Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Moja teoria jest taka, że jakby dopłata do Bowersa w tym modelu była na poziomie 20 tys., to byłoby więcej zadowolonych. I tak dla jasności: nie chodzi o inne komponenty tylko o te same, ale inaczej wycenione... Taka tam teoria 😉
U mnie stało się coś, czego się w zasadzie spodziewałem: przyzwyczaiłem się do tej sygnatury. Być może też trochę się poprawiało po wygrzaniu. Z radia dalej jest sieczka, ale z Tidala jest OK. Ale to ja. Można lepiej na pewno. Na przykład w 7er… Albo jeszcze wyżej.  Można też customowo. „Pret a porter” jest jak jest. Mi się podoba, że za niewygórowaną dopłatę dostaje się akurat tyle. Tu nie ma wałka moim zdaniem. Wałek byłby właśnie, gdyby to było wycenione na poziomie 20 tys.  …. Można też oczekiwać, że za 20 tys dopłaty BMW mogłoby wkładać adekwatne komponenty. I tu podejrzewam, że oni mając wiedzę ile tak naprawdę było zamawianych tych topowych audio dali sobie spokój z tą niszą.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Widziałem taki filmik na YT wygłuszania G60 - gość musiał m.innymi rozbebeszyć drzwi i był zaskoczony jaki badziew BW tam włożył - głośniczek i kawał plastiku - sam byłem zaskoczony ale jak piszecie że za 4k..... czyli wygląda,że dla wymagających trzeba brać z podstawowym nagłośnieniem i jechać do przeróbki na konkretny sprzęt.  

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 14.07.2025 o 20:49, Hernandes napisał(a):

Moja teoria jest taka, że jakby dopłata do Bowersa w tym modelu była na poziomie 20 tys., to byłoby więcej zadowolonych. I tak dla jasności: nie chodzi o inne komponenty tylko o te same, ale inaczej wycenione... Taka tam teoria 😉
U mnie stało się coś, czego się w zasadzie spodziewałem: przyzwyczaiłem się do tej sygnatury. Być może też trochę się poprawiało po wygrzaniu. Z radia dalej jest sieczka, ale z Tidala jest OK. Ale to ja. Można lepiej na pewno. Na przykład w 7er… Albo jeszcze wyżej.  Można też customowo. „Pret a porter” jest jak jest. Mi się podoba, że za niewygórowaną dopłatę dostaje się akurat tyle. Tu nie ma wałka moim zdaniem. Wałek byłby właśnie, gdyby to było wycenione na poziomie 20 tys.  …. Można też oczekiwać, że za 20 tys dopłaty BMW mogłoby wkładać adekwatne komponenty. I tu podejrzewam, że oni mając wiedzę ile tak naprawdę było zamawianych tych topowych audio dali sobie spokój z tą niszą.

Proste pytanie.

Czy gra to lepiej od HK z poprzedniej generacji 5-er?

Czy po prostu mamy rebranding HK-->B&W, w tej samej cenie, a klient sie cieszy ze nie ma plebejskiego HK tylko "audiofilskie" B&W ktore w poprzedniej generacji kosztowalo 5x wiecej.

Bo mi sie wydaje ze znam odpowiedz i ok, audio za 20k kupowal promil klientow i rozumiem decyzje wywalenia tej opcji z cennika, tylko po co wprowadzac klienta w blad?

.

Opublikowano

Gra jak gra. Jeżeli twierdzisz, że to "rebranding:", to masz do tego prawo. Ale co to zmienia? A na czym to wprowadzanie w błąd miałoby polegać? Zauważ, że B&W, jako producentowi nobliwego sprzętu nie przeszkadza, że to to nazywa się "B&W" w G60. Oni chyba byliby zainteresowani pilnowaniem takiego wprowadzania w błąd 😉

Nie przeczę: ja byłem pozytywnie zaskoczony widząc w cenniku ile sobie winszuje za fajną metkę BMW w tym modelu. Za tą metką idą oczekiwania. I tu - jak to w życiu bywa - oczekiwania jedno a rzeczywistość drugie. Ale czy ten nomen omen rozdźwięk nazwałbym wprowadzaniem w błąd klienta? Równie dobrze można zarzucić, że modele z 4 cylindrami i pakietem M to wprowadzanie klienta w błąd. A przecież nikt tak nie powie. 

PS. Mam w trójeczce H&K i tam gra ten system dużo gorzej niż B&W w G60. Przy bezpośrednim porównaniu różnica się duża. Nie ogromna, nie miazga i takie tam. Jest bardzo znacząca i głuchy od razu rozpozna. Ale to oczywiście trójeczka i H&K tam to niekoniecznie H&K z G30. I jeżeli tak jest, że H&K w G30 gra dużo lepiej niż w G20, to nie znalazłem opinii, że to wprowadzanie w błąd klientów G20, bo skoro H&K, to powinno grać zawsze na określonym poziomie... 

  • Dziękuję 1
Opublikowano
4 godziny temu, Hernandes napisał(a):

Ale czy ten nomen omen rozdźwięk nazwałbym wprowadzaniem w błąd klienta?

Z prawnego punktu widzenia nie, natomiast za marką, czy też metką, idą obietnice. B&W było obietnicą dźwięku na (w domyśle) najwyższym poziomie. No właśnie - było, bo właśnie zeszli na poziom gdzie kupujący dostają znaczek bez realnej jakości dźwięku. Ludzie dali się nabrać (choć nie powinni, patrząc na cenę zestawu, no ale możemy uznać, że część pomyślała, że to promocja) i stąd rodzą się pretensje.
 

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Przecież B&W ma ofertę sprzętu (kolumny) na wysokim poziomie i dla ludzi. Czyli kolumny za "grosze" i każdy myśli, że jak kupuje mercedesa to ma S klasę? Niestety jak kupisz mercedesa A klasę to masz A klasę , a nie S klasę. Ludzie co wy robicie za teorie. Sam mam B&W nawet w domu w salonie w bardzo budzetowym systemie do TV i to naprawde niczym sie nie wyróżnia (a kosztowało kilka tysięcy złotych bez wzmacniacza), a wszyscy nawet za 20 tyś dopłaty oczkują nie wiem czego? W audio 20 tys to naprawdę nie jest dużo, ale taki rynek sami stworzyliśmy przez nieustanne narzekanie i negowanie i próba wymyślania "czegoś lepszego" 

Opublikowano

To zeby ukrocic te dyskusje. Moj znajomy jest dzwiekowcem w dziale automotive H&K. No i z Bowersem jest tak ze jest wlasnie nizsza i wyzsza wersja. Ta nizsza to jest to, co teraz jest w G60. Wyzsza to ta z serii 7 czy Volvo. I nie ma sie co obrazac na metke, bo specyfikacja chyba mowi ile jeden i drugi system ma glosnikow, watow itp.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
W dniu 19.07.2025 o 00:05, wzet napisał(a):

To zeby ukrocic te dyskusje. Moj znajomy jest dzwiekowcem w dziale automotive H&K. No i z Bowersem jest tak ze jest wlasnie nizsza i wyzsza wersja. Ta nizsza to jest to, co teraz jest w G60. Wyzsza to ta z serii 7 czy Volvo. I nie ma sie co obrazac na metke, bo specyfikacja chyba mowi ile jeden i drugi system ma glosnikow, watow itp.

Problemem jest to, ze w BMW 5-er z generacji na generacje zostala wprowadzona namiastka B&W, audio jest 5x tansze i specygikacja zupelnie inna ale oferowane pod ta sama nazwa. Generacje temu to samo audio (pod katem specyfikacji) nazywalo sie HK. Jak dla mnie to celowe wprowadzanie klienta w blad.

Malo kto pamieta, ze kiedys topowe audio za 20k pln mozna bylo kupic nawet w 3-er E90.

Dzis topowego audio nie ma nie tylko w 3-er ale zostalo skasowane i w 5-er.

Czy to dobrze czy zle ze topowego/"prawdxiwego" B&W mozna sobie zamowic w Volvo a nie mozna w 5-er za pol banki to juz pozostawiam indywidualnej ocenie.

Edytowane przez adamjttk

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.