Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
ja dla siebie i tak inne auto planuje, to ma byc rodzinne... ktorym ze wzgledu na to czym ja się zajmuję i tak ona bedzie głównie jezdziła, co nie zmienia faktu, że porysowane felgi mnie wku*wiaja :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Są i takie patenty :D

https://felgeo.pl/pol_m_Felgi_Akcesoria_Alloygator-83067.html


Ja tam się z żoną autami wymieniam, natomiast uważam, że większym problemem po prostu jest rozmiar samochodów. M2 żona jeszcze ani razu nie obiła, V-klasę już kilka. X5 też małe nie jest.

 

Stosujesz? :)

"Równie istotne jest też to, że obręcze doskonale podkreślają wizualne walory kół i optycznie zwiększają rozmiar felg aluminiowych (o ok. 1”), co pozytywnie wpływa na prezencję całego samochodu." - to może rozwiązać większość dylematów konfigurujących wybierających 21" vs 22" :)


Ja X5 się nie wymieniam, chyba że na trasie albo po imprezie :) Natomiast sam przez gabaryty, pośpiech i nieuwagę przeszorowałem sobie już 3szt felg :( Nic tak nie psuje dnia, szczególnie że felgi we wszystkich wcześniejszych autach były bez rysy, więc chyba muszę sobie kupić te gumy ;-)

Opublikowano

Widziałem to u znajomego wulkanizatora na czymś pokroju Renault Kangoo :D Też z powodu żony montował. Generalnie nie brałbym w kolorze, tylko czarne/srebrne, to by pewnie jakoś wizualnie znikło, bo to niestety super atrakcyjne nie jest, ale się sprawdza do pewnej siły uderzenia.


A przypomina mi się, jak jeszcze kupowałem X6 E71 i dopłacałem do 19" felg, a potem zmieniłem na 20" z X6M. To był idealny rozmiar. Nie do końca rozumiem, skąd się dziś wzięła ta popularność rozmiarów typu 22", dla mnie to padaka i wcale nie wygląda to tak dobrze, jak jest felga z 2cm gumy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Widziałem to u znajomego wulkanizatora na czymś pokroju Renault Kangoo :D Też z powodu żony montował. Generalnie nie brałbym w kolorze, tylko czarne/srebrne, to by pewnie jakoś wizualnie znikło, bo to niestety super atrakcyjne nie jest, ale się sprawdza do pewnej siły uderzenia.


A przypomina mi się, jak jeszcze kupowałem X6 E71 i dopłacałem do 19" felg, a potem zmieniłem na 20" z X6M. To był idealny rozmiar. Nie do końca rozumiem, skąd się dziś wzięła ta popularność rozmiarów typu 22", dla mnie to padaka i wcale nie wygląda to tak dobrze, jak jest felga z 2cm gumy.

Sławomir ale to tak nie działa.

Moje stare F15 z 21" ma dużo niższy profil niż G05 z 22".

Im nowsze auta tym cała średnica koła jest zwiększona.

.

Edytowane przez --==maly==--
Opublikowano
G05 na 22".

Wg mnie optymalnie i nadal gumy wystarczająco żeby wyglądało dobrze na SUVie.

IMG-20210729-WA0006.jpg

Takim konfigiem właśnie w lecie jeżdżę. Wygląda dobrze, przy MProff już słabo jest z komfortem. Na zimę mam 20 z run flat. Różnica w komforcie niewielka, natomiast w prowadzeniu w ostrych zakrętach to przepaść.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

DanielKZ tu też jest Mproff i jak dla mnie to auto jest bardzo komfortowe. Jakie masz opony? Tutaj conti bez rft. Ciśnienie ustaw na 0.1-0.2b więcej niż minimalna dopuszczalna i komfort super.

Jak dalej będzie Ci za mało to można dokodować tryb pracy zawieszenia comfort plus i będzie wygodniej.

Opublikowano
Moje stare F15 z 21" ma dużo niższy profil niż G05 z 22".

Im nowsze auta tym cała średnica koła jest zwiększona.

.

Masz rację, aż sprawdziłem, E70 275/40ZR20 wysokość opony 40% z 275 = 110mm

G05 275/45R20 wysokość 45% z 275 = 123,75mm

13.75mm różnicy to daje ok 0.54cala, razy dwa to by wychodziło, że G05 ma plus minus 1 cal większe koła, jeśli się nie pomyliłem.


W sumie ciekawa rzecz, zastanawiam się co producent chciał osiągnąć większymi kołami, bo po głowie chodzą mi głównie wady tego rozwiązania.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Moje stare F15 z 21" ma dużo niższy profil niż G05 z 22".

Im nowsze auta tym cała średnica koła jest zwiększona.

.

Masz rację, aż sprawdziłem, E70 275/40ZR20 wysokość opony 40% z 275 = 110mm

G05 275/45R20 wysokość 45% z 275 = 123,75mm

13.75mm różnicy to daje ok 0.54cala, razy dwa to by wychodziło, że G05 ma plus minus 1 cal większe koła, jeśli się nie pomyliłem.


W sumie ciekawa rzecz, zastanawiam się co producent chciał osiągnąć większymi kołami, bo po głowie chodzą mi głównie wady tego rozwiązania.

 

Ja myślę, że rynek reguluje + trochę designerzy dokładają swoje. Wypuszcza BMW X5 g05 i daje do wyboru koła - 20, 21, 22. Jak >30% będzie wybierać 22", a mniej 20" to w kolejnej generacji będą do wyboru 21, 22 i 23 :) Oczywiście rozmiar koła też będzie większy, bo inaczej wszyscy narzekaliby na komfort jeżdżąc na naleśniku. Jak konfigurowałem Q8 kiedyś, to zauważyłem że są pod tym względem 1 generację do przodu, bo tam w RS jest wybór pomiędzy 22" a 23". W cywilnym to bardzo szeroki przedział 19-23". Kolejna generacja może przywitać już 24" :mad2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wg mnie dobry ruch bo naleśnikowata opona w SUVie wygląda słabo.

W f15 na 21" już mi się to nie podoba do końca.

Plusy jakie widzę to możliwość zastosowania większego układu hamulcowego i koło robi mniej obrotów więc opony wytrzymują troche większe przebiegi.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

GLE ma potężne koło, bo na 21" 275/45 + 315/40

F15 tylko 285/35 + 325/30

G05 275/40 + 315/35

Mowa o cywilnych X5

Opublikowano
Pozwoliłem sobie na konf...nowego X5 względem mojego G05 z 2019r. W sumie niewielka różnica w cenie tylko 130 koła więcej :) względem 430 pln. Myślę ,że to przesadna cena jak za tą taczkę :P :P Jedynie mam nadzieję ,że poprawili odgłos zamykanych drzwi z tyłu spasowanie elementów oraz trzymanie toru jazdy.Zawsze myślałem ,że SUV to komfort , cisza :o jednak człowiek uczy się całe życie a już dosięga starość.P ośmiu latach X ach przesiadłem się na serię 5.i :?: i nigdy więcej huczącej , pływającej taczki...Pozdro dla posiadaczy X5 :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pozwoliłem sobie na konf...nowego X5 względem mojego G05 z 2019r. W sumie niewielka różnica w cenie tylko 130 koła więcej :) względem 430 pln. Myślę ,że to przesadna cena jak za tą taczkę :P :P Jedynie mam nadzieję ,że poprawili odgłos zamykanych drzwi z tyłu spasowanie elementów oraz trzymanie toru jazdy.Zawsze myślałem ,że SUV to komfort , cisza :o jednak człowiek uczy się całe życie a już dosięga starość.P ośmiu latach X ach przesiadłem się na serię 5.i :?: i nigdy więcej huczącej , pływającej taczki...Pozdro dla posiadaczy X5 :)

Zdecydowanie coś nie takie z twoim autem skoro tak piszesz :)

A co do różnicy w cenie mi ciut lepiej wyposażone M60i (sufit alcantara i dół deski skóra reszta to samo) wyszło 80tyś więcej niż M50d a rabat mam niższy o 7%.

Gdyby rabat był ten sam różnica była by 45tyś.

Wcześniej M50d i M50i kosztowały tyle samo więc realna różnica jest właśnie taka. Różnica czasowa w zamówieniach 2.5roku 80tyś to sporo ale bez tragedii.

Opublikowano

Nie wiem czy w temacie, ale... Byłem wczoraj odebrać nową Skodę Kodiaq dla firmy. Wersja nieważna, wyposażenie, wykończenie, systemy wiadomo BMW klasa albo dwie wyżej, aczkolwiek zaskoczyła mnie na plus w tej klasie cenowej. Co w niej mnie zaskakuje ? Ilość miejsca z tyłu. X5 to jest dramat w porównaniu do przez wszystkich wyśmiewanej Skody. Ok. Bagażnik większy, ale dlaczego w BMW nie ma przesuwanych tylnych siedzeń ? Przecież częściej jeździmy w 4 osoby niz z pelnym bagażnikiem - kilka wyjazdów w roku... Przyznam się się kupiłem X5 nawet w nim nie siedząc, ale ja mam problem z kolanami z tyłu przy 190 cm wzrostu, a w Skodzie mam z 10 cm luzu. I nie, nie czekam tu na komentarze ortodoksyjnych wyznawców BMW typu to trzeba było kupić Skodę. Jakie są wasze odczucia/doświadczenia w tym temacie?

PS.

Szwagier jeździ GLB AMG i tam też nie ma problemu z miejscem z tyłu :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To jest dziwne ale F15 ma dużo więcej miejsca z tyłu niż G05. W G05 jest zdecydowanie ciasno. Osoby o wzroście do 170-180 znośnie ale większe już ciasno.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mnie zaskakiwało ile więcej q8 ma miejsca z tylu. Nie mówiąc o q7. Jeszcze jedna kwestia - miejsce na nogi na siedzeniu pasażera, gdzie Audi również bije na głowę BMW. I nie można tego wytłumaczyć komora silnika w której w obu przypadkach mieszczą się 4litrowe v8. BMW chyba od zawsze tak ma ze jest ciaśniejsze. Mi się bardziej podobało x5, no i te tablety w Audi odstraszały.
Opublikowano
ale dlaczego w BMW nie ma przesuwanych tylnych siedzeń ?

W Cayenne są przesuwane, zapewne wspólne rozwiązania z grupy VW. Szkoda kasy na X5, jak Porsche w tej samej cenie, serio. A co do Skody, w wielu aspektach może być wręcz lepsza niż najtańsze BMW.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cayenne wydawał mi się jakby mniejszy i ciaśniejszy od X5, szczególnie na tylnej kanapie.
Opublikowano
ale dlaczego w BMW nie ma przesuwanych tylnych siedzeń ?

W Cayenne są przesuwane, zapewne wspólne rozwiązania z grupy VW. Szkoda kasy na X5, jak Porsche w tej samej cenie, serio. A co do Skody, w wielu aspektach może być wręcz lepsza niż najtańsze BMW.

 


Czy w tej samej cenie? Znajomy brał teraz auto ze stocku, 3% rabatu :/

Jak na szybko skonfigurowałem Cayenne S do poziomu mojej, jeszcze nie odebranej 40i to wyszło 200 000 pln brutto więcej. Z tym, że w bmw mam 14%, a tam 3%

Opublikowano

Benzynowe X5 zaczyna się od 395tys, Cayenne od 398tys.

Dla mnie to no-brainer. Gorzej wyposażone Porsche nadal będzie lepsze od X5.

BMW raz, że wygląda coraz gorzej, to dwa, te nowe ekrany w wersji LCI sprawią, że każda jedna jazda tym autem będzie Ci przypominać, jak to kiedyś BMW było lepsze.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cayene to stary model i jest przed liftem, zobaczymy co będzie z cenami po. 3 procent rabatu na schodzący model to śmiech na sali, mnie się obiło ze dawali 8 ale to tylko zasłyszana płota, nic pewnego.
Opublikowano

W Krakówie na Cayenne S do produkcji dostałem miesiąc temu 8% rabatu.

Na miejscu mieli fajna brązowa w bazowym silniku i mogli zrobić również 8% na nią.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.