Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, nie mam gdzie się poradzić już nie wiem co robić. Spróbuję napisać w skrócie w punktach:

1. Problem: Brak ładowania kontrolka

2. Mechanik: Aku i alternator- wymieniamy

3. Problem: Napęd kontrolka

4. Mechanik: Ropa w wiązce i na sterowniku

5. Wymiana wiązki i czyszczenie sterownika 

6. Dalej napęd kontrolka

7. Wymiana sterownika

8. Dalej napęd kontrolka

9. Wymiana rurek mas powietrza 

10. Problem napędu zniknął

11. Skrzynia wymiana kontrolka

12. Mechanik mówi żeby wymieniać skrzynie teraz

Wszystko po kolei. Czy to taka zbieżność i akurat mam skrzynie biegów do wymiany całkiem czy powinienem szukać gdzie indziej przyczyny ? Znajomy poleca mi znaleźć dobrego elektromechanika albo skrzyniowca. Macie jakiś pomysł może kogoś polecacie w KRK i okolice ? Aktualnie auto wpada w tryb awaryjny i błędy skrzyni wyskakują. Wydałem już 15 i mechanik mówi że albo 15 za regenerację skrzyni albo 10 za wymianę i używana skrzynie. Co sądzicie ?

  • Przykro mi 1
  • Moderatorzy
Opublikowano

Ale po samej kontrolce tak wszystko wymieniasz?

Rozumiem alternator, ropa z czujnika ale skrzynia... Jakie są błędy z tej skrzyni? 

spacer.png

Opublikowano
3 godziny temu, Kuj0n napisał(a):

Ale po samej kontrolce tak wszystko wymieniasz?

Rozumiem alternator, ropa z czujnika ale skrzynia... Jakie są błędy z tej skrzyni? 

Wiesz co kontrolka napędu jak wyskakiwała to od razu tryb awaryjny zarzucało i ledwo się turlałem. Mechanik(bylem u niego 1wszy raz bo przeprowadziłem się z innego miasta) obstawił ropę w wiązce i problem ze sterownikiem. Wymienili wiązkę przeczyscili sterownik i dalej lipa, później powiedzieli że sterownik do wymiany. Wymienili. Znowu to samo. Zrobili coś tam od mas powietrza i: Ten problem zniknął ale wychodzi na to że skrzynia jest do wymiany. (Nie miałem żadnego problemu ze skrzynią wcześniej może z 2 na 1 jak zmieniało to delikatnie gdzieś tam coś może dało się odczuć ale to wszystko). Jakie błędy nie wiem szczerze byłem w szoku i nie zapytałem nawet dałem sobie czas żeby pomyśleć co zrobić dalej. Różne myśli w głowie:

1. Pewnie faktycznie dobrze, że wymienili wiązkę sterownik jeśli było zalane ropa

2. Pewnie faktycznie dobrze, że wymienili rurki mas powietrza 

3. Ale teraz skrzynia i przez nią auto wpada w tryb awaryjny i jest do wymiany cała ? Tak bez sprawdzenia mniejszymi partiami nie wiem olej, czy jakieś inne mniejsze podzespoły a tu od razu tak cała skrzynia

4. Może faktycznie taki zbieg okoliczności i się rozleciała

5. A może od początku zrobili błędną diagnozę i po prostu ten tryb awaryjny który mi się odpalał to od początku coś ze skrzynią było nie tak i nie potrzebnie wymienili wiązkę sterownik?

6. A może chcą dobrze ale problem leży bardziej gdzieś w elektryce bo trochę tak to jak by wygląda

7. Trochę dziwne że od razu skrzynia kaplica do wymiany 

* Nie wiem czy nie odebrać auta od nich i albo na lawecie albo w trybie awaryjnym do turlać się do elektromechanika.

Opublikowano
39 minut temu, Wojtas_7 napisał(a):

Zmień mechanika i to szybko

Pierwszy raz tam byłem 

  • Przykro mi 1
  • Moderatorzy
Opublikowano

A może.

A może.

A może zapytam jeszcze raz, jakie są błędy ze skrzyni.

spacer.png

Opublikowano

Tak czytam, czytam i wniosek mam jeden - czy ten mechanik w ogóle przeprowadził diagnostyke komputerową czy po prostu wyskakuje kontrolka więc wymienia to "co mu sie wydaje"? 

Poszukaj lepszego mechanika w Twojej okolicy, bo ten ewidentnie błądzi po omacku.

Opublikowano
8 godzin temu, Kuj0n napisał(a):

A może.

A może.

A może zapytam jeszcze raz, jakie są błędy ze skrzyni.

DIAGCODE: D2460_AZ8TU000_01_002

  • Przykro mi 1
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Jeśli taki problem się wydarzy, a auto jest w miarę serwisowane w ASO to należy się do nich udać.

W naszych firmowych F26 2.0d i F45 2.0d które miały tę awarię koszt z wymianą wiązek, sterownika DDE, czujnika ciśnienia paliwa itd. to ok. 4 tys. zł

Oczywiście trzeba chwilę przekonywać serwisanta 😉

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czy ktorys z was, "znafcow" kiedykolwiek zmagal sie z problemem ropy w wiazce aby wypowiadac sie na temat kompetencji mechanika i walic teksty, zmien mechanika? Ktory z was jest mechanikiem? Jesli jestescie, podac nazwe warsztatu. Czekam. 

Opublikowano
17 godzin temu, Kuj0n napisał(a):

Czym to odczytałeś? 

Nie ja, tylko mechanik dał taki błąd 

Opublikowano
16 godzin temu, Kruk napisał(a):

Jeśli taki problem się wydarzy, a auto jest w miarę serwisowane w ASO to należy się do nich udać.

W naszych firmowych F26 2.0d i F45 2.0d które miały tę awarię koszt z wymianą wiązek, sterownika DDE, czujnika ciśnienia paliwa itd. to ok. 4 tys. zł

Oczywiście trzeba chwilę przekonywać serwisanta 😉

Tylko, że u mnie jestem po wymianie i dalej to samo

Opublikowano

Postaraj się sam odczytać błędy, jeśli potrafisz korzystać z Facebooka to sobie z tym poradzisz. Kup adapter OBD bluetooth. 

Pobierz aplikacje bimmer-tool 

https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.pw.btool.expert

Zainteresuj się trochę i kup moduł OBD pasujący do Twojego telefonu. Nie będzie Cie to kosztowało wraz z licencją appki więcej niż 400zl.

Od tego momentu będziesz mógł w każdej chwili za darmo zdiagnozować komputer samochodu. 

To co zdiagnozował Twój mechanik, to ja jako amator to nigdy takiego błędu nie widziałem. To może być błąd komunikacji z samochodem. Albo farmazon. Ale do mechanika mi daleko. 

 

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
2 godziny temu, f.misiarz napisał(a):

Tylko, że u mnie jestem po wymianie i dalej to samo

Teraz nic w ASO z tym nie załatwisz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.