Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkim serdecznie wraz z swoim pierwszym BMW, a konkretnie BMW 330e xDrive M Sport z 2021 roku w kolorze Sunset Orange, którego właścicielem jestem od roku. Przesiadka z Lexusa IS 200t, z którego byłem bardzo zadowolony i gdyby nie fakt, że nie mają w ofercie żadnego w miarę żwawego sedana to pewno kolejny byłby również Lexus. Trzeba było więc zmienić markę a że wykonanie i wyciszenie są dla mnie bardzo istotne to wybór nie był duży. Metodą eliminacji (z przeróżnych względów, nie wskazując palcem na konkretny model – a to wykonanie nie takie jakiego byśmy oczekiwali, a to widoczność dla małżonki słaba, a to z kolei obsługa auta i umiejscowienie ekranu, które nam nie pasuje czy też po prostu wrażenia z jazdy nie te) i na podstawie ogólnych opinii o awaryjności benzynowych jednostek napędowych stanęło finalnie na G20. Po dłuższych poszukiwaniach trafił się ten konkretny egzemplarz - zakupiony od pierwszego właściciela, krajowy, bezwypadkowy, z niewielkim przebiegiem 43300 kilometrów w momencie zakupu. Na plus tego egzemplarza oprócz historii, wyposażenia i koloru (najbardziej podobał nam się Mediterranean Blue oraz właśnie Sunset Orange ) przemawiała dodatkowo aktywna umowa serwisowa BMW Service Inclusive do 2027 roku oraz w miarę sensownie przeprowadzone dotychczas serwisy (co w przypadku interwału olejowego 30000/24 miesiące nie jest niestety oczywistością).

Co do napędu - wersja 330e to hybryda typu plug-in o maksymalnej mocy systemowej 292KM. Napęd przenoszony jest na wszystkie cztery koła, zmierzone 0-100 – 5,6s (pomiar bez spiny jak akurat miałem Dragy do dyspozycji, bez spiny, delikatnie pod górkę więc na pewno jeszcze można coś urwać). Pojemność akumulatora 12kWh (dostępne ok. 10kWh), zasięg na prądzie – od 25 do 50 kilometrów w zależności od użytkowania/warunków. Samochód nie jest regularnie ładowany bo na chwilę obecną nie mam takiej możliwości – dlaczego więc plug-in? Z premedytacją – spodobała mi się reakcja na gaz, elastyczność w niskim zakresie obrotów oraz sama jazda na prądzie np. w korku. Do tego klimatyzacja postojowa. Na minus – mniejszy o 100l bagażnik i bak o pojemności zaledwie 40l. Dla nas były to wady do zaakceptowania. 

Oprócz standardowego wyposażenia M Sport z ciekawszych rzeczy auto posiada:

  • Aktywny tempomat z funkcją Stop&Go 
  • Fotele z elektryczną pełną regulacją (pompowane boczki, regulowane podparcie odcinka lędźwiowego)
  • Nagłośnienie Harman Kardon
  • Sportowy układ hamulcowy M 
  • System komfortowego dostępu z elektrycznie otwieraną klapą bagażnika
  • Szyberdach
  • Szyby przednie o zwiększonej izolacji akustycznej 
  • Szyby tylne i szyberdach fabrycznie przyciemnianie
  • Reflektory LED o rozszerzonym zakresie 
  • Rozszerzony pakiet Shadowline 

Ponadto kilka pozycji z zamontowanych akcesoriów M Performance:

  • Splitter przedni M Performance
  • Listwy progowe M Performance
  • Dyfuzor zderzaka tylnego M Performance Carbon
  • Końcówki wydechu M Performance Carbon
  • Obudowy lusterek M Performance Carbon
  • Zestaw listw ozdobnych wnętrza M Performance Carbon 
  • Kierownica M Performance (skóra/alcantara/carbon) z łopatkami z carbonu 
  • Komplet felg M Performance 19” – wzór 898M

SERWIS / NAPRAWY / MODYFIKACJE:

  • 07.2024 – międzyinterwałowy serwis olejowy w BMW Bawaria Motors przy przebiegu 44 200 km
  • 08.2024 – zakup nowych felg na zimę – Turismo GTS01 19x8.5" ET30
  • 10.2024 – zakup i montaż nowych opon na zimę – Michelin CrossClimate 2 225/40R19 + 255/35R19
  • 10.2024 – wymiana soczewek w projektorach LED drzwi
  • 10.2024 – zakup dywaników gumowych OE BMW
  • 01.2025 – duży serwis w BMW Bawaria Motors przy przebiegu 51 800 km (olej, wszystkie filtry, świece)
  • 04.2025 - renowacja felg 898M M Performance wraz ze zmianą koloru
  • 04.2025 - zakup i montaż nowych opon na lato – Michelin Pilot Sport 4S* 225/40R19 + 255/35R19 (z homologacją)

Na koniec "mała" galeria:

DSC07457-Poprawione-Szum-Edytuj-Edytuj-Edytuj-2.thumb.jpg.8ec7beaa940db13c870ffde07c8417ec.jpg

DSC05855-Poprawione-Szum.thumb.jpg.586f73932e075ff08914f45f64e31308.jpg

DSC06876-Poprawione-Szum.thumb.jpg.9eed481c639182cde8d20947b60ab9d1.jpg

 

DSC04934.thumb.jpg.ca68e620b55be5a6982d366d6d76b0e5.jpg

DSC07300.thumb.jpg.24d7957fe4f1ffd8f61ff4a64eb40879.jpg

DSC06919-Poprawione-Szum.thumb.jpg.691d22a7a92248fb5fd0aaa190b6b877.jpg

DSC06117.thumb.jpg.bbcc20fdfd2616b0a0874d1579214d0f.jpg

DSC05980.thumb.jpg.7f6d3d793c501d06cfe81e266c0f8fd0.jpg

DSC06342-Poprawione-Szum.thumb.jpg.f01df3849feac034196b6799c2457512.jpg

 

DSC04013-Poprawione-Szum.thumb.jpg.56c7befda6cf34920c54ceedee8af6e2.jpg

DSC03717-Poprawione-Szum.thumb.jpg.8129144611d91952bb48c43ef5da98ad.jpg

Pzdr! 😎

Edytowane przez Weelkoo
  • Lubię to 3
Opublikowano

Kolor na zdjęciach super, gratulacje 👍🙂

  • Lubię to 1
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Dzięki! 

Z nowości - na podkładzie 330e zawitał wideorejestrator, najnowszy i IMO bardzo ciekawy model DDPai – Z60 Pro. Ciekawy przede wszystkim ze względu na bardzo atrakcyjną cenę (na AliExpress w promocji z dostawą z magazynu w PL za ~400PLN z kartą 128GB w komplecie) biorąc pod uwagę zastosowany sensor Starvis 2 IMX678 oferujący nagrywanie w rozdzielczości 4K z HDR (ten sam sensor znajdziemy np. w 70Mai A810, Viofo A329 Pro czy Vantrue E1 Pro czy N4 Pro) – zapewnia świetną jakość obrazu a samo urządzenie oferuje kilka ciekawych funkcji (jak np. D2Save czyli wbudowane 32GB pamięci lub możliwość włączenia korekcji zniekształceń, dzięki czemu obraz wyjściowy ma co prawda mniejszy FOV ale pozbawiony jest efektu rybiego oka). Z60 Pro oferuje nagrywanie w H265 przy bitrate ~40Mbps oraz dwa tryby nagrywania tj. 4K 30FPS z HDR i 3K 60FPS (tu niestety z mniejszym FOV i bez HDR). Aplikacja działa sprawnie i bez problemu można zgrywać pliki po WiFi (jest dość szybko, dużo szybciej niż w kamerkach jakie miałem dotychczas więc też na plus) 👌 Sprzęt podpięty z wykorzystaniem oryginalnego Hardwire Kit pod OBD (a więc z obsługą trybu parkingowego, niestety bez opcji detekcji ruchu – dostępne jest normalne nagrywanie, nagrywanie poklatkowe i nagrywanie po wykryciu wstrząsu).

 

DSC07566-Poprawione-Szum.thumb.jpg.5f52e1ba7834b5f2359daff91b7ca671.jpg

DSC07605-Poprawione-Szum.thumb.jpg.47fb9f43836788622f9f1bf4f308b23c.jpg

DSC07602-Poprawione-Szum.thumb.jpg.a2a89ecc3969fd4b0d42a878e0416948.jpg

DSC07616-Poprawione-Szum.thumb.jpg.8a24bab9e7fa2f465e944fb484b61c10.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Przy okazji weekendowego wyjazdu była okazja przetestować kamerkę, takie coś na szybko zmontowałem - kompresja YT (+ tempo x2) daje w kość i widzę, że bez filtra CPL się nie obejdzie ale jakość daje radę 😉 

 

 

Plus kilka zdjęć z trasy 😉

DSC07327-Poprawione-Szum.thumb.jpg.61d650a53491581e23ba976493c85d2a.jpg

DSC07300.thumb.jpg.02dd601553de99fe685bf86bfd8ae63d.jpg

DSC08035-Poprawione-Szum.thumb.jpg.fec52984e96b65ba55053d9ee6e7037b.jpg

 

Edytowane przez Weelkoo
  • Lubię to 3
Opublikowano (edytowane)

Zajebiste foty, też byłem w tych rejonach i mieliśmy nocleg nad jeziorem w miejscowości Ukanc 🙂
btw ten kolor jest przesztosem, jakby był dostępny w LCI to bym go wziął zamast brooklynu 😄

Edit: Sam montowałeś kamerkę? Duzo zachodu?

Edytowane przez Peka
Opublikowano
16 godzin temu, Peka napisał(a):

Sam montowałeś kamerkę? Duzo zachodu?

Tak, sam - na spokojnie 20~30 minut z dokładnym poprowadzeniem przewodów podsufitką, za słupkiem A (a konkretnie za kurtyną, więc z częściowym demontażem słupka A) oraz uszczelkami do portu OBD i schowaniem nadmiaru kabla w przestrzeni pod deską 👌 

Opublikowano

Dziś w końcu zabrałem się za naklejki na drzwiach - przed zakupem byłem nastawiony na ich zdjęcie ale z czasem jakoś człowiek się przyzwyczaił 😋 Były jednak już zmęczone trochę czasem i słońcem więc postanowiłem zrealizować pierwotne założenia a w razie czego kupię komplet nowych i nakleję 😉 Pierwsze podgrzewanie i zrywanie (zeszły w całości), następnie usuwanie “resztek” kleju z pomocą ADBL GRR (środek daje radę - polecam 👌  jakbym miał myjkę ciśnieniową pod ręką to podejrzewam, że większość zeszła by bezkontaktowo ). 

DSC08059.thumb.jpg.e9f76fe3c82a00bcbc88692a98c5f094.jpg

DSC08072.thumb.jpg.eb310554cb8d2c3e1569a6073cbaa9b0.jpg

Trzeba będzie jeszcze przepolerować bo jest delikatna mora ale to przy okazji jak będę polerował całość - dziś starczyło czasu jeszcze na szybkie mycie i aplikację Auto Graph Sapphire  😎 Na razie muszę się przyzwyczaić bo mam wrażenie, że czegoś brakuje - małżonka jak zobaczyła efekt to pytała ile nowe naklejki kosztują 🤣 

DSC08153.thumb.jpg.ebb270ee7e9e7179ff981befb5734976.jpg

DSC08179.thumb.jpg.7e75650426d538bbc00111c669d49c03.jpg

DSC08177.thumb.jpg.30c1a6ee986755e40dd5310f06f2ed9f.jpg

DSC08159.thumb.jpg.8bb55cc2307ed2bc3c32339c0c6dfc4f.jpg

DSC08165.thumb.jpg.5e38abe7e82d5ae1f0a2f9d6c0d3d5af.jpg

  • Lubię to 3
Opublikowano

@jacekmury1 O trwałości napędu się nie wypowiem bo na razie zrobiłem raptem 16 tysięcy (aktualny przebieg to 59 tysięcy, problemów z napędem dotychczas brak) ale pod pozostałymi względami jestem zadowolony, nawet bardzo - i to pomimo tego, że według obiegowej opinii PHEV nie powinien się u mnie sprawdzić bo nie mam gdzie go ładować regularnie. Samochód oferuje przyzwoite osiągi (i jeszcze lepsze wrażenia dzięki natychmiast dostępnej mocy i momentowi z silnika elektrycznego - auto wydaje się zauważalnie żwawsze niż 330i choć w rzeczywistości takie nie jest) i jak dla mnie świetne spalanie - na dłuższych trasach po drogach krajowych przy spokojnej jeździe zgodnie z przepisami z pustą baterią potrafi zejść nawet poniżej 5l, przy długich trasach z autostradami (tak jak ostatnio Słowenia czy zeszłoroczny wypad na Chorwację) robię regularnie 6,2~6,8l / 100 km nie zamulając, na trasie do Chorwacji spalił mniej więcej tyle samo co jadący z nami Mondeo MK5 1.5 Ecoboost (MT). Średnie spalanie liczone z dystrybutorów z całego okresu użytkowania mam na poziomie 7,7l (małżonka codziennie dojeżdża do pracy ok. 4km, praktycznie całość w korku - bez jej dojazdów byłoby bliżej 7l, z tego roku aplikacja pokazuje moje średnie spalanie równo 7,0l) - 1,6l średnio mniej niż miałem w Audi A6 C7 2,0TFSI dłubniętym na 260KM (FWD, MT), 1,5l mniej niż w Lexusie IS 200t (245KM, RWD, AT), 1,3l mniej niż w Mazdzie 6 GH 2.5 (170KM, FWD, MT) - przy takim samym użytkowaniu. I to wszystko z xDrive i na 19" staggered cały rok. Auto w miesiącu średnio 1~2 razy w miesiącu ma baterię ładowaną do pełna - podpinam go czasem przy okazji zakupów albo wizyty u rodziny 😉  Auto bez ładowania funkcjonuje jak normalna hybryda i na drogach lokalnych potrafi przejechać ~30% na prądzie z rekuperacji (na długiej trasie z drogami szybkiego ruchu 10~15%) 👌 

  • Lubię to 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.