Skocz do zawartości

X5 LCI 2023


DanielKZ

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Są i takie patenty :D

https://felgeo.pl/pol_m_Felgi_Akcesoria_Alloygator-83067.html


Ja tam się z żoną autami wymieniam, natomiast uważam, że większym problemem po prostu jest rozmiar samochodów. M2 żona jeszcze ani razu nie obiła, V-klasę już kilka. X5 też małe nie jest.

 

Stosujesz? :)

"Równie istotne jest też to, że obręcze doskonale podkreślają wizualne walory kół i optycznie zwiększają rozmiar felg aluminiowych (o ok. 1”), co pozytywnie wpływa na prezencję całego samochodu." - to może rozwiązać większość dylematów konfigurujących wybierających 21" vs 22" :)


Ja X5 się nie wymieniam, chyba że na trasie albo po imprezie :) Natomiast sam przez gabaryty, pośpiech i nieuwagę przeszorowałem sobie już 3szt felg :( Nic tak nie psuje dnia, szczególnie że felgi we wszystkich wcześniejszych autach były bez rysy, więc chyba muszę sobie kupić te gumy ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem to u znajomego wulkanizatora na czymś pokroju Renault Kangoo :D Też z powodu żony montował. Generalnie nie brałbym w kolorze, tylko czarne/srebrne, to by pewnie jakoś wizualnie znikło, bo to niestety super atrakcyjne nie jest, ale się sprawdza do pewnej siły uderzenia.


A przypomina mi się, jak jeszcze kupowałem X6 E71 i dopłacałem do 19" felg, a potem zmieniłem na 20" z X6M. To był idealny rozmiar. Nie do końca rozumiem, skąd się dziś wzięła ta popularność rozmiarów typu 22", dla mnie to padaka i wcale nie wygląda to tak dobrze, jak jest felga z 2cm gumy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Widziałem to u znajomego wulkanizatora na czymś pokroju Renault Kangoo :D Też z powodu żony montował. Generalnie nie brałbym w kolorze, tylko czarne/srebrne, to by pewnie jakoś wizualnie znikło, bo to niestety super atrakcyjne nie jest, ale się sprawdza do pewnej siły uderzenia.


A przypomina mi się, jak jeszcze kupowałem X6 E71 i dopłacałem do 19" felg, a potem zmieniłem na 20" z X6M. To był idealny rozmiar. Nie do końca rozumiem, skąd się dziś wzięła ta popularność rozmiarów typu 22", dla mnie to padaka i wcale nie wygląda to tak dobrze, jak jest felga z 2cm gumy.

Sławomir ale to tak nie działa.

Moje stare F15 z 21" ma dużo niższy profil niż G05 z 22".

Im nowsze auta tym cała średnica koła jest zwiększona.

.

Edytowane przez --==maly==--
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

G05 na 22".

Wg mnie optymalnie i nadal gumy wystarczająco żeby wyglądało dobrze na SUVie.

IMG-20210729-WA0006.jpg

Takim konfigiem właśnie w lecie jeżdżę. Wygląda dobrze, przy MProff już słabo jest z komfortem. Na zimę mam 20 z run flat. Różnica w komforcie niewielka, natomiast w prowadzeniu w ostrych zakrętach to przepaść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

DanielKZ tu też jest Mproff i jak dla mnie to auto jest bardzo komfortowe. Jakie masz opony? Tutaj conti bez rft. Ciśnienie ustaw na 0.1-0.2b więcej niż minimalna dopuszczalna i komfort super.

Jak dalej będzie Ci za mało to można dokodować tryb pracy zawieszenia comfort plus i będzie wygodniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje stare F15 z 21" ma dużo niższy profil niż G05 z 22".

Im nowsze auta tym cała średnica koła jest zwiększona.

.

Masz rację, aż sprawdziłem, E70 275/40ZR20 wysokość opony 40% z 275 = 110mm

G05 275/45R20 wysokość 45% z 275 = 123,75mm

13.75mm różnicy to daje ok 0.54cala, razy dwa to by wychodziło, że G05 ma plus minus 1 cal większe koła, jeśli się nie pomyliłem.


W sumie ciekawa rzecz, zastanawiam się co producent chciał osiągnąć większymi kołami, bo po głowie chodzą mi głównie wady tego rozwiązania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Moje stare F15 z 21" ma dużo niższy profil niż G05 z 22".

Im nowsze auta tym cała średnica koła jest zwiększona.

.

Masz rację, aż sprawdziłem, E70 275/40ZR20 wysokość opony 40% z 275 = 110mm

G05 275/45R20 wysokość 45% z 275 = 123,75mm

13.75mm różnicy to daje ok 0.54cala, razy dwa to by wychodziło, że G05 ma plus minus 1 cal większe koła, jeśli się nie pomyliłem.


W sumie ciekawa rzecz, zastanawiam się co producent chciał osiągnąć większymi kołami, bo po głowie chodzą mi głównie wady tego rozwiązania.

 

Ja myślę, że rynek reguluje + trochę designerzy dokładają swoje. Wypuszcza BMW X5 g05 i daje do wyboru koła - 20, 21, 22. Jak >30% będzie wybierać 22", a mniej 20" to w kolejnej generacji będą do wyboru 21, 22 i 23 :) Oczywiście rozmiar koła też będzie większy, bo inaczej wszyscy narzekaliby na komfort jeżdżąc na naleśniku. Jak konfigurowałem Q8 kiedyś, to zauważyłem że są pod tym względem 1 generację do przodu, bo tam w RS jest wybór pomiędzy 22" a 23". W cywilnym to bardzo szeroki przedział 19-23". Kolejna generacja może przywitać już 24" :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wg mnie dobry ruch bo naleśnikowata opona w SUVie wygląda słabo.

W f15 na 21" już mi się to nie podoba do końca.

Plusy jakie widzę to możliwość zastosowania większego układu hamulcowego i koło robi mniej obrotów więc opony wytrzymują troche większe przebiegi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwoliłem sobie na konf...nowego X5 względem mojego G05 z 2019r. W sumie niewielka różnica w cenie tylko 130 koła więcej :) względem 430 pln. Myślę ,że to przesadna cena jak za tą taczkę :P :P Jedynie mam nadzieję ,że poprawili odgłos zamykanych drzwi z tyłu spasowanie elementów oraz trzymanie toru jazdy.Zawsze myślałem ,że SUV to komfort , cisza :o jednak człowiek uczy się całe życie a już dosięga starość.P ośmiu latach X ach przesiadłem się na serię 5.i :?: i nigdy więcej huczącej , pływającej taczki...Pozdro dla posiadaczy X5 :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pozwoliłem sobie na konf...nowego X5 względem mojego G05 z 2019r. W sumie niewielka różnica w cenie tylko 130 koła więcej :) względem 430 pln. Myślę ,że to przesadna cena jak za tą taczkę :P :P Jedynie mam nadzieję ,że poprawili odgłos zamykanych drzwi z tyłu spasowanie elementów oraz trzymanie toru jazdy.Zawsze myślałem ,że SUV to komfort , cisza :o jednak człowiek uczy się całe życie a już dosięga starość.P ośmiu latach X ach przesiadłem się na serię 5.i :?: i nigdy więcej huczącej , pływającej taczki...Pozdro dla posiadaczy X5 :)

Zdecydowanie coś nie takie z twoim autem skoro tak piszesz :)

A co do różnicy w cenie mi ciut lepiej wyposażone M60i (sufit alcantara i dół deski skóra reszta to samo) wyszło 80tyś więcej niż M50d a rabat mam niższy o 7%.

Gdyby rabat był ten sam różnica była by 45tyś.

Wcześniej M50d i M50i kosztowały tyle samo więc realna różnica jest właśnie taka. Różnica czasowa w zamówieniach 2.5roku 80tyś to sporo ale bez tragedii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy w temacie, ale... Byłem wczoraj odebrać nową Skodę Kodiaq dla firmy. Wersja nieważna, wyposażenie, wykończenie, systemy wiadomo BMW klasa albo dwie wyżej, aczkolwiek zaskoczyła mnie na plus w tej klasie cenowej. Co w niej mnie zaskakuje ? Ilość miejsca z tyłu. X5 to jest dramat w porównaniu do przez wszystkich wyśmiewanej Skody. Ok. Bagażnik większy, ale dlaczego w BMW nie ma przesuwanych tylnych siedzeń ? Przecież częściej jeździmy w 4 osoby niz z pelnym bagażnikiem - kilka wyjazdów w roku... Przyznam się się kupiłem X5 nawet w nim nie siedząc, ale ja mam problem z kolanami z tyłu przy 190 cm wzrostu, a w Skodzie mam z 10 cm luzu. I nie, nie czekam tu na komentarze ortodoksyjnych wyznawców BMW typu to trzeba było kupić Skodę. Jakie są wasze odczucia/doświadczenia w tym temacie?

PS.

Szwagier jeździ GLB AMG i tam też nie ma problemu z miejscem z tyłu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mnie zaskakiwało ile więcej q8 ma miejsca z tylu. Nie mówiąc o q7. Jeszcze jedna kwestia - miejsce na nogi na siedzeniu pasażera, gdzie Audi również bije na głowę BMW. I nie można tego wytłumaczyć komora silnika w której w obu przypadkach mieszczą się 4litrowe v8. BMW chyba od zawsze tak ma ze jest ciaśniejsze. Mi się bardziej podobało x5, no i te tablety w Audi odstraszały.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale dlaczego w BMW nie ma przesuwanych tylnych siedzeń ?

W Cayenne są przesuwane, zapewne wspólne rozwiązania z grupy VW. Szkoda kasy na X5, jak Porsche w tej samej cenie, serio. A co do Skody, w wielu aspektach może być wręcz lepsza niż najtańsze BMW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale dlaczego w BMW nie ma przesuwanych tylnych siedzeń ?

W Cayenne są przesuwane, zapewne wspólne rozwiązania z grupy VW. Szkoda kasy na X5, jak Porsche w tej samej cenie, serio. A co do Skody, w wielu aspektach może być wręcz lepsza niż najtańsze BMW.

 


Czy w tej samej cenie? Znajomy brał teraz auto ze stocku, 3% rabatu :/

Jak na szybko skonfigurowałem Cayenne S do poziomu mojej, jeszcze nie odebranej 40i to wyszło 200 000 pln brutto więcej. Z tym, że w bmw mam 14%, a tam 3%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Benzynowe X5 zaczyna się od 395tys, Cayenne od 398tys.

Dla mnie to no-brainer. Gorzej wyposażone Porsche nadal będzie lepsze od X5.

BMW raz, że wygląda coraz gorzej, to dwa, te nowe ekrany w wersji LCI sprawią, że każda jedna jazda tym autem będzie Ci przypominać, jak to kiedyś BMW było lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Cayene to stary model i jest przed liftem, zobaczymy co będzie z cenami po. 3 procent rabatu na schodzący model to śmiech na sali, mnie się obiło ze dawali 8 ale to tylko zasłyszana płota, nic pewnego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.