Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Trzeci raz mam problem z przednimi tarczami hamulcowymi - bicie przy hamowaniu. Hamulce w wersji M. Za każdym razem wymieniane tarcze i klocki przez ASO. Problem pojawił się przy przebiegu ok 45 tys km (dziś ok 58 tys km). Raz wymienili piastę i był spokój na jakie 4 -5 tys. km ale problem ponownie powrócił. Zastanawiam się czy to może być problem z jakością tarcz ? Macie może jakieś przemyślenia/doświadczenia ...?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jestem po przetoczeniu przednich tarcz. Teraz jest idealnie.

Majster (starej daty) opowiadał, że często przyjeżdżają do niego na toczenie nowozałożonych tarcz.

Problemem jest to, że często ani piasta ani tarcza nie idą idealnie prosto.

Dopiero po ich skompletowaniu i przetoczeniu na aucie mamy prosty obrót tarczy.

 

Podobnie mówił adam kornacki na yt, świeży film o hamulcach.

  • Lubię to 1
Opublikowano
9 godzin temu, pikopiko napisał(a):

Jestem po przetoczeniu przednich tarcz. Teraz jest idealnie.

Majster (starej daty) opowiadał, że często przyjeżdżają do niego na toczenie nowozałożonych tarcz.

Problemem jest to, że często ani piasta ani tarcza nie idą idealnie prosto.

Dopiero po ich skompletowaniu i przetoczeniu na aucie mamy prosty obrót tarczy.

 

Podobnie mówił adam kornacki na yt, świeży film o hamulcach.

Miesiąc temu już toczyłem i było idealnie "na chwilę" ...:(

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Zawsze gdy mój mechanik wymienia tarcze to po przejechaniu kilku km i ich wstępnym rozgrzaniu natychmiast je toczy. Tu widać jak są "proste"  - a to zestaw ATE (piasta sprawdzona i nie bije)  

 

Opublikowano

Zmieniałem już w życiu pare razy tarcze na nowe, a w starych passatach nawet samodzielnie, i nie musiałem toczyć nowych tarcz. Jak przy 120k zmieniałem u siebie w f11 bo były już po 3 parach klocków i trochę już biły, to założyłem ATE i są idealne. Nawet nie ma smug na tarczach , bo ścierają się po prostu równo tak jak powinny.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Fakt ze jakosc wszystkiego spada na łeb ale tez w życiu nigdy nie toczyłem nowych tarcz i nie wydaje mi sie aby bylo to normalne !

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

U mnie niestety podobnie... po kupnie rocznego auta dealer wymienił mi z dobrej woli (bo akurat przebieg przekroczył 30tys) komplet tarcz i klocków tył (+ jedna piasta) i przód bo były krzywe. Zrobiłem 9tys km i teraz przy lekkim naciśnięciu hamulca znowu czuje bicie.... zgłosiłem już to do dealera bo jest 30tys km gwarancji na tarcze po założeniu w ASO. Tak mi powiedzieli. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po 9 tysiacach z tarcza hamulcowa moze wiele sie zdarzyc. W zasadzie wystarczy hamowanie i wieksza kałuża. A tutaj jest mowa ze nowa z pudełka tarcza jest krzywa …

Opublikowano
5 godzin temu, saab napisał(a):

Po 9 tysiacach z tarcza hamulcowa moze wiele sie zdarzyc. W zasadzie wystarczy hamowanie i wieksza kałuża. A tutaj jest mowa ze nowa z pudełka tarcza jest krzywa …

Hm autor posta nie pisze ze nowa z pudełka. Jest mowa tylko o przebiegu więc wnioskuje, że jakiś dystans przejechał. Ja na nowym komplecie przejechałem max 300km i wróciłem do Aso. Okazało się że Piasta krzywa. 

Opublikowano
9 godzin temu, cypek41 napisał(a):

Hm autor posta nie pisze ze nowa z pudełka. Jest mowa tylko o przebiegu więc wnioskuje, że jakiś dystans przejechał. Ja na nowym komplecie przejechałem max 300km i wróciłem do Aso. Okazało się że Piasta krzywa. 

Mechanikiem nie jestem ale wiem iż jak mechanikowi "palcem nie pokażesz to jak 99,99% "fachowców" nie sprawdzi" - dali dolnej części pleców ... - noszzz ... q... piasty nie sprawdzić czy jest ok .... (?) 

Jak z budową domu ... jak nie nauczysz się na błędach swoich lub innych to w 99% przypadków  te głąby coś z...zepsują... 

Bo to że nic nie ....z....ą to chyba czysty cud .... (remontowałem mieszkanie :)) 

Sam domu nie budowałem ale mój kolega tak i on mi taką "radę" dał ...

" jak zaczynasz budowę to musisz pojechać na cmentarz ... wykopać świerzaka ..... w sklepie budowlanym kupić mu ciuchy,,,, przywieźć na działkę ... przybić go gwoździami od drzewa i .... zaprosić pierwszą ekipę. a jak spytają kto to.... to odpowiadasz iż kierownik  z pierwszej ekipy.... " 

To w 99,999999% się powtarza przy każdej wizycie w warsztacie .....wymień olej i proszę przejrzyj .... no i ...masz q.... cud .... za "5min" coś wyłazi .... jak z informatykami .... a u m nie działa.... 

Mechanicy w mojej ocenie subiektywnej mają to w ... bo jak już przyjechałeś na "olej" to ja Tobie to zrobię ...i by Ci nawet... koło odpadało to jak mam to w ... - na palacu stoi 100innych aut ... 

 

Opublikowano

Z mechanikami rozpoczynasz temat rzekę. Ja odwrócę Twoje pytanie i zapytam, który z klientów albo ilu klientów jest gotowych zapłacić za dodatkowe czynności?

Gro klientów chciałoby przyjechać ze swoimi częściami i zrobić jak najtaniej. To zrozumiałe, ale są również jakieś granice przyzwoitości. Czasy się odwróciły i to teraz dobry mechanik jest w cenie a nie klient. W necie jest mnóstwo filmów instruktażowych jak daną czynność wykonać... tylko to wszystko trwa i to nieco dłużej niż filmik na tik-toku. Sam dokładny pomiar wspomnianych tarcz i piast to jest dobrych kilka godzin. I właśnie ten 0,01% klientów jest gotowa za to zapłacić, a reszta oczekuje wymiany tarcz i klocków, oczywiście z pomiarem, za przysłowiową stówkę, bo części ma przecież swoje. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Doszlo do takiego absurdu że zdaje sie ze roboczogodzina w ASO w PL jest wyższa niż w DE.  No niestety koszty prowadzenia dzialalnosci sa olbrzymie do tego dochodza szkolenia i wysokospecjalistyczne narzędzia. Mechanik tez za 4000 nie chce pracowac , grneralnie to utopia. Ale nie idźmy w ta strone dyskusji …

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 20.12.2024 o 21:51, zygii napisał(a):

Trzeci raz mam problem z przednimi tarczami hamulcowymi - bicie przy hamowaniu. Hamulce w wersji M. Za każdym razem wymieniane tarcze i klocki przez ASO. Problem pojawił się przy przebiegu ok 45 tys km (dziś ok 58 tys km). Raz wymienili piastę i był spokój na jakie 4 -5 tys. km ale problem ponownie powrócił. Zastanawiam się czy to może być problem z jakością tarcz ? Macie może jakieś przemyślenia/doświadczenia ...?

Temat wydaje się być "na dziś" rozwiązany ...wymiana zacisku prawego koła. Przejechane około 500 km i na razie jest ok.

  • Dziękuję 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
15 godzin temu, zygii napisał(a):

Temat wydaje się być "na dziś" rozwiązany ...wymiana zacisku prawego koła. Przejechane około 500 km i na razie jest ok.

Czyli co ? Tloczek w zacisku nie odpuszczal i „grzało” tarcze ? 

Opublikowano
7 godzin temu, saab napisał(a):

Czyli co ? Tloczek w zacisku nie odpuszczal i „grzało” tarcze ? 

Ależ ja się z tym męczyłem w E90...Przegrzało mi tarcze, przytrzymywało. Zestawy naprawcze nie pomagały. Dopiero całkowita wymiana zacisków na nowe zażegnała ten problem. Dodam, że samochód stał pod chmurką, czynniki atmosferyczne mogę mieć wpływ na takie rzeczy.

icon3.png G30 530i xDrive

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@MatiKosa nie koniecznie, ja parkuję swoje auta pod chmurką już jakieś 20 lat i nie miałem jeszcze problemu z zaciskami, obecne auto ma 21 lat i dalej ori zaciski dużo zależy od tego jak się wymienia klocki hamulcowe odrobina smaru w odpowiednie miejsca i zaciski służą latami no ale jak sam sobie robisz i nie masz "ciśnienia" zarobku to zrobisz sobie tak jak trzeba a nie tylko nowe klocki i nic nawet poczyszczone i przesmarowane nie jest a później są problemy i nie wiadomo gdzie ich szukać.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 26.01.2025 o 14:19, saab napisał(a):

Czyli co ? Tloczek w zacisku nie odpuszczal i „grzało” tarcze ? 

Wydaje się, że tak. Na dziś przejechane prawie 3 tys km  i jest ok. Nowy zacisk przeszło 2 tys zł ...plus nowe tarcze

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Koledzy bo ja już powoli nie mam siły do swojego samochodu. Jak pisałem wyżej miałem już 3 wymiany tarcz i klocków przód i tył. Obecnie zrobiłem 2,5tys km i na kołach zimowych znowu czułem wibracje... wrzuciłem koła letnie 19', temperatury otocznia wzrosły i znowu jest to samo.... wszytko robione w ASO na gwarancji.  po założeniu nowych zestawów delikatniejsza jazda hamowanie z różnych prędkości żeby wszystko się ,,ułożyło". zwrócę im uwagę może rzeczywiście u mnie tez jest problem zacisków.... w innych samochodach nigdy nie miałem takich ,,cyrków" z hamulcami.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mam 9te bmw i przez 25 lat tylko raz w e60 mialem problem z hamulcami jak kupilem tarcze ate. Moze sprobuj pojechac do innego ASO , ta gearancja obejmuje przeciez cala rurope. 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ja znowu w każdym BMW miałem problem z krzywiącymi się tarczami. O ile w e90 pomagała wymiana na oryginalne to w serii F nawet tarcze oryginalne musiałem przetaczać co 15 tys i zmieniać średnio co 30. Wydaje mi się że wynika to z dużej masy auta i hamowania z dużych predkosci powyżej 200 km/h.

Opublikowano

Ja właśnie jestem po wymianie tym razem przodu (tarcze +klocki). Do tego stwierdzili krzywą jedną piastę która też wymienili.

Zaczęło się zwalanie na koła.. mam 19' ale nie OE BMW lecz jakieś zamienniki o tych samych parametrach co oryginały i stwierdzili, że problem pojawia się przez koła (dodatkowo stwierdzili, że jedna felga jest krzywa i jedna opona ma za duże bicie ale dotyczyło to tyłu)  a następnym razem mam przyjechać na oryginalnych felgach.  

Dziwie się tylko bo po wymianie na nowe zestawy nie ważne czy jeździłem na ori zimówkach czy na tych letnich zamiennikach wszystko było w porządku...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.