Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hejka.

Za tydzień będę robił całonocną trasę przez Słowację,. Węgry i Chorwację. Głównie autostrady, ale z Rzeszowa do Słowacji i na samej Słowacji sporo zwykłych dróg.

Jak w takich warunkach (zwykłych jak i autostradowych), sprawdzają się w X5 LCI adaptacyjne LEDy? Mam te najlepsze dostępne w cenniku światła. Głównie mam obawy czy nie będę oślepiał kierowców jadących z naprzeciwka. Czy to na zwykłych drogach, czy po drugiej stronie autostrady.

Z drugiej strony jechać na mijania całą noc też mi się nie uśmiecha.

Opublikowano
Godzinę temu, Lukxxx napisał(a):

Hejka.

Za tydzień będę robił całonocną trasę przez Słowację,. Węgry i Chorwację. Głównie autostrady, ale z Rzeszowa do Słowacji i na samej Słowacji sporo zwykłych dróg.

Jak w takich warunkach (zwykłych jak i autostradowych), sprawdzają się w X5 LCI adaptacyjne LEDy? Mam te najlepsze dostępne w cenniku światła. Głównie mam obawy czy nie będę oślepiał kierowców jadących z naprzeciwka. Czy to na zwykłych drogach, czy po drugiej stronie autostrady.

Z drugiej strony jechać na mijania całą noc też mi się nie uśmiecha.

Mogę tylko napisać z perspektywy pre-LCI, ale pewnie jest tak samo lub podobnie: generalnie działają dobrze oprócz autostrad które mają takie 1-1,5m barierki lub żywopłoty oddzielające kierunki ruchu (np. autostrada z Żyliny do Bratysławy), wtedy jak z przeciwka jedzie ciężarówka to nie widać jej świateł drogowych, więc automat włącza długie, niestety kierowca ciężarówki siedzi wysoko ponad tą barierą i wtedy go oślepiamy. Stąd zwykle denerwują się jadący z przeciwka kierowcy ciężarówek, ale osobówki nie.
No chyba że LCI potrafi również brać pod uwagę górne światełka ciężarówek, wtedy byłoby idealnie.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Nie przypominam sobie, żeby ktoś mi migał światłami z przeciwka, jadąc LCI. Na pewno miałem tak wielokrotnie w innym, starszym BMW, z adaptacyjnymi ledami.

Opublikowano

Problem pojawia się też w terenie pagórkowatym i górzystym - auto z przeciwka (kierowca) już jest w zasięgu naszych świateł, ale jeszcze automat nie dostał sygnału do zmiany bo jego światła są na wzniesieniem; wtedy trzeba reagować szybciej i dokonać ręcznej zmiany.

  • Lubię to 2
Opublikowano

Jest w ogóle na rynku system w autach cywilnych, który wyłapuje nachylenia terenu i adaptuje wysokość świecenia? Jeśli nie, to nie ma dyskusji i oślepiany musi albo takie coś skonstruować i wprowadzić od produkcji albo zaakceptować sytuację.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 26.07.2025 o 11:10, Kingu napisał(a):

Mogę tylko napisać z perspektywy pre-LCI, ale pewnie jest tak samo lub podobnie: generalnie działają dobrze oprócz autostrad które mają takie 1-1,5m barierki lub żywopłoty oddzielające kierunki ruchu (np. autostrada z Żyliny do Bratysławy), wtedy jak z przeciwka jedzie ciężarówka to nie widać jej świateł drogowych, więc automat włącza długie, niestety kierowca ciężarówki siedzi wysoko ponad tą barierą i wtedy go oślepiamy. Stąd zwykle denerwują się jadący z przeciwka kierowcy ciężarówek, ale osobówki nie.
No chyba że LCI potrafi również brać pod uwagę górne światełka ciężarówek, wtedy byłoby idealnie.

Jest tak jak piszesz również w LCI, jeżeli są barierki/ żywopłot  to niestety kierowcy ciężarówek dostają po oczach, już nie raz "odwdzięczali" mi się długimi 🙂

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Robię tą trasę kilka razy w roku i potwierdzam. Duze czesto nie sa wycinane - lecz to nie urok trasy a barierek ktore sa wszędzie 😉 
Zauwazylem za to problem z odpalaniem sekcji na łukach, widac wtedy ciemne  sekcje od środka jesdnego ze swiatel, czasami tez sie zawiesza wycinka albo zalaczanie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.