Skocz do zawartości

G20, dopłata przy odbiorze auta?


macste

Rekomendowane odpowiedzi

Dla mnie też to było dziwne, że składam zamówienie na auto za furę pieniędzy i nie mam żadnego potwierdzenia, czy je przyjęli do produkcji i kiedy będzie. Komenda CZEKAĆ i ch.. ...

Dziwna ta procedura, ale ja akurat miałem auto ekspresowo - zamówienie okolice 10 luty, auto przyjechało końcem maja, odebrałem początkiem czerwca. Moim zdaniem handlowca warto pytać, choć on sam niewiele przyspieszy - ja po prostu pytałem z ciekawości, miał mnie dość... ale to mój kolega 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod koniec listopada 2023 zamówiłem M3 G80 w Szczecinie, od zamówienia do odebrania minęło równo 5 miesięcy, w międzyczasie zmieniły się ceny ale żadnej dopłaty nie miałem.

Jedynie co rzuciło mi się w oczy to większa kwota za pakiet naprawczy który w konfiguratorze (w moim przypadku) na 3 lata kosztował 3800 a na fakturze miałem 6800, po mojej interwencji, sprzedawcy "udało się załatwić" cenę z konfiguratora, natomiast dealer tłumaczył się, że ceny pakietów też wzrosły a konfigurator online pewnie nie został zaktualizowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czas obalić kilka mitów tutaj powielanych. 

Przede wszystkim musicie zacząć odróżniać handlowca w salonie, od brokera/agenta który tylko zbiera zamówienia i przekazuje do dealera.

Handlowiec generując zamówienie w systemie SA3 i podpisuje je z Wami to przekazuje je następnie do przełożonego/administracji sprzedaży i ten dział wprowadza to do systemu produkcyjnego. Logicznie myśląc handlowiec nie ma żadnego interesu aby nie zgłaszać takiego zamówienia "wyżej", bo to liczy się do jego planów, bo wpłacacie mu zaliczkę i musi wystawić fakturę zaliczkową, itd. 

W momencie wprowadzenia zamówienie otrzymuje numer ORDER i jest on niezmienny (można zmieniać specyfikację wyposażeniową, ale order jest przypisany do rodzaju nadwozia i silnika). I jak poprosicie handlowca o ten numer, to macie pewność, że auto jest zgłoszone do produkcji.

Statusy:

047 - zamówienie wprowadzone do systemu

105 - auto było na statusie 111 lub 112 ale z jakiegoś powodu wypadło (wina fabryki nie handlowca)

111 - auto wstępnie zaplanowane do produkcji

112 - auto bardzo blisko terminu produkcji

150 - auto zatwierdzone do produkcji (od tego momentu nie ma możliwości aby wypadło z produkcji)

165 - auto wyprodukowane

182 - auto w transporcie do Polski

193 - auto w Polsce

195 - auto u dealera

I nie macie co "męczyć" handlowca bo on ma zerowy wpływ na to, czy auto wejdzie na produkcję czy nie.

Jak potrzebujecie dodatkowych szczegółów to zapraszam do zadawania pytań (byłem handlowcem w ASO przez 4 lata).

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku wiem że w 100% zamówienie przez handlowca zostało oddalone w czasie. Jak piszesz nie miał w tym interesu ale natłok innych obowiązków i zbliżający się urlop opóźniły cały proces. Jesteśmy ludźmi i takie rzeczy się zdarzają... każdy pewnie miał podobnie. Tempo i ilość zadań...

Poza tym czy planowanie produkcji odbywa się co m-c? Czy jest podczas wakacji przerwa? Ja czekałem na przyznanie slotu 3 m-ce... pytanie czy być może przez specyfikację (sourcing komponentów)...

Teraz to już nieważne ale czekanie 9mcy to jest dłuuugi czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, PiotrKz napisał(a):

@scooterek czy handlowiec nie ma żadnej opcji priorytetyzacji zamówień? Czy zdążało wam się że przychodził klient i chciał wręczyć łapówkę za przyspieszenie produkcji 😉

Nie ma na to najmniejszego wpływu... no może poza opcją taką, że przez pół roku auto nie zmieni statusu nawet na chwilę, to wtedy Dealer jako organizacja może prosić o wyjaśnienia, choć to pojedyncze przypadki. Ale to w sumie nie jest taka sytuacja o którą pytałeś 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, macste napisał(a):

Poza tym czy planowanie produkcji odbywa się co m-c? Czy jest podczas wakacji przerwa? Ja czekałem na przyznanie slotu 3 m-ce... pytanie czy być może przez specyfikację (sourcing komponentów)...

Teraz to już nieważne ale czekanie 9mcy to jest dłuuugi czas.

Planowanie odbywa się w różnych cyklach, nie ma na to reguły. Jest to oczywiście planowane na cały miesiąc z góry, ale czasami odbywa się to tak, że np. w styczniu planowana jest produkcja marcowa, w lutym kwietniowa, a w marcu na maj czerwiec i lipiec. Nigdy nie wiadomo na ile miesięcy do przodu będzie to planowane.

Przerwy wakacyjne oczywiście są, najczęściej w sierpniu.

A kompletacja wyposażenia oczywiście ma wpływ na czas oczekiwania na slot. Rolą handlowcy jest śledzenie wprowadzanych restrykcji produkcyjnych i kontrola zamówienia - jak coś wpadło w restrykcję to powinien zadzwonić do klienta i zasugerować zmianę kompletacji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli komunikacja,komunikacja i raz jeszcze...

Reasumując dobry handlowiec ma spory wpływ na czas realizacji zamówienia. Wszystko zależy od jego proaktywności, czasu, chęci itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, PiotrKz napisał(a):

@scooterek czy handlowiec nie ma żadnej opcji priorytetyzacji zamówień?

 

3 godziny temu, scooterek napisał(a):

Nie ma na to najmniejszego wpływu... 

 

47 minut temu, macste napisał(a):

Reasumując dobry handlowiec ma spory wpływ na czas realizacji zamówienia.

 

😄 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, ja z kolei mam problem tego typu. Byłem u dwóch dealerów w celu zamówienia G20. Z racji tego, że z końcem maja wchodzi lift, jestem zmuszony dobrać eSim, grzane fotele, kamera cofania z asystentem (to i tak chciałem wziąć). Żaden dealer nie jest w stanie odpowiedzieć mi na pytanie, czy owe zmiany podniosą cenę bazową auta. Z jednej strony mówią, że cena nie ulegnie zmianie, z drugiej jeśli konfiguruje je dzisiaj to dorzucają mi to oczywiście za dopłata kilka tysięcy, przez co moja konfiguracja wychodzi drożej. Dla dealera to chyba zaden problem, no bo przecież na pewno każdy chce płacić 1600zl za eSim. Dodatkowo nikt nie wie jakie będą felgi i tapicerka. Czy ktoś miał podobną sytuację i jest w stanie coś podpowiedzieć? Najbardziej nurtuje mnie kwestia dopłat. Czy może być tak, że jeśli dzisiaj dopłacam za kamerę, a w lifcie jest w standardzie to co? Odliczą mi tą kwotę? Podejście dealerów szczerze wygląda jakby te kilka tysięcy różnicy to było jak splunąć i jak ci 8 tysięcy robi różnicę, to sobie idź po fiata. 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.04.2024 o 19:56, Seek napisał(a):

Podejście dealerów szczerze wygląda jakby te kilka tysięcy różnicy to było jak splunąć i jak ci 8 tysięcy robi różnicę, to sobie idź po fiata. 

Jak kupujesz furę za 250-350k to 8k robi ci aż taką różnicę? Cena i tak może wzrosnąć i to bez liftingu. 

Tak czy inaczej dobre pytania zadałeś, też jestem w podobnej sytuacji ale dealer nie zna odpowiedzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opcja nr2. Na 99% produkcja Mex. Nikt nie znalazł klucza kiedy DE. Myślałem wcześniej że tepicerka full merino dawała przepustkę ale z tego co ludzie piszą niekoniecznie... Poza wydłużeniem oczekiwania o 3-4 mce nie ma zauważalnych różnic DE vs MEX. Zobaczymy po czasie... 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.04.2024 o 18:18, PiotrKz napisał(a):

@scooterek czy handlowiec może wybrać konkretną fabrykę? Czy order leci do jakiejś globalnej centrali bmw i tam przydzielają najbardziej optymalną fabrykę dla danego zamówienia? 

W przypadku G20 nie ma takiej opcji, jest tylko przy G01.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.04.2024 o 10:41, scooterek napisał(a):

Czas obalić kilka mitów tutaj powielanych. 

Przede wszystkim musicie zacząć odróżniać handlowca w salonie, od brokera/agenta który tylko zbiera zamówienia i przekazuje do dealera.

Handlowiec generując zamówienie w systemie SA3 i podpisuje je z Wami to przekazuje je następnie do przełożonego/administracji sprzedaży i ten dział wprowadza to do systemu produkcyjnego. Logicznie myśląc handlowiec nie ma żadnego interesu aby nie zgłaszać takiego zamówienia "wyżej", bo to liczy się do jego planów, bo wpłacacie mu zaliczkę i musi wystawić fakturę zaliczkową, itd. 

W momencie wprowadzenia zamówienie otrzymuje numer ORDER i jest on niezmienny (można zmieniać specyfikację wyposażeniową, ale order jest przypisany do rodzaju nadwozia i silnika). I jak poprosicie handlowca o ten numer, to macie pewność, że auto jest zgłoszone do produkcji.

Statusy:

047 - zamówienie wprowadzone do systemu

105 - auto było na statusie 111 lub 112 ale z jakiegoś powodu wypadło (wina fabryki nie handlowca)

111 - auto wstępnie zaplanowane do produkcji

112 - auto bardzo blisko terminu produkcji

150 - auto zatwierdzone do produkcji (od tego momentu nie ma możliwości aby wypadło z produkcji)

165 - auto wyprodukowane

182 - auto w transporcie do Polski

193 - auto w Polsce

195 - auto u dealera

I nie macie co "męczyć" handlowca bo on ma zerowy wpływ na to, czy auto wejdzie na produkcję czy nie.

Jak potrzebujecie dodatkowych szczegółów to zapraszam do zadawania pytań (byłem handlowcem w ASO przez 4 lata).

Wie ktoś może co znaczy status 190 - despatched from AG

to znaczy gdzie obecnie może znajdować się pojazd?

z góry dzięki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.