Skocz do zawartości

e39 felgi


520i

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Otwór centrujący w e39 to 74,1 więc nie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

znalazłem kolejne felgi...

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=316788800

są to oryginalne Alpin'y 5x120 17toms  ET46. Moje felgi to style 33 i 48 (ET20). Wychodzi na to, że musiałbym, dokupić pierścień na otwór centrujący.... 

Czy te, będą pasowały do mojej bmw? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ponad 9k pln za 17" alpiny? Strasznie drogo, swoja droga ET bedzie tu koszmarne, musialbys dokupic do nich grube, albo nawet bardzo grube dystanse. Chcesz fajne felgi do e39? Kup np. styling 65 z e39 m5, beda pasowac idealnie bez dystansow itd 🙂 

PS

Zobacz sobie kalkulator, BARDZO dobre narzedzie 🙂 https://xfelgi.pl/info/kalkulator-ET-felg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W dniu 6.06.2023 o 21:26, 520i napisał(a):

czy takie felgi będą pasowały do E39 z 99 roku

R18x8 5x112/120 ET30 nav72.56  

 


Ewentualnie możesz dać na tokarkę do rozwiercenia otworu centrującego. Robiłem tak kiedyś z felgami od e60 do pierwszej e39.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, madseason napisał(a):


Ewentualnie możesz dać na tokarkę do rozwiercenia otworu centrującego. Robiłem tak kiedyś z felgami od e60 do pierwszej e39.
 

Wielokrotnie poruszany temat i wielu osobom to sie udalo, jak i wielu nie. Kupowanie felg z otworem na e46 i rozwiercanie na e39 jest raczej zlym pomyslem. Niby mozna ale potem cos nie wyjdzie i zacznie sie nerwowka czemu jest zle, latwiej kupic dobre felgi pod e39, tym bardziej jak sie porusza dookola felg oryginalnych gdzie ich jest multum dostepnych. Jakby chcial jakies wyjatkowe felgi ktorych wzor nie wystepuje pod e39 to wtedy ok, mozna probowac a tak to uwazam ze gra nie jest warta tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja kupiłem felgu które mi się podobały, bo świadomości nie miałem, myślałem, że jak BMW to będzie pasowało, dopiero przy zakładaniu się zdziwiłem, zamiast sprzedawać, kupować inne itp postanowiłem to rozwiązać najszybciej i najlepiej jak potrafiłem 😄

A czy dobry pomysł czy nie - jak warsztat ma tokarkę, felgi są proste i robi ktos kto ma pojęcie (a na takiego trafiłem) to nie widze z tym problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Arclight napisał(a):

ponad 9k pln za 17" alpiny?

takie tu ceny...... szukam od dłuższego czasu właśnie tylko i wyłącznie Alpin.... Ceny, nie chcą spaść.....

 

21 godzin temu, Arclight napisał(a):

Chcesz fajne felgi do e39? Kup np. styling 65 z e39 m5,

Mam styling 33 (16 cali) na zimę (w idealnym stanie), a na lato styling 48 (też 16 i też w idealnym stanie)..

co najśmieszniejsze: oba komplety felg kupione w odstępie 3 miesięcy (oba komplety mają około 1 roku....)....oczywiście na to poszły komplety nowych opon (zamawiane tu w Norwegii). Letnie zostały założone na styling 33 ale biły bo facet nie potrafił wyważyć..... dopiero polak sobie z tym poradził. letnie opony trafiły na styling 48, a zimówki trafiły na styling 33.....

Co poradzę że podobają mi się właśnie alpiny? styling 48 są najbardziej zbliżone do nich.....

Dzięki za kalkulator.

11 godzin temu, Fuser napisał(a):

znam tą stronę i już wielokrotnie ja przeglądałem. Widziałem ostatnio na Yt na kanale firmy naprawiającej bmki, jak testowali 7-kę na bardzo podobnych felgach do alpin.... niestety, nie zapamiętałem jaki to był film (który z kolei) celem zadania pytania - co to za felgi. Wiem tylko że to był stara 7ka z lat produkcji podobnych do e39....

21 godzin temu, Arclight napisał(a):

ET bedzie tu koszmarne, musialbys dokupic do nich grube, albo nawet bardzo grube dystanse.

czyli problem leży tylko w dystansach? mniej więcej na "oko" - jaką grubość musiałby mieć dystans żeby te cuda pasowały?

Czy to znaczy, że alpiny miały inaczej zbudowane zawieszenie? (o tym że są obniżone wiem). Inne piasty? inny rozstaw ich mocowania? Bo skoro Et nie pasuje... czy tylko te felgi były inaczej zbudowane? 

reklamuje się tutaj jeszcze jedna firma która ma w swojej ofercie takie coś:

https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=290610955&ci=2

dostępne czarne i srebrne.....

 

Edytowane przez 520i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra, w kalkulatorze ustawiłem  - wzorcowa felga - ET 20 , szerokość felgi - 7 cali.

Innych parametrów nie ruszałem - opcjonalny dystans - 0 - bo nie mam dystansów.

szerokość felgi alpina ustawiłem na 8 cali.. bo na feldze jest 8J...

i teraz, odsadzenie felgi - czyli opcjonalny dystans sobie ustawiam ostatnim parametrem..... Ustawiłem dystans na 28mm i wychodzi że felga będzie i trochę schowana i trochę wyciągnięta na zewnątrz.....

chyba już sobie powoli wybijam je z głowy..... trochę szerokie.... dobrze policzyłem?

Edytowane przez 520i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla przykladu moje rondelle 0058 18"

Przod, szerokosc felgi: 8.5", ET13
Tyl, szerokosc felgi: 10", ET19

Z tym ze ja mam z tylu (chyba) jeszcze 11mm dystans
spacer.png

 

Dla przykladu to co napisales na samym poczatku:

Cytat

R18x8 5x112/120 ET30 nav72.56 

no to tutaj porownajmy tyl mojego (z dystansem) vs to, i wyjdzie cos takiego:
spacer.png


Czyli bys mial felge schowana w nadkole o 4.75cm wzgledem mojej, czyli no BARDZO bylaby schowana.. gusta gustami, mi sie cos takiego nie podoba 😛 ale chcialem pokazac jak to liczyc 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
1 godzinę temu, Arclight napisał(a):

Dla przykladu moje rondelle 0058 18"

Przod, szerokosc felgi: 8.5", ET13
Tyl, szerokosc felgi: 10", ET19

I jak Ty na tym jeździsz? Nie trą o nadkole na wiekszych wybojach? Miałem z fabryki 17, bez dystansu, i zawias m-paka, opony szersze z tyłu - 255 i potrafiły przytrzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, madseason napisał(a):

I jak Ty na tym jeździsz? Nie trą o nadkole na wiekszych wybojach? Miałem z fabryki 17, bez dystansu, i zawias m-paka, opony szersze z tyłu - 255 i potrafiły przytrzeć.

Normalnie 😛 prawa strona nie trze nigdy, co do lewej strony to troche gorzej. Wczesniej mialem opone z tylu 235 to nie tarla NIGDY, po zmianie na 245 to juz niestety potrafi przetrzec podczas latania bokiem/ na wiekszych wybojach/ czasem podczas dania mu w palnik na 1/2 biegu, wtedy tyl auta mocno sie obniza i potrafi obetrzec, ale tak jak pisalem tylko lewa strona - moze amorek z lewej strony gorzej trzyma. W planach i tak jest zalozenie gwintu wiec wtedy tak czy inaczej ten problem sie usunie, albo zwieksze minimalnie negatyw podczas ustawiania zbierznosci i pewnie tez bedzie ok 😛 w sumie na zbierznosc to sie od dawna wybieram ale dotrzec nie moge.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, 520i napisał(a):

Arclight, nie wygląda to źle na zdjęciu.....

tyle że dla mnie 8 cali wystarczy zupełnie - ja nie latam bokiem tym autem.....

co do latania bokiem to akurat przy wezszej oponie jest latwiej 😛 no i aspekt tego ze ja mam 4.4 a Ty 2.0 wiec tez mamy inna wizje uzytkowania auta, dla mnie to jest funcar, na codzien do "normalnej" jazdy mam co innego. Takie mocne wystawienie jak ja mam to trzeba sie troche natrudzic, ja mam z 6-7 kompletow roznych dystansow w domu i w zaleznosci od felgi rozne setupy sobie zakladam. Mysle ze jakbys ucelowal takie -1cm moze -1.5cm wzgledem tego co ja mam to wygladaloby to dalej okej. Moze kwestia gustu, ale mega mi sie nie podobaja e39 ktore stoja wysoko i maja schowane kola, no woz drabiniasty 😄

Tu masz jak to u mnie z boku wyglada, chociaz nie ukrywam ze polerka tam by sie przydala 😛

spacer.png

Edytowane przez Arclight
dodanie zdjecia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.09.2023 o 19:27, Arclight napisał(a):

Mysle ze jakbys ucelowal takie -1cm moze -1.5cm

też tak właśnie pomyślałem o takich dystansach... Tym bardziej że dziś dostałem powiadomienie z Finn'a  (norweskie allegro) ze cena tych alpin spadła na 22500...... Kusi mnie żeby napisać do faeta że zapłacę mu 15 000.... Ciekawe jaka będzie jego reakcja.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, 520i napisał(a):

też tak właśnie pomyślałem o takich dystansach... Tym bardziej że dziś dostałem powiadomienie z Finn'a  (norweskie allegro) ze cena tych alpin spadła na 22500...... Kusi mnie żeby napisać do faeta że zapłacę mu 15 000.... Ciekawe jaka będzie jego reakcja.....

1) dalej za drogo, przejedz sie do polszy na wakacje i wez do bagaznika cos za ulamek tej ceny
2) dystanse mysle ze tak 3cm to max, max, max. Pamietaj ze to masa nieresorowana wiec lepiej miec felge z dobrym ET bez dystansu niz zle ET + dystans, masz tam wiecej masy nieresorowanej i zawieszenie sie szybciej zuzywa, dla mnie mimo wszystko to do przezycia bo lubie miec felge "na rowno", ale jak dla ciebie nie ma roznicy czy do blotnika brakuje 2 cm czy 4 to znajdz felge do E39, one wszystkie beda mialy "ok" ET fabrycznie a lepiej miec dystans 1.5cm niz 3cm jak juz 😛

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.09.2023 o 21:07, Arclight napisał(a):

dalej za drogo

pamiętaj, że to cena felg i opon (co prawda bieżnika niewiele pozostało, ale....)

nadal jednak czekam - może znajdzie się coś bliżej Stavanger...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

no dobra, wiosna więc tego....

na znanym portalu aukcyjnym....hahahaha

no dobra...na finn.no (norweski odpowiednik znanego portalu aukcyjnego), znalazłem dystrybutora felg...

wpadły mi w oko "take ło"

https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=290610955

nawet ma facet odpowiedni rozmiar:

Solv: r17x8 5x120 ET34
Sort: r17x8 5x120 ET15

solv to srebrne

sort to czarne...

chciałem czarne, ale mają ET 15 a e39 ma ET20... czymoże lepiej te z ET34?

sęk w tym że e39 ma felgi 7 cali a to są 8 cali - czyli szersze...

no i co z tym ET?

jak to rozgryźć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy ET 15 wewnętrzna krawędź felgi wjedzie ci o jakieś 7~8 mm do środka i jakieś 17~18 na zewnątrz przy ET 35 koło wjedzie ci 27 mm do środka po wewnętrznej i jakieś 3 mm po zewnętrznej stronie. No i trzeb sprawdzić czy i ile wystaje zacisk poza płaszczyznę tarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.