Skocz do zawartości

F11 520D N47, mocne basowe buczenie po wymianie gum.


tylordurden

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 68
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Jaki filtr paliwa miałby mieć tu związek? Zła dawka dawałaby błąd raczej.

 

Ja też nie sądziłem że lekkie drgania byłyby przez filtr już był po 30k. Przebiegu. Miałem uszkodzony przegub wymieniłem cała półośkę do pary z prawa lobro ale miałem jeszcze delikatne podrygi cykliczne poczas jazdy i to takie że odczucie było że to wibracje koła, wymieniłem filtr paliwa i olej po 12k i pomogło.


Wyglada na to że takie drgania są prawie identyczne w wielu schorzeniach, kiedyś takie drgania też zniwelowałem ponowną adaptacją skrzyni biegów. No i jeszcze olej w vtg muszę wymienić i zaadoptować bo pewnie też co 4 drgnięcie jest od tego :D


Najlepiej to jakby DPF się cały czas wypalał bo nie wiem jakim cudem ale podczas tego procesu auto całe chodzi jakby wyjechało z salonu dopiero, może się boi że się zapali to trzyma pion hehe. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Panowie czy ktoś ma jakiś pomysł gdzie szukać dalej?

Im wyższy bieg i niższe obroty tym bardziej odczuwalny silnik i jego praca na całej budzie, mocno bardzo się przenoci - tylko pod obiążeniem. Lista wymienionych rzeczy w pierwszym poście...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego w sumie to bym się przejechał jakąś F11 żeby się wymienić spostrzeżeniami i doświadczeniami. Ja z Krakowa też jestem to może się spotkajmy i obsłuchamy te nasze szerszenie. Ktoś chętny na spota w krk odnośnie drgań silnika ? :D


Mam interfejs diagnostyczny Ancel mogę pomóc skasować/odczytać jakiś błąd przy okazji, czy porównać wartości na czujnikach DPF, turbo, mas powietrza itp. Moja F11 jest przed wymiana rozrządu, ma oba turba te same od nowości, te same wtryski i osprzęt, trochę już zrobione zawieszenie wszystko na ori, po wymianie tylnych poduch, gumy na dyfrze i przednich półosi. 260KM, wersja 160kW. Przebieg 125k. Ciekawe jak pracuje względem innych.


PS Dzisiaj słyszałem F01 3.0 po wymianie rozrządu i mój to się zaraz chyba rozleci w porównaniu do F01 normalnie piękna robota myślałem że to benzyna :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego w sumie to bym się przejechał jakąś F11 żeby się wymienić spostrzeżeniami i doświadczeniami. Ja z Krakowa też jestem to może się spotkajmy i obsłuchamy te nasze szerszenie. Ktoś chętny na spota w krk odnośnie drgań silnika ? :D


Mam interfejs diagnostyczny Ancel mogę pomóc skasować/odczytać jakiś błąd przy okazji, czy porównać wartości na czujnikach DPF, turbo, mas powietrza itp. Moja F11 jest przed wymiana rozrządu, ma oba turba te same od nowości, te same wtryski i osprzęt, trochę już zrobione zawieszenie wszystko na ori, po wymianie tylnych poduch, gumy na dyfrze i przednich półosi. 260KM, wersja 160kW. Przebieg 125k. Ciekawe jak pracuje względem innych.


PS Dzisiaj słyszałem F01 3.0 po wymianie rozrządu i mój to się zaraz chyba rozleci w porównaniu do F01 normalnie piękna robota myślałem że to benzyna :D

 

Dawaj na pw albo wyszukaj mine na FB: Kamil Corebanek

Bardzo chętnie zrobiłbym mały zlot dla porównania. Poduchy ori i sprawdzone 3x. Mam pewien trop teraz i myślę że to będzie to, jednak dam Ci się karnąć żebyś sam ocenił :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć ponownie. Wymieniłem dziś poduszkę skrzyni na oryginał BMW bo wczesniej był nowy zamiennik i jest właściwie jeszcze gorzej.

Im wyzszy bieg i niższe obroty to tym bardziej czuć prace silnika na budzie. Tragedia.... Ręce opadają, nie ma już czego wymieniać a jest tragicznie. Niech ktoś poratuje pomysłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć ponownie. Wymieniłem dziś poduszkę skrzyni na oryginał BMW bo wczesniej był nowy zamiennik i jest właściwie jeszcze gorzej.

Im wyzszy bieg i niższe obroty to tym bardziej czuć prace silnika na budzie. Tragedia.... Ręce opadają, nie ma już czego wymieniać a jest tragicznie. Niech ktoś poratuje pomysłem

Udało się naprawić od piątku? Bo czytam w ogłoszeniu >> "Samochod jezdzi świetnie, silnik bardzo cichy, jak na N47 jest wyjątkowo kulturalny, mialem juz 3 takie więc mogę porównywać."


https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-bmw-f11-m-pakiet-shadowline-automat-ID6FrL7b.html

JUST HT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MIAŁEM TEN SAM PROBLEM. W ŚRODKU TO WSZYSTKO MI DRGAŁO PODCZAS JAZDY. WYDAŁĘM W W AUTO PRAWIE 20 TYSIĘCY, TJ. TARCZE, ZACISKI, KLOCKI, DRĄŻKI , ŁĄCZNIK GUMOWY WAŁU, PRZEGUBY, WSZYSTKIE WAHACZE, WSZYSTKIE ŚRUBY ZAWIESZENIA, KOŁO PASOWE DRGAŃ, PASEK I NAPINACZ, POMPA WODY, PIASTY I WIELE INNYCH "A OKAZAŁO SIĘ ŻE WAŁ BYŁ KRZYWY" PO WYMIANIE NOWEGO WAŁU TO AUTKO TERAZ CICHUTKIE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MIAŁEM TEN SAM PROBLEM. W ŚRODKU TO WSZYSTKO MI DRGAŁO PODCZAS JAZDY. WYDAŁĘM W W AUTO PRAWIE 20 TYSIĘCY, TJ. TARCZE, ZACISKI, KLOCKI, DRĄŻKI , ŁĄCZNIK GUMOWY WAŁU, PRZEGUBY, WSZYSTKIE WAHACZE, WSZYSTKIE ŚRUBY ZAWIESZENIA, KOŁO PASOWE DRGAŃ, PASEK I NAPINACZ, POMPA WODY, PIASTY I WIELE INNYCH "A OKAZAŁO SIĘ ŻE WAŁ BYŁ KRZYWY" PO WYMIANIE NOWEGO WAŁU TO AUTKO TERAZ CICHUTKIE

To troche nie pasuje do mojego przypadku bo u mnie nie ma znaczenia predkosc, chodzi tylko i wylacznie o obciążenie silnika na wysokich biegach przy malych obrotach. Czyli 1200 do 1700 obrotów i przyspieszanie. Powyzej tych obrotow jest cisza, takze moge jechac 120, 150 czy 200 i juz nie czuc nic. Gdyby wał był krzywy to bym to czul niezaleznie od obrotow silnika, a nie czuje. Powyzej 1700-1800 obrotów jest cisza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć ponownie. Wymieniłem dziś poduszkę skrzyni na oryginał BMW bo wczesniej był nowy zamiennik i jest właściwie jeszcze gorzej.

Im wyzszy bieg i niższe obroty to tym bardziej czuć prace silnika na budzie. Tragedia.... Ręce opadają, nie ma już czego wymieniać a jest tragicznie. Niech ktoś poratuje pomysłem

Udało się naprawić od piątku? Bo czytam w ogłoszeniu >> "Samochod jezdzi świetnie, silnik bardzo cichy, jak na N47 jest wyjątkowo kulturalny, mialem juz 3 takie więc mogę porównywać."


https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-bmw-f11-m-pakiet-shadowline-automat-ID6FrL7b.html

 

Nie, nie miałem czasu od tamtej pory się nim zajmować, stoi pod domem i czeka. Kolejna rzecz jaką chcę zrobić to podpora wału.


Poza tym silnik jest kulturalny i poza tym objawem to moje BMW naprawdę jeździ świetnie. A skąd dochodzi dźwięk to nie wiem, wiem natomiast że nie od silnika.

Mam pewien trop i chcę spróbować podmienić sam tlumik końcowy, zobaczymy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To troche nie pasuje do mojego przypadku bo u mnie nie ma znaczenia predkosc, chodzi tylko i wylacznie o obciążenie silnika na wysokich biegach przy malych obrotach. Czyli 1200 do 1700 obrotów i przyspieszanie.

 

A ja "przeżywam" drżenie przy prędkościach obrotowych silnika 1000 - 1100. Czy może ktoś potwierdzić czy to jest w normie? Obawiam się, że nie jest, bo zaraz po wymianie oleju w skrzyni begów silnik "omijał" ten zakres obrotów. Wskazówka płynnie przechodziła przez ten zakres.

Teraz to już nie pamiętam jak się zachowywał silnik przy tych obrotach gdy kupowałem auto. :cry:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To troche nie pasuje do mojego przypadku bo u mnie nie ma znaczenia predkosc, chodzi tylko i wylacznie o obciążenie silnika na wysokich biegach przy malych obrotach. Czyli 1200 do 1700 obrotów i przyspieszanie.

 

A ja "przeżywam" drżenie przy prędkościach obrotowych silnika 1000 - 1100. Czy może ktoś potwierdzić czy to jest w normie? Obawiam się, że nie jest, bo zaraz po wymianie oleju w skrzyni begów silnik "omijał" ten zakres obrotów. Wskazówka płynnie przechodziła przez ten zakres.

Teraz to już nie pamiętam jak się zachowywał silnik przy tych obrotach gdy kupowałem auto. :cry:

 

Poduszki jakiej firmy i kiedy zmieniane ostatnio?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej poduszki pod silnikiem mam jeszcze oryginalne. Rocznik 2016 przebieg wkrótce będzie 170 tys.km. Czyli niezbyt stare.

Za kilkanaście dni mam zamiar wymienić olej w silniku to zerknę dokładniej i się upewnię.

Ale tak dla ułatwienia... na co zwrócić uwagę? Bo zaraz po zakupie wymieniałem olej i moją uwagę przyciągnęły wężyki (chyba czerwone) idące do poduszek silnika. Już samym poduszkom się nie przyglądałem. Pamiętam że suche były. :wink:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem basowe buczenie na zimnym na postoju z włączonym D i na obrotach 1200-1600 RPM.


Powodem była zerwana poduszka silnika, silnik bezpośrednio przenosił wibracje na karoserię. Na pierwszy rzut oka nie widać że jest uszkodzona, trzeba ją odkręcić.


przebieg 155 tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

525d xdrive F10 - mam podobne objawy, które bardziej zacząłem odczuwać po wymienianie oleju z filtrami (w tym paliwowym). Zimny silnik na postoju jak traktor chodzi, czuć mrowienia, jak się rozgrzeje jest lepiej, ale przy D na światłach czuć wibracje. Poduszki wymieniałem z 15k km temu, możliwe trzeba je sprawdzić ponownie - tak samo miałem wymienianą brzegubę wału (to o czym Autor wspominał) różnicy po wymianie nie odczułem.


Miałem właśnie się umawiać na wymianę koła pasowego - możecie podpowiedzieć czy cały komplet z rolkami i paskami szukać ? czy samo koło ? - w ASO krzyczą 2400zł części + wymiana, rzeczywiście cały zabieg to koszt około 2k?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

525d xdrive F10 - mam podobne objawy, które bardziej zacząłem odczuwać po wymienianie oleju z filtrami (w tym paliwowym). Zimny silnik na postoju jak traktor chodzi, czuć mrowienia, jak się rozgrzeje jest lepiej, ale przy D na światłach czuć wibracje. Poduszki wymieniałem z 15k km temu, możliwe trzeba je sprawdzić ponownie - tak samo miałem wymienianą brzegubę wału (to o czym Autor wspominał) różnicy po wymianie nie odczułem.


Miałem właśnie się umawiać na wymianę koła pasowego - możecie podpowiedzieć czy cały komplet z rolkami i paskami szukać ? czy samo koło ? - w ASO krzyczą 2400zł (części + wymiana), rzeczywiście cały zabieg to koszt około 2k?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło pasowe (tłumik drgań) to tylko f-my Corteco. Kupno innych zamienników to ponoć wyrzucenie pieniędzy w błoto.

Kupiłem Corteco ale nikt nie wspomniał by zwrócić uwagę na ilość rowków. Moje obecne ma o ile pamiętam 7 rowków. O jeden za dużo.

Teraz trudno mi powiedzieć coś więcej o tych wibracjach bo wymieniałem koło ze względu na mrowienie na kierownicy.

Przypomnę tylko że wibracje mam w przedziale 1000 - 1100 obr/min. :(

Na 99% za to winię skrzynię automat. Po wymianie w niej oleju tylko jeden dzień było idealnie.


Co do ceny donbulzone za usługę wraz z częściami to myślę że nie jest drogo. Tym bardziej jeśli koło pasowe Corteco i reszta z lepszej póki niż jakiś np. Meat & Doria.

Sam to sobie wymieniałem. A że to było pierwszy raz w życiu to bez powtórki się nie obyło (okręcanie koła pasowego Nm). :idea:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

525d xdrive F10 - mam podobne objawy, które bardziej zacząłem odczuwać po wymienianie oleju z filtrami (w tym paliwowym). Zimny silnik na postoju jak traktor chodzi, czuć mrowienia, jak się rozgrzeje jest lepiej, ale przy D na światłach czuć wibracje. Poduszki wymieniałem z 15k km temu, możliwe trzeba je sprawdzić ponownie - tak samo miałem wymienianą brzegubę wału (to o czym Autor wspominał) różnicy po wymianie nie odczułem.


Miałem właśnie się umawiać na wymianę koła pasowego - możecie podpowiedzieć czy cały komplet z rolkami i paskami szukać ? czy samo koło ? - w ASO krzyczą 2400zł (części + wymiana), rzeczywiście cały zabieg to koszt około 2k?

Jedź do nieautoryzowanego zakladu specjalizujacego sie w BMW i popros o koło corteco, bedzie taniej od ASO o prawie 1000. Ja robiłem koło pasowe ale u mnie nie było po tym poprawy ani o procent. Miałem wcześniej drżenie od silnika na postoju ale udalo się to zlikwidować wrzucając nowe ori poduchy silnika. To buczenie to inna kwestia i wystepuje tylko podczas jazdy na wyzszych biegach, podczas mocniejszego obciążenia układu napędowego. Na postoju mam spokój.

Pod koniec miesiąca zamawiam podporę wału i przegub wału tylny, bo przedni mam aluminiowy i on pęknąć nie może.


Co jeszcze muszę sprawdzić i Wam też radzę wszystkim to... uwaga, tak, też niedowierzam - sprężyny przód. Jeden gostek mi na FB napisał że miał dokładnie to co co ja, czyli buczenie/drżenie pod obiążeniem i się okazało po wymianie polowy samochodu ze przyczyną była pęknięta sprężyna... Nie do wiary, ale jakimś cudem chyba różnica twardości zawieszenia też tak może rezonować. Będę to u siebie sprawdzał bo akurat mam drugi zestaw sprężyn i dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywazenie kol badz felga krzywa, choc zakladam ze sprawdzone ze dwa razy. Szukal bym na najpierw na wale napedowym, ew. konwerter lub ktos niech skrzynie sprawdzi. Ten metalowy łącznik od skrzyni powinien być wymieniony na gumowy. Sprawdź też czy lacznika od mostu czasem nie założył mechanik odwrotnie.

Może flansza ma luz przy moscie lub skrzyni. Poloski, most lub lozysko kola któreś. Ciężko na odległość ale może być tak że wymieniłeś gumy i usztywniles zawieszenie a to jest powodem buczenia. Skąd dobiega to buczenie?

N57
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się zmagam z buczeniem, u mnie występuje w przedziale 90-100, poza tymi prędkościami, cisza. Huczy, buczy rytmicznie, nie ma znaczenia czy silnik pracuje pod obciążeniem, czy nie. Halas dobiega jakby od strony silnika, skrzyni biegów. Ahh te F-ki :P.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz nawet praca na wolnych obrotach tym silnikom szkodzi. :lol:

A pamiętam jak (za małolata) sąsiad w nowym Ursusie nabijał motogodziny na wolnych obrotach,

by silnik się dotarł.

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywazenie kol badz felga krzywa, choc zakladam ze sprawdzone ze dwa razy. Szukal bym na najpierw na wale napedowym, ew. konwerter lub ktos niech skrzynie sprawdzi. Ten metalowy łącznik od skrzyni powinien być wymieniony na gumowy. Sprawdź też czy lacznika od mostu czasem nie założył mechanik odwrotnie.

Może flansza ma luz przy moscie lub skrzyni. Poloski, most lub lozysko kola któreś. Ciężko na odległość ale może być tak że wymieniłeś gumy i usztywniles zawieszenie a to jest powodem buczenia. Skąd dobiega to buczenie?

 

Koła odpadają oczywiscie, nie mam wibracji zadnych podczas jazdy. Skrzynia czy konwerter mogą poszarpywać czy lekko wibrowac podobno ale nie buczec basem jak z subwoofera.

Będę sprawdzał łaczniki gumowe jeszcze wału i podoporę, bo to się ewidentnie pogorszylo gdy wymienilem gume dyfra i poduszke skrzyni na oryginały, czyli usztywnilem wał własnie. Wczesniej urwana guma dyfra pewnie działała jak bufor i dyfer przejmował czesc tej pracy.

Luzów wlasnie nigdzie nie ma, ani na wale, ani na polosiach, ani przy skrzyni czy dyfrze, wszystko siedzi bardzo ciasno i sztywno.

Podpora zauwazylem ze jak ruszysz walem ręką gora dol to dosc mocno pracuje, wydaje mi sie ze nie powinno tak byc, dlatego ostanie co mi zostało to wlasnie gumowy lacznik przy dyfrze i podpora.


Co mi jeszcze nie pasuje do tego wszystkiego to to, ze to buczenie jest tylko przy niskich obrotach. Mogę jechac niewazne jaką predkoscią, niewazne na jakim biegu ale jesli utrzymuje powyzej 2k obrotów to nic slychac ani nie czuc.


Dlaczego uwazasz ze metalowy lacznik powiniem byc wymieniony na gumowy?

Edytowane przez tylordurden
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się zmagam z buczeniem, u mnie występuje w przedziale 90-100, poza tymi prędkościami, cisza. Huczy, buczy rytmicznie, nie ma znaczenia czy silnik pracuje pod obciążeniem, czy nie. Halas dobiega jakby od strony silnika, skrzyni biegów. Ahh te F-ki :P.

To na 99% lozyska przód

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakieś 10-11 lat temu w moim 528xi doprowadzało mnie do wściekłości buczenie podczas jazdy ... spowodowane było delikatnym zagięciem rury wydechowej na odcinku pomiędzy katalizatorem i pierwszym tłumikiem (na tym kolanku).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.