Skocz do zawartości

325i 24v AWARIA!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam problem znowu z tym silnikiem. Otóz gdy dodaje gwałotwnie gazu na wolnych obrotach to auto czeka chwile zanim sie wkreci. Tak jakby na chwile zchodziły mu nizej obroty. A bardzo czesto zdaza się tez ze gdy dodaje gwałtownie gazu na wolnych obr to strzela w kolektor ssący. Dobrze ze mam załozony gwizdek po instalacji gazowej. Oczywiscie dzieje się to na benzynie bo gazu juz od 2 lat nie ma. Wszystko jest szczelne bo jak korek oleju odkrece to obroty falują.

 

Moze z pompa paliwa cos się dzieje niedobrego? Aha czy rozząd trzeba jakos stroboskopowo ustawiac? czy komputer sam to ustawia?

Wymieniałem niedawno cały rozząd i mam takie urządzenie co wałki przytrzymuje w poziomie do głowicy. Taki klucz serwisowy ale to tylko wałki trzyma a widze tez zezebetki maja jeszcze mozliwosc niewielkiej regulacji.

Jak to się fachowo ustawia?

Opublikowano
opis wskazuje na zle ustawiony rozrzad.. masz delikatnie przestawiony zaplon dlatego przy naglym "bucie" robi sie zmulenie i bum. Rozrzad ustawia sie na znaki, komputer nic tam nie ustawia.
Opublikowano
opis wskazuje na zle ustawiony rozrzad.. masz delikatnie przestawiony zaplon dlatego przy naglym "bucie" robi sie zmulenie i bum. Rozrzad ustawia sie na znaki, komputer nic tam nie ustawia.

 

Gorzej z M40 - w tym cholerstwie (chyba) nie ma znaków :duh:

Every weapon needs a master.
Opublikowano
w m40 rorzad ustawia sie na znaku ot (czyli dół) a gore tak ze szczałka na kołku rorzadu ma byc w najwyzszej płaszczynie głowicy ( tzn wałek ma byc w przejsciu na pierwszym cylindrze czyli luzne zawory ssacy i wydech)
jak ja kocham m-powery !!
Opublikowano
Domyslam się ze to cos z rozządem. Ale ustawiłem na znakach. Znak OT na kole pasowym oraz kropeczki na wałkach rozządu sa równolegle do płaszczyzny głowicy czyli zawór ssący i wydechowy są luzne. Ale wystepuje jeszcze regulacja na wałkach z przodu. mozna delikatnie pokrecic zebatkami tylko co to daje?
Opublikowano (edytowane)
w m40 rorzad ustawia sie na znaku ot (czyli dół) a gore tak ze szczałka na kołku rorzadu ma byc w najwyzszej płaszczynie głowicy ( tzn wałek ma byc w przejsciu na pierwszym cylindrze czyli luzne zawory ssacy i wydech)

 

Nie wiem czy o to samo nam chodzi ale ja ustawiam po prostu blokując wał wtykając coś w tą dziurkę na kole zam. (pierwszy tłok maks. w górze) ,a na wałku dwa zawory na pierwszym cyl. zamknięte, płaszczyzna wałka prosto w stosunku do głowicy.

Edytowane przez Curunir
Every weapon needs a master.
Opublikowano
co do tego m40 ???? chodzi o pierwszys cylinder od wentylatora ????

 

No ogólnie o pierwszy cylinder ale tak sie składa, że to właśnie ten wspomniany przez Ciebie :mrgreen:

Every weapon needs a master.
Opublikowano
Otóz gdy dodaje gwałotwnie gazu na wolnych obrotach to auto czeka chwile zanim sie wkreci. Tak jakby na chwile zchodziły mu nizej obroty. A bardzo czesto zdaza się tez ze gdy dodaje gwałtownie gazu na wolnych obr to strzela w kolektor ssący.

 

Objawy te wskazują na uszkodzenie jednej z cewek W/N. Jest ona w pełni sprawna z wyjątkiem przebić tam gdzie nie potrzeba. Ustalenie która to będzie nie łatwe, więc zalecam posiadanie jednej dobrej i podmianka z każdą po kolei.

Opublikowano

Witam

ja mam podobne objawy tj. przy gwałtownym bucie autko się chwile zastanowi zanim ciągnie do przodu, przy wysokich obrotach tak powyżej 3000tys idzie już ładnie. z rozrządem nie miałem nic robione, czyli to bedzie wina któejś cewki?? zmieniając świece zauważyłem ze jedna różni się datą jest z 90r, inne normalnie 92. czy nie jest tak źle, bo przypuszczam ze jest ona z e30, czy ten model ma te same cewki??czy może nie powinno tak być ze mam starszą cewke??Często jak silnik jest zimny i ruszam na pierwszym biegu to auto jakby mi chamowało, podejrzewam że to się wiąże z tym co opisałem na początku.

Denerwuje to troche bo jak się chce czasem zdecydowanie ruszyć, bądź wyprzedzić, to auto zamiast przyspieszać zamula. Czy ktoś ma jakieś sugestie?

pozdrawiam

Opublikowano
bo przypuszczam ze jest ona z e30

 

Te modele jeszcze nie miały cewek indywidualnie na każdym z cylindrów.

 

Fakt że jedna datą się różni od pozostałych, wytłumaczyć można koniecznością wymiany przez poprzedniego właściciela którego już spotkał przypadek uszkodzonej cewki.

Opublikowano

Moz więc nie jest z e30, aż tak na mechanice sie nie znam, ale w takim razie może być z e34 z 90 roku, ale nie w tym rzecz jaki model, ale w tym czy cewka może być w moim silniku m50. numery się zgadzają więc wydaje mi się że jest ok, ale warto usłyszeć opinii kogoś kto się zna na tym.

pozdro

Opublikowano

Robert:

W E30 318is M42 sa stosowane indywidualne cewki do każdego cylindra podobnie jak w E36 318is M42 coupe ( z tym że na błotniku).

 

Druga sprawa to że E36 jest produkowane od 89 roku i jeśli jedna cewka jest z roku 90 to niekoniecznie pochodzi z innego modelu niż E36.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.