Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z tą wymianą oleju w skrzyni to proponuję bez jakiejś przesady czy to jeśli chodzi o częstotliwość wymiany czy metodę ( dynamiczna czy statyczna). 

Moje doświadczenie jest takie. Robię wymiany tylko metodą statyczną (wymiana 60-70% oleju + filtr i miska). Do tej pory w najdłużej użytkowanym samochodzie BMW F10 520d wymieniłem olej w skrzyni 2 razy. Pierwszy raz przy przebiegu ok.100kkm i drugi po przy 175kkm. Sprzedawałem jak miała ok.220kkm i skrzynia pracowała jak nowa.

BMW 640i pierwsza wymiana przy ok.80kkm (ostrzej jeździłem niż 520d to i wcześniej olej wymieniłem) i sprzedałem przy 145kkm. Skrzynia tak samo pracuje idealnie.

Teraz w X5 M50d zrobiłem wymianę po 100kkm i nabijam kilometry dalej. Po wymianie w działaniu skrzyni nie odczułem różnicy i wszystko działa tak jak powinno.

Odczułem natomiast zdecydowaną różnice w płynności pracy napędu po wymianie oleju w dyfrach i skrzynce VTG ktore zrobiłem przy okazji. Tutaj z tego co widzę należy to robić nawet co 60-80kkm a nie dopiero po 100kkm.

 

Opublikowano
Godzinę temu, Michael1916 napisał(a):

Z tą wymianą oleju w skrzyni to proponuję bez jakiejś przesady czy to jeśli chodzi o częstotliwość wymiany czy metodę ( dynamiczna czy statyczna). 

Moje doświadczenie jest takie. Robię wymiany tylko metodą statyczną (wymiana 60-70% oleju + filtr i miska). Do tej pory w najdłużej użytkowanym samochodzie BMW F10 520d wymieniłem olej w skrzyni 2 razy. Pierwszy raz przy przebiegu ok.100kkm i drugi po przy 175kkm. Sprzedawałem jak miała ok.220kkm i skrzynia pracowała jak nowa.

BMW 640i pierwsza wymiana przy ok.80kkm (ostrzej jeździłem niż 520d to i wcześniej olej wymieniłem) i sprzedałem przy 145kkm. Skrzynia tak samo pracuje idealnie.

Teraz w X5 M50d zrobiłem wymianę po 100kkm i nabijam kilometry dalej. Po wymianie w działaniu skrzyni nie odczułem różnicy i wszystko działa tak jak powinno.

Odczułem natomiast zdecydowaną różnice w płynności pracy napędu po wymianie oleju w dyfrach i skrzynce VTG ktore zrobiłem przy okazji. Tutaj z tego co widzę należy to robić nawet co 60-80kkm a nie dopiero po 100kkm.

 

Tez zaraz bede sie przymierzal do pierwszej wymiany oleju  w dyfrach I skrzynce VTG , duzo ludzi o tym zapomina .

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
W dniu 16.09.2023 o 14:28, QWERtyy napisał(a):

Właśnie nie, producent zaleca wymianę statyczną ze względu na liczne przypadki uszkodzeń automatycznej skrzyni podczas stosowania metody dynamicznej.

Otóż to. Przy bodajże 80 kkm, co prawda w innym aucie bo G31 530 d Xdrive serwis zaproponował usługę dynamicznej wymiany oleju w skrzyni (Inchcape Poznań). 

Auto teraz ma 110 kkm i skrzynia zaczęła się przegrzewać (takie info wyświetlało na desce). Wymienili olej+filtr ponownie i po 2 kkm znowu to samo.

Diagnoza - skrzynia do wymiany. Jedna z lepszych skrzyń na rynku.

Ciężko mi to będzie pewnie udowodnić, ale mam przekonanie graniczące z pewnością, że coś uszkodzili przy poprzedniej wymianie.

Auto mam od początku. Jeżdżę głównie sam, w trasy, nie ciągam przyczep. Aut miałem mnóstwo i wszystkie szanuję, dbam o nie i pierwszą raz mam taką historię.

Po prostu coś spieprzyli. Jaki z tego wniosek. Olej pewnie warto wymienić, tylko w miejscu, gdzie to potrafią robić. A ASO, nie gwarantuje niestety niczego. Rotacja mechaników olbrzymia. Nie wiem, czy w kolejnym aucie (czekam na G05 40d) będę robił wymianę. 

  • Lubię to 1
Opublikowano
W dniu 12.09.2023 o 16:44, Krokus napisał(a):

Właśnie odbiłem się od kontuaru w serwisie BMW Louyet w Brukseli. Pani uprzejmie poinformowała mnie, patrząc na mnie zaskoczona, że w moim X5 (F15) nie wymienia się oleju w skrzyni biegów. Wg. niej i jej kolegi w nowych BMW jest zastosowany olej long life (range) więc w praktyce BMW nie wymienia już oleju w skrzyni biegów bo nie ma takiej potrzeby. Chyba że się uprę i chciałbym extra zapłacić za niepotrzebną wymianę, dodała z przepięknym uśmiechem na twarzy. 😁😳 WOW! Poczułem się jak motoryzacyjny dinozaur. 😩

W Belgii jeden polski mechanik (bardzo dobry) zalecił wymianę automatyczna w skrzyni po 70 tys. Tak też zrobiłem ale w ASO w Polsce, w Katowicach za jakieś 4000zł.

Watpie czy w Belgii ktoś jeździ do nieautoryzowanych serwisów, sam szukam solidnego nie ASO serwisu (co może wpisać serwis w kluczyk) w Brukseli do wymian oleju co 10 000.

Opublikowano
W dniu 6.04.2024 o 14:58, bnow80 napisał(a):

Otóż to. Przy bodajże 80 kkm, co prawda w innym aucie bo G31 530 d Xdrive serwis zaproponował usługę dynamicznej wymiany oleju w skrzyni (Inchcape Poznań). 

Auto teraz ma 110 kkm i skrzynia zaczęła się przegrzewać (takie info wyświetlało na desce). Wymienili olej+filtr ponownie i po 2 kkm znowu to samo.

Diagnoza - skrzynia do wymiany. Jedna z lepszych skrzyń na rynku.

Ciężko mi to będzie pewnie udowodnić, ale mam przekonanie graniczące z pewnością, że coś uszkodzili przy poprzedniej wymianie.

Auto mam od początku. Jeżdżę głównie sam, w trasy, nie ciągam przyczep. Aut miałem mnóstwo i wszystkie szanuję, dbam o nie i pierwszą raz mam taką historię.

Po prostu coś spieprzyli. Jaki z tego wniosek. Olej pewnie warto wymienić, tylko w miejscu, gdzie to potrafią robić. A ASO, nie gwarantuje niestety niczego. Rotacja mechaników olbrzymia. Nie wiem, czy w kolejnym aucie (czekam na G05 40d) będę robił wymianę. 

Cześć, nie potrafię teraz tego na szybko znaleźć ale jestem prawie pewien, że ZF oficjalnie stwierdził że tylko wymiana statyczna wchodzi w grę. Dynamiczna podobno miała jakieś skutki uboczne. Poszukaj może coś trafisz w temacie.

  • Lubię to 1
Opublikowano
17 godzin temu, czesiek25 napisał(a):

Cześć, nie potrafię teraz tego na szybko znaleźć ale jestem prawie pewien, że ZF oficjalnie stwierdził że tylko wymiana statyczna wchodzi w grę. Dynamiczna podobno miała jakieś skutki uboczne. Poszukaj może coś trafisz w temacie.

Tutaj chyba wszystko jest opisane:

 Dodatkowo widziałem film na Youtube magika od naprawy skrzyń biegów i mówił, że przy niewłaściwie przeprowadzonej wymianie dynamicznej w nowych HP8 ze start-stop, gdy dostanie się powietrze, to skrzynia może się uszkodzić. Zdaje się, że to tutaj:

 

Opublikowano
W dniu 6.04.2024 o 14:58, bnow80 napisał(a):

Otóż to. Przy bodajże 80 kkm, co prawda w innym aucie bo G31 530 d Xdrive serwis zaproponował usługę dynamicznej wymiany oleju w skrzyni (Inchcape Poznań). 

Auto teraz ma 110 kkm i skrzynia zaczęła się przegrzewać (takie info wyświetlało na desce). Wymienili olej+filtr ponownie i po 2 kkm znowu to samo.

Diagnoza - skrzynia do wymiany. Jedna z lepszych skrzyń na rynku.

Ciężko mi to będzie pewnie udowodnić, ale mam przekonanie graniczące z pewnością, że coś uszkodzili przy poprzedniej wymianie.

Auto mam od początku. Jeżdżę głównie sam, w trasy, nie ciągam przyczep. Aut miałem mnóstwo i wszystkie szanuję, dbam o nie i pierwszą raz mam taką historię.

Po prostu coś spieprzyli. Jaki z tego wniosek. Olej pewnie warto wymienić, tylko w miejscu, gdzie to potrafią robić. A ASO, nie gwarantuje niestety niczego. Rotacja mechaników olbrzymia. Nie wiem, czy w kolejnym aucie (czekam na G05 40d) będę robił wymianę. 

Dałem Ci już linki w innej wiadomości ale spróbuj naprawy i podczas weryfikacji w dobrym warsztacie od skrzyń i możliwe, że przyczyna uszkodzenia zostanie odkryta. By z ASO o coś powalczyć to te czynności musiałyby być najlepiej nagrywane.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.