Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam dwa problemy z zegarami cyfrowymi. Auto LCI2 z 2025 roku. 

1. Bardziej denerwujący - Ekran pokazujący prędkość, obroty, itd. strasznie "klatkuje" i ma duże opóźnienie. Przykładowo przy zmianie biegu na wyższy, ekran reaguje z około 1 sekundowym opóźnieniem a dodatkowo wskaźnik obrotów nie opada płynnie, tylko skokowo. Wygląda to tak jakby próbować uruchomić grę w wysokich detalach na zbyt słabym komputerze. I mówię tu o odświeżaniu rzędu 2-3 kl/s. Nie wiem czy to kwestia jakiejś aktualizacji (praktycznie zaraz po przyjeździe z salonu pokazało mi, że jest dostępna aktualizacja a nie zwróciłem uwagi jak było przed nią). Próbowałem w różnych trybach (comfort, sport, eco) i w każdym to samo. Layout ekranu też nie ma na to wpływu. W poprzednim aucie pre-LCI też były zegary cyfrowe i wszystko działało mega płynnie, bez opóźnień i niezawodnie.

2. Mniej denerwujący - Wskaźnik chwilowego spalania na środku ekranu przed kierownicą nie reaguje prawidłowo na ruchy pedału gazu. W pre-LCI wyglądało to tak, że ten wskaźnik reagował nawet na bardzo małe ruchy pedału gazu lub zmianę kąta nachylenia drogi i pokazywać bardzo drobne zmiany spalania, np z 7,0 na 7,1. Natomiast w obecnym aucie wskaźnik cały czas pokazuje jedną wartość i sam z siebie nie chce się ruszyć przy niewielkich ruchach pedału gazu. Na przykład trzymam gaz nieruchomo i droga zaczyna nagle biec pod górkę. Jadę tak dobre kilkaset metrów, auto na pewno w tym czasie pali więcej a wskaźnik ani drgnie. Dalej pokazuje tyle samo. Dopiero mocniejsze wciśnięcie pedału gazu powoduje zmianę wskazania, tylko wtedy przeskakuje od razu na np. 12, po dwóch sekundach na 20, itd. Znalazłem podobny temat na zagranicznym forum, gdzie ktoś miał podobny problem i pojawił się u niektórych użytkowników po jednej z aktualizacji systemu.

Oddałem auto do serwisu na gwarancji, bo krótko po odbiorze wyskoczyło jeszcze parę innych niedociągnięć (o których nie będę teraz pisał, bo zostały usunięte). Powiedzieli mi, że zrobili programowanie na nowo i według serwisantów wszystko jest ok,  jednak przy dzisiejszych oględzinach auta miałem wrażenie, że działa to wszystko jeszcze gorzej niż wcześniej. Przejechałem się innym egzemplarzem z salonu i tam wszystko działało ok. Finalnie auta nie odebrałem i poprosiłem o ponowne podejście do tematu.

Czy ktoś miał podobny problem, zna przyczynę lub rozwiązanie? Doradzicie coś?

Opublikowano

Za bardzo nic tam samemu czy poza ASO grzebać nie możesz bo będą mogli się wypiąć że grzebałeś to gwarancja na elektronikę out przez okno i teraz płać za naszą/BMW wtopę.
Musisz z nimi walczyć jeśli nie zrobią tego po dobroci bo jeździć z takimi 'lagami' nikt z nas sobie nie wyobraża.

Opublikowano

Co do obrotów to nie zauważyłem tego, bo średnio patrzę na obroty,. Tak z chwilowym spalaniem mam tak samo, trzeba puścić serio nogę z gazu albo wcisnąć mocniej żeby pokazało nową wartość. Mam wrażenie że działało to lepiej, a po którejś aktualizacji mocno zwolniło. Jak dowiesz się czegoś w tym temacie to bardzo proszę o info

Opublikowano

Ja właśnie nie jestem pewny czy tak samo działało od początku, czy jest troszkę gorzej. Na pewno od początku nie działało to tak jak w moich starszych autach, że każda zmiana (pedału gazu, górka, bądź z górki) powodowała zmianę chwilowego spalania momentalnie

Opublikowano

u mnie działa prawidłowo. Muskam gaz i za pół sekundy widzę zmianę na spalaniu. Obroty też pływają bez żadnego laga.

Opublikowano

W mojej nie ma problemu z obrotami czy prędkością, lecz rzeczywiście wskaźnik spalania reaguje tak jak u Ciebie. Miałem wcześniej G20 z 2021 i działało to znacznie płynniej 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 22.05.2025 o 09:54, JacekLZ napisał(a):

u mnie działa prawidłowo. Muskam gaz i za pół sekundy widzę zmianę na spalaniu. Obroty też pływają bez żadnego laga.

Którą wersję softu masz wgraną w aucie? I czy to jest LCI?

Ja mam nowiutkie G81 i objawy są podobne do opisywanych wyżej: wskaźnik spalania mocno “klatkuje” (obrotomierz działa płynnie). W X5 M60i mam tak samo: klatkuje wskaźnik spalania

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano
12 godzin temu, maciek_w napisał(a):

Którą wersję softu masz wgraną w aucie? I czy to jest LCI?

Ja mam nowiutkie G81 i objawy są podobne do opisywanych wyżej: wskaźnik spalania mocno “klatkuje” (obrotomierz działa płynnie). W X5 M60i mam tak samo: klatkuje wskaźnik spalania

Ja myślałem że w M60i to ten wskaźnik jest non stop wychylony na maximum 😜

  • Haha 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

13.5 / 100 średnio 

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano

U mnie znowu jest mega lag jak radio zmieniam. Przy pierwszej zmianie muszę czekać ze 2s. A spalanie na kompie to jakaś porażka. Pokazuje 1l mniej niż jest realnie. Nawet mój Passat z 1990r dobrze pokazywał.

Opublikowano

u mnie problem z systemem jest taki, że czasami, raz na 10-15 jazd nie włącza się carplay i nie łączy z telefonem.

I nic nie pomaga. Wyłączenie i włączenie telefonu, wyłączenie i włączenie samochodu, a nawet wyjście z niego i zamknięcie oraz ponowne otwarcie po chwili. 

Opublikowano

Odebrałem auto z serwisu po drugim podejściu do tematu. Przyznali mi rację, że działa to kiepsko. Z informacji jakie mi przekazano, sprawdzili wyświetlacze w paru egzemplarzach i faktycznie było widać różnice. W jednych autach działało to lepiej a w innych gorzej. Zaczęli więc sprawdzać po numerach części i okazuje się, że montowane jest kilka różnych wyświetlaczy o różnych numerach części. Nie zależy to niby od wersji silnikowej a być może konfiguracji wyposażenia ale nie byli w stanie sprawdzić od czego konkretnie.

Mogliby w ramach gwarancji wymienić wyświetlacz na nowy ale będzie on tego samego typu, bo tak jest już przypisane do auta i innego nie dałoby się najprawdopodobniej zaprogramować, żeby działał (WTF?)

Przypuszczam, że robią tak jak z oponami. Mają kilku dostawców i jednemu trafią się Bridgestone, innemu Continental a jeszcze inny dostanie Pirelli, bo na to też chyba nie ma reguły. Szkoda tylko, że pomiędzy egzemplarzami części nie trzymają standardu jakości. 😞 Jak dla mnie jest to jakiś absurd, bo człowiek płaci kupę pieniędzy za auto marki premium a tu się okazuje, że nawet autach tanich cyfrowe zegary działają lepiej jak źle się trafi.

Oprócz obrotomierza mocno różnicę pomiędzy wyświetlaczem centralnym a tym przed kierownica widać jeśli na obu włączymy mapę i przejedziemy się po rondzie. Ten centralny płynnie obraca mapę a ten przed kierownicą skokowo. 

 

  • ??? 1
Opublikowano

Masakra co za pakistańskie metody produkcji, jednemu dostanie się lepsza część innemu gorsza i co im zrobisz. Myślałem że razem z postępem technologii montowane są coraz lepsze podzespoły komputerowe do aut, a oni dalej oszczędzają na czym się da mimo że komputery które były 10 lat temu to relikty historii w porównaniu do dzisiejszych.. Zostaje chyba droga sądowa i tłumaczenie się że odbywałeś jazdę próbną i zamawiałeś inaczej działające auto niż te które dostałeś. 😥

Opublikowano

Jeżeli chodzi o części do aut z różnych źródeł to niestety wymaga tego ISO IATF. Jest to robione dla zachowania łańcuchów dostaw. Np, jeżeli jedna fabryka padnie to zawsze zostaje nam druga. 

Opublikowano

Zawsze możesz napisać do BMW. Serwis też powinien wytrząsnąć inne auto z wyświetlaczem z tej samej serii i tam porównać. Brzmi jakby ta zła seria miała niską częstotliwość odświeżania ekranu. Ogólnie jak tak faktycznie jest, komedia.

Opublikowano
7 godzin temu, 89Hinol napisał(a):

Odebrałem auto z serwisu po drugim podejściu do tematu. Przyznali mi rację, że działa to kiepsko. Z informacji jakie mi przekazano, sprawdzili wyświetlacze w paru egzemplarzach i faktycznie było widać różnice. W jednych autach działało to lepiej a w innych gorzej. Zaczęli więc sprawdzać po numerach części i okazuje się, że montowane jest kilka różnych wyświetlaczy o różnych numerach części. Nie zależy to niby od wersji silnikowej a być może konfiguracji wyposażenia ale nie byli w stanie sprawdzić od czego konkretnie.

Mogliby w ramach gwarancji wymienić wyświetlacz na nowy ale będzie on tego samego typu, bo tak jest już przypisane do auta i innego nie dałoby się najprawdopodobniej zaprogramować, żeby działał (WTF?)

Przypuszczam, że robią tak jak z oponami. Mają kilku dostawców i jednemu trafią się Bridgestone, innemu Continental a jeszcze inny dostanie Pirelli, bo na to też chyba nie ma reguły. Szkoda tylko, że pomiędzy egzemplarzami części nie trzymają standardu jakości. 😞 Jak dla mnie jest to jakiś absurd, bo człowiek płaci kupę pieniędzy za auto marki premium a tu się okazuje, że nawet autach tanich cyfrowe zegary działają lepiej jak źle się trafi.

Oprócz obrotomierza mocno różnicę pomiędzy wyświetlaczem centralnym a tym przed kierownica widać jeśli na obu włączymy mapę i przejedziemy się po rondzie. Ten centralny płynnie obraca mapę a ten przed kierownicą skokowo. 

 

Masz asystentów professional? Te ekrany raczej różnią się tym że w przypadku asystentów pro jest dodatkowo kamera między licznikami stąd pewnie wynika róznica w numerze części. Ja mam LCI2 produkcja styczeń tego roku i jest wszystko ok - nie mam asystentów pro. Jeśli możesz to nagraj film bo jestem ciekaw jak to wygląda.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 25.05.2025 o 21:13, JacekLZ napisał(a):

u mnie problem z systemem jest taki, że czasami, raz na 10-15 jazd nie włącza się carplay i nie łączy z telefonem.

I nic nie pomaga. Wyłączenie i włączenie telefonu, wyłączenie i włączenie samochodu, a nawet wyjście z niego i zamknięcie oraz ponowne otwarcie po chwili. 

Daj mu chwilę, u mnie też od czasu do czasu android auto zaskakuje po kilku minutach, nie wiem z czym to jest związane, ale przestałem ingerować w iDrive i grzecznie czekam

Opublikowano

No ja to czasami czekam 2 godziny i nic 😉 Ale przez to przekonałem się, że nawigacja BMW w sumie też fajnie działa i w zasadzie powiedziałbym, że lepiej. Fajniejsze są grafiki i wskazówki na wyświetlaczu przed kierowcą

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.