Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Samochód mam od ok dwóch mcy i zauważyłem, że skrzynia przełącza biega przy za niskich obrotach, ponieważ po zmianie obroty są od 1100-1200 (na oko). Wiadomo, że wtedy silnik ma większe drgania.

Czy te zmiany tak powinny wyglądać czy lepiej jest podnieść trochę te parametry. Nie chodzi mi o zmianę na jakieś tryby sportowe tylko żeby zachować ekonomię, podnieść kulturę pracy silnika i skrzyni oraz przedłużyć żywotność skrzyni.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

większość dobrych tunerów Ci to ogarnie. Przy okazji można delikatnie poprawić fabrykę jak chodzi o moc 😉

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
  • 4 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 23.05.2025 o 09:53, PrzemekJ napisał(a):

Samochód mam od ok dwóch mcy i zauważyłem, że skrzynia przełącza biega przy za niskich obrotach, ponieważ po zmianie obroty są od 1100-1200 (na oko). Wiadomo, że wtedy silnik ma większe drgania.

Czy te zmiany tak powinny wyglądać czy lepiej jest podnieść trochę te parametry. Nie chodzi mi o zmianę na jakieś tryby sportowe tylko żeby zachować ekonomię, podnieść kulturę pracy silnika i skrzyni oraz przedłużyć żywotność skrzyni.

Zupelnie normalne i prawidlowe. Przeciez to jest diesel, to jakie obroty Ty bys chcial miec, po zmianie biegu? Moze po prostu poduszki masz zuzyte i tyle.

Opublikowano

Przy poprzednim dieslu innej marki miałem trochę wyższe. Nie mam jeszcze niepokojących drgań czyli poduszki Ok. Obawiam się tylko,  że może to doprowadzić do szybszego zużycia poduszek.  Jeżdżę samochodem już ponad 30 lat i niektóre rzeczy się czuje (że obroty są trochę za niskie). Przy manualu na pewno bym tak nie przełączał.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jezeli jedziesz bardzo delikatnie lub utrzymujesz predkosc, to takie obroty sa zupelnie normalne w tym silniku. To jest po prostu bardzo elastyczny motor. Mam dwa auta z tym silnikiem i uwierz mi, ze to normalne. Przeciez taka X3, nawet przy duzej predkosci, na 8mym biegu, normalnie jedzie z obrotami 1200, mimo juz duzych oporow powietrza. To jaki Ty widzisz problem gdy dopiero sie rozpedzasz powoli albo kulasz po miescie, gdzie silnik ma duzo mniejsze opory do przezwyciezenia?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przemek ma racje. X3 f25 ma fatalne przelaczanie biegow w 8hp. Pakuje 6/7/8ke i az buda trzesie. S nie zalatwia sprawy bo wtedy kreci sie za wysoko. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.