Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam szanownych kolegów.

Jeżdżę sobie od 10 lat e61 525d lci czyli 3.0d 197 koni w manualu i mam do was kilka pytań.

1 pytanko jakie chciałem zadać to sterownik świec żarowych, mam wsadzone Huco od takiego chłopaka z grupy który handluje częściami, poczytałem trochę i ludzie piszą że to najgorsze gówno jakie może być. Znalazłem gościa na forum który te sterowniki regeneruje bo mam w garażu w szafie dwa sterowniki jeszcze od tego auta jeden beru drugi OEM BMW, pytanie regenerować któryś z tych czy kupić nowy OEM za 1250 zł? Mam taki problem że gdy temperatura spadnie poniżej 5 stopni na zewnątrz to auto potrafi na zimno lekko podszarpywać dopóki nie złapie temperatury, jak się zagrzeje problem znika. Podłączałem komputer i błędu od sterownika i świec nie mam. Dlatego pomyślałem żeby wyrzucić Huco i wstawić coś innego np zregenerować tego oryginała.

 

2 pytanie intercooler chciałbym wymienić, na coś wydajniejszego. Macie coś sprawdzonego aby weszło p&p? Bez rzeźby rzecz jasna.

3 pytanie wtryski, dowiedziałem się za oryginalnie siedzą tu wtryski od 2.0d czyli 209, chciałbym wsadzić 216 macie kogoś sprawdzonego kto takie wtryski sprzedaje nowe?

4 pytanie odma, jak to jest z tą odmą? Aktualnie mam wsadzoną odmę z tym filterkiem filcowym czy tam materiałowym zwał jak zwał, wymieniam to co dwie wymiany oleju. Ale widziałem że ludzie wsadzają jakiś separator który wchodzi w miejsce tego filterka. Pytanie co lepsze?

 

5 ostatnie pytanie, czy u was też w touringach koła tylne są lekko pochylone? Tzn. górą koła patrzą do środka dołem na zewnątrz efekt taki jak by w bagażniku było 2 metry kartofli, robiłem dwa lata temu całe zawieszenie tył i wydaje mi się że tak było od zawsze ale czy to tak ma być? Nie powinny te koła być normalnie w pionie? Lub z delikatnym pochyłem? Geometrię robiłem po naprawie zawiechy może podjechać jeszcze raz?

 

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.

Szerokości i jak najmniej problemów.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Sterowniki żarowych sypią się, chyba najlepiej oryginał do regeneracji wysłąć. Beru 2 chyba w 8 lat zmieniałem.

Intercoller miałem tego typu i dobrze działał, pasował po lekkich modyfikacjach plastików:
https://allegro.pl/oferta/intercooler-sportowy-fmic-ta-technix-05bm009-bmw-e63-seria-6-635d-15131223747

Wtryski szukaj na czescidobmw, są nowe i regenerowane fabryczne torchę taniej.

Odma słyszałem, że tylko ori i jak taką zamontowałem (a próbowałem też febi z filterkiem) wyszło, że najlepsza. A ogólnie to sprawdź turbo czy też się nie nadaje do wymiany - regenerowane garreta podobno najpewniejsze, bo z tym też jaja miałem, po regeneracji szybko mi padło, drugą zrobiłem i dopiero jakoś to działało.

Koła nie mają być pochylone, jak są to tuleje pływające masz uwalone.

Opublikowano

Tuleje pływające robiłem jakieś 50k temu.

Ale mi się wydaje że te koła od zawsze tak były pochylone, nawet pamiętam jak na geometrii byłem to facet mówił że inaczej się nie da. Tak jak by regulacja się skończyła... Dziwne... 

 

Co do sterownika świec facet mi powiedział 480 zł za regenerację, najpewniej mu wyślę niech ogarnie bo z tymi Huco to jakiś dziwny temat, niby błędu nie ma ale na zimno potrafi trząść piecem.

 

 

Aaaaa i co do wtrysków patrzyłem na tej stronie co pisałeś i ceny kosmos. Za 216 Maciek powiedział mi 1337 zł sztuka i to cena ostateczna. A za 209 czyli takie jak oryginalnie siedzą w tym silniku 1150 zł.

Jutro napisze do Daniela z Grupy zobaczymy jaką on cenę zrobi.

Pisałem dzisiaj z takim gościem co zajmuje się silnikami m57 mówił że ma firmę która przerabia wtryski i może przerobić wtrysk 209 na 216 lub 219, pierwsze słyszę o czymś takim. Potwierdzi ktoś czy to wykonalne?

  • Moderatorzy
Opublikowano

Regulacja nie może się skończyć, chyba że u patałacha robisz co będzie kręcił na wywalonych tulejach. Po robocie powinieneś dostać wykres na krótym powinno być wyszczególnione jak przed i jak po wyglada wszystko z zakresami olerancji. Już z 15 lat jak robie po różnych firmach to takie dostawałem, a jak coś miałem uwalone to mówili, że szkoda robić jeśli coś jest do wymiany w zawieszeniu.

A dlaczego wtryski chcesz wymeiniać, coś się dzieje? Moja e61 400 tysi najechała na jednych bez problemu. Jak korekty dochodziły do 1.0 to przepłukałem kilkoma puchami Liqui moly i spadło do 0.4 - 0.6.

A przerabianie to ciekawe własnie jak to robią, czy rozwiercają końcówki, czy o co chodzi, ale tak czy inaczej, nawet na tych co masz pewnie coś by szło podciągnąć  na mocy, jeśli na tm Ci zależy.

Opublikowano

Chciałem wymienić bo czytałem że są to 209 i mało wydajne a chce trochę mocy podciągnąć. Tylko jak to ma tyle kosztować to sobie chyba daruję 😀

Tak to z wtryskami raczej wszystko dobrze myślę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Koła mają być lekko pochylone. Tak ma być.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

I właśnie to jest to jeden rabin powie że mają być pochylone drugi że nie, teraz który ma rację. Dodam że opon mi nie tnie a koła właśnie pochylone.

Opublikowano

U mnie w sedanie e60 też tylne koła są dość widocznie pochylone do wewnątrz. Jest tak odkąd mam ten samochód i zrobiłem tak około 120 tys km i też nie ma problemów z oponami.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Prawdę powie ci ktoś kto POTRAFI ustawić geometrię w tym aucie.

Ma być pochylone .Jest to widoczne na oko.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

A jak wygląda sprawa z tymi sterownikami i świecami żarowymi?

Mam sterownik Huco wsadzony nie generuje żadnych błędów, świece tak samo. A mimo to gdy temperatura spadnie poniżej 5 stopni potrafi na zimno po uruchomieniu lekko podszarpywać do momentu zagrzania się silnika.

Mam w garażu orginalny sterownik z tego silnika, wysyłać na regenerację? Plus świece wymienić czy to bez sensu wszystko skoro nie generuje błędów?

Opublikowano

Tylne koła mają mieć -2st pochylenia także fabrycznie idą w negatyw. 


Musiałem wymienić sterownik od świec a nie miałem czasu czekać na regeneracje więc założyłem Huco i mam go 2 lata i jak dotąd odpukać zero błędów. Oryginalny zdemontowany leży i czeka jak Huco wyzionie ducha 😀 Jeśli nie ma błędów to nie szukał bym w nim problemu. 

Opublikowano

Tylko spotkałem się z opiniami ludzi którzy mówili że sterownik Huco może uszkodzić nawet ECU silnika... Poza te poszarpywanie na zimno, a idzie jesień powoli więc zaraz się to zacznie.

Opublikowano
2 godziny temu, dawid123123a napisał(a):

Tylko spotkałem się z opiniami ludzi którzy mówili że sterownik Huco może uszkodzić nawet ECU silnika... Poza te poszarpywanie na zimno, a idzie jesień powoli więc zaraz się to zacznie.

Ciekawa teoria. Pierwsze słyszę takie bajki 🙂

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.