Skocz do zawartości

F11 525xD 218hp wałeczki , pompa CP4 , opiłki w filtrze


aramiel123

Rekomendowane odpowiedzi

:mad2: Witam mam pytanie czy te waleczki nie są jakoś nadmiernie złuzyte ,pytam bo wymieniałem uszczelke pokrywy , wszystko rozebrałem i czyściłem podczas rozbierania czujnik położenia walka był zalepiony opilkiem metalowym .

Niby normalne ze coś tam jest , ale wyciągałem go jakieś 4 miesiące temu i nie było tego . Silnik nie ruszany rozrzad orginalny zero luzów przebieg 300 tys .



https://naforum.zapodaj.net/5cd6f121d769.jpg.html


5cd6f121d769.jpg


819135363856.jpg



fba65440d430.jpg

Edytowane przez aramiel123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A wy sie znacie. Gdzie turbina ma srebrne panewki? :duh: W ktorym miejscu? Jak bylyby zlote z panewek walu to juz by bylo po silniku. Wypowiadac sie panowie jak robiliscie silnik, a jak wiedza z internetu, nie mieszac.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbinki raczej nie silniczek dobrze sie zbiera jeśli można wziasc to pod uwagę to zamyka te sportowe wskaźniki z bmw do konca 160kw i 480nm bez problemu turbinki ładują 3200hPa od praktycznie 1.400 do 4.200 obr

Wtryski korekty idealne

09303291d959.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[quote="SkeYT"


Chyba nie za bardzo znasz się na właściwościach smarnych oliwy nie będę pisał o specifikacja i znaczeniach jest tego mnóstwo tylko trzeba poświęcić chwilkę

w40 powinien mieć dużo lepsze właściwości smarne niż w30

Edytowane przez aramiel123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narazie zmieniłem olej i filtr przejechałem kilkaset km . Sprawdzilem filtr zauważyłem 2 malutkie opilki jak igiełki żeby je zauważyć trzeba było przejrzeć filtr dość dokladnie , normalnie nikt by tego nie zauważył podczas rutynowej wymiany
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narazie zmieniłem olej i filtr przejechałem kilkaset km . Sprawdzilem filtr zauważyłem 2 malutkie opilki jak igiełki żeby je zauważyć trzeba było przejrzeć filtr dość dokladnie , normalnie nikt by tego nie zauważył podczas rutynowej wymiany

Miałem u siebie podobny przypadek, po kupnie samochodu robiłem rozrząd i przy zmianie oleju mechanik żonaczył opiłki w filtrze. Miska w dół, panewki sprawdzone,wszystkie jak nowe.Po dwóch zmianach oleju, około co 5 tyś plus płukanka Zrobiło się czysto. Podejrzenia są takie że ktoś je wymienił i nie wyczyścił dobrze silnika, podobno w chlodniczce oleju się zbierają i też ją najlepiej wymienić. Od tego momentu zrobiłem ok 8 tyś. i jest ok. Przebieg 300 tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[quote="SkeYT"


Chyba nie za bardzo znasz się na właściwościach smarnych oliwy nie będę pisał o specifikacja i znaczeniach jest tego mnóstwo tylko trzeba poświęcić chwilkę

w40 powinien mieć dużo lepsze właściwości smarne niż w30

 

Chyba nie za bardzo znasz mnie twierdząc, że się nie znam. Ale nie zamierzam Cię uświadamiać co, kto, gdzie, z kim i dlaczego :) Pozdro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

w40 powinien mieć dużo lepsze właściwości smarne niż w30

Powinien ale nie ma i to stwierdzenie jest oczywiscie bledne. 5w/30 bez zadnych kombinacji z 0 badz 40, nie istotne w jakiej konfiguracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas sprawdzana filtra oleju poczułem zapach Diesla okazało się , ze puscil przelew na wtrysku ta mała gumeczka wszystko pływało w

ropie .

Podczas czyszczenia zauważyłem , że coś się mieni w ropie da się to tylko zobaczyc na czarnym plastiku i w mocnym świetle

,kurde opilki .

Sprawdziłem pompe w baku nic nie mam .

Rozkręciłem pompe wtryskowa zaworek regulacyjny mial opilki dosłownie 3 na siteczku wymyłem włożyłem ale nie dało mi to spokoju rozklecilem więc górna pokrywe i coś takiego ???

Czy to normalne złuzycie czy pompa się kończy ?


d4ce0d6eb438.jpg

a9f6b46f751f.jpg

898cc35cfce1.jpg


d38c718bec24.jpg


e59f01fff402.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas przeglądania zdjęć coś przykuło moją uwagę

Nie zauważyłam tego podczas wymiany uszczelki.

Myślałem , że to jakiś nagar ale wyraźnie coś odpada od waleczkow

Myślę że to te kawałeczki co miałem w filtrze oleju będę rozbieral jeszcze raz pokrywę


79d2c4433536.jpg


e202f89b1b7b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:shock: Rzeczywiście te miejsca wyglądają na spękane. Może wałki są czymś pokryte? Chyba, że to wżery w materiale z którego są zrobione? Wygląda to jakby miało zaraz pęknąć.

To tłumaczyłoby też ten opiłek, który znalazłeś na czujniku położenia wałka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.