Skocz do zawartości

320i 800zl za zestaw naprawczy wanosa???


tajnos

Rekomendowane odpowiedzi

chce zalozyc zestaw naprawczy vanosa dzwonilem do serwisu w BIALYMSTOKU i powiedziano mi ze za zestaw okolo 160zl i 640zl robocizna czy to nieprzesada?? i czy wymienic tez ten dekielek vanos ??

 

______

Poprawiłem tytuł tematu. Proszę zapoznać się ze sposobem tytułowania tematów właściwym dla tego działu! Do przeczytania jest on jako ogłoszenie na górze działu E36. Następne nieprzestrzeganie formatu tytułowania "nagrodzę" ostrzeżeniem. mattiss

Kierowco jeszcze dyszka zajrzyjmy smierci w oczy !!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale uszkodzony jest Vanos?czy po prostu masz sam. przed 03.1995 i go mocno slychac?

 

:search:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=40501&highlight=

Jak to tylko Vanos to ja do 325 i kupilem:

Nr czesci (uszczelka) 11361740840

Nr czesci (uszczelki) 11129070531

Nr czesci 11361403824 (3)

Nr czesci 11361735908

Nr czesci 11361403822

Nr czesci 11361403550

Nr czesci 11361403823

Nr czesci 07119900910 (3)

 

Za wszystko dalem 387 zł, jakies 170 zł za uszczelki. jak rozbierzesz to sprawdz stan łyżwy prowadzącej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto mam z XII.92 M50 B20 i rechocze ten vanos . auto chodzilo cacy! ale juz niemoglem wytrzymac tego halasu i czy ten zestaw czesci co podales to jest ten od vanosa 95r i poprostu go wlozyc w moj tak? i ucichnie? tego calego dekielka nie trzeba wymieniac? juz wszystko rozebrane lyzwa lancucha wanosa ok!!
Kierowco jeszcze dyszka zajrzyjmy smierci w oczy !!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm, prawie 400zł? Nie wiem, co tam chcecie wymieniać, ale jak łańcuchy i łyżwy są zdrowe, to pozostają podkładki, szpilki i nakrętki. Razem w ASO coś koło 180-190zł. Robiłem i jest cisza.
Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:idea: a czy przypadkiem zestaw ze sprezynujaca podkladka kosztuje te prawie 400zl. a zestaw do zwyklego vanosa tego przed 95r te 160zl????? :modlitwa:

 

Nie, ja właśnie miałem tego "starego" i zmieniałem na tego "nowego". Tyle właśnie zapłaciłem.

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja juz nic nie rozumiem jedni pisza ze w serwisie z zalozeniem zaplacili 550zl a mi tym czasem za samo robocizne krzykneli 650zl+graty 160zl za ta kasiorke chyba sam se grzebne to niewyglada na skaplikowana robote.
Kierowco jeszcze dyszka zajrzyjmy smierci w oczy !!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ludzie napisalem ze 387 zl wszystko, jezeli same oryginalne uszczelki 170 zł(pod pokrywe z i takie 2, zeby swiece nie byly potem w oleju) to sam zestaw naprawczy wyniosł mnie 217,00 z przesylka!, naprawa to gora 100 zł, ja robilem sam z kumplem.

 

sprawdz tu czy beda pasowac:

http://www.realoem.com/bmw/select.do

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bylem dzis w serwisie osobiscie, zamowilem te podkladki vanosa od 95r wszystko razem bez zadnych uszczelek to 225zl ale usluga zalozenia tego u nich to bagatelka 650zl :duh: wiec sam sie za to zabiore

ale wciaz mam pytanie czy ten frez wychodzacy z vanosa co sie go wciska w zebatke ssacego walka powinien miec luzy czy nie bo u mnie chodzi na boki .

Kierowco jeszcze dyszka zajrzyjmy smierci w oczy !!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bylem dzis w serwisie osobiscie, zamowilem te podkladki vanosa od 95r wszystko razem bez zadnych uszczelek to 225zl ale usluga zalozenia tego u nich to bagatelka 650zl :duh: wiec sam sie za to zabiore

ale wciaz mam pytanie czy ten frez wychodzacy z vanosa co sie go wciska w zebatke ssacego walka powinien miec luzy czy nie bo u mnie chodzi na boki .

 

Ma mieć luz tylko zależy jaki masz tam luz.

Co do wymiany to wątpie jeśli nie masz pojęcia o mechanice lub kluczy abyś to wymienił, samo ustawienie vanosa i rozrządu jest dość trudne.

A podkładki plus śrubki to koszt ok 180zł

Podjedź do jakiegoś kumatego mechanika i po sprawie, ja sam rozkręcałem a reszte ustawiał znajomy mechanik koszt 70zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z mechanika u mnie nie jest najgozej :roll2: martwi mnie tylko ten klucz do walkow nie wiem zbytnio czym go zastapic :cry2: dzis odebralem te graty vanosa i razem z dolnym napinaczem+3torx10 zaplacilem 310zl
Kierowco jeszcze dyszka zajrzyjmy smierci w oczy !!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja za wymiane uszczelek pod sprzęgiełkiem na vanosie zapłaciłem 250 zł

(tesh mi stukał )

mozesz mi wyjasnic co za uszczelki? na sprzegielku vanosa ?? hmmm moze o czyms nie wiem ale wydaje mi sie ze tam niema zadnych uszczelek chyba z echodzi ci o te blaszki????? :modlitwa:
Kierowco jeszcze dyszka zajrzyjmy smierci w oczy !!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja za wymiane uszczelek pod sprzęgiełkiem na vanosie zapłaciłem 250 zł

(tesh mi stukał )

mozesz mi wyjasnic co za uszczelki? na sprzegielku vanosa ?? hmmm moze o czyms nie wiem ale wydaje mi sie ze tam niema zadnych uszczelek chyba z echodzi ci o te blaszki????? :modlitwa:

 

takie podkladki ktore , mialy zadry i one powodowaly wieszanie sie vanosa i ten stukot ( a... i mialem tak ze jak dotknołem vanosa to czuc bylo pod reka jak wali w obudowe )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

W mojej BMW z roku '93 mam silnik M50 Vanos. Na biegu jałowym na postoju słychać troche żęcholenie, chodzi trochę jak disel. Wydaje mi się że to Vanos.

 

Kiedyś jak uszczelniałem wyciek pod pokrywą zaworów, to przy tej okazji oglądałem Vanosa i nic tam nieprawidłowego nie zauważyłem.

 

Prośba do kogoś kto miał z tym doczynienia, niech opisze co może być przyczyną głośnej pracy Vanosa? Ewentualnie opis jak się do tego zabrać i co wymienić żeby te żęcholenie zniknęło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego wpisz w wyszukiwarce ,VANOS, i tam znajdziesz wszystko czego potrzebujesz , zajmuje to troche czasu ale uwierz ze warto. modernizowalem vanosa niedawno jak widac po postach i na poczatku byla to magia po zapoznaniu sie z forum i podjecia sie naprawy tego samemu okazalo sie dziecinada ,jesli oczywiscie ma sie dryg do mechaniki.

 

Tak dla wiadomosci u mnie w serwisie czesci do tego potrzebne kosztowaly cos kolo 310zl a za naprawe tego chcieli 650zl

szukaj instrukcji rozrzadu od> ROBERTbmw <

Kierowco jeszcze dyszka zajrzyjmy smierci w oczy !!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wstępnym rozpoznaniu tematu zrozumiałem to tak. Sedno sprawy tkwi w przerobieniu Vanosa z wersji wcześniejszej z roku '93 na nowszą po roku '95.

 

Dokładnie to chodzi o tą dodatkową podkładkę sprężynującą, przypominajacą talerzyk wraz z trzecim dyskiem. Rozumiem że nie wystarczy zmienić tylko tych dwóch elementów ale również wymienić na nowe te dwa stare dyski.

 

Czy oprócz tych 4 części (3 dyski i 1 talerzyk sprężynujący) mam dokupić coś jeszcze? Czy muszę dokupywać jeszcze te szpilki do skręcenia tego, czy mogę użyć starych?

 

Czy aby dobrać się do tych kół zębatych rozrządu wystarczy zdemontować pokrywę zaworów i odkręcić obudowę Vanosa? Czy trzeba np. demontować chłodnice czy coś takiego? No i czy kupić jakieś uszczelki jeszcze do wymiany, np. tą azbestową między pokrywą Vanosa a korpusem silnika?

 

Czy po zdjęciu kół zębatych z obu wałków muszę potem ustawiać rozrząd zgodnie z tym co napisał robertbmw, czy sprawa jest prostrza i mam po prostu złożyć tak jak to było pierwotnie i będzie OK?

 

Jak coś źle zrozumiałem to niech mnie ktoś poprawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jestem w pracy i przeglądam sobie w instrukcji serwisowej, jak zdemontować tego Vanosa i ustawić potem rozrząd. :doh:

 

Jak coś to odezwę się na gg. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Ale uszkodzony jest Vanos?czy po prostu masz sam. przed 03.1995 i go mocno slychac?

 

wiem że odgrzewam, ale co masz na myśli pisząc to? jak jest wszystko sprawne to chyba nawet przed 95 r nic nie słychać, a jak pojawi sie luz to stuka i wtedy można zrobić upgrade, tak? tzn nie ma takiej możliwości że coś stuka w vanosie i po wymianie nadal będzie stukac?

 

kolejne pytanie. jak zdejmę pokrywę zaworową to uszczelkę obowiązkowo wymienić? a tą cienką uszczelkę pod obudową vanosa? zmieniałem je w zeszłym roku przy okazji wymiany napinacza i nie wiem czy teraz mam zamawiać nowe. to samo z tymi podkładkami na śruby mocujące pokrywę zaworową...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.