Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, drugi raz pojawil mi sie na srodkowym ekraniku check engine ale ten na pół żółty. Pierwszy raz stalo sie to po trasie ok 50km zgaszeniu i ponownym odpaleniu samochodu. Drugi raz wyskoczylo to dzisiaj po okolo 20 minutach jazdy miejskiej.. Rowniez po zgaszeniu i zapaleniu samochodu, co to moze byc w czym problem? Obroty nie falują chodzi chyba normalnie. Przytrzymalem zeby zobaczyc kod bledu i pokazalo cc id 29. Na dworze jest 20 stopni jak auto stalo i podszedlem zobaczyc pod maske to wyraznie slyszalem ze chodzi wentylator, to normalne? 

images (6).jpeg

Edytowane przez Fuun
Opublikowano (edytowane)

Jeszcze dodam jakby to mialo jakies znaczenie na cieplym silniku jak odpalam to odpala hmm inaczej? Jakby chwile dluzej kręci no nie wiem, inaczej niz na zimnym.. Obroty nie faluja czy zimny czy cieply. A co do wentylatora bylo czuc ze wieje jak przylozylem reke do nerek 

Edytowane przez Fuun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Podłącz komputer i sprawdź błędy w sterowniku silnika.
Szkoda czasu na wróżenie z fusów

 

N43 ma kilka typowych problemów, ale nie ma sensu naprawiać silnika po omacku

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie, to nienormalne, że chodzi wentylator.

 

Auto jest w permanentnym trybie awaryjnym. Dalsza jazda takim samochodem grozi uszkodzeniem sond lambda, katalizatorow, sondy nox, wypaleniem gniazd zaworowych, dziurą w tłoku, utratą kompresji, etc etc.

 

Szykuj portfel.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano (edytowane)

Znajomy ktory troche siedzi w bmkach sczytal bledy i stwierdzil ze to bedzie napewno czujnik położenia wałka rozrzadu wydechowego. Wykasowalismy bledy , odpalilismy na nowo i wywalilo checka tego na pol i ten wlasnie blad od tego czujnika. Nowy kupic czy moze byc używka? 

Edytowane przez Fuun
  • Przykro mi 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Popłacze się. Znajomy 'który siedzi w beemkach'nie powiedział, że nie ma czegoś takiego jak UZYWANE CZESCI W BMW?... ciężko ci wydać 400 zł na czujnik?...

 

Ps: diagnoza z 4 liter, życzę powodzenia;-) 

Edytowane przez lukaszewski

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

Skoro po skasowaniu bledow i ponownym odpaleniu wyskoczyl tylko ten blad i ponownie check to dlaczego ma byc to diagnoza z dupy? 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Napisałem, zycze powodzenia. Mojej pomocy nie chciałeś, wymien czujnik 🙂

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
2 godziny temu, Fuun napisał(a):

dlaczego ma byc to diagnoza z dupy? 

Bo N43 nie jest tak oczywistym w diagnozie silnikiem. 

Zaufaj lukaszewskiemu. 

Opublikowano

Takie bledy pokazuje, po skasowaniu i ponownym odpaleniu silnika sa wszystkie bledy oprocz 2a99 , silnik chodzi chwile na jalowym i pojawia sie check a wraz z nim szarpniecie obrotami 400-600 i rowno z tym pojawia sie ponownie blad 2a99 

Screenshot_2025-04-09-15-32-46-866_pl.pw.btool.lite.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.