Skocz do zawartości

Ktora najlepsza 520d,525d,530d do lawety dylemat kupujacego!


gunon320

Rekomendowane odpowiedzi

Prosze o pomoc w wyborze auta.Potrzebuje auto do ciagniecia lawety.Mysle o bmw e39 do 2001 roku,kombi z silnikiem diesla.Przebiegi jakie robie rocznie to okolo 150tys(wiekszosc z laweta polska-niemcy).Wiec zalezy mi na niskich kosztach eksploatacji(awaryjnosc,zuzycie paliwa).W gre wchodza trzy modele 520d,525d i 530d.Prosze o wypowiedzi posiadaczy takich aut, ile pala(w miescie,na trasie), co najczesciej pada i ile kosztuja naprawy.Kazda informacja jest istotna.Na co mam zwracac uwage przy kupnie poszczegolnych opcji silnikowych.pozdrawiam i dziekuje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najwazniejsze, zeby auto palilo na dotyk, nie kopcilo i mialo sprawne turbo, czyli zeby ciagnelo dobrze. Spalanie srednie w cyklu mieszanym to ok 7,5 l/100 km, jezdzac bardzo dynamicznie 8 l/100 km. Do lawety to tylko 3.0, te pozostale sa za slabe. Eksploatacja nie jest tania, tym bardziej, ze bedziesz uzywl go do ciagniecia innych ut. Jest to torche wysilek dla silnika. NIe wiem czy nie powinienes pomyslec o czyms innym. Ja mam 3.0 D w touringu i moge ciagnac max 2000 kg, to duzo, ale samo auto wazy 1810 kg :) wiec jest bardzo ciezkie. Jesli chodzi o oszczednosc to tak jak pisalem. Jest bardzo oszczedne.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mysle ze jak z tych 3 to tylko 530d ale skoro jezdzisz z lawetą duzo to kup sobie moze lepiej jakiegos busa . i tak z laweta nie mozna szybko jechac , wiec bus bedzie lepszym rozwiazaniem .

 

 

Bmw to nie jest ciagnik zebys przyczepy ciągał w takim natezeniu.

 

Od tego sa dostawcze auta co maja inne przelozenia i sa do tego przystosowane .

Everyday I’m hustlin'

http://i53.tinypic.com/28tfl1c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIe wiem czy nie powinienes pomyslec o czyms innym. Ja mam 3.0 D w touringu i moge ciagnac max 2000 kg, to duzo, ale samo auto wazy 1810 kg Smile wiec jest bardzo ciezkie.
Przebiegi jakie robie rocznie to okolo 150tys(wiekszosc z laweta polska-niemcy).Wiec zalezy mi na niskich kosztach eksploatacji(awaryjnosc,zuzycie paliwa)

Bmw to nie jest ciagnik zebys przyczepy ciągał w takim natezeniu.

Nadaje się bardziej na wakacje z kempingiem. Kup busa a jeżeli zależy Ci na BMW to kup X5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak mówią koledzy ja też bym radził busa np. VW T4 2.5 z tym lepszym silnikiem chyba 101 KM chodzi jak żyleta ja mam tego z 80 KM z 2003r i jest świetny, oszczedny >>> i nic nie nawala tylko zawiecha i rozrząd byl robiony a autko ma przejechane 190 tysi naprawde polecam :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie z calym szacunkiem, ale chyba niebardzo zrozumieliscie to o co pytalem, gdybym chcial busa to nie pytalbym o bmw, pytalem o jeden konkretny model czyli e39 i chodzi mi o porownanie silnikow w eksploatacji, moje pytanie bylo zaadresowane glownie do posiadaczy wlasnie takich aut.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie z calym szacunkiem, ale chyba niebardzo zrozumieliscie to o co pytalem, gdybym chcial busa to nie pytalbym o bmw, pytalem o jeden konkretny model czyli e39 i chodzi mi o porownanie silnikow w eksploatacji, moje pytanie bylo zaadresowane glownie do posiadaczy wlasnie takich aut.

 

Jesli tak to tylko 530d i nic wiecej .

Everyday I’m hustlin'

http://i53.tinypic.com/28tfl1c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

popieram tylko e39 i znajdz ten lepszy silnik z 193 KM ja mam 2.0d i w nim częsci są najtańsze jeszcze nic nie wymienialem przejechane ma 167 tysi sam zrobilem ok 22 tysi jednak z lawetą będzie mi opornie a czesci do 3.0d droższe ale lepszy silnik i tez mało awaryjny >>> coś za coś o 2.5d nie mam zdania poszukaj zadbanej 3.0d a bedziesz zadowolony słyszałem ze ter silniki spokojnie dochodzą do 1 000 000 :norty: coć nie jestem pewien...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja ostatnio spotkalem w swojej firmie goscia, ktory przyjechal identycznym autem jak moje, nawet ten sam rok, mial silnik 3.0 d 193 km i przebieg 360 tys. km. !!! Ja mowie do niego, ze turbo juz wymienial, a on mi mowi, ze nie. Tylko czesci eksploatacyjne. Caly czas smiga nia. Ma ja od nowosci. Robi trasy Polska - Niemcy. Myslalem, ze turbo ma krotsza zywotnosc, ale jednak widac, ze to zalezy od tego jak kto jezdzi.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, ja nigdy nie gasze od razu auta jak zjezdzam z trasy i nie przekraczam 2tys obrotow jak auto jest zimne. Tylko ja ogolnie myslalem, ze turbo ma po prostu jakas okreslona zywotnosc, nawet jak sie o nie dba

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepsze auto do ciągania lawet, będzie z tylnym napędem, jeździłem kilka razy ojca T4 2,5TDi 150km i może być, ale pojechałem raz Sprinterem i inna bajka, nic nie buja, nie ciąga, auto trzyma się drogi jak przyklejone, czego brakuje T4, a szczególnie autu osobowemu.

Do lawet tylko jakiś busik.

A do jazdy dla siebie polecam 530d, auto bajka, ekonomiczne i zrywne.

http://img638.imageshack.us/img638/9205/panoramaaut.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
O swoim BMW 520D moge powiedziec ze jest bardzo ekonomiczne, jak dla mnie wystarczająco dynamiczne, ale myśle że jak do lawety to tylko 530D. Spalanie ok. 8 litrów w mieście, 6-6,5 na trasie. O awaryjności nie moge powiedziec bo mam auto krótko, na razie jest dobrze :) Ogólnie popieram zdanie że najlepiej busik, ale jeśli już e39 to tylko 530D. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tych trzech to tylko trzyseta. Z racji największej mocy silnik bedzie najmniej wysilony co przyczyni się do żywotności. Podejrzewam również że ze względu na największą moc, skrzynia i dyfer jest bardziej przystosowana do przeciążeń i większych sił działających na koła, co również bedzie miało wpływ na trwałość.

 

Problemem może być to o czym wspomniał przedmówca. Max DMC dla przyczepy jest 2000 kg. Chyba że można to jakość obejsc przechodząc przegląd techniczny pod tym kątem i uzyskując odpowiedni wpis w dowód.

 

Dodatkowo powinna byc kategoria prawa jazdy B+E.

 

 

 

To akurat jest oczywiste, i nieważe czy bedzie się ciągać lawety czy tylko gnojownik wiozło na działke. Jak DMC samochodu + DMC przyczepy jest większe niż 3500 kg to trzeba mieć +E w prawku. Ale to napewno "wątkozałożyciel" już wie.

Błogosławieni, którzy nie mając nic do powiedzenia, nie ubierają tego w słowa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

panowie z calym szacunkiem, ale chyba niebardzo zrozumieliscie to o co pytalem, gdybym chcial busa to nie pytalbym o bmw, pytalem o jeden konkretny model czyli e39 i chodzi mi o porownanie silnikow w eksploatacji, moje pytanie bylo zaadresowane glownie do posiadaczy wlasnie takich aut.

 

E39 + zarobkowanie na Lawecie + na dodatek ma służyć jeszcze do Lansu to chyba jakaś pomyłka.

Wszyscy co targają lawety osobówkami na wilka skale nie myślą racjonalnie,ale wręcz są ekonomistami ,po wyeksploatowaniu takiej np:E39 podpicują ja i w obce ręce,dzięki temu pojawiają sie Auta totalnie zdezelowane.

Wracając do tematu Auto osobowe które przewiozło 50-80 Aut na lawecie nadaje sie tylko na złom*,zmęczenie materiału jest tak wysokie ze auto traci walory bezpiecznego Auta (jeszcze nie widziałem Handlarzyny co by targał furki na wielka skale E39) no ale pomysłowość nie zna granic.

BMW 5-er same w sobie nie są idealne a co dopiero jak będzie musiało targać za sobą ponad 2000 kg ??.

Do ciągnięcia lawet są przystosowane małe transportery T4/T5 i inne tego pokroju, trzeba brać pod uwagę stabilność prowadzenia takiego zespołu,no ale jak ktoś chce zadebiutować na rynku to bez doświadczenia myśli aaa kupie E39 3.0d i da rade he heh oczywiście tylko jak długo i na ile bezpiecznie?.

E39 nadaje sie do ciągnięcia przyczepek do 750 kg będzie przy tym bezpieczne i ekonomiczne.Podczepiając kotwice 2t spalanie będzie oscylować około 12-14L/100 km jak nie więcej.W temat można sie zagłębić dalej lecz czy to ma sens?? skoro początek tematu na wstępie przekreśla karierę E39 jako fura laweciarza.

jak sie jednak zdecydujesz to na pierwszy plan padnie ASB jak będzie a potem będzie sie sypać reszta,Tydzień w trasie i tydzień u Stasia* w stodole szukanie diagnozy/usterki, Tak to wygląda Kolorowo nie będzie na pewno.A i na dodatek te 150kkm heheeh to tak naprawdę musiał byś kupić Auto z przebiegiem do 100kkm a to sie już ceni mniej więcej jak T5.

Proponuje zapoznać sie z Liczydłem i podzielić je na za i przeciw,kalkulacje najlepiej zrobić przy e39 i T5 wynik wyjdzie na korzyść T5 (5:3).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak DMC samochodu + DMC przyczepy jest większe niż 3500 kg to trzeba mieć +E w prawku. Ale to napewno "wątkozałożyciel" już wie.

 

+E trzeba miec jesli masa wlasna pojazdu [waga samoego pojazdu + pasazerownie + bagaz] + DMC przyczepy >3.5T - to w Polsce [jest tolerancja 10%]

 

w Niemczech biora pod uwage zarowno rzeczywista mase "ciganika" jak i lawety - a wiec mozna ciagnac nawet takie o DMC 3500 - byle by puste - co wg. mnie jest bardziej logiczne niz przepisy w Polsce!

 

pozdrawiam,

darek

 

ps. tez jestem zdanie ze 530d szkoda na tak "ciezka prace" i trzeba sie liczyc z wydatkami, pomijam koszty paliwa ale mocno ekspolatowane auto bedzie wymagalo czestych napraw a te jak wiemy nie sa tanie

 

no chyba ze kolega kupi tak jak to bylo sugerowane auto z przebiegiem 100kkm - tu jednak koszt zakupu bedzie znaczy wiec znow wracamy do punktu wyjscia nie mozna zjesc ciatka i je miec..

[500 656 500] sprzedam nr - starter GSM idealny dla salonu BMW - 608 BMW BMW czyli 608 269 269
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

+E trzeba miec jesli masa wlasna pojazdu [waga samoego pojazdu + pasazerownie + bagaz] + DMC przyczepy >3.5T - to w Polsce [jest tolerancja 10%]

 

W Polsce też generalnie gliniarz się nie przyczepi jak bedzie ktos ciągnął przyczepe DMC 2000 a miał tylko B. Tylko kwestia jest też taka że któs bedzie tym jechał jak bedzie pełna, wiec jechanie do niemiec w pojedynke z pustą lawetą a z wbitym tylko B jest conajmniej szaleństwem.

Błogosławieni, którzy nie mając nic do powiedzenia, nie ubierają tego w słowa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.