Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć. Pytanie do użytkowników, którzy mają systemy asystujące kierowcę Plus.

Zdarza się, że muszę odkręcić butelkę czy coś otworzyć, aktywuję więc asystenta skrętu i prowadzenia
w obrębie pasa ruchu i ściągam na moment ręce z kierownicy. Utrzymuję prędkość między 80-100 i auto jedzie samo, ale asystent nie jest dostępny ciągle, czy tak ma być? 

Bardzo często na ekranie jest zielona kierownica, która informuję, że asystent jest aktywny, ale po czasie robi się szara i jest nieaktywny na kilka sekund, po czym znowu jest zielona. Używam tego poza terenem zabudowanym i w DE i PL jest tak samo. Czyli raz sobie jest, a raz nie 😀

 

Druga sprawa, to cofanie np. na parkingach. Mam aktywne wszystkie systemy i bardzo rzadko jest tak, że na spokojnie sobie gdzieś cofam i nagle, nagły hebel jak bym miał w coś przywalić, a w okolicy nie ma dosłownie nic. Czy też spotykacie się z takimi niespodziankami? Auto myję dość często, także to raczej nie wina brudnej kamery czy czujnika.

 

Edytowane przez MKXPRO
Opublikowano
14 minut temu, MKXPRO napisał(a):

Cześć. Pytanie do użytkowników, którzy mają systemy asystujące kierowcę Plus.

Zdarza się, że muszę odkręcić butelkę czy coś otworzyć, aktywuję więc asystenta skrętu i prowadzenia
w obrębie pasa ruchu i ściągam na moment ręce z kierownicy. Utrzymuję prędkość między 80-100 i auto jedzie samo, ale asystent nie jest dostępny ciągle, czy tak ma być? 

Bardzo często na ekranie jest zielona kierownica, która informuję, że asystent jest aktywny, ale po czasie robi się szara i jest nieaktywny na kilka sekund, po czym znowu jest zielona. Używam tego poza terenem zabudowanym i w DE i PL jest tak samo. Czyli raz sobie jest, a raz nie 😀

 

Druga sprawa, to cofanie np. na parkingach. Mam aktywne wszystkie systemy i bardzo rzadko jest tak, że na spokojnie sobie gdzieś cofam i nagle, nagły hebel jak bym miał w coś przywalić, a w okolicy nie ma dosłownie nic. Czy też spotykacie się z takimi niespodziankami? Auto myję dość często, także to raczej nie wina brudnej kamery czy czujnika.

 

Co do pierwszej części wiadomości tak właśnie działa ten asystent.Jezeli się wyłączy przykładasz rękę na kierownicę i ponownie się włączy.Na odkręcenie wody spokojnie powinno wystarczyć czasu za nim się dezaktywuje.Ten asystent nie jest jazda autonomiczna.Ja jeżdżę na tempomacie i mam tylko przyłożoną rękę do kierownicy(kierownica ma czujnik) dzięki temu nie wyłącza się.Co do drugiej części nie spotkałem się z tym.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Puszczając kierownice po chwili pojawia się komunikat na żółto by położyć ręce z powrotem, na szaro to chyba jak system nie widzi linii na jezdni i nie moze sie aktywowac. 

Co do drugiego problemu to tylko jak mam całe czujniki uwalone, to zdarzyło sie ze cofajac wariował.  Na czysto nie zdarzyło mi się by wyhamowal nie mając żadnej przeszkody.

Podłączałeś pod kompa by zobaczyć czy są jakieś błędy? 

🙃🙃

Opublikowano (edytowane)

Tak wiem, że nie jest to jazda autonomiczna, ręce mam obie ciągle na kierownicy, a mimo to z zielonego pasa zmienia się na szary. Komunikat o rękach to swoją drogą. Tylko chodzi mi o to, że muszę czekać, aż włączy się zielona kierownica, aby zdjąć ręce, bo na szarej nie utrzyma mi pasa.

 

Błędów nie ma, może miałem pecha i jakieś owady latały z tyłu albo coś 😅

Edytowane przez MKXPRO
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak samo gubi z zielonej na szarą i z powrotem a na drodze są pasy to coś jest nie tak. Nie powinien. Chyba że twój opis źle rozumiem. 

🙃🙃

Opublikowano
3 godziny temu, feel_x napisał(a):

Jak samo gubi z zielonej na szarą i z powrotem a na drodze są pasy to coś jest nie tak. Nie powinien. Chyba że twój opis źle rozumiem. 

Tak właśnie jest

Opublikowano

No coś ewidentnie jest nie tak, one tracą prowadzenie głównie kiedy nie ma czystych linii po obu stronach lub jest ostry zakręt (nawet nie, czasem na zwykłych się poddają) itp. Może update softu coś da, ale 'marne szanse', updejty softu to bajerowanie co to się nie pozmienia co to się nie polepszy, a jak czytam opinie to wszyscy jednogłośnie przyznają że po wgraniu nowego nie czują kompletnie żadnych zmian hehe.

Przy parkowaniu czujniki głupieją jedynie przy nagłych zmianach nachylenia podłoża, jak ktoś ma stromy podjazd i cofa na równą drogę to system wykrywa drogę pod kątem jako ścianę w relacji do auta i daje po hamplach lol. Trzeba wtedy wyłączyć PDC guzikiem i auto pozwala "uderzyć w ścianę" heh. Raz mi się zdarzyło przy garażu z małym progiem, a 100 poprzednich razy jej wszystko pasowało.. Beaty nie zrozumiesz.

Opublikowano
8 godzin temu, Markok napisał(a):

No coś ewidentnie jest nie tak, one tracą prowadzenie głównie kiedy nie ma czystych linii po obu stronach lub jest ostry zakręt (nawet nie, czasem na zwykłych się poddają) itp. Może update softu coś da, ale 'marne szanse', updejty softu to bajerowanie co to się nie pozmienia co to się nie polepszy, a jak czytam opinie to wszyscy jednogłośnie przyznają że po wgraniu nowego nie czują kompletnie żadnych zmian hehe.

Przy parkowaniu czujniki głupieją jedynie przy nagłych zmianach nachylenia podłoża, jak ktoś ma stromy podjazd i cofa na równą drogę to system wykrywa drogę pod kątem jako ścianę w relacji do auta i daje po hamplach lol. Trzeba wtedy wyłączyć PDC guzikiem i auto pozwala "uderzyć w ścianę" heh. Raz mi się zdarzyło przy garażu z małym progiem, a 100 poprzednich razy jej wszystko pasowało.. Beaty nie zrozumiesz.

Ja z garażu mam leciutki spadek jak wyjeżdżam a raz się zdarzyło. Chu..owe uczucie 😅

Opublikowano (edytowane)

Wyczytałem na zagranicznych forach, że odpięcie akumulatora resetuje kamery i będą (podobno) działać jak nowe. Czy w G30 można odpiąć klemę na 15 minut bez obawy o inne systemy?

Edytowane przez MKXPRO
  • Moderatorzy
Opublikowano
23 minuty temu, MKXPRO napisał(a):

Wyczytałem na zagranicznych forach, że odpięcie akumulatora resetuje kamery i będą (podobno) działać jak nowe. Czy w G30 można odpiąć klemę na 15 minut bez obawy o inne systemy?

Ale co dokładnie chciałbyś osiągnąć? Bo szczerze mówiąc nie wiem jakiej zmiany oczekujesz. Osobiście nie widzę różnicy między działaniem systemu nowego, rocznego czy 5-letniego (starszego G30 nie posiadałem). Wyjątkiem jest tu skrzynia biegów, która rzeczywiście coś tam sobie notuje o stylu jazdy kierowcy.

Opublikowano
W dniu 28.04.2025 o 22:47, s0nar napisał(a):

Ale co dokładnie chciałbyś osiągnąć? Bo szczerze mówiąc nie wiem jakiej zmiany oczekujesz. Osobiście nie widzę różnicy między działaniem systemu nowego, rocznego czy 5-letniego (starszego G30 nie posiadałem). Wyjątkiem jest tu skrzynia biegów, która rzeczywiście coś tam sobie notuje o stylu jazdy kierowcy.

Aby czytało linie na drodze cały czas i utrzymywało mnie na pasie ruchu, bo obecnie nawet na prostej autostradzie przy dobrej pogodzie nie czyta ciągle i potrafi się wyłączyć na kilka sekund, więc niby to jest, ale tak naprawdę to bezużyteczne. Tak serio to i tak nie używam tych systemów, ale dla świętego spokoju chcę to rozgryźć.

  • Moderatorzy
Opublikowano
24 minuty temu, MKXPRO napisał(a):

Aby czytało linie na drodze cały czas i utrzymywało mnie na pasie ruchu, bo obecnie nawet na prostej autostradzie przy dobrej pogodzie nie czyta ciągle i potrafi się wyłączyć na kilka sekund, więc niby to jest, ale tak naprawdę to bezużyteczne. Tak serio to i tak nie używam tych systemów, ale dla świętego spokoju chcę to rozgryźć.

No i w polifcie (mniej więcej od rocznika 2020) tak to właśnie działa i można już polegać na tym systemie. W przedliftowym G30 działało to u mnie co najwyżej średnio (auto z 2018 roku). Ni z gruchy ni z pietruchy asystent potrafił się wyłączyć i cześć. Tyle tylko, że tak to działało od nowości. Lifting znacznie te systemy ulepszył i teraz da się już z tego korzystać.

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 27.04.2025 o 14:47, MKXPRO napisał(a):

Cześć. Pytanie do użytkowników, którzy mają systemy asystujące kierowcę Plus.

Zdarza się, że muszę odkręcić butelkę czy coś otworzyć, aktywuję więc asystenta skrętu i prowadzenia
w obrębie pasa ruchu i ściągam na moment ręce z kierownicy. Utrzymuję prędkość między 80-100 i auto jedzie samo, ale asystent nie jest dostępny ciągle, czy tak ma być? 

Bardzo często na ekranie jest zielona kierownica, która informuję, że asystent jest aktywny, ale po czasie robi się szara i jest nieaktywny na kilka sekund, po czym znowu jest zielona. Używam tego poza terenem zabudowanym i w DE i PL jest tak samo. Czyli raz sobie jest, a raz nie 😀

 

Opublikowano

U mnie zaczęło się dokładnie tak samo. Po kilku tygodniach asystent kompletnie przestał działać - zielona kierownica pojawia się na 2 sekundy a potem od razu szara. Byłem u elektryka błędów nie znalazł, zrobił update softu i dalej to samo.

Może komuś udało się rozwiązać problem? 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Problem jest znany. Mam to samo. Assystent jest bezuzyteczny bo albo jest nieaktywny a jak sie aktywuje to tylko odbija sie od lini kilka razy i sie sam wyłącza.

Dotarłem do niemieckiego forum w ktorym ludzie mowią że trzeba zresetować moduły EPS i DSC oraz odłaczyc baterie na 10 min i to podobno przywraca funcjonalnosc assystenta.

Boje sie tego zrobic bo z kolei wyczytałem żeby odłaczyc baterię to trzeba poczekac godzinke żeby jakis moduł sie poprawnie uspił bo jak sie nie uspi to mozna go uwalić. 

 

 

 

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

U mnie generalnie ten system, jako tako działa, ale nie można mu w żadnym wypadku ufać, bo nigdy nie wiesz kiedy się wyłączy a wyłączy się na 100%. Również czytałem, że odłączenie akumulatora może to naprawić, ale z racji, że to dla mnie tylko ciekawostka to jakoś nie mam do tego zapału, zwłaszcza że to może rodzić kolejne problemy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.