Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Nie stracisz gwarancji, o ile zachowasz katalizatory i OPF. Temat przerabiałem

Na co chcesz zmienić? Ja słuchałem dwóch i żaden nie dał poprawy dźwięku, za którą skłonny byłbym zapłacić cenę, jaką żądają sprzedawcy / instalatorzy. Za dAhlera lub Supersprint wyszłoby na gotowo 25-30 tys brutto, a po instalacji dźwięk dalej pozostawia wiele do życzenia. Byle SQ7/8 z seryjnym wydechem od Audi brzmi kosmicznie lepiej w porównaniu... wydech w M60i naprawdę nie wyszedł BMW najlepiej (żeby jakoś eufemistycznie to określić...)

Edytowane przez maciek_w

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano
W dniu 23.02.2025 o 21:22, maciek_w napisał(a):

Za dAhlera lub Supersprint wyszłoby na gotowo 25-30 tys brutto, a po instalacji dźwięk dalej pozostawia wiele do życzenia.

Czy w cenie jest kompletny wydech?

Ja robiłem swoje 40i w MGmotorsport i szczerze polecam. Zmiana obejmowała DP ze sportowym katalizatorem bez ingerencji w ECU. Tylny tłumik, sterowanie klapami z pilota i końcówki. Cenowo połowę z tego co podajesz. Robią bardzo dużo bmw, waszych V8 sporo, więc mają doświadczenie. Ktoś z forum na pewno robil 50i.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wszystkim polecam obejrzeć wiele mówiący filmik tutaj: AutoTopNL porównuje X5 M50i do X5 M60i

Waszej ocenie pozostawię wpływ katalizatorów, OPFa i zmienionego kolektora, które pojawiły się wraz z silnikiem S68 w M60i. Przy okazji, na filmiku słychać sztuczne dźwięki w M60i w kabinie (te “strzały z wydechu” i “bulgot silnika” to nic innego niż Iconic Sounds)

Odnosząc się do pytań wyżej:

1) te ceny są za opcję cat-back; czyli od OPF w tył auta

2) MGM pytałem o ich ofertę, cena byłaby niższa, efekt podobny do DAhlera/Supersprinta. Powiedzieli wprost, żeby nie liczyć na cokolwiek zbliżonego do M50i - właśnie ze względu na jakieś dodatkowe katalizatory oraz nowy kolektor, który bardzo pomaga przy zwiększeniu skuteczności silnika, ale zabija dźwięk 

 

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dodam, jako taką autoironiczną anegdotkę, że M60i zamówiłem po zrobieniu kilku jazd próbnych w M50i. Dealerowi nie przyszło do głowy poinformować mnie, że mam przygotować się mentalnie na kastrację akustyczną samochodu

W bezpośrednim porównaniu, M50i to demon brzmienia… szczególnie czuć to w kabinie

No nic, przynajmniej w M60i panuje niczym niezmącony luksus, cisza i pełne dystyngowanie 

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano
18 godzin temu, maciek_w napisał(a):

Dodam, jako taką autoironiczną anegdotkę, że M60i zamówiłem po zrobieniu kilku jazd próbnych w M50i. Dealerowi nie przyszło do głowy poinformować mnie, że mam przygotować się mentalnie na kastrację akustyczną samochodu

W bezpośrednim porównaniu, M50i to demon brzmienia… szczególnie czuć to w kabinie

No nic, przynajmniej w M60i panuje niczym niezmącony luksus, cisza i pełne dystyngowanie 

O to ja miałem tak samo w 2018 roku przy jazdach próbnych przed zakupem G30 540ix. 
Jazdy odbywały się pięknie brzmiącym egzemplarzem z 2017 roku z wydechem M Performance.
Zamówiłem do produkcji na 2019, przed wydaniem zleciłem montaż tego samego wydechu.
Przy odbiorze rozczarowanie, bo z powodu wejścia filtrów OPF dźwięk wykastrowany...ehh
To też fakt, że w X5 M60i z wydechem nie ma szału... W V8 liczyłem na coś więcej.
Słyszałem na żywo M60i z wydechem od MGM, no jest lepiej na pewno, ale nie jest to dźwięk amerykańskiej V8.

 

  • Lubię to 1
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)

Czy ktoś przerabiał modyfikację samych końcówek wydechu w m60i? Nie chodzi mi korektę brzmienia tylko o efekt wizualny. Chciałbym wyrzucić tę plastikową podwójną zaślepkę/nakładkę na rury i nałożyć coś na rury, żeby nieco wystawało za zderzak, zeby osiagnac efekt wizualny cos jak x5m. Efekt wizualny wydechu fabrycznego w m60i jest delikatnie mowiac sredni

Edytowane przez Marchall
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

zamów w mg , zrobią jakie chcesz , chociaż końcowy wymień , poprawi ciut brzmienie 

  • Dziękuję 1
male-bmw-2.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Odradzam. Rozmawiałem z MG kilka razy, nie podjęli się wyzwania. Przede wszystkim z tego powodu, że bez usunięcia OPF nic nie uzyskasz na brzmieniu - a w każdym razie nic, co uzasadniałoby wydatek rzędu ~20k z montażem w MG, albo ~25k za dAhlera, albo 30+ za inne wynalazki 

jedyny sposób to kontroler klap. Ustawiasz guzikiem na 100% otwarte i wtedy gazy omijają końcową puszkę - robi się jakoś głośniej (ale w środku prawie wcale nie słychać, bo samochód za dobrze wyciszony)

spędziłem nad tym tematem masę czasu i odpuściłem 

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano
2 godziny temu, maciek_w napisał(a):

Odradzam. Rozmawiałem z MG kilka razy, nie podjęli się wyzwania. Przede wszystkim z tego powodu, że bez usunięcia OPF nic nie uzyskasz na brzmieniu - a w każdym razie nic, co uzasadniałoby wydatek rzędu ~20k z montażem w MG, albo ~25k za dAhlera, albo 30+ za inne wynalazki 

jedyny sposób to kontroler klap. Ustawiasz guzikiem na 100% otwarte i wtedy gazy omijają końcową puszkę - robi się jakoś głośniej (ale w środku prawie wcale nie słychać, bo samochód za dobrze wyciszony)

spędziłem nad tym tematem masę czasu i odpuściłem 

Wiem, temat walkowany. W m60i na te chwile szkoda kasy na poprawe brzmienia. Ale nie korcilo Cie, zeby nieco estetyke poprawic, tzn zrobic koncowki wydechu cos na x5m? Ta dzielona zaslepka srednio wyglada😀.

btw zasiales ziarno tego splitterka z przodu + wymienilbym dyfuzor z tylu. Wiecej modow nie planuje, bo sie zrobi wiejski gangus. Niestety jestem z tych ze albo grubo albo wcale i jak juz bede robil to z bmw oem. Niestety zamienniki (nawet te topowe) wieja mi maxtonem, tak juz mam. Wycenieli mi i cena niestety poje…na

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Myślałem nad założeniem zderzaka od X5M. Innego pomysłu na poprawienie wyglądu z tyłu nie miałem… ale, nie da się ze względu na inny rozstaw rur wydechowych w X5M

Jak chcesz grubo, to trzeba założyć zderzak i puszkę wydechu od X5M, a wtedy robi się drogo 😕

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.