Skocz do zawartości

BMW E92, SILNIK N53 - WTRYSKIWACZE


dendikN53

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, kupilem bmw e92 z silnikiem n53 ( 218 km), krótko po zakupie auto zaczelo zle odpalac na zimnym, trzęsło budą i szarpało na małych obrotach... typowe oznaki układu paliwowego, najpierw mechanik powiedział ze trzeba zaczac od pompy paliwa, ponieważ w ogole nie dzialala - samochod chodził na pompie elektrycznej ( 10 barów zamiast 150-200 ), po wymianie pompy oryginalnej problem jednak pozostał, nastepną diagnozą okazały sie wtryskiwacze... nowych nigdzie nie ma do kupienia, są jakieś pojedyncze okazy za 2.5k .... ale nie bede wydawał 15 tys. na wtryskiwacze - bez przesady... zaczalem szukac używanych, wywalało zapłon na 1-6 garze, kupilem dwa wtryski, potem zapłon zaczął wywalać na 5 garnku, dokupiłem znowu jeden wtrysk... i ... 4 garnek zaczął wywalać... mechanik stwierdził ze one muszą wszystkie być zużyte w tym samym stopniu, bo jak jeden bedzie słabszy to odrazu bedzie wywalało zapłon... tak bym mógł kupować bez końca więc stwierdziłem ze to nie ma sensu.... mam pytanie do ludzi z silnikami n43-n53 - CO ROBIC gdy padną wtryski?? nowe są po za zasiegiem, czytałem jeszcze że niektórzy wsadzają wtryski od n54... pytanie tylko czy te od n54 bedą podawały taką samą dawke paliwa, czy trzeba cos zmienic w oprogramowaniu, żeby to jakos chodziło... proszę o rady bo już nie wiem co zrobić... ludzie jakoś jeżdzą z tymi silnikami przecież, proszę o pomoc. Pozdrawiam szanowne grono forumowiczów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobne objawy. 2 z 6 wtryskiwaczy lało za duzo wachy. Mechanik proponował wymianę wszysykich 6, ale nie posłuchałem i wymieniłem tylko 2 wadliwe. Decyzja dobra, od 2 lat spokój. Ogólnie bez wymiany sie nie obejdzie, nie kombinuj z regeneracja i zamiennikami bo zapłacisz potem 2x jak to oszczędni
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście wymieniałem na nowe OEM. N53 to dobry silnik ale niestety te pierdolone wtryskiwacze potrafią byc skarbonka nez dna. Jak masz pecha to albo płacisz te 15k albo silnik opylic na części i swapa, niestety. Nie zazdroszczę tak czy siak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przeciez ten temat byl przewalkowany setki razy na forum. Mechanik ma racje, nalezalo poczytac zanim kupiles n53. Wymieniasz jeden, dwa, moze pojawic sie na nastepnych, wymieniasz az do skutku, czasami trzeba wszystkie. Najlepiej na nowe, kosztuje 15tys, tyle kosztuje. Temat zamkniety.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozna wstawic bez zmian w sofcie.

dzisiaj własnie to zrobilem z mechanikiem, wlorzylismy nowe z n54, i spalanie jest [BAD] gigantyczne okolo 18-20 litrów przy zwyklej jezdzie - i auto jest słabsze zdecydowanie, ewidetnie leją zbyt duza dawke paliwa, zatem wtryski z n54 NIE NADAJA SIE do n53....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozna wstawic bez zmian w sofcie.

dzisiaj własnie to zrobilem z mechanikiem, wlorzylismy nowe z n54, i spalanie jest [bAD] gigantyczne okolo 18-20 litrów przy zwyklej jezdzie - i auto jest słabsze zdecydowanie, ewidetnie leją zbyt duza dawke paliwa, zatem wtryski z n54 NIE NADAJA SIE do n53....

Kolego czy wymieniałeś wszystkie 6? Była robiona adaptacja silnika? Jakoś u brytoli N53 z wtryskami od N54 jeżdżą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Wie ktoś jak wygląda sprawa z pompą wysokiego ciśnienia? Nigdzie w necie nie mogę znaleźć tematu na temat technologii wtrysków piezoelektrycznych czy np pracująca z nimi pompa może opiłkować. Czy wystarczy ciśnienie na pompie zmierzyć by było na zimnym 180 a na ciepłym 200? Chciałbym zrobić temat do końca by już się nie martwić wtryskami. Pozdrawiam Edytowane przez tootomek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak potoczył się wątek dalej?

Ja to nie kolega ale mogę potwierdzić, że N43/N53 pracują na wtryskiwaczach z N54

 

tez wyczytalem na 90forums i bimmera ze z n54 pasują


"1) Part number 13538616079 issue 12 must be used

2) All six injectors must be changed to the N54 type.


Bimmerprofs saw live data (misfire counters, adaptations, etc.) and the results were positive. The engines performed correctly, including on stratified charge."


tylko trzeba 6 zarzucić i zakodować

https://bmwpremiumperformanceparts.pl/oe-bmw-n54-n54t-n63-n74-s63-wtryskiwacz.html


im glebiej siedze w temacie to teraz bym zaoszczędził z 2 tys ehhh a nie kupował do n53

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam oglądałem w zeszłym tygodniu jedną i spodobała mi sie

trochę sie obawiam ale auto już po wymianie pompy hpfp i wtrysków na 11 przyznam że było by to moje już szóste bmw ale pierwsza benzyna w patyku

no to najdrozsza rzeczz masz juz zrobioną :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.