Skocz do zawartości

Bmw e39 520i temperatura pracy silnika


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

 

Pewnie masz wyjątkowy egzemplarz , nr 3 czujnik temperatury, zajrzyj pod kolektor 

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=DT11-EUR-09-2000-E39-BMW-520i&diagId=11_7520

Edytowane przez piotr520
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

ja mam 3 sprawne visco.

Jedno jest bardzo głośne (słychać jak się załącza za każdym razem). Rzecz polega na tym że: słyszę visco- visco działa. Nie słychać visco - visco nie działa.

czyli komfort psychiczno- słuchowy jest. 

Drugie- aktualnie założone- jest cichsze, ale też je słyszę... 

Trzecie pochodzi z sedana którego złomowałem.

Co ciekawe - jedno z tych visco jest właśnie febi. Ale w pudełku było Borg Warner. Także tego z tym febi....

Gdy jadę do PL i tak nie ruszam się bez skrzynki z narzędziami i zapasowymi gratami (visco, swieca, cewka, itd...plus graty do zamontowania w pl podczas pobytu).

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

No i miałbym kolejne pytanie. 

Temperatura KTMP - test nr 7. Samochód zatrzymany po jeździe.

Kluczyk przekręcony w stacyjne do poz. 2 - tak żeby żadne ikony się jeszcze nie zapaliły i na wyświetlaczu temperatura 104stC.

Jak tylko kluczyk przekręcę w poz. 3 - tak żeby wszystkie ikony się zapaliły temperatura przeskakuje od razu na 99stC. 

Jak znów ruszę kluczykiem  w poz 2, ikony gasną temp przeskakuje na 104stC.

I mogę sobie tak kluczykiem przekręcać i temperatura skacze.

Czy w zależności od położenia kluczyka temperatura sczytywana jest z innego czujnika? 

(tak wiem dsc mi się pali - zajmuję się tym)

20240606_133521.jpg

20240606_133525.jpg

  • Moderatorzy
Opublikowano
1 godzinę temu, mcs80 napisał(a):

Kluczyk przekręcony w stacyjne do poz. 2 - tak żeby żadne ikony się jeszcze nie zapaliły i na wyświetlaczu temperatura 104stC.

Jak tylko kluczyk przekręcę w poz. 3 - tak żeby wszystkie ikony się zapaliły temperatura przeskakuje od razu na 99stC. 

..., a wtedy po uruchomieniu silnika ile pokazuje ?

Opublikowano

Po uruchomieniu silnika pokazuje tą samą temperaturę co z pozycji "3 tuż przed odpaleniem, kiedy palą się wszystkie ikony", czyli 99stC.

Oczywiście w trakcie jazdy temperatura zmienia się / oscyluje w zakresie 95-99stC.

Jak silnik jest zimny i odpalę samochód i włączę test nr 7 i silnik się rozgrzewa to temperatura rośnie ładnie.

Jeszcze uściślę to "skakanie / zmianę" wartości wyświetlanej temperatury przy przekręcaniu kluczyka z poz. 2 do poz. 3. Widać, że komp pokazuje inną temperaturę. Od razu wskakuje nowa wartość, nie to, że powoli wzrasta i powoli spada. Od razu po przestawieniu kluczyka w inną pozycję wskakuje inna wartość 99stC - 104stC.

Ta wartość 104stC po zgaszeniu silnika i przełączeniu kluczyka z poz 3 do poz 2 też mi wzrastała powoli z wartości +/- 97stC do 104stC. Przechodząc po kolej wszystkie wartości: 98, 99, 100 ..... 104. A w pozycji 3. stanęła na 99stC

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak ma być, jakbyś cofnął kluczyk mając temperaturę oleju to byś miał na wyświetlaczu -40 mimo że temperatura by wynosiła około 100 stopni. Więc liczy się pozycja 2 gdy świecą się kontrolki. Z tymi pozycjami też namieszaleś, pozycja 1 czyli ACC, działa radio i inne multimedia, nie działają kontrolki. Pozycja 2, działa cała reszta wraz z kontrolkami, pozycja 3 rozrusznik.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Tak z pozycjami zapewne namieszałem, bo nie wiedziałem, która jak się nazywa.

Ale to czego, na poz. 1 wg prawidłowego nazewnictwa (działają tylko multimedia, ikonki nie), on temperaturę pokazuje. Czego to jest temp która mi wzrastała od +/- 98stC do 104stC i na 104 się zatrzymała.

Jak jadę to mam kluczyk w pozycji 2 (wg prawidłowego nazewnictwa (działają multimedia i ikonki) i to jest inna temperatura bo waha się od 95stC do 99stC. A jak tylko się zatrzymam i kluczyk na poz .1. to pokazuje inną temperaturę, która wzrasta sobie np.: do 104-106stC. 

Czy on pokazuje temp z jakichś dwóch różnych czujników

  • Moderatorzy
Opublikowano

A ja mam teorię, że w pozycji 1 są najmniejsze spadki napięcia w instalacji. Trzeba prześledzić schemat i pomierzyć napięcia na module, który odpowiada za pomiar, ale czy szukanie takich szczegółów ma sens ?

Opublikowano

Pobawiłem się wskazaniami testu nr 7 (temperatury KTMP) ze względu na położenie kluczyka w stacyjce i jest tak:

Po zakończeniu jazdy i wyłączeniu silnika temperatura jaką pokazuje test nr 7:

  • w pozycji kluczyka 3 wskazywana temperatura nie zmienia się. Pozostaje cały czas taka sama przy jakiej silnik został wyłączony, np 97stC, tak jakby zamraża się i pokazuje tylko ostatnią wartość na jakiej silnik pracował.
  • natomiast kiedy mamy przekręcony kluczyk do pozycji nr 2 to temperatura się zmienia - rośnie. U mnie wzrosła do 105stC i się zatrzymała a po dłuższej chwili zaczęła spadać.

Można przestawiać kluczyk w stacyjce i "podglądać" obie wartości i są to cały czas wskazania KTMP.

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.