placach, ewentualnie kupując lokalną gazetę?

Opublikowano
Sądze że dwa dni to za mało żeby ogarnąć temat,będziesz wtedy chciał kupić na szybko a wiesz że pośpiech jest nie wskazany.Wydaje mi się że musisz zaplanować troche dłuższą wycieczke.
Opublikowano
W 2 pelne dni znajdziesz auto bez problemu pod warunkiem ze bedziesz autom aby szybciej sie przemieszczac.Ja szukalem i znalazlem juz 7 samochodow dla kolegow i wszystkie tylko sobota i niedziela.Tydzien temu byl kumpel szukal czegos dla zony znalezlismy audi 80 1,8 92 r 72 tys przebiegu z pierwszej reki. w poniedzialek tablice celne ubezpieczenie i w droge.jak juz pisalem szukaj bardziej na www.autoscout.de jest wiecej ogloszen i wiecej z prywatnych rak
Opublikowano

Po lekturze forum, rozmowach, researchu plan mam mniej wiecej taki:

1. Jako region zainteresowania i cel podrozy wybieram południe - Monachium, Passau.

2. Szukam w serwisach ogłoszeniowych kilku aut w okolicy spelniajacych kryteria

3. Ewentualnie mailuje/dzwonie do jakichs autohandli w Monachium

4. Wycieczka po samochod - jade z kolega np w. niedzielę rano. Od poniedziałku szukamy samochodu. Ze sobą biore laptopa i jakiś internet aby ewentualnie na miejscu szukać przez internet.

5. Jak sie uda kupic, to powrot na 2 samochody

 

Scenariusz numer 2.

Mam handlarzy od ktorych kupiłem juz jeden samochod. Oni jezdza do Belgii. Jadę z nimi jako pasażer i tam szukam auta. Kolesiom płacę za to ze beda wozić po placach i ewentualnie pomogą.

Opublikowano

Nie wiem ile już samochodów kupiliście za odrą ale zwyczaje niemców są troszkę inne niż by się nam wydawało. Oczywiście to nie reguła bo po turku można się wszystkiego spodziewać, zwłaszcza jak kasę zobaczy ale już podczas rozmowy tel. można ocenić z kim ma się do czynienia. Generalnie BMW za 10000 nie jest autem, po które ustawia się kolejka (zwłaszcza w benzynie) więc jeśli w piątek zadzwonisz i umówisz się na wizytę w poniedziałek to nie sądzę żeby ktoś ci sprzątnął auto sprzed nosa. Co do diesla to klekot był w tds-e. W nowszych silnik chodzi wybornie, aksamitnie. Moment obrotowy sprawia, że auto wyrywa już od najniższych obrotów a przy tym jest wyjątkowo oszczędne. Benzyna tego nie potrafi!. Tylko uważaj bo w modelu 525 diesel na commonrailu montowany był dopiero w drugiej połowie 2000 roku, żebyś się w TDSa nie wpakował bo będziesz miał klekota :) Natomiast 530d od początku (1998) był na bezpośrednim wtrysku i sprawuje się wspaniale.(oczywiście mówimy o dobrym stanie) Pogadaj z mechanikami - napewno potwierdzą.

pozdrawiam

Opublikowano
Przypomniało mi się coś: niedawno w komisie w GRudziądzu widziałem całkiem ładną 530d z 2001 roku z symbolicznbie uszkodzonym przodem za bodaj 42000zł. Przebieg miała 200TKM z ksiązką. Może warto by ją oblukać... Prezentowała się bardzo ładnie, antracyt metalik na firmowych alusach.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam. Jezeli jestes zainteresowany tym auto to dowiedz sie adres gdzie stoi w norymberdze a moge sie w weakend przejechac tam. Mieszkam tutaj wiec nie ma problem.Z dobry rzeczy to widac ze przebieg bedzie ok bo jest Scheckheft(dla nie zorientowanych to cos w rodzaju ksiazki serwisowej). Blisko mnie jest salon BMW i stoja przynajmniej 4 szt E39. Niestety cene nie znam ale moge podpytac i podeslac fotki. Wystrzegaj sie Regensburg Str. w Norynberdze bo to ulica syfu i zlomu samochodwego. Znam tu pare komisow. Sam jestem w trakcie poszukiwan i musze przyznac ze bez samochodu i dobrej znajomsci jezyka ciezko cos znalezc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.