Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Co sądzicie o tym BMW z poniższego ogłoszenia?

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/bmw-seria-4-bezwypadkowy-kolor-carbon-shwarz-m-pakiet-ID6FdYhD.html

Czy mógłby ktoś odnieść się do ceny, czy naprawdę silnik 3.0d i pakiet M ma taki wpływ na cenę? Jest to moje pierwsze BMW i rozstrzał cenowy jest ogromny.

Nie rozumiem jak auto o rok młodsze i z połowę mniejszym przebiegiem sprzedawane przed dealera może być w podobnej cenie 100 tys. PLN. 

Tu przykład:

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/bmw-seria-3-330d-xdrive-258km-jasne-wnetrze-automat-fv23-ID6FETVg.html

 

Coraz bardziej się zastanawiam czy w tej cenie nie lepiej spuścić z tonu i poszukać 2.0d z mniejszym przebiegiem...Chociaż nie ukrywam najarałem się na 3.0d po przejechaniu i usłyszeniu silnika.

 

Dziękuję za wszelkie opinie.

 

Pozdrawiam 

 

Edytowane przez vitruve
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Chciałbym zauważyć, że to BMW to 430d F36, czyli 5 drzwiowe Gran Coupe, a nie jak błędnie deklaruje pytający - F32...

Moim zdaniem F36 to bardzo ciekawe auto, nie licząc F80 (czyli M3) - F36 jest nadwoziowo najciekawsze.

 

Wracając do bohaterki tego tematu - pomijając już deklarację sprzedającego o bezwypadkowości, to dziób tego F36 430d z ogłoszenia nie jest dokładnie naprawiony, więc weryfikacja konstrukcji musi być przeprowadzona tym bardziej uważnie.

No i trzeba zweryfikować serwis..., no bo jeśli ktoś potrafi sporo i niejednokrotnie przekroczyć termin zwykłego badania technicznego, to można podejrzewać, że i dbałość serwisowa może nie być szczególnie gorliwie przestrzegana w szczególności, że auto nie ma wykonanych akcji BMW: 0032420300, 0011350700, 0011640600...

Podsumowując - to F30 330d w twojego linku wygląda duuuużo lepiej niż ta F36 430d...

www_HistoriaPojazdu_gov_pl
Bezpłatny raport z Centralnej Ewidencji Pojazdów
02.08.2023 19:53:04 Wygenerowanie raportu
BMW, 430D
SAMOCHÓD OSOBOWY, KARETA (SEDAN)
2993 cm³, olej napędowy
Rok produkcji: 2015

VIN: WBA4C11020D666344
nr rej. KR4NH21

Dane techniczne
Pojemność silnika: 2993 cm³
Moc silnika: 190 kW
Paliwo: olej napędowy
Liczba miejsc ogółem: 5
Liczba miejsc siedzących: 5
Masa własna pojazdu: 1680 kg
Maks. masa całkowita ciągniętej przyczepy z hamulcem: 1800 kg
Maks. masa całkowita ciągniętej przyczepy bez hamulca: 750 kg
Dopuszczalna masa całkowita: 2165 kg
Liczba osi: 2

Dokumenty
Data wydania aktualnego dokumentu: 05.06.2020
Typ dokumentu: Dowód rejestracyjny
Stan dokumentu: Odebrany przez właściciela/ posiadacza pojazdu
Polisa OC: aktualna
Badanie techniczne: aktualne
Ostatni stan drogomierza: 248 540 km
Status rejestracji: Zarejestrowany

Informacje, Oś czasu

Dane zagraniczne
2015 Rok produkcji
13.03.2015 Pierwsza rejestracja za granicą

29.03.2020 Pierwszy właściciel w Polsce
Właściciel: osoba fizyczna
Województwo, w którym pojazd zarejestrowano: małopolskie

15.04.2020 Okresowe badanie techniczne (ważne do 15.04.2021)
Wynik badania: pozytywny
Numer SKP: KRA/051
Odczytany stan drogomierza: 225 318 km
(Uwaga. Stan drogomierza przy badaniu technicznym gromadzimy od 2014)

15.04.2020 Dodatkowe badanie techniczne
Rodzaj badania dodatkowego: Uczestniczył w wypadku lub narusza wym. ochr. środowiska
Wynik badania: pozytywny
Numer SKP: KRA/051
Odczytany stan drogomierza: 225 318 km

(Uwaga. Stan drogomierza przy badaniu technicznym gromadzimy od 2014)

24.04.2020 Pierwsza rejestracja w Polsce
Termin następnego badania technicznego: 15.04.2021

27.05.2020 Odczyt drogomierza podczas kontroli drogowej
Policja
Odczytany stan drogomierza: 226 751 km
(Uwaga. Stan drogomierza przy kontroli drogowej gromadzimy od 2020)

15.06.2021 Okresowe badanie techniczne (ważne do 15.06.2022)
Wynik badania: pozytywny
Numer SKP: KMY/012
Odczytany stan drogomierza: 233 060 km
(Uwaga. Stan drogomierza przy badaniu technicznym gromadzimy od 2014)

09.11.2022 Okresowe badanie techniczne (ważne do 09.11.2023)
Wynik badania: pozytywny
Numer SKP: KMY/012
Odczytany stan drogomierza: 237 870 km
(Uwaga. Stan drogomierza przy badaniu technicznym gromadzimy od 2014)

11.05.2023 Odczyt drogomierza podczas kontroli drogowej
Policja
Odczytany stan drogomierza: 248 540 km
(Uwaga. Stan drogomierza przy kontroli drogowej gromadzimy od 2020)

Podsumowanie zdarzeń:
Właściciele (od rejestracji do wygenerowania raportu): 1
Stan aktualny:
Województwo, w którym pojazd zarejestrowano: małopolskie
Polisa OC: aktualna
Data ważności polisy: 14.04.2024
Badanie techniczne: aktualne
Ostatni stan drogomierza: 248 540 km
Liczba właścicieli: 1
Liczba współwłaścicieli: 0

Dane zagraniczne
Dane autoDNA
Kradzież - Nie odnotowano kradzieży
Złomowanie - Nie odnotowano złomowania
Uszkodzony - Odnotowano uszkodzenie pojazdu
Rozbieżność drogomierza - Nie odnotowano rozbieżności w odczytach drogomierza
Niedopuszczony do ruchu - Nie odnotowano problemów z dopuszczeniem pojazdu do ruchu
Służył jako taxi - Nie odnotowano, że pojazd był używany jako taksówka
Szkoda całkowita - Nie odnotowano szkody całkowitej pojazdu ani zniszczenia powodziowego
Błąd cyfry kontrolnej - Nie odnotowano błędu cyfry kontrolnej w numerze VIN pojazdu
Akcje serwisowe - Nie odnotowano akcji serwisowej producenta

 

Zdekodowany VIN: WBA4C11020D666344
Type     430D A
Code / Type    F36 / 4C11
FIN: D666344
Chassis      Coupe (5 Doors)
Market      Europe(left Steering)
Engine      3.00 l / 190 kW (N57T)
Drivetrain      Rear-Wheel Drive
Transmission      automatic
Color      Carbonschwarz Metallic (416)
Upholstery      Stoff Hexagon/alcantara/anthrazit (HAAT)
Start of Production      Friday, March 6th 2015
Manufacturer      Dingolfing, Germany / BMW AG

Editions and packages
S337    M Sports package
S704    M Sports suspension
S710    M leather steering wheel
S715    M Aerodynamics package
S7XP    Navigation package Connected Drive

Comfort and interior equipment
S423    Floor mats velours
S428    Warning triangle and first aid kit
S431    Interior mirror with automatic-dip
S459    Seat adjustment, electric, with memory
S481    Sports seat
S493    Storage compartment package
S494    Seat heating driver/passenger
S4AD    Interior trim strips, brushed aluminium
S4AE    Armrest front, retractable
S4DL    Accent strips, black, high-polish

Multimedia
S609    Navigation system Professional
S676    HiFi speaker system
S698    Area-Code 2 for DVD
S6AC    Intelligent emergency call
S6AE    Teleservices
S6AK    Connected Drive Services
S6AM    Real-Time Traffic Information
S6AN    Concierge Services
S6AP    Remote Services
S6NS    Comfort telephony w/ enhanced Smartphone
S6WA    Instrument panel with extended scope

Driver assistance and lightning
S502    Headlight cleaning system
S507    Park Distance Control (PDC), rear
S521    Rain sensor
S522    Xenon Light
S534    Automatic air conditioning
S544    Cruise control with brake function
S548    Kilometre speedo
S563    Light package
S575    Additional 12V sockets
S5DA    Passenger airbag deactivation

Wheels and drive
S230    Extra package, EU-speciifc
S258    Tyres with runflat properties
S2PE    BMW LA wheel, M star spoke 400
S2TB    Sport automatic gearbox
S2VB    Tyre pressure display

Environment and safety
S316    automatic trunk lid mechanism
S320    Deleted, model lettering
S801    National version Germany
S851    Language version German
S879    On-board literature, German
S8KA    Oil service interval 24 mths / 30,000 km

Individual equipment
S760    High gloss shadow line
S775    Headlining anthracite

Other equipment
S1CA    Selection of COP-relevant vehicles
S925    Dummy-SALAPA
S9AA    Outer skin protection
SA090    90 Ah AGM battery
SPOLS    Cloth cushion

 

 

WBA4C11020D666344_b.jpg

WBA4C11020D666344_c.jpg

Edytowane przez miczek.mk

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N57 z tym przebiegiem to w zależności od szczęścia pojeździ lub trzeba będzie robić remont za 30-40k. Nie ma reguły

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, nomad66 napisał(a):

N57 z tym przebiegiem to w zależności od szczęścia pojeździ lub trzeba będzie robić remont za 30-40k. Nie ma reguły

Czytałem o problemach z panewkami wynikającymi prawdopodobnie z słabej jakości wału korbowego, mam tego świadomość, jedynie niepokoi mnie czy po remoncie problem się nie powtórzy 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To co dla 2.0d jest sufitem, dla 3.0d jeszcze nie jest podłogą. Także tego....

 

Do sedna - znam 330d N57 z przebiegiem 650 tys. km. Jeździ szybko, ostro, a nadal idealnie gładziutko. Także dbać, prawidłowo serwisować, reagować - i będzie jeździć.

 

Niestety w tej chwili N57 jest wiodącym napędem wielu brutalnie i nikczemnie eksploatowanych suvów. W lekkich osobówkach jest istotniej mniejszości !

Ostatnio rozmawiałem z jednym ze znanych i uznanych tunerów na rynku, powiedział - że jeśli chodzi o remapy to robi naprawdę sporo X5, X6 3.0d, i co ciekawe wśród oczekiwań oprócz podniesienia mocy / momentu.... - znacząca większość zgłasza także potrzebę (czy nawet konieczność) zdjęcia / podniesienie limitera prędkości.

Moim zdaniem takie autosany powinny jeździć z należytą estymą, a nie zapitalać na pałę. Ci ludzie powinni prosto mówiąc - jeździć eMkami, a nie suvami !

Do tego na naszym rynku dochodzi sztucznie stworzony problem pochodzenia i realnego stanu większości aut z pojemnością powyżej 2.0, bo ze względu na sporą akcyzę (18,6%), rzeczywista jakość sprowadzanych sztuk jest naprawdę słaba. Do tego większość pierwotnie bezwzględnie eksploatowana jest na serwisie long-life. Zapytam - jak można kupić naprawdę mocnego diesla 3.0d - jeździć nim tak, jak na to pozwala, a na pierwszą wymianę oleju w nowym aucie jechać po 25 tys. km???       Mam wrażenie, że świat zwariował !

 

 

 

 

  • Lubię to 1

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
21 godzin temu, miczek.mk napisał(a):

o co dla 2.0d jest sufitem, dla 3.0d jeszcze nie jest podłogą.

Ale masz na myśli cenę słupka? Bo N57 akurat wychodzi na lidera w tej kwestii przez problem z wałem korbowym i nie ma to żadnego związku z nadwoziem suv.

Cytat

Zapytam - jak można kupić naprawdę mocnego diesla 3.0d - jeździć nim tak, jak na to pozwala, a na pierwszą wymianę oleju w nowym aucie jechać po 25 tys. km???    

 

też tego nie rozumiem ale 20d znosi to dzielnie 😉 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.08.2023 o 00:17, miczek.mk napisał(a):

Do sedna - znam 330d N57 z przebiegiem 650 tys. km. Jeździ szybko, ostro, a nadal idealnie gładziutko. Także dbać, prawidłowo serwisować, reagować - i będzie jeździć.

 

Troche mnie tym uspokoiles, skad w takim razie sie wziela "nagonka" na polskim youtubie, mechanikow celebrytow na problemy z walem korbowym w tym silniku, tyle materialow na ten temat, jakby to bylo prawdziwa plaga... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, vitruve napisał(a):

Troche mnie tym uspokoiles, skad w takim razie sie wziela "nagonka" na polskim youtubie, mechanikow celebrytow na problemy z walem korbowym w tym silniku, tyle materialow na ten temat, jakby to bylo prawdziwa plaga... 😞

Bo jest plaga. To że jeden egzemplarz tyle przejedzie nie znaczy że w innym nie obróci panewki przy 250k. Totolotek - jak masz szczęście to graj.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi w X3 N57 35d poszla panewka przy 222tys , główna od strony koła pasowego , reszta idealna , Pan u którego robiłem silnik twierdził ze to wina koła pasowego , po czasie wytwarza drgania i wywala panewkę , wał był idealnie prosty , korbowe jak nowe . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.