Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć.

Przymierzam się do zakupu kombi. Na początku chciałem tylko f11 lci 520d z b47 dla ekonomii ale jak tak przeglądam ogłoszenia to troszkę dokładając można już kupić g31 530i z 2017r.

Czy model g31 jest udany? Czego spodziewać się przy przebiegu ~150tkm? Wiem, ze wszystko zależy od poprzedniego właściciela.

Moze ktoś był w podobnej sytuacji i chcialbym dodać od siebie parę słów 😉

Pozdrawiam ze Szwajcarii 

  • Moderatorzy
Opublikowano

Miałem F10 i po przesiadce na G30 szybko zapomniałem o F10. Choć pierwotnie zupełnie nie podobało mi się, że G30 ma jakby przyklejony do deski chiński i plastikowy tablet zamiast ładnie wkomponowanego ekranu jak to było w F10. Ale ogólnie między tymi modelami jest przepaść na korzyść G30. To jest po prostu dużo nowocześniejsze auto. W zasadzie każdy podzespół został unowocześniony i dopracowany. W dodatku G30 to chyba najlepsza i najładniejsza seria 5 jaka kiedykolwiek powstała. W ogóle bym się nie zastanawiał tylko szedł w G30. Oczywiście wiele zależy od wyposażenia (im więcej tym lepiej) oraz stanu technicznego, ale to już bardziej kwestie budżetu i znalezienia odpowiedniego egzemplarza. Ja z G30 (540i) byłem na tyle zadowolony, że po 5 latach długo się nie zastanawiałem i kupiłem jeszcze raz G30 tylko poliftowe (M550i). Oba zakupy to strzały w dziesiątkę.

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak masz kase to bierz g30. 

Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi.

Obecnie jeżdzę E70 i właśnie chciałbym coś dużo świeższego, wydaje mi się że f11 nie do końca mi to da także postanawiam skupić się na g31. Budżet jest, na pakiet startowy też ale na 540i trochę jeszcze za malo 🫣

530i będzie mniej problematyczne jak 520d? Pomijam spalanie, chodzi o awaryjność.

Co oprócz słynnej przeciekającej rurki jest bolączką b48? 

Opublikowano

Jak wsiadałem do postawionych u Dealera salonówek to nawet w 80% G60 jest zeby nikogo nie urazić najwyżej "ok". Ja poszedłem w najdroższe F11, niż najtańsze G31, chociaż teraz, w 2025..  🙂 zależy od budżetu 🧐😉

  • Moderatorzy
Opublikowano

G60 to temat rzeka, za darmo bym nie chciał tego chłamu. Nastąpił straszny zjazd jakościowy względem G30. Ba, wielu opcji wyposażenia nie ma w konfiguratorze. Silniki też bieda. Model na przeczekanie, zobaczymy co będzie po nim.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kazdy ostatnio watek schodzi na g60 🤦‍♂️🤓😆 a tutaj nikt tez o to nie pytal. Bierz g30 bo to fajne auto. 

Opublikowano

A jak zrobię NBT Evo w swojej F11, to co więcej będę miał w G31 względem F11? Jeśli gadamy o budżecie top f11 czy tania G31, bez laserow, bez masażu, bez automatycznego ruszania z miejsca, to w czym jest różnica? Lepszy jest xdrive i lepiej się jeździ w g30? 

  • Moderatorzy
Opublikowano

Tak, G30 lepiej się jeździ. F10 to był bezwładny ponton (nawet E60, czyli poprzednik F10 jeździł lepiej i odczucia były bardziej bezpośrednie). G30 ma np. lepsze zawieszenie adaptacyjne z trybami jazdy. Ponadto G30 warto wziąć ze skrętną tylną osią i aktywnym układem kierowniczym - dzięki temu jest lepsza zwrotność tej 5-metrowej limuzyny. Promień zawracania jest też dzięki temu mniejszy. M550i ma jeszcze coś takiego jak sportowy dyferencjał + system stabilizacji przechyłów bocznych (z siłownikami dociągającymi na zakrętach). Takich systemów nie było w F10 albo były na dużo słabszym poziomie (jakieś Dynamic Drive czy coś, ale odczucia z jazdy były gorsze). W F10 nie było reflektorów laserowych, w G30 były - polecam. Asystenci jazdy to też inna epoka. W G30 aktywny tempomat z systemem Stop&Go sam jeździ w korkach.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
2 godziny temu, s0nar napisał(a):

F10 to był bezwładny ponton

Weź już nie przesadzaj bo teraz najlepsze na świecie jest G30 bo akurat Ty masz a F10 i G60 to chłam.

Mam F11 z adaptive drive na 19" I nie jest to żaden ponton, po co powielać takie bzdety? Mam na codzień porównanie z G30 a nawet F90. Układ kierowniczy jest trochę poprawiony w nowszej wersji ale nie ma żadnej przepaści, to BMW 5 a nie 3 i jeździ bardzo przyjemnie. 

Co do pytania w temacie - rok temu kupowałem drugie auto - koniecznie musiała to być seria 5. Miałem określone kryteria (pochodzenie, historia, silnik, wyposażenie) i kupiłem F11 z ostatniego miesiąca produkcji 2017. Owszem w tej cenie kupiłbym G31 w szmatach, na zwykłym zawieszeniu i bez m paka ale wybrałem F11 LCI. Następna będzie G31 LCI albo G11. Wszystkie systemy asystujące i radary są dużo lepsze w nowszej generacji ale w autach z dolnych widełek cenowych próżno ich szukać, tak samo jak laserów - w prelci były tylko w 550.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Takie są/były moje odczucia z jazdy F10, przykro mi. Po przesiadce z E60 na F10 czułem jakbym jeździł pontonem. W G30 BMW znowu postawiło na bardziej bezpośrednie odczucia z jazdy i to mi odpowiada. Widać co drugi model jest taki gumowy i nijaki, bo G60 nawiązuje do F10. E60 i G30 super, F10 i G60 niespecjalnie.

Opublikowano

@s0nar no ale Ty jesteś klientem jednym na 100, który poza wysokim wyposażeniem bierze też te najbardziej sportowe silniki i zawias. W kwestii wyposażenia kompletnie sie zgadzam, ale ten jak nazywasz ponton to mnie akurat pasuje, tym bardziej że nie mam sprężyn z tyłu jak Ty pewnie miałeś. Lubie takie lekkie bujanie, przy czym ponton nie znaczy że nie skosze zakrętu 90 przy 140km/h, bo prowadzenie jest i tak bardzo precyzyjne 😉

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Przez lata miałem wszystkie BMW serii 5 od E34 do G30. G30 uważam za najlepszą, jak dotąd.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tez mialem wszystkie , zawsze 3 litrowe i zawsze lci i w x drive i najlepsza byla chyba e60 , f11 srednia ale naprawde nie mialbym dylematu pomiedzy f11 a g31 , to zupelnie inna epoka , pomimo tego  ze przeisdlem siee z 3.0 na 2.0 …

Opublikowano

Wiadomo ogólnie G31 na pewno będzie lepsza. Ale jaki jest budżet? 200k? Bo mnie się wydaje że bliżej 100k. A kupić dobre i zadbane G31 za 100k hmm 

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Skoro ktoś się waha pomiędzy generacjami to raczej ma budżet na bardzo dobre f11 albo jedno z tańszych g31. To drugie nie będzie miało pakietu asystentów, laserowych świateł, adaptive drive, komfortowych foteli i innych przyjemnych rzeczy. A dobrze wyposażone g31 to będzie już prawie dwukrotność f11. I tu jest pies pogrzebany. Przecież to oczywiste że g31 jest lepsze, moim zdaniem sprawa kompromisów na jakie jesteśmy gotowi. 

  • Lubię to 2
Opublikowano

O dupe rozbić zabawę w bmw bez tych wszystkich właśnie przyjemnych rzeczy. Jak ktoś nie może patrzeć na rocznik, a musi mieć 4x4, to lepiej pomyśleć nad audi a6. A jak nie musi mieć 4x4 w ogóle, to dla samego lansu sie pakować w sporo droższe serwisy, wg mnie, słabe. 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Starsze auto z większą ilością bajerów może się też równać większej ilości problemów i awarii, więc czy ktoś chce F full wypas albo G full golas to już kwestia indywidualna. Na moim przykładzie auto golas daje tyle samo radości z jazdy co auto wypas, bez kitu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
8 godzin temu, s0nar napisał(a):

Tak, G30 lepiej się jeździ. F10 to był bezwładny ponton (nawet E60, czyli poprzednik F10 jeździł lepiej i odczucia były bardziej bezpośrednie). G30 ma np. lepsze zawieszenie adaptacyjne z trybami jazdy. Ponadto G30 warto wziąć ze skrętną tylną osią i aktywnym układem kierowniczym - dzięki temu jest lepsza zwrotność tej 5-metrowej limuzyny. Promień zawracania jest też dzięki temu mniejszy. M550i ma jeszcze coś takiego jak sportowy dyferencjał + system stabilizacji przechyłów bocznych (z siłownikami dociągającymi na zakrętach). Takich systemów nie było w F10 albo były na dużo słabszym poziomie (jakieś Dynamic Drive czy coś, ale odczucia z jazdy były gorsze). W F10 nie było reflektorów laserowych, w G30 były - polecam. Asystenci jazdy to też inna epoka. W G30 aktywny tempomat z systemem Stop&Go sam jeździ w korkach.

Czys ty na glowe upadl? Wszystkie systemy o ktorych piszesz byly w f10 a g30 ma, budowa, dokladnie takie same. Nie bylo tylko laserow.

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Opublikowano

Panowie dziękuję za dyskusje.

Oczywiscie planowane i wspomniane g31 nie będzie miało pokaźnego wyposażenia ze względu na silniki jakie mnie interesują 520d/530i ale moim minimum są fotele komforty, nienaganny stan i pewna historia serwisowa.

Problemem jest to zarówno w serii f/g że wszystkie wystawione auta serwis olejowy mają robiony w okolicy 30 tys km.

Co z takim autem przy przebiegu ~150 tys? Robimy płukankę, zmieniamy olej co 15 tys km i jeździmy dalej?

Powtórze wcześniejsze pytanie

W dniu 28.03.2025 o 23:14, czekeusz napisał(a):

530i będzie mniej problematyczne jak 520d?

Czy adblue w g30 jest problematyczny?

@Randall @saab

jakie silniki macie w g30?

 

 

 

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

530i to jest B48 więc śpisz spokojnie. Ma lepsze osiągi i elastyczność poziom wyżej od 520d.

  • Moderatorzy
Opublikowano
9 godzin temu, kkx5 napisał(a):

Czys ty na glowe upadl? Wszystkie systemy o ktorych piszesz byly w f10 a g30 ma, budowa, dokladnie takie same. Nie bylo tylko laserow.

Były, owszem, ale starszej generacji i moim zdaniem działały gorzej. Wiesz, headup i w E60 już był, a jednak w G30 ma on lepszą grafikę, więcej kolorów, prezentuje więcej informacji i ogólnie sprawia wrażenie nowocześniejszego. I tak samo jest z pozostałymi systemami.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przeciez napisales, nie bylo, a malo tego ze byly, to sa dokladnie takiej samej budowy i dzialania jak w g30, amory adaptacyje, skretna os, aktywne stabilizatory, aktywny tempomat, aktywne dyfry to juz w serii E, byly. 

Do Ponta: gdzie ty widzisz lepsza elastycznosc b48 nad b47? W jakim zakresie obrotow silnik pb ma wiecej NM niz b47? 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.