Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czołem,

jestem w przededniu odbioru G81 od dealera i już szykuję listę modów... Na pierwszy ogień miały pójść koła - wybrałem wzór i finalizuję zamówienie, ale mam taką wątpliwość, czy nie narażam się na jakieś kłopoty z gwarancją, albo (gorzej) z ryzykiem dla x-drive

Plan mam taki, żeby na obie osie wrzucić felgi 20", zachowując rozmiary opon, które BMW dopuszcza w ogóle. Szkopuł w tym, że nie ma w instrukcji kombinacji 20/20, tylko 19/20 i 20/21. A ja właśnie chcę zmiksować 9.5x20 z przodu (czyli przody z wersji 20/21) z 10.5x20 z tyłu (czyli te z opcji 19/20). Na wszystkie koła mają pójść opony Michelin PS4* (zatem w homologowanym rozmiarze 285/30/20)

Rady? Przestrogi? 
 

Czy może nie bać się i robić? Wiem, że wielu tak zrobiło - na innych forach zatrzęsienie samochodów z takimi felgami (i masą innych). Zewsząd (za granicą) słyszę, że nie ma co panikować, bo ważne jest zachowanie tej samej średnicy kół, wtedy x-drive działa OK i nic mu nie grozi. W moim scenariuszu średnice będą bardzo zbliżone (ciut inne ze względu na bardziej agresywne naciągnięcie opon na tylnej osi), więc niby powinno być OK...

Dzięki za przemyślenia!

 

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano

Nie będą dziwnie wyglądały przednie opony "napuchnięte" na felgach, a tylne normalnie? Czemu nie iść za radą producenta w 20/21, zawsze jest większy szpan bo 21. 😉
Plus w razie W aso może się przyczepić jak coś się stanie z napędem nawet nie przez koła, ale mogą mieć łatwą wymówkę którą sam im podasz na tacy, skoro w homologacji nie ma 20/20.
Tak tylko głośno myślę na chłopski rozum, nie bierzcie mnie na poważnie bo na eMki to tylko mogę patrzeć zaśliniony przez szybę w salonie.

Screenshot2025-04-28at10-45-29Dobropondofelgczyliszerokooponyaszerokofelgi!BlogInterCars.png.6730d47f1141feae8cab985903efbbff.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
55 minut temu, Markok napisał(a):

Nie będą dziwnie wyglądały przednie opony "napuchnięte" na felgach, a tylne normalnie? Czemu nie iść za radą producenta w 20/21, zawsze jest większy szpan bo 21. 😉

Opony z przodu będą mniej naciągnięte niż z tyłu, co da im bardziej naturalny wygląd (boczna ścianka opony mniej skoszona). Rozmiar z przodu homologowany, więc średnica koła zgodna z zaleceniem…

Na 21” z tyłu patrzę z zachwytem mieszającym się z obawą. Jak czytam, że użytkownicy G2x dywagują czy komfort nie spadnie z klifu po przesiadce z 18” na 19”, to zakładanie 21” brzmi dość abstrakcyjnie. A tak serio… profil 295/25 oznacza, że guma na tylnym kole ma coś ok 74mm, czyli jest jak naleśnik… Nie miałem okazji jeździć M3 z takimi kołami i boję się, że z takim wyposażeniem robi się z samochodu totalny taczkowóz

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano
16 minut temu, Exposito napisał(a):

A po co w ogóle taki manewr? Jaki jest uzysk z 20" na obu osiach?

Pewnie chodzi o wygląd. W takim przypadku ja bym się zastanawiał czy nie lepiej kilka mm obniżyć przedni zawias, tutaj nie będzie problemu z gwarancją w razie czego, a co do zakładania koła które nie jest homologowane może być problem jak się aso będzie upierać. Czy warto tracic czas i zdrowie na ewentualne przepychanki? Ewentualnie zmieniaj koła na 19 przed każdą wizytą w aso 😉

Opublikowano
Cytat

Ewentualnie zmieniaj koła na 19 przed każdą wizytą w aso 😉

I przed każdym wyjazdem na drogę publiczną, bo ubezpieczalnie w razie W będą zainteresowane jakie koła miało auto uczestniczące w zdarzeniu drogowym. Nie 21 to 19/20 i gra muzyka.
Po co wymyślać koło na nowo i hodować sobie ewentualne problemy w kraju w którym każdy chce z nas zedrzeć ostatni grosz przy duszy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Doceniam Wasze troski i obawy.
 

Pytanie kieruję do osób, które mogą zaczerpnąć ze swojej wiedzy i doświadczenia i wypowiedzieć się merytorycznie na temat skali ryzyka, że rozwalę skrzynkę x-drive, jeśli założę koła w rozmiarach opisanych wyżej  

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano (edytowane)
55 minut temu, maciek_w napisał(a):

Doceniam Wasze troski i obawy.
 

Pytanie kieruję do osób, które mogą zaczerpnąć ze swojej wiedzy i doświadczenia i wypowiedzieć się merytorycznie na temat skali ryzyka, że rozwalę skrzynkę x-drive, jeśli założę koła w rozmiarach opisanych wyżej  

W Polsce sprzedało się w 2024 roku dokładnie 263 szt. M3 w sedanie czy touringu. Od początku produkcji ile mogło ich sprzedać tysiąc? Ciężko będzie z rzetelną odpowiedzią w tym temacie ponieważ zawsze możesz być pierwszą osobą, która się przekona w razie jakiejś awarii na własnej skórze czy dobra decyzja czy nie. Wiele jest zagrożeń sam bym w takie coś się nie bawił, bo można uszkodzić VTG, mieć problem z ubezpieczeniem/leasingiem przy ewentualnej kolizji. Pytanie czy jest to warte świeczki 🙂 Jakby miał już takie coś zrobić to bym napisał do Bawarii czy Ci założą takie kola i się podpiszą. Dlaczego? Otóż kiedyś ich przedstawiciel przyjechał do gościa ze stradale gdzie pokazywał mu M3 Touring po modach i takie 20 mial założone 😄Gość tam nic nie mówił, że jest nie tak. Oczywiście to pół żartem. 

Sam jestem zadowolony z 18 w G21 340i nie planuje zmieniać traktując ten samochód jako daily. Na zimę zostaną te fabryczne 18 a na przyszły letni sezon wjadą felgi 18 jet black, aby zgubić trochę ten mniejszy rozmiar. Na 18 jest super wygodnie na adaptacji z kolei w sporcie jest tak jak być powinno. Jak chcesz użytkować ten samochód jako daily to jak Ci nie wypali 4x20 to bym nie szedł w 21 bo sam bym się chyba zapłakał jeździć z takim naleśnikiem na moich krakowskich dziurach chyba że masz jako weekendowe, a X 60i jako daily to chyba warto zaszaleć i iść w coś naprawdę podbijającego wygląd. 

 

Edytowane przez GrzegorzKo
  • Dziękuję 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Odpowiadam, co usłyszałem dzisiaj w salonie przy okazji odbioru samochodu. Mogę założyć koła 20/20, o ile felgi i opony będą miały rozmiary zgodne z zaleceniem producenta (9.5x20 i 10.5x20)

”Będzie trochę gorzej jeździł na torze”. Chyba to jakoś zniosę 😉

  • Lubię to 1

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano
W dniu 28.04.2025 o 13:19, Markok napisał(a):

I przed każdym wyjazdem na drogę publiczną, bo ubezpieczalnie w razie W będą zainteresowane jakie koła miało auto uczestniczące w zdarzeniu drogowym. Nie 21 to 19/20 i gra muzyka.
Po co wymyślać koło na nowo i hodować sobie ewentualne problemy w kraju w którym każdy chce z nas zedrzeć ostatni grosz przy duszy.

A widziałeś kiedyś rzeczoznawcę z ubezpieczalni na miejscu zdarzenia?

Opublikowano (edytowane)
16 minut temu, siwyZS napisał(a):

A widziałeś kiedyś rzeczoznawcę z ubezpieczalni na miejscu zdarzenia?

Widziałem rzeczoznawcę który po wypadku sprawdzał stan samochodu sprawdzając szczegółowo koła na których samochód stał czy nie było zużytych opon + homologacje rozmiaru. Przy rozwalonym przodzie numer ze zmianą kół nie przejdzie bo nikt nie uwierzy, że koła są w stanie idealnym przy np. mocno rozwalonym przodzie. 

Edytowane przez GrzegorzKo
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

To nie ma znaczenia czy przyjeżdża na miejsce zdarzenia ktoś z ubezpieczalni. Policja robi foto, a przy bardziej skomplikowanym wypadku także biegły i sprawdza tez Takie elementy jak koła pojazdu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak mialem kolizje to policja spisywala rozmiar opon i zaznaczali czy wielosezon czy zima. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.