Skocz do zawartości

G20, który silnik wybrać ? opinie, konfiguracje, porównania


Randall

Rekomendowane odpowiedzi

To nie do końca prawda bo przy grubszej awarii i czytaniu logów nic nie da wypięcie jb4 :wink:

 

Chyba jednak prawda :wink: Kolega jak mniemam wysuwa swoje twierdzenie na podstawie internetowej "wiedzy", a nie doświadczenia. W moim przypadku przez 3 lata jeździłem 2.0 TSI na gwarancji z boxem JB4. Miałem nawet jedną naprawę gwarancyjną napędu i o dziwo nic nie wykryli. Znam również przypadek wymiany całej skrzyni DSG na gwarancji i również box nie został wykryty. Oczywiście cały czas mówię tutaj o grupie VAG. W przypadku BMW i connected drive, które loguje do systemu wszystkie błędy sterownika w jednostce czasu może nie być tak kolorowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Mówię o BMW, w tej chwili nie ma zbytnio różnicy czy box czy program.

Jeśli ktoś będzie chciał znaleźć to znajdzie, wyślą logi do centrali i tyle.

Temat był już obszernie wałkowany na forum g30 więc myśle że warto na tym poprzestać.

Sam jestem fanem chip tuningu ale świadomym że ryzyko będzie po mojej stronie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik w 320i czy 320d jest mniej awaryjny?

W nowym modelu g20 320i jest zamontowany silnik B48 - to ten sam co w 320i F34?

Na forum znalazłem temat https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=163&t=349498&start=0

gdzie jednemu z użytkowników padł silnik po 26 727 km przebiegu i kilka osób miała problemy ze znikającym płynem chłodzącym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie do końca prawda bo przy grubszej awarii i czytaniu logów nic nie da wypięcie jb4 :wink:

 

Chyba jednak prawda :wink: Kolega jak mniemam wysuwa swoje twierdzenie na podstawie internetowej "wiedzy", a nie doświadczenia. W moim przypadku przez 3 lata jeździłem 2.0 TSI na gwarancji z boxem JB4. Miałem nawet jedną naprawę gwarancyjną napędu i o dziwo nic nie wykryli. Znam również przypadek wymiany całej skrzyni DSG na gwarancji i również box nie został wykryty. Oczywiście cały czas mówię tutaj o grupie VAG. W przypadku BMW i connected drive, które loguje do systemu wszystkie błędy sterownika w jednostce czasu może nie być tak kolorowo.

 


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: padłem od Twojej naiwności. Nie znaleźli bo nie szukali, jak ktoś napisze mechanikowi żeby sprawdził to nie zajmuje mu to dłużej niż 10 sekund. :duh: :duh: :duh:


Koledze serwis wskazał nawet współrzędne geograficzne gdzie robił modyfikacja i dokładną datę z godziną. Szkoda dla niego że zrobił to razem z wezwaniem zapłaty za nowy silnik (był wymieniany) lub ostrzeżeniem, że zrobią zgłoszenie do prokuratury o świadomym wyłudzeniu.

Pozdrawiam


Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: padłem od Twojej naiwności. Nie znaleźli bo nie szukali, jak ktoś napisze mechanikowi żeby sprawdził to nie zajmuje mu to dłużej niż 10 sekund. :duh: :duh: :duh:


Koledze serwis wskazał nawet współrzędne geograficzne gdzie robił modyfikacja i dokładną datę z godziną. Szkoda dla niego że zrobił to razem z wezwaniem zapłaty za nowy silnik (był wymieniany) lub ostrzeżeniem, że zrobią zgłoszenie do prokuratury o świadomym wyłudzeniu.

 

A ja padłem od Twojej ignorancji :mrgreen: Czyli zgodnie z Twoją teorią gwarant nie liczy kosztów, rozdaje pieniądze na prawo i lewo wymieniając np. skrzynię biegów o wartości 30k chociaż w 10 sekund mógłby udowodnić kiedy i gdzie klient podłączał boxa? :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Nie bierz diesla do takich przebiegów.

Tak przy okazji, przez ten zamykany/otwierany grill 330i G20 jest autem, które najszybciej osiąga temperaturę pracy silnika, spośród tych, którymi jeździłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bierz diesla do takich przebiegów.

Tak przy okazji, przez ten zamykany/otwierany grill 330i G20 jest autem, które najszybciej osiąga temperaturę pracy silnika, spośród tych, którymi jeździłem.

 

Też tak myślałem, dopóki nie zauważyłem, że nie masz temperatury oleju tylko masz temperaturę wody:-) :mad2: :mad2: :mad2:

Pozdrawiam


Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawości ile wam spalają 330i? Bo swoim 320d zrobiłem w 1.5 miesiąca od odbioru ponad 10 tys km i mam średnie z całego dystansu 7.5/100 pewnie około 80% przebiegu zrobione w trasie

 

Ja mam zrobione 2000 i na razie 6,5 ale to właśnie brak xdrive daje ten litr mniej. 320D RWD.

Pozdrawiam


Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawości ile wam spalają 330i?

Co prawda mam zrobione na razie tylko 1300km, ale w mieście to 8.5-9l/100, a na autostradzie przy 150-160kmh, około 8,3-8,5l/100. Wersja RWD. Jestem mega pozytywnie zaskoczony, bo spodziewałem się dwucyfrowych wyników. Moje poprzednie auto - Audi A4 2.0TDI 140KM paliło ponad 7.5l/100 w mieście i około 8 na autostradzie, a moc nieporównywalna nawet :D .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Co do temperatury to na szczęście w sportowych zegarach można sprawdzić temperaturę oleju. Tak czy owak silnik nagrzewa się wręcz imponująco szybko co z pewnością ma wpływ na spalanie. Ja już zacząłem jeździć normalnie i mam spalanie 10.5 na krótkich odcinkach z prawie codziennie używanym sport+. Analogiczna jazda w 328i xdrive dawała 13-15 :shock:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Randall - co to są sportowe zegary? Masz na mysli Navi Pro?


Co do spalania to w wielu wątkach się przewala.

330i rwd sedan szpera, standardowy mpakiet (bez adaptacji, standardowe kola 18), minimalne w trasie poniżej 5l (moj rekord na rozgrzanym silniku 4,4 trasa, 5,4 ta sama trasa ale z przejazdem przez miasto). Srednie jak 318d w automacie czyli 7,5l. Przy spokojnej trasie do 120 kmh 6,6l, srednia z 15 tys km 8,6, maksymalne srednie 9,7, maksymalne ever jakie mierzylem - 10,5, ale wyobrazam sobie 12l przy sporcie w miescie, mysle ze nie da sie osiagnac 14l chyba ze w wawie.

Pali o litr mniej niż o wiele mniejsze 125i 224KM 2018r.


330i w r4 to superoszczedne auto benzynowe, pali tyle co 1,2 w renault megane., a przy sportowej jezdzie pali z 4l mniej niz megane RS 280 KM i jest wieksze i szybsze.


Edit. Co do nagrzewania to w 2.0d serii M i N potrzebuje 10 km, żeby "dobić" do środka skali.

B48 wystarczy 5km, ale nie na mrozie.


ILE PALI MERCEDESA R4 LUB AUDI? Nikt nie odpowie? Ja tam nie wiem bo j**** audi i merca. :8) ale ide o zaklad, że 2l wiecej, a pewnie jeszcze wiecej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Spalanie robi robotę, można powiedzieć, że pali wreszcie tyle ile powinien, bo 13-15 na co dzień w 2.0t to sporo za dużo, jak na takie osiągi.

Natomiast mimo wszystko przy naprawdę szybkiej jeździe, trudno mi uwierzyć, że 18 nie jest możliwe.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
ILE PALI MERCEDESA R4 LUB AUDI? Nikt nie odpowie? Ja tam nie wiem bo j**** audi i merca. :8) ale ide o zaklad, że 2l wiecej, a pewnie jeszcze wiecej.

CLA SB 381 KM w Warszawie pali ok 10-12. W trasie 7-10. Bez problemu może palić i 18+

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.