Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Nie stracisz gwarancji, o ile zachowasz katalizatory i OPF. Temat przerabiałem

Na co chcesz zmienić? Ja słuchałem dwóch i żaden nie dał poprawy dźwięku, za którą skłonny byłbym zapłacić cenę, jaką żądają sprzedawcy / instalatorzy. Za dAhlera lub Supersprint wyszłoby na gotowo 25-30 tys brutto, a po instalacji dźwięk dalej pozostawia wiele do życzenia. Byle SQ7/8 z seryjnym wydechem od Audi brzmi kosmicznie lepiej w porównaniu... wydech w M60i naprawdę nie wyszedł BMW najlepiej (żeby jakoś eufemistycznie to określić...)

Edytowane przez maciek_w

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano
W dniu 23.02.2025 o 21:22, maciek_w napisał(a):

Za dAhlera lub Supersprint wyszłoby na gotowo 25-30 tys brutto, a po instalacji dźwięk dalej pozostawia wiele do życzenia.

Czy w cenie jest kompletny wydech?

Ja robiłem swoje 40i w MGmotorsport i szczerze polecam. Zmiana obejmowała DP ze sportowym katalizatorem bez ingerencji w ECU. Tylny tłumik, sterowanie klapami z pilota i końcówki. Cenowo połowę z tego co podajesz. Robią bardzo dużo bmw, waszych V8 sporo, więc mają doświadczenie. Ktoś z forum na pewno robil 50i.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wszystkim polecam obejrzeć wiele mówiący filmik tutaj: AutoTopNL porównuje X5 M50i do X5 M60i

Waszej ocenie pozostawię wpływ katalizatorów, OPFa i zmienionego kolektora, które pojawiły się wraz z silnikiem S68 w M60i. Przy okazji, na filmiku słychać sztuczne dźwięki w M60i w kabinie (te “strzały z wydechu” i “bulgot silnika” to nic innego niż Iconic Sounds)

Odnosząc się do pytań wyżej:

1) te ceny są za opcję cat-back; czyli od OPF w tył auta

2) MGM pytałem o ich ofertę, cena byłaby niższa, efekt podobny do DAhlera/Supersprinta. Powiedzieli wprost, żeby nie liczyć na cokolwiek zbliżonego do M50i - właśnie ze względu na jakieś dodatkowe katalizatory oraz nowy kolektor, który bardzo pomaga przy zwiększeniu skuteczności silnika, ale zabija dźwięk 

 

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dodam, jako taką autoironiczną anegdotkę, że M60i zamówiłem po zrobieniu kilku jazd próbnych w M50i. Dealerowi nie przyszło do głowy poinformować mnie, że mam przygotować się mentalnie na kastrację akustyczną samochodu

W bezpośrednim porównaniu, M50i to demon brzmienia… szczególnie czuć to w kabinie

No nic, przynajmniej w M60i panuje niczym niezmącony luksus, cisza i pełne dystyngowanie 

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano
18 godzin temu, maciek_w napisał(a):

Dodam, jako taką autoironiczną anegdotkę, że M60i zamówiłem po zrobieniu kilku jazd próbnych w M50i. Dealerowi nie przyszło do głowy poinformować mnie, że mam przygotować się mentalnie na kastrację akustyczną samochodu

W bezpośrednim porównaniu, M50i to demon brzmienia… szczególnie czuć to w kabinie

No nic, przynajmniej w M60i panuje niczym niezmącony luksus, cisza i pełne dystyngowanie 

O to ja miałem tak samo w 2018 roku przy jazdach próbnych przed zakupem G30 540ix. 
Jazdy odbywały się pięknie brzmiącym egzemplarzem z 2017 roku z wydechem M Performance.
Zamówiłem do produkcji na 2019, przed wydaniem zleciłem montaż tego samego wydechu.
Przy odbiorze rozczarowanie, bo z powodu wejścia filtrów OPF dźwięk wykastrowany...ehh
To też fakt, że w X5 M60i z wydechem nie ma szału... W V8 liczyłem na coś więcej.
Słyszałem na żywo M60i z wydechem od MGM, no jest lepiej na pewno, ale nie jest to dźwięk amerykańskiej V8.

 

  • Lubię to 1
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)

Czy ktoś przerabiał modyfikację samych końcówek wydechu w m60i? Nie chodzi mi korektę brzmienia tylko o efekt wizualny. Chciałbym wyrzucić tę plastikową podwójną zaślepkę/nakładkę na rury i nałożyć coś na rury, żeby nieco wystawało za zderzak, zeby osiagnac efekt wizualny cos jak x5m. Efekt wizualny wydechu fabrycznego w m60i jest delikatnie mowiac sredni

Edytowane przez Marchall
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

zamów w mg , zrobią jakie chcesz , chociaż końcowy wymień , poprawi ciut brzmienie 

  • Dziękuję 1
male-bmw-2.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Odradzam. Rozmawiałem z MG kilka razy, nie podjęli się wyzwania. Przede wszystkim z tego powodu, że bez usunięcia OPF nic nie uzyskasz na brzmieniu - a w każdym razie nic, co uzasadniałoby wydatek rzędu ~20k z montażem w MG, albo ~25k za dAhlera, albo 30+ za inne wynalazki 

jedyny sposób to kontroler klap. Ustawiasz guzikiem na 100% otwarte i wtedy gazy omijają końcową puszkę - robi się jakoś głośniej (ale w środku prawie wcale nie słychać, bo samochód za dobrze wyciszony)

spędziłem nad tym tematem masę czasu i odpuściłem 

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano
2 godziny temu, maciek_w napisał(a):

Odradzam. Rozmawiałem z MG kilka razy, nie podjęli się wyzwania. Przede wszystkim z tego powodu, że bez usunięcia OPF nic nie uzyskasz na brzmieniu - a w każdym razie nic, co uzasadniałoby wydatek rzędu ~20k z montażem w MG, albo ~25k za dAhlera, albo 30+ za inne wynalazki 

jedyny sposób to kontroler klap. Ustawiasz guzikiem na 100% otwarte i wtedy gazy omijają końcową puszkę - robi się jakoś głośniej (ale w środku prawie wcale nie słychać, bo samochód za dobrze wyciszony)

spędziłem nad tym tematem masę czasu i odpuściłem 

Wiem, temat walkowany. W m60i na te chwile szkoda kasy na poprawe brzmienia. Ale nie korcilo Cie, zeby nieco estetyke poprawic, tzn zrobic koncowki wydechu cos na x5m? Ta dzielona zaslepka srednio wyglada😀.

btw zasiales ziarno tego splitterka z przodu + wymienilbym dyfuzor z tylu. Wiecej modow nie planuje, bo sie zrobi wiejski gangus. Niestety jestem z tych ze albo grubo albo wcale i jak juz bede robil to z bmw oem. Niestety zamienniki (nawet te topowe) wieja mi maxtonem, tak juz mam. Wycenieli mi i cena niestety poje…na

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Myślałem nad założeniem zderzaka od X5M. Innego pomysłu na poprawienie wyglądu z tyłu nie miałem… ale, nie da się ze względu na inny rozstaw rur wydechowych w X5M

Jak chcesz grubo, to trzeba założyć zderzak i puszkę wydechu od X5M, a wtedy robi się drogo 😕

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W Europie żaden wydech nie da efektu, dopóki nie usuniesz OPF

Tanszym rozwiązaniem są kontrolery klap. Ustawiasz n 100% i masz prawie “wolny przelot”. Żaden akcesoryjny wydech nie da większego uzysku brzmienia

Mozesz jeszcze rozważyć wymianę rur za kolektorem (downpipes), albo wydłubać OPF… ale to zabawy dla tych, którym gwarancja do niczego nie jest potrzebna 

  • Lubię to 1

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.