Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No wiec kupilem dzisiaj po znajomosci 5.0 z 750-tki za 500 pln, ale nie bede jej od razu wrzucal do fury tylko najpierw chcialbym ja odswierzyc i wycisnac troche wiecej mocy wiec mam kilka pytan.

 

1: Czy silnik z E38 ma zwiekszona pojemnosc poprzez zastosowanie strokera czy rozwiercenie cylindrow?

 

2: O ile mozna bezpiecznie rozwiercic 5.0 bez grozby przebicia sie do plaszcza wodnego?

 

3: Jakie najwieksze zawory wejda do glowic?

 

4: Jest jakas firma ktora robi dedykowane ostre walki rozrzadu do tego silnika czy trzeba wszystko ciosac samemu np. u Swiatka? To samo pytanie o rurowe kolektory wydechowe?

 

5: O ile mozna splanowac glowice bez niebezpieczenstwa spotkania tlokow z zaworami i spalania stukowego?

 

6: Ile kosztuje komplet uszczelek, panewek, pierscieni i rozrzad do tego silnika?

 

7: Znacie jakies strony netowe na ktorych sa opisy modyfikacji i remontow tego silnika?

 

8: Czy istnieja jakies manuale serwisowe typu Haynes do siodemek z V12? Albo moze ktos dysponuje oryginalna instrukcja napraw z serwisu BMW?

 

9: Czy mozna pozenic ten silnik z jakims manualem innym niz ten z 850 CSI?

 

10: Jaki jest realny przyrost mocy po ingerencji w elektronike?

 

Za wszelka pomoc z gory dziekuje. "Wiecznych sceptykow" prosze o nie mieszanie w temacie :mrgreen: ...

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Hehehe, tu głównie jeżdżą 3-ki z silnikami do 2.0 :norty:

Pogrzeb raczej na innym forum.

Opublikowano

M73 ma 85x79 (średnica/skok)

M70 ma 84x75

 

Nikt nie tuningował silnika m70 dlatego nie wiadomo

jakie są graniczne wymiary o które pytasz...

 

Jak rozbierzesz silnik i dostarczysz do ludzi od głowic

i bloków to odpowiedzą Ci na te pytania.

 

Ponąć M70 po chip tuningu może wyciągnąć 320KM i 470Nm

 

Jeżeli chcesz mieć V12 pod maską i tuningować to proponuję

kupić M73 i chiptuning.

 

Zrobienie 2 głowic w M70 (prowadnice, gniazda, uszczelniacze)

to koszt około 2 tyś zł (mówimy o częściach nietuningowanych).

Tuningujesz górę to: 24 zawory, gniazda i robocizna to ~4 tyś zł.

 

Jeżeli chcesz rozwiercać cylindry to musisz pomyśleć o 12 tłokach...

 

Kolejne 5 tyś (jak tanio je kupisz). Robocizna i reszta spraw,

panewki, szlify, uszczelki to kolejne 3-4 tyś.

 

I wyciągniesz z M70 po tuningu max 350KM.

 

polecam M73 - na allegro widziałem za 4 tyś i już masz 326 po CT

ponąć 340 KM i 500NM.

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Opublikowano
Proponuję klasyczny remont na standardowych częściach i do tego biturbo. Nie napisałeś jakie kwoty chcesz przeznaczyc na tuning i w czym ma to jeździc ale jesli myślisz poważnie i nie jest to słomiany zapał to wydasz znacznie więcej niż wyniósł zakup silnika ale chyba jestes tego świadomy.
Opublikowano

Na wszelki wypadek kupilem tez wal korbowy z korbami i tlokami od M73, tez za 500, zobaczymy czy przypasi. Wszystko bede robil sam, oprocz szlifow oczywiscie. W gre wchodzi kwota 10-15 tysiecy. Wacham sie miedzy N/A a biturbo, to drugie pochlonie oczywiscie wieksza kase. Bede to wkladal do E30 (i gooowno mnie obchodzi ze to sie nie bedzie prowadzic :mrgreen: ). Ale to dopiero na przyszla zime, na razie gromadze graty i wiedze na ten temat. Na razie babralem sie w ameryce, od niedawna zainteresowalem sie europejczykami, glownie BMW.

Ciekawostka - wszystkie aluminiowe elementy silnika beda wypolerowane na lustro, a wszystkie stalowe polakierowane na czarny metalik, takie moje zboczenie :oops: ...

Opublikowano
Bede to wkladal do E30

 

:shock: no to grubo, widziałem kiedyś E30 z silnikiem od M5 i to już była masakra, a to będzie jeszcze większa przesada :wink:

Było:

BMW 525i E34 sedan

BMW 525i E34 sedan +szpera

BMW 518i E34 kombi

Jest:

BMW 740iA E38



http://img96.imageshack.us/img96/2268/podpisqh.jpg

Opublikowano
Na wszelki wypadek kupilem tez wal korbowy z korbami i tlokami od M73, tez za 500, zobaczymy czy przypasi. Wszystko bede robil sam, oprocz szlifow oczywiscie. W gre wchodzi kwota 10-15 tysiecy. Wacham sie miedzy N/A a biturbo, to drugie pochlonie oczywiscie wieksza kase. Bede to wkladal do E30 (i gooowno mnie obchodzi ze to sie nie bedzie prowadzic :mrgreen: ). Ale to dopiero na przyszla zime, na razie gromadze graty i wiedze na ten temat. Na razie babralem sie w ameryce, od niedawna zainteresowalem sie europejczykami, glownie BMW.

Ciekawostka - wszystkie aluminiowe elementy silnika beda wypolerowane na lustro, a wszystkie stalowe polakierowane na czarny metalik, takie moje zboczenie :oops: ...

 

Jak wsadzisz turbo to to chyba nie ruszy. Moim zdaniem lepiej pomyśl o E34, bo tam są szanse na jakąś przyczepność. Kolory mi się podobają. Powiedz mi jeszcze (na Priv), czy ten silnik kupiłeś zdrowy czy do roboty ?

Co do info o tym silniku to poszukaj tutaj: http://bmwe32.masscom.net/ i w ich linkach (tam było coś o remoncie takiej jednostki na nowych oryginalnych częściach, z kosmicznymi cenami, ale mi ta stronka nie działa)

może też tutaj coś wyczytasz: http://www.e38.org/e32/

na samym dole w lewym słupku masz E32 service repair manual Bentleya.

 

Co do twojego pomysłu to istnie bezsensowny ;) więc mi się już podoba. Powodzenia i pochwal się efektami.

Opublikowano
Właśnie sie szykuję do podobnie szalonego manewru. Mam klasyczne Mini ('94 rok) i muszę tam zmieścić M60. Widziałem take cudo z V8 Land Rovera więc i to jakoś upchnę ale łatwo nie będzie.
"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano
Jak wsadzisz turbo to to chyba nie ruszy.

 

Robilbym to z glowa, jezeli zdecydowalbym sie na turbo to silnik zostalby odprezony (z komory spalania niewiele jest materialu do zdejmowania wiec wymienilbym tloki na wklesle albo dorobilbym grubsze uszczelki pod glowice (niechetnie bo mam z tym przykre wspomnienia)), stopien sprezania wynosilby 7,5 - 8 wiec moc w najlepszym przypadku pozostanie fabryczna. Turbiny natomiast pompowalyby od powiedzmy 3 tysiecy. Druga strona medalu to ekonomicznosc (wiem, dziwne slowo przypadku V12 :mrgreen: ale nadzieja w niskiej masie bolidu), jezeli nie przekraczalbym 3 tysiecy to moglbym w miare tanio przemieszczac sie np. na zawody nie bedac uzalezniony od lawety. Podam przyklad, odprezony silnik w Golfie znajomego pali na trasie 9 litrow, po przekroczeniu magicznych obrotow spalanie wzrasta do 30-tu.

 

Moim zdaniem lepiej pomyśl o E34, bo tam są szanse na jakąś przyczepność.

 

Fura ma byc totalna zabawka, przyczepnosc jest niewskazana, to ma przy kazdej predkosci umozliwiac jazde bokiem a E34 jest dla mnie za ciezkie.

 

Przyczepnosc bedzie zapewniona w mojej drugiej powoli rodzacej sie w bolach zabawce (Sierra 4x4 z aluminiowym V8)

 

Powiedz mi jeszcze (na Priv), czy ten silnik kupiłeś zdrowy czy do roboty ?

 

A czemu na priv ... silnik zdrowy, znajomy sprowadzil dla siebie cale 750 z niemcowni i zaproponowal mi silnik, obadalem, pojezdzilem i kupilem.

 

Co do info o tym silniku to poszukaj tutaj: http://bmwe32.masscom.net/ i w ich linkach (tam było coś o remoncie takiej jednostki na nowych oryginalnych częściach, z kosmicznymi cenami, ale mi ta stronka nie działa)

może też tutaj coś wyczytasz: http://www.e38.org/e32/

na samym dole w lewym słupku masz E32 service repair manual Bentleya.

 

Dzieki, nie omieszkam.

 

Co do twojego pomysłu to istnie bezsensowny ;) więc mi się już podoba. Powodzenia i pochwal się efektami.

 

Dzieki, nie omieszkam stworzyc pelnej dokumentacji zdjeciowej na stronie www, na razie czeka mnie budowa duzego warsztatu bo nie lubie jak mi projekty marzna pod chmurka :8) .

Opublikowano
Ja uważam że biturbo to jedyne sensowne rozwiązanie, ewentualnie 2x kompresor np od merca 230 - eaton M62, używane kupisz za 1000zł/szt + reszta osprzętu + strojenie, moc ponad 400KM i ciągnie od samego dołu. Takich osiagów nie uzyskasz stosując sportowe wałki itd, jeżeli silnik i tak bedzie remontowany to przygotuj już go pod turbo / kompresor.
www.turboBMW.pl
Opublikowano

hehe. nie szukalem, samo wpadlo mi niedawno :)

 

ogolnie to kombinacja z wzmacnianiem v12 i wciskaniem jej do e30 to imo dziwny pomysl, jak z samego silnika m5 e36 jest 315(3.6) lub 340hp(3.8) do ew. dalszego dlubania.. i latwiej wejdzie, i wiecej mocy na start, i agresywniejsza charakterystyka..

no ale tez czekam na ewentualne raporty z prac jesli projekt realnie bedzie ciagniety bo napewno ciekawy powtor moze powstac :)

Opublikowano
doczytalem teraz ze to do driftu ma byc... nie wiem jak wyglada przebieg mocy w v12, ale podejrzewam ze przy tej masie to od samego dolu bedzie zrywal przyczepnosc wiec moze byc zabawnie... tylko czy nie za duzo tej mocy planujesz? pytam serio, czy bedziesz stroil auto do driftu, czy po prostu chcesz wpakowac tyle koni ile wlezie i dlatego chcesz dlubac jeszce to v12?
Opublikowano

ta v12 biturbo siedzi chyba w e32 a nie w e30 - a juz w e32 na ma gdzie reki wsadzic - zeby w e30 upchnac v12 turbo to bedzie bardzo trudne - trzeba bedzie przerobic pas przedni - tak zeby chlodnica byla wysunieta jak najbardziej do przodu ...

 

co z przeniesieniem napedu - skrzynia z czego ?? dyfer z czego ?? połosie ??

Opublikowano
Jak już projekt ma byc z rozmachem to albo szukac manuala ze sprzęgłem od 850 albo dopasowac manuala od jakiegos mercedesa lub innego mocnego auta tylnonapędowego. A dyfer to zalezy jakie chce się uzyskać przełożenia jednak posiadanie szpery dość zacieśnia krąg poszukiwań i można np. włożyć jakiś od E32 z półosiami i je skrócić. Zdjęcia V12 biturbo przedstawiają serie 7 ale skoro ludzie wkładają te silnik do E36 i E30 to i moze sprężarki w miejsce kolektorów się zmieszczą. To sa tylko luźne propozycje bo nikt z nas takich przeróbek nie robił ale jesli nie ma na na biturbo miejsca a auto ma słuzyc do zabawy to mozna zamontowac duży kompresor tak jak w amerykańcach nad silnikiem i wyciąć dziure w masce lub zrobic jakąś nadbudówkę.
Opublikowano

Po co robic takie rzeczy???? Zeby komus udowdnic ze sie da???? :duh:

Efekt bedzie marny a duzo lepiej,latwiej,szybciej,taniej,przyjemniej by bylo wstawic M62 i kompresor albo tak jak w Mandarynie silnik od M5 i do tego turbo.Nie jest upchane na sile a mocy to tam wogole nie brakuje.Po za tym to silnik jest agresywniejszyi jak by z zalozenia do takich rzeczy bardziej sie nadaje niz V12 z limuzyny.

 

 

Wiem ze zaraz na mnie wszyscy naskocza ale to takie posty bez sensu.

 

Pisze gosc o super niby projektcie ktory musi kosztowac a zaraz pisze ze ekonomia moze bedzie zeby nie brac lawety :duh: :duh: :duh: :duh: :duh: :duh: :duh: :duh: :duh: :duh: :duh: :duh:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.