Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Opublikowano

czy ta pompa jest na przedłużeniu węża nr 9?

cooling syste.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Podobna, tu masz numer części: 64116913489, kup hella kosztuje od 140zł.

Edytowane przez szumrak
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, szumrak napisał(a):

Podobna

czy ta, z E39 jest taka sama? (po zdjęciach i podłączeniu, widzę, że to jest to samo, więc może - akurat mam takie dwie pompy w "magazynie") Dojadę bez tej pompy z Norwegii do Polski?  W ogóle, to w tym aucie pod maską, była masa niepodłączonych wtyczek - nie wiadmo z jakiego powodu.... Może ta pompa też jest odpięta....

 

Edytowane przez 520i
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dojedziesz, bez niej jest słabe grzanie w kabinie.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
18 godzin temu, 520i napisał(a):

W ogóle, to w tym aucie pod maską, była masa niepodłączonych wtyczek

w e53 do chyba 2004 roku były bardzo często pełne wiązki, tak, że jak chcesz coś dołożyć to tylko dopinasz to co trzeba, więc nie dziw się, że jest pełno luźnych wiązek.

A co do pompek płynu chłodniczego, standardowa usterka, albo nowa albo zostawić (ja nie widziałem różnicy z pompką czy bez)

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano
4 godziny temu, nomad66 napisał(a):

w e53 do chyba 2004 roku były bardzo często pełne wiązki,

i akurat w tym aucie jest pełno takich niepodłączonych wtyczek. Mi jednak chodziło o to że wtyczki były wypięte z czujników.... czujnik otwarcia maski, czujnik spalin.... (jeszcze nie ogarnąłem lewej strony (kierowcy), więc nie wiem co tam znajdę . Na razie czekam na olej do reduktora (zamówiłem go w sobotę wieczorem, do teraz nie dostałem info że firma go spakowała i nadał do mnie....Ja mieszkam  w Stavanger a olej musiałem zamawiać w Oslo....tu mają czas....). Auto stoi i dłubię co mogę....

Opublikowano (edytowane)

wymiana pomocniczej pompy - pomogła. bład zniknął. Pompa jest taka sama jak w e39..... Jak zmierzyłem oporność ej pompy - miała zero.... Używana w dobrym stanie ma 10.07 ohm

Pozostało ogarnąć:

"Magnetic coupling A/C compressor"

Edytowane przez 520i
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

no więc, czynnik w układzie jest, ale uszkodzone jest sprzęgło kompresora. Nie załącza się. I teraz, albo kupię takowe w PL za 100 pln, albo tu kupię używaną sprężarkę ( w nie wiadomo jakim stanie) i przemontuję sprzęgło.....

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)

dziś zrobiłem test poprzez ISTA, kompresora... 

ktoś podpowie o co chodzi z tymi testami???

IMG_20250704_184945.jpg

IMG_20250704_184953.jpg

IMG_20250704_184922.jpg

Edytowane przez 520i
  • Moderatorzy
Opublikowano
W dniu 1.06.2025 o 23:20, 520i napisał(a):

uszkodzone jest sprzęgło kompresora. Nie załącza się.

Cewka ma przejście ? 

W dniu 1.06.2025 o 23:20, 520i napisał(a):

czynnik w układzie jest

Jak to sprawdziłeś ? Może jest za mało i niskie ciśnienie odcina sprężarkę.

Opublikowano
10 godzin temu, Fuser napisał(a):

Jak to sprawdziłeś ? Może jest za mało i niskie ciśnienie odcina sprężarkę.

nacisnąłem jedno z przyłączy - czynnik leciał dość żwawo....

czy cewka ma przejście? nie wiem - jak to sprawdzić?

sprawdziłem dziś wszystkie bezpieczniki- przyrządem - są ok 

  • Moderatorzy
Opublikowano
15 godzin temu, 520i napisał(a):

nacisnąłem jedno z przyłączy - czynnik leciał dość żwawo....

Mówiąc delikatnie - taki sposób sprawdzenia jest niemiarodajny. Jak koło w rowerze napompujesz do 1 bar to po naciśnięciu wentylka będzie uciekać całkiem żwawo 🙂 

Jeśli ciśnienie w układzie jest poniżej wartości ustalonej (coś około 2 bar) to czujnik ciśnienia odetnie możliwość włączenia sprężarki, żeby się nie zatarła ze względu na brak smarowania. 

15 godzin temu, 520i napisał(a):

czy cewka ma przejście? nie wiem - jak to sprawdzić?

Omomierzem, albo szeregowo z lampką podłączoną do plusa. Drugi koniec cewki będzie połączony z masą. Mimo wszystko stawiam, że problemem jest brak czynnika, ale sprawdzić cewkę możesz.

  • Lubię to 1
Opublikowano
4 godziny temu, Fuser napisał(a):

Omomierzem, albo szeregowo z lampką podłączoną do plusa. Drugi koniec cewki będzie połączony z masą. Mimo wszystko stawiam, że problemem jest brak czynnika, ale sprawdzić cewkę możesz.

sprawdzę tę cewkę i chyba umówię się na sprawdzenie ilości czynnika....

Opublikowano

no więc cewka umarła. podałem jej + ale nie zaskoczyła...

 Trzeba w Polsce kupić i wymienić 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.