Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

 

mam problem z moim BMW E90 (318i, N46, 2005). Przy wyższych prędkościach (powyżej 120-130km/h) auto jedzie bardzo niestabilnie. Odczucia są jak przy bardzo mocnym wietrze, samochód zaczyna pływać po drodze. Objawy nasilają się gdy nawierzchnia nie jest w idealnym stanie.

Felgi mam 16” z oponami 205/55.

 

Przy większych koleinach lub nierównościach na drodze auto potrafi lekko podskakiwać lub zarzuca mi je już przy prędkościach rzędu 60-70km/h.

 

Na ten moment wymieniłem w sierpniu 2024 roku:

 

Tuleje pływające tył - 2 szt.

Wahacz poprzeczny lewy przód - 1 szt.

Wahacz poprzeczny prawy przód - 1 szt.

Wahacz lewy przód - 1 szt.

Wahacz prawy przód - 1 szt.

Wahacz lewy tył - 2 szt.

Wahacz zawieszenia tył - 2 szt.

Geometria.

 

Objawy w mojej opinii lekko ustąpiły po tych naprawach. Zrobiłem trasę 500km w jedną stronę przy prędkości około 140-150km/h z w miarę stabilnym prowadzeniem. Lecz z czasem problem znów zaczął się nasilać. 

 

W październiku wymieniłem dodatkowo:

 

Drążek wahacza lewy tył - 1 szt.

Drążek wahacza prawy tył - 1 szt.

Wahacz tylny - 1 szt.

Nowe opony Bridgestone Blizzak 6 - 4 sztuki.

Geometria.

 

Zdaję sobie sprawę, że wymienione elementy nie są zbyt konkretnie opisane, ale tak mam to opisane na fakturach od mechanika.

 

W listopadzie byłem na sprawdzeniu amortyzatorów i wyniki prezentują się następująco:

Przód:

L - 73%

P - 75%

Tył:

L - 68%

P - 78%

 

Testowałem już różne wariacje z ciśnieniem w oponach. 2,5 bara na wszystkie, 2,2 przód i 2,6 tył, 2,4 przód i 2,9 tył i nie odczuwam zbytnich różnic. Największy komfort czuć przy ostatniej opcji ale nie niweluje to problemów przy prędkościach autostradowych.

 

Na co jeszcze powinienem zwrócić uwagę i co warto sprawdzić? W przyszłym miesiącu czeka mnie serwis olejowy i planuję ponownie podjąć sprawę ze stabilnością jazdy.

Opublikowano

Dużo wymieniłeś, ale jakich producentów cześci były zamontowane? Bo to, że to było wymienione jeszcze o niczym nie świadczy, jesli mechanik włozył tanie badziewie to nic dziwnego, że z czasem problem zaczał powracać. 

Pływanie przy duzych prędkościach to w 90% przypadków tuleje pływające tylnych wahaczy.

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź. Nie mam zapisanego producenta części, ale jeśli dobrze pamiętam, to w przypadku tulei pływających był to Lemforder. Od wymiany zrobiłem około 6-7 tysięcy km. To możliwe aby tak szybko się zużyły?

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Nie no, bez przesady, nie wymieniamy tulei częściej niż oleju 😄

Przyjrzałbym się jeszcze amortyzatorom bo u mnie w e91 wylany amortyzator przedni wciąż pokazywał dobry wynik na stacji diagnostycznej a przy wymianie dało się go wcisnąć palcem do spodu i już nigdy nie wrócił do góry.

 

Opublikowano

Czy amortyzatory mogą dawać takie objawy jakby auto znosiło na silnym wietrze przy wysokich prędkościach, nawet na idealnej nawierzchni?

Opublikowano

Raczej nie. Ale jeśli masz amory od nowości to na pewno są już do wymiany - nieważne co pokazuje trzepaczka przeglądowa.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Wg mnie amortyzatory, raczej tył. U mnie było wrażenie, że tyl zaraz się oderwie od asfaltu i polecę bokiem. Na warsztacie chłopaki sprawdzili mi cały zawias, wszystkie tuleje, geometrię, nawet tak prowizorycznie sprawdzili czy buda nie jest przekoszona po dzwonie. Dopiero po wyjęciu amorków z tyłu okazało się, że gazu nie ma, a tłoczysko można bez problemu wcisnąć i wyciągnąć. Co ciekawe na pomiarach na skp pokazywało, że jest ok. Poszły nowe bilsteiny przód i tył i jest bajka.

Do sprawdzenia przed wymianą mocowanie na górze amorka tył

oraz na dole amorka tył nr części 33 52 2 406 287 (dół jak się rozwali to amorek w zasadzie nie pracuje)

Opublikowano

A jednak amory. Nie myslalem, ze masz tak wywalone. U mnie byly wylane, ale auto się dobrze trzymało. Oczywiscie na skp wyszlo, ze są ok. Nie wiem jaki sens ma to badanie.

Przy wymianie z tylu nalezy pamietac aby dać nowe to:

33526764418

Niestety z czasem rdzewieje i górna część amora potrafi wpaść do bagażnika.

Opublikowano

Czy polecacie jakiegoś konkretnego producenta amortyzatorów lub konkretne modele? Bilsteiny o których wspomniał Filpfil są dosyć drogie. Czy amortyzatory Sachs również będą w porządku?

Opublikowano (edytowane)

Przecież Bilstein (B4) i Sachs kosztują praktycznie tyle samo.

PS. Będę mial niedługo (po 10.03) do sprzedania komplet Bilstein B4s (tych skróconych do mpakietu). Przód przebieg 3kkm, tył 9kkm. Są na gwarancji.

Edytowane przez bastaz
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli miałbym typować, to:

 

1. Tuleje tylnej ramy pomocniczej – warto sprawdzić ich stan.

 

 

2. Luz w maglownicy lub drążkach kierowniczych – mogą powodować pływanie auta.

 

 

3. Zbyt miękkie zimowe opony – testowo można założyć inne i zobaczyć, czy problem się zmniejszy.

 

 

4. Łożyska kół – warto skontrolować, czy nie ma luzów.

 

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.