Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć,

Rzadko kiedy muszę wysiadać z samochodu podczas pracy silnika, więc nie wiem jak długo to występuje, ale ostatnio zauważyłem, że na wolnych obrotach słychać metaliczne stukanie, grzechotanie. Dźwięk jest na tyle intensywny, że słychać go również przy zamkniętej masce. Zdaję sobie sprawę, że B58 aksamitnością dźwięku nie grzeszy, ale tutaj jest chyba coś na rzeczy. Dźwięk dochodzi raczej z przodu silnika. Rolka, napinacz paska? Miał ktoś może coś podobnego? Albo ktoś z posiadaczy tego silnika mógłby sprawdzić jak to u niego wygląda? Auto praktycznie nowe, 7 tys. km przebiegu raptem. Na dniach będę w serwisie na wymianie oleju, więc poruszę ten temat. Ale wolałbym jechać na pewniaka, jak faktycznie jest coś do roboty 🙂

Link do nagrania:
https://youtu.be/uQjVxP8fXUU

 

Edytowane przez kamsku2930
Opublikowano

Z filmu i z bimmerposta wrzuconego wyżej wychodzi że to felerny napinacz, trochę się włos jeży na głowie jeśli bmw ma problemy z tak do bólu prostą częścią jak napinacz paska..
Dla pewności możesz spróbować ostrożnie przystawić do niego jakiś długi metalowy element czy będzie na niego przenosił drgania i dźwięki jak tu często koledzy doradzają w celu upewnienia, ale to wymagane bardziej w autach po gwarancji kiedy nikt za nas za friko tego nie sprawdzi, a tak to wyręczanie ASO z diagnostyki.

Opublikowano

Heh. Dobrego czuja miałem na pierwszy rzut okna na nagranie. Ale nie ukrywam, że mikrofon w telefonie też bardzo dobrze to zebrał ( kierunkowość ).
Dla mnie to też kwestia napinacza.

Opublikowano

Tutaj masz pokazane i wytłumaczone: 

u mnie też występuje ten dźwięk. Ale nie zamierzam nic z nim robić. 

Opublikowano (edytowane)

Byłem na wymianie oleju i zgłosiłem problem z tym dźwiękiem. Byłem w sobotę i nie było mistrza serwisu, ale zarówno gościu z serwisu przyjmujący auto jak i sam mechanik stwierdzili, że to normalny dźwięk pracy i oni nic nie słyszą...

 

A w temacie ewentualnego stukania przez klapkę westgate w turbo to póki sterownik nie rzuca błędów ciśnienia to nie ma co liczyć na to, że BMW się tym zajmie na gwarancji. Bez błędów nawet nie kiwną palcem. BMW jest świadome problemu z tą klapką, ale tak ma być, luz technologiczny 😁

Edytowane przez kamsku2930

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.