Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie, od pewnego czasu mam taki problem, że na zimnym pasek piszczy i są chwilowe problemy z ładowaniem, jak auto się rozgrzeje, problem znika, postanowiłem wymienić paski, rolki i ewentualnie całe napinacze jeżeli problem nie zniknie. Znalazłem taki zestaw https://allegro.pl/oferta/rolki-napinacza-paski-klinowe-bmw-e46-e39-e53-02-14311577760 w porządku to jest, czy polecacie coś innego? A no i o co chodzi z "Zestaw pasuje tylko do pojazdów z mechanicznym napinaczem paska alternatora." M52B28 jaki ma napinacz paska alternatora?

  • Moderatorzy
Opublikowano

Paski tylko Conti, inne mogą piszczeć. Części szukaj po VIN na realoem.com i wtedy porównaj z tym co jest w aukcji. Następnym razem pisz w tytule jakiego silnika dotyczy problem.

 

  • Lubię to 1
  • Moderatorzy
Opublikowano

W moim ostatnim e39 wymieniłem wszystko i dalej piszczał, okazało się, że alternator już nie dawał rady, po regeneracji cichutko się zrobiło.

Ale jak chcesz profilaktycznie to wymieniaj wszystko, dodałbym do tego jeszcze pompę wody jak już tam będziesz. (rolki INA, paski conti, pompa też jakiejść dobrej marki)

Jak z głową, to zdejmij pasek, rozpędź rolki sprawdź które szurają i te wymień, złap za pompę wody zobacz czy ma luzy, sprawdź pasek, czy spękany, zobacz jak alternator chodzi i wtedy dopiero się bierz za zamawianie części.

Dodatkowo jak masz mechanika ze stetoskopem to przyłoży do poszczególnych podzespołów i może wysłucha co powoduje piszczenie.

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
W dniu 20.02.2025 o 19:00, Radek528 napisał(a):

że na zimnym pasek piszczy i są chwilowe problemy z ładowaniem,

czyli pasek się ślizga.... sprawdź rolkę alternatora czy nie jest czasami zawalona syfem i pasek czy nie jest wyślizgany.Takim "garażowo-domowym" sposobem na piszczący pasek jest posypać go zwykłą mąką.  Sprawdzałem na kilku autach -zawsze działało.

Edytowane przez 520i
Opublikowano
W dniu 26.02.2025 o 20:15, 520i napisał(a):

czyli pasek się ślizga.... sprawdź rolkę alternatora czy nie jest czasami zawalona syfem i pasek czy nie jest wyślizgany.Takim "garażowo-domowym" sposobem na piszczący pasek jest posypać go zwykłą mąką.  Sprawdzałem na kilku autach -zawsze działało.

Zamówiłem dziś nowy alternator, wczoraj podobnie jak zwykle, przestało piszczeć po przejechaniu paru kilometrów, ale zaczęło się dziwne ćwierkanie przy dodawaniu gazu i co chwilę zaświecała się kontrolka check engine i ładowania, jak puszczałem gaz, kontrolki gasły, posłuchałem bliżej, te dźwięki dochodzą z alternatora, więc jest walnięty. Kupiłem nowego Bosha za 520zł, jak przyjdzie, to wymienię, mam nadzieje, że na jakiś czas będzie z tym autem spokój 😅

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.