Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Witam , od jakiegoś czasu mam mały problem , podczas np parkowania: podjeżdżam do przodu następnie wrzucam wsteczny , powoli się toczę i gdy musnę pedał hamulca słychać głuche stuknięcie czasem z lewy tył czasem prawy przód . Sytuacja ma miejsce również gdy podczas podjezdzania do tylu Zmienię kierunek jazdy i jadąc do przodu dotknę hamulec . Sprawa jest na tyle dziwna ze mechanik zerkał i żadnych luzów w zawieszeniu nie widac auto ma przejechane 110000km . Tarcze i klocki wymieniłem właśnie na nowe (problem nie ustąpił) nie wiem gdzie szukac . Proszę o pomoc . Pozdrawiam Edytowane przez Soowaa
  • Moderatorzy
Opublikowano
Może klocki ruszają się w zacisku i to jest źródło dźwięku?

spacer.png

Opublikowano
Może klocki ruszają się w zacisku i to jest źródło dźwięku?

 

Ale klocki i tarcze zostały wymienione z przodu 2 tygodnie temu , myślisz ze nowe klocki tez kogą ruszać się w zacisku ?

Jak to sprawdzić ?

  • Moderatorzy
Opublikowano
Może na podnośniku, wywołać to tak samo jak na ziemi?

spacer.png

Opublikowano
Jesli masz sportowy hamulec M (kolorowe zaciski) to jest to normalne.
Opublikowano
Mam standardowe hamulce, wczoraj podniosłem auto , zdjąłem koła i porównałem sprawny zacisk- lewy i „ wadliwy” prawy . W prawym (tym stukajacym) Jest wyczuwalny luz podczas gdy szarpalem ręka co oznacza ze zacisk w jarzmie ma jakiś luz . Zamówiłem zestaw naprawczy ( tuleje prowadzące i gumy) będę z tym walczył w sobotę . Jednak jeśli luz nie ostali to nie wiem co dalej ? Nowe jarzmo ? Jakiś inny sposób ?
Opublikowano

Nie sądzę, żeby zacisk stukał bo jest miękko zawieszony (w gumowych tulejach które zamówiłeś).

U mnie przy podobnym przebiegu zaczęły stukać (w sytuacji jak opisujesz) tylne klocki. Po wymianie stukanie ustało.

Opublikowano
Tylne klocki i tarcze nowe , tuleje prowadzące i gumy dziś wymienione , problem nadal występuje . Teraz to ja już nie wiem !!!
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Cześć.

Czy rozwiązałeś problem ze stukaniem?

Mam od długiego czasu to samo + szukam przyczyn bicia hamulców.

Co do stukania u mnie po przetoczeniu tarcz na samochodzie mechanik samodzielnie dokręcił wszystkie elementy systemu hamulcowego lewego i przedniego koła. Wyobraź sobie że stukanie ustąpiło. Ja to dokręcałem dwa razy i nadal stukało, a on dokręcił i przestało stukać. Stuka dokładnie wtedy jak to opisałeś. Niestety tydzień temu stukanie znów sie pojawiło pomimo że koła nie były ruszane. ok 4 miesiące był spokój.

Bedę też wymieniał prowadniczki bo i tak już na nie pora.

Jakie zamówiłeś zestawy naprawcze? Ja znalazłem tylko frenkit 812001. Nie wiem czy dobre czy nie.

Robiłeś co dalej z tymi hamulcami?...o ile to hamulce...?

Opublikowano
Problem nadal wystepuje , nie wiem co jest przyczyną. W przyszłym tygodniu będę rozbierał hamulec ręczny . Zobaczymy
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
Temat stary ale gdzieś znalazłem info że co drugą wymianę klocków należy wymienić sprężynę która jest od przodu między jarzmem a zaciskiem. Są one dostępne nawet w zamienniku
  • 1 rok później...
Opublikowano

Stuk jest spowodowany ruchem klocka w zacisku. Żeby się tego pozbyć, powinno się montować klocki tak jak producent przewidział czyli smarując miejsca styku klocka z jarzmem i zaciskiem (po uprzednim oczyszczeniu) smarem do hamulców, np. ceratec.

Przerabiałem to w e90, po "mechanikach" gdzie wszystko mi zamontowali na sucho przez co hamulce stukały i trzeszczały. Po samodzielnym rozmontowaniu, przeczyszczeniu i nasmarowaniu cisza 🙂

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.