Skocz do zawartości

v8 kuleje jak zimny ( i jak cieply )


xsilver

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

dzis odpinalem pokolei wtryskiwacze gazowe ...

 

oczywiscie instalacja jest na tyle sprytna ze po ok 2 sec pracy przelancza silnik na benzyne - ale po prqcy silnika cos mozna wywnioskowac - to ze po odpieciu kazdego silnik zaczyna kulec jeszcze bardziej :duh: wiec nie ma takiego po ktorym nic sie nie zmienia :|

 

pozostaje mi wymontowac cewki i zbadac fajki - jak nie to to juz nie wiem co :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie wrocielm z garazu :wink:

 

gdzie ten czujnik jest ( chodzi o czujnik powietrza dolotowego czy temp silnika? ) - szukalem i nie moge go znalezc - w bentley'u tez nie pisze nic na temat jego temat :?:

 

jaka ma miec opornosc przy tem pokojowej ( moze bardziej garazowej :wink: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o czujnik temp plynu chlodzacego.Parametry to- napięcie zasilania: 5 V (odłączone złącze)

opór: 2 000 - 3 000 omów / 20 °C

opór: 200 - 300 omów / 90 °C , Prawdopodobnie ma czarny kolor obudowy (ale nie jestem pewny)

Jesli chodzi o instr.Bentleya to jest pokazany na str.170-4

"________ 730iA

/________\

(0o=[][]=o0)

[_]/'''''''''''\[_]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie ma czarny kolor obudowy (ale nie jestem pewny)

 

W M30 ma kolor niebieski. Dodatkowo po jego odłączeniu, jeśli jest uszkodzony, silnik ciepły powinien pracować w miarę równo bo gdy jest odłączony komputer przyjmuje temp. 90 st. albo ciut więcej...

 

Warto też sprawdzić na zimnym silniku czy jego odłączenie zmienia pracę silnika. U mnie jak na bardzo zimnym odłącze to mi auto kopci jak Trabant. Na ciepłym odłączenie nie powinno dać znacznej zmiany pracy.

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie ma czarny kolor obudowy (ale nie jestem pewny)

 

W M30 ma kolor niebieski. Dodatkowo po jego odłączeniu, jeśli jest uszkodzony, silnik ciepły powinien pracować w miarę równo bo gdy jest odłączony komputer przyjmuje temp. 90 st. albo ciut więcej...

 

Warto też sprawdzić na zimnym silniku czy jego odłączenie zmienia pracę silnika. U mnie jak na bardzo zimnym odłącze to mi auto kopci jak Trabant. Na ciepłym odłączenie nie powinno dać znacznej zmiany pracy.

 

 

Pozdrawiam

 

W opisie @xsilver ma "e32 m60b30" wiec tym sie kierowalem.Wiec to Motronic 3.3 i czujnik taki http://img233.imageshack.us/my.php?image=pic1hj4.gif

"________ 730iA

/________\

(0o=[][]=o0)

[_]/'''''''''''\[_]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak ja to szukalem - na 170-4 jest pokazany gdzie jest

 

jutro go sprawdze

 

ps - bo mam m60b30 :wink:

 

 

czyli na cieplym nic sie nie zmieni jak jest dobry ... ale temperature pokzauje mi dobra ? wiec powinien byc dobry czujnik

Edytowane przez xsilver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@xsilver napisal-czyli na cieplym nic sie nie zmieni jak jest dobry ... ale temperature pokzauje mi dobra ? wiec powinien byc dobry czujnik

 

 

Temp.na wskazniku to calkiem inna bajka!!! Masz tu jeszcze wykres do tego czujnika od ECU- http://img233.imageshack.us/my.php?image=kar1wk4.gif

"________ 730iA

/________\

(0o=[][]=o0)

[_]/'''''''''''\[_]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na schemacie sa 2 czujniki - oba maja takie same parametry ?

do czego jest czujnik gauge sensor ? bo drugi jest do dme ... ktory sprawdzic ?

 

Gauge sensor- to czujnik do wskaznika temp. na liczniku.Wiec musisz sprawdzic ten na DME. Jesli nie wiesz ktory to wypnij kostke i obserwuj zmiany. Pamietaj zeby po calej operacji ze sprawdzaniem czujnikow zresetowac sterownik.

"________ 730iA

/________\

(0o=[][]=o0)

[_]/'''''''''''\[_]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczesniej nie chodzil rowno na cieplym - tak jaby wypadaly mu zaplony ... a ostatnio na zimnym wogole nie chce chodzic ( daje gaz do polowy a on 2tys obr i przerywa ... )

 

 

po wypieciu przeplywki - utyka jeszcze berdziej , faluja mu obroty ...

 

przerywa..tzn??...wypadaja zaplony i nim szarpie czy po prostu go zamula?...bmw sie nie gazuje jak jest zimna!!...to jest strasznie dla niej destrukcyjne!!..jak ciepla to mozna palowac ile sie chce...w zaleznosci od zasobnosci portfela (aby obylo sie bez placzu na stacji paliw :))

 

ps. jesli nie wypadaja zaplony tylko zamula auto to moze sie blokowac linka od ASC..ja tak mialem i tez nie moglem przekroczyc 2000rpm :)..ale obcegi..ciach linke i auto jezdzi jak marzenie..tylko swieci sie kontrolka od ASC :)..ma to rowniez pozytywne skutki hehehe..ale sie wraca na drutach :)

 

http://maxbimmer.pl/gosc/TEMP2/Bez tytułu_0001.wmv

skopiowac caly link :)

 

pozdr.

jesli posiadles kobiete swoich marzen to o pozostalych marzeniach mozesz smialo zapomniec...

http://img01.picoodle.com/img/img01/7/2/9/f_podpism_5d496cc.jpg

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=92490

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe..ja tam jestem troche wariatem..ale zimnego nigdy nie paluje..

 

w sumie o m30 moglbym troche napisac...jezdzilem 535 ok 5 lat..ale 2 lata temu przesiadlem sie na m60 i jeszcze nic sie nie zepsulo..oprocz tej linki od ASC. gdyby to bylo m30 to bym sprawdzil w pierwszej kolejnosci swiece..u ciebie sa nowe..takze ta mozliwosc odpada, pozniej kable (w m60 ich nie ma..takze rowniez odpada) oraz wtryski..z tym bywaja jazdy w kazdej bmw...moja mama miala podobny przypadek w m50b20..i wlasnie padl ktorys wtrysk..bywa tez tak ze zaczyna padac pompa paliwa..albo jest zapchany filtr paliwa...tez bardzo podobne objawy..ja zawsze radze wymieniac filtr paliwa co 20-30tys km...a jak ma sie gaz to co rok...gdy bedzie sie jezdzic na zapchanym..niewiele trzeba do uszkodzenia pompy paliwa...a ona jest bardzooo droga.....

 

pozdr.

 

xsilver: a tak ps...przekladasz silnik na m60b40?...bo ja juz zaczynam szukac...na 100% nie ma problemu z przelozeniem m60b40 w miejsce m60b30...warto jedynie zmienic dyfer na dluzszy...najlpiej s 2.93 :)

jesli posiadles kobiete swoich marzen to o pozostalych marzeniach mozesz smialo zapomniec...

http://img01.picoodle.com/img/img01/7/2/9/f_podpism_5d496cc.jpg

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=92490

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filtr paliwa mam jakies 30 tys - a jezdze na dobrym paliwie , wiec zapchany moze nie jest ( pozatym na cieplym wkreca sie na obroty dobrze )... wtrysk moze byc uszkodzony - i na zimnym moze sie przwieszac - ale jak wybadac ktory to ?

 

a co z wypadaniem zaplonow na cieplym silniku - to nie jest dla niego zdrowe - przeciez takie drgania to przeciazenia dla silnika :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filtr paliwa mam jakies 30 tys - a jezdze na dobrym paliwie , wiec zapchany moze nie jest ( pozatym na cieplym wkreca sie na obroty dobrze )... wtrysk moze byc uszkodzony - i na zimnym moze sie przwieszac - ale jak wybadac ktory to ?

 

a co z wypadaniem zaplonow na cieplym silniku - to nie jest dla niego zdrowe - przeciez takie drgania to przeciazenia dla silnika :|

 

co do wypadania zaplonow na cieplym to na pewno nie jest to zdrowe!!..kazda..powtarzam kazda nawet najmniejsza nieprawidlowosc w pracy silnika jest dla niego niezdrowa!!

 

co do wtrysku...ja osobiscie nie obstawialbym 1 wtrysku...jesli auto jest zimne i nie chce sie wogole wkrecac na obroty..to raczej na 99% nie bedzie to jeden wtrysk tylko problem albo z calym ukladem paliwowym albo calym ukladem zaplonowym. jesli odepniesz 1 swiece (sciagniesz cewke ze swiecy) w sprawnym silniku to silnik bedzie kulal, nie bedzie mial pelnej mocy ale na obroty sie bedzie wkrecal ewentualnie troszke wolniej. jesli sprawdzisz uklad zaplonowy i bedzie ok...to mowie..w pierwszej kolejnosci sprawdz filtr paliwa i pompe paliwa. jesli masz mozliwosc to podmien od kogos na chwile przeplywomierz..moze nawet nie wykazac bledu na komputerze..a moze byc walniety i dawac bledne odczyty..przez co czasy wtrysku beda zle i tez beda bardzo podobne objawy do tych co opisujesz.

 

pozdr.

 

ps..z tym wypadaniem zaplonow troche namieszalem..ale jesli wypada zaplon w 1 cylindrze..to jest albo wina ukladu paliwowego albo zaplonowego. na chlopski rozum albo wtrysk nie podaje odpowiedniej dawki benzyny albo swieca nie daje dobrej iskry. jesli problem tyczy sie tylko jednego cylindra silnik sie bedzie wkrecal..(pociagnie go na wyzsze obroty reszta cylindrow ktore pracuja dobrze)..jesli sie nie chce wkrecac pow 2000rpm to trzeba szukac nie 1 cylindra tylko gdzies ogolnie...cos co powoduje nieprawidlowosc w calym ukladzie zaplonowym albo paliwowym.

moze byc tez tak ze przez 1 cylinder sonda lambda daje zle odczyty i rozregulowuje prace silnika..ale ja bym taka ewentualnosc na poczatku odstawil.

 

 

I WG MNIE NAJWAZNIEJSZE...ZAWSZE PIERWSZA CZYNNOSCIA JAKA SIE WYKONUJE W PRZYPADKU JAKIS NIEPRAWIDLOWOSCI W PRACY SILNIKA W BMW TO PODLACZENIE AUTA DO KOMPUTERA..W WIEKSZOSCI PRZYPADKOW DIAGNOZE MAMY OD REKI...DOPIERO JESLI TEN SPOSOB ZAWIEDZIE ( A I TAK BYWA ) ZACZYNA SIE WALCZYC I KOMBINOWAC. INACZEJ MOZNA BEZ SENSU ROZBEBESZYC POL AUTA, WIECEJ ZEPSUC JAK NAPRAWIC, WYDAC WIECEJ PIENIEDZY NA WYMIANE PODEJRZANYCH CZESCI NIZ ZAPLACIC 20ZL ZA PODLACZENIE I WYMIANE 1 USZKODZONEJ CZESCI.

 

Ale to jest tylko moje zdanie i nie bede nikogo do takiego postepowania na sile przekonywal. jezdze bmw juz pare dobrych lat i takiego postepowania nauczylo mnie doswiadczenie.

jesli posiadles kobiete swoich marzen to o pozostalych marzeniach mozesz smialo zapomniec...

http://img01.picoodle.com/img/img01/7/2/9/f_podpism_5d496cc.jpg

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=92490

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podjade w ktorys dzien na kompa ( chociaz bylem kiedys jak zaczol na cieplym zle chodzic ) i oczywiscie wszystko bylo idealnie - a silnik pracowal nierowno

 

 

jak nic nie wykaze to podmienie przeplywke ( bo kolega ma taka sama w e36 ) , i jeszcze nasowa mi sie mysl ze w ukladzie sond nie ma grzania - bo zauwazylem ze jak odstawie samochod np na 2 godz - silnik trzyma jeszcze cieplo , a uklad wydechowy jest juz zimny i wtedy tez nie chce jechac - moze komp to wykaze ... zobaczymy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podjade w ktorys dzien na kompa ( chociaz bylem kiedys jak zaczol na cieplym zle chodzic ) i oczywiscie wszystko bylo idealnie - a silnik pracowal nierowno

 

 

jak nic nie wykaze to podmienie przeplywke ( bo kolega ma taka sama w e36 ) , i jeszcze nasowa mi sie mysl ze w ukladzie sond nie ma grzania - bo zauwazylem ze jak odstawie samochod np na 2 godz - silnik trzyma jeszcze cieplo , a uklad wydechowy jest juz zimny i wtedy tez nie chce jechac - moze komp to wykaze ... zobaczymy

 

jesli komp nic nie wykazywal to wlasnie w pierwszej kolejnosci sprawdzilbym przeplywomierz, pompe paliwa i filtr paliwa. bo jesli szwankuje 1 cylinder..czy to zaplon czy cos z ukladem paliwa to komp zazwyczaj wykazuje.

jesli posiadles kobiete swoich marzen to o pozostalych marzeniach mozesz smialo zapomniec...

http://img01.picoodle.com/img/img01/7/2/9/f_podpism_5d496cc.jpg

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=92490

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli na lpg chodzi normalnie to na 90% twoje wtryskiwacze benzynki przestają juz pracować;>,,, to normalnea brak pracy i przebywanie w wysokiej temperaturze sprzyja ich zapiekaniu,,, a często zapiekają sie też one w starszych beemkach ze starości dlatego któryś mugł się zacząć zacinać jeszcze przed założeniem lpg a montaż lpg i brak pracy tylko to pogłębił,,, :(

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.